Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

amper_vadasz Creative Commons License 2011.06.17 0 0 105

Sziasztok! Az árnyékolásról van pár maradandó élményem. Anno a seregben a BMP, Voznyika, T-55 vezetékei végig fém harisnyában futottak, volt is elég bajom vele hibakeresés közben. A harci járművek vastag zárt páncélzattal rendelkeztek, mégis minden belső alacsony áramerősségű, 24-28V-os feszültségű vezetékeik, végig fém árnyékoló harisnyában futottak! Csak 28V!

A magas feszültségű 25-30kV-os gyújtás rendszer, a gyújtókábelekben impulzusszerűen haladó akár 100A erősségű áram által keltett rádiófrekvenciás sugárzás több száz méterre képes megfelelő árnyékolás nélkül sugározni. Érzékeny számítógépes elektronikával rendelkező autóban az árnyékolatlan gyújtás nem csoda, hogy képes szokatlan fura dolgokat, akár kárt is okozni. Csak saját felelősségre használni

amper_vadasz Creative Commons License 2011.06.17 0 0 104

Az előtét szikraköz ( zavarszűrő ellenállás nélküli rotor esetén ) a gyújtáselosztóban szintén zajforrás, ha 0 ohm-os a gyújtókábel, 0 ohm-os a gyertyapipa, és 0 ohm-os gyújtógyertya esetén.

Előzmény: amper_vadasz (103)
amper_vadasz Creative Commons License 2011.06.17 0 0 103

 

Szia! Ez a trafó és a vele egybeépített gyújtás elektronika van a VW GOLF III 1.4 benzines 60LE motorján is. Attikanagy épített rá 500pF 30kV gyertya kapacitásokat, 0 ohm-os gyújtókábelekkel, és az eredeti zavarszűrő ellenállásos rotor, de átforrasztva - rövidre zárva. Az 500pF kapacitás érték, és a 0 ohm-os gyújtókábelek által keltett magas rádió frekvenciás sugárzás az autó elektronikáját és műszerfalát erősen zavarta. Ezért úgy tudom a mini plazmát nem használja. Javasoltam a réz erű 0 ohm-os gyújtókábelek ( "adó" antennák ) árnyékolását a zajforrás csökkentésre

Előzmény: Vakegérke (102)
Vakegérke Creative Commons License 2011.06.17 0 0 102

Hi!

A Pulstar gyertya adatai most sem publikus, de tomabear beszélt korábban a gyártóval és akkor elkottyantották ezt a kapacitás értéket, az ellenállását pedig én mértem meg.

Ehhez a trafóhoz

http://gyujtokabel.unas.hu/spd/unas_117722/IC03100_Volkswagen_gyujtotrafo

építettél már mini plazmagyújtást, elbírja?

Teljesítményben mennyit dob egy ABD motorkódú 60 Le autón?

 

 

Előzmény: amper_vadasz (101)
amper_vadasz Creative Commons License 2011.06.17 0 0 101

Szia! Érdekesség, a SUZUKI SWIFT 1L-es három hengeres motorja gyári gyújtókábelei az elosztó fedéltől a gyertyákig ugyan eltérő hosszúságúak, de zavarszűrős ellenállás értékük szinte hajszálra azonos. Gyújtókábel maga ellenállásos. Japán precizitás. Eddig más motornál nem mértem azonos gyújtókábel ellenállásokat, a zavarszűrős gyújtókábel hosszával változott a kábel ellenállása is.

 

Logikus a trafó elosztó kábeled árnyékolása, vagy azonos hosszúságú gyertyakábeleknél lehetne még használható az árnyékolás.

 

A kicsi kb. 30 - 40 pF kapacitás a Pulstar Be1i gyertyák nagy 8 k ohm-os zavarszűrős ellenállásