Nem, a Mercedes qrta el, ...mert semmi mást nem kelett volna csinálni csak megfogni Verstappen tempóját, ez itt monaco-ban had ne legyen már kihívás :)) akár körönként 4 mp-t lehet lassítani.
...és akkor lehet fél másodperccel lassabban dolgozni, meg bármi...simán lehet hogy akkor Verstappen nem jön ki, hiszen adja magát hogy nem fognak pozíciót bukni.
De mindenképpen ez a profi megoldás.
Ezt így lehozni nem hozott eredményt, és nem azért mert Hamilton kivezető köre 1mp lassabb volt, mert nem annyival jött ki Verstappen Hamilton elé....csapatszinten nem csinálták meg az egyszeregyet.
Hát ha valaki hazudni akar, akkor könnyű lenne, de a legtöbb nicknek ezzel szemben fenntartásai vannak.
Btipusnak igaza van, ez katasztrofális harakiri volt a Mercedestől. Én már mondtam a TV előtt, hogy sima lesz, Hamilton lazán előzi majd Verstappent - nem akartam hinni a szememnek, hogy sehol nincs Lewis. És ez 100% Mercedes hiba. Wégé se értette, hogy mi lehet a terv. Na, az, hogy nem volt terv! Simán felértek Russell-re. A Mercedes két autóval volt egy ellen és ők nyitottak; ehhez képest sikerült ROSSZABB helyzetbe hozni magukat, mint ahonnan elindultak. Ez vicc. Ilyen szamárságokat az utóbbi pár évben a Ferraritól szoktunk meg...
Aston Alonsoval tankönyvbe illően megcsinálta a 11. helyen ugyan ezt ami a mergának egy helyet hozott volna. Jó, Stroll megcsukta a gépet, de addig minden a terv szerint ment. Ennyi volt mára az El Plan, de az jó volt.
>Pereznél meg nekem úgy tűnik, hogy tendenciává vált, hogyha a Red Bull fejleszt az autón, akkor ő esik vissza. Hogy ez szimplán csak a fejlesztési irányok miatt van-e, vagy valami más is közrejátszik, azt nem tudom.
Így van. Az év elején még egy neutrális autóval mennek, nagy előnnyel, aztán csak virsli irányát viszik tovább, és esnek vissza, Perez nagyon, de virsli is sokat esik. 2022-ben a TD39 előre katapultálta a Red Bullt a Ferrarival szemben, de ezt az egyet leszámítva konstans módon ez van, amióta Perez itt versenyez. Anno még a Ricciardos években mindig azt láttam, hogy az év elején voltak gyengécskék, és erősödtek meg a végére.
Stroke is előzött, pont azért lepődtem meg, hogy ha neki megy, miért nem sikerül másnak is. Vagy pár napja valaki linkelte az instás videót, amikor Nyuggerrapper 3-4-et előzött egy futamon belül.
Amúgy ja, romlott a pole-win statisztika, de legalább szoros maradt a VB.
Az előző két-három futamot nem is néztem. Monacot azért szoktam, de itt eleve nincs nagy elvárásom akciók tekintetében. Ez be is jött, mert az első előzést a verseny utolsó harmadában Bottas mutatta be gumielőnyből. Előrébb még ez sem ment.
.
Továbbra sem tetszenek a szabályok: Sainz egy saját hibás defekt után visszajött a vonatba, és hozott egy harmadik helyet. Annó a MotoGP-ben a 125 ccm-ben volt olyan, hogy Kallio egy saját hibás, piros zászlót eredményező bukás után felállhatott a dobogó legfelső fokára, mert a pirosnál az utolsó befejezett kör számított, akkor meg még vezetett.
Nem tagadtam. :) De nagyjából ugyanott állunk, hiszen májusban van Monaco. Talán nem azon egy egyen fog múlni, az nagyobb különbség, hogy idén kettővel lesz több, mint 2 éve.
A konstruktőri szorosabb, ami csak a pilótadobogó 3. helyéről mondható el. De 2 éve már visszaesett az év eleji jó teljesítménye utána a Ferrari, most pedig fordítva, a McLarenről nem is beszélve, szóval hiába vezet többel Virsli, nem eldöntött. Ennek ellenére ugyanúgy nyerhet, és majd írom decemberben magamra, hogy jinx.
Egyébként kicseszett eseménytelen futam volt (a rajtbalesettől eltekintve), nyilván lehet agyalni hogy mikor kinél nyílik az ablak és sz milyen lehetőségeket és veszélyeket rejt, de ez még egy tipik Monaco-i versenynél is rosszabb volt, mert a piros miatt nem volt kötelező kiállás sem.
Egyedül a díjkiosztó és Leclerc történelmi győzelme mentette meg, mert amúgy azok az idők rémlettek fel amikor anno a tankolásokkal való taktikai játék jelentette az izgalmat, a pályán nem történt semmit, és azzal adták el hogy ez valójában izgalmas csak másként... :)
Jó, hogy mondod Ricsit, mert 2 órája eszembe jutott, mekkorát ünnepelt a monacói győzelmekor, medencébe ugrott 100 fotós gyűrűjében. Ha annak tényleg akkora értéke volt, akkor a mai napról kb. dokumentumfilmet kéne forgatni Leclerc részére - és persze szintén 100 fotós kövesse.
Azt a Mercedes egyszerűen elqrta, ebből a helyzetből ha Russell-t nem is akarták hozni akkor ezt az elévágást meg kellett volna tudni csinálni. Bottas azért tudott 5mp-t hozni mert előtte nem mentek tempót...sztem ez nem bonyolult. Verstappen (és mindenki más) gumijában bőven benne volt egy olyan kör ami megakadályozza az elévágást. Egy valamit lehetett volna csinálni, meglassítani Verstappen-t.
Russell viszont ezekben a körökben 1:18-s köröket ment, és így nem lehet.
Ennyi ezt elqurta a Mercedes (nem az első), egy ilyet a Red Bull ujjgyakorlatban lehoz.
Szerintem Hamilton inkább csak kiégett a Mercis évek végére, nyilván egykörön már nem lesz a régi, de versenytempóban még mérvadó pilóta lehetne, ha élessé tudná varázsolni magát.
Ricciardo más ilyen szempontból, Ő amúgy is, szerintem nagyon szerencsés volt karrierje legjobb éveiben, őt ott én úgy hiszem, jóval többre tartották, mint aki valójában volt. Neki már nem igazán kéne az F1-ben lennie, simán hozná 3-4 F2-es is ezt a szintet, amit ő, és bennük még akadhatna potenciál.
Pereznél meg nekem úgy tűnik, hogy tendenciává vált, hogyha a Red Bull fejleszt az autón, akkor ő esik vissza. Hogy ez szimplán csak a fejlesztési irányok miatt van-e, vagy valami más is közrejátszik, azt nem tudom.
Alonsonál meg 2 rosszabb hétvége benézett, meg hát tőle sem várhatjuk már el 40 felett, hogy a legjobbját teszi le, de a mezőny nagyrészénél még mindig többet ér ő is.
Ricciardo, Magnussen (nem a mai miatt), Sargeant, elég baj hogy itt vannak.
Hát ennél a futamnál a hó olvadását is izgalmasabb nézni. De örülök hogy Leclerc végre megtörte az átkot. A többi szóra se érdemes, az első körös balesettel még a boxkiállások esetleges kavaró hatását is kivették, egy közepesen röhögve végig lehetett menni hogy még tartalék is maradt benne.
Igen. Végtelenül kiábrándító volt, hiába próbálok neki drukkolni a princessel szemben. Ő is, Alonso is (meg Ricciardo és persze Perez) nagyon nyugdíjérettek lettek.
De ha már hasonmások, nem értettem, miért bulizott Vasseur a McLarennel Norris győzelme után, aztán megláttam ezt a videót:
És azt hittem, hogy Vasseur 25 éve a McLarennél volt. De akárhogy nézem az életrajzát, nincs benne, hogy ott lett volna. Ez a faszi is csak hasonlít rá. (Valószínű, ha most tovább keresek, meg fogom találni, hogy XY volt a mclarenes csapatfőnök akkor.) Jó, annyira nem, de mivel eltelt 25 éve, pont úgy öregedhetett, hogy Vasseurt visszafiatalítom, akkor ő az.
Szóval ha Vasseur nem volt a McLarennél, akkor Stella tényleg átmehet koccintani ma.
Hamiltonnak mottoménhány vb után a csapatnak el kellene magyaráznia rádión, hogy miről szól az elévágás és azt hogy kellene csinálni. "Hámménemszóltatok, hogy a kivezető kört meg kellene nyomni???" Ki volt a bűnös? A csapat. Szerintem meg kellett volna előznie Stappent kisujjból. Ha Bottas 5mpvel jobbakat ment sokbenzinnel.
Ott se várok sokat Pereztől, pláne ha ennyit tud majd ott is az autó. Tavaly a Ferrarinak kellett volna nyernie, de elszabta mindkét pilóta, és Lajos/Lonzó is közel voltak. Perez esetleg visszatérhetne Monza környékére, addig nyugodtan égesse magát Cunoda.
Hamilton elég gagyi volt a kiállása után. Komolyan mondani kellett neki, hogy kritikus kör? Magától tudnia kellett volna, hogy ez lesz, és akkor simán bejön a szájas elé.
Norrisnak senki nem adott brit zászlót, pedig nagyon jól nézett volna ki, ha az első győzelme után lengeti. Leclerc-nek adtak, és ledobta a földre. Most is feltarthatná. Szánalmas.
Már tegnap is feltűnt, hogy citrom sapkát nem gyártottak, szóval mégsem vitték túlzásba a merch-et. Bár lehet, hogy ezután indul be a nyomda és az online rendelés.
Nagy gratula LEC-nek! Tökéletes hétvégét ment! Megérdemelte már ezt a trófit.
Úgy tűnik a RB domi és a VER skillhegyek sem voltak elég egy előzésre sem. Ennyit erről, pedig ha valakinek neki kellett volna legalább 1-2 előzést szállítani ma.
Amúgy semmi extra nm volt ezen a futamon, de a hangulat hozta, amit kellett.
Az "új" szabályok elérték a kitűzött célt: lehetséges hosszú-hosszú körökön át követni a másikat. Egyszerűen csak Monacóban kell rendezni minden versenyt.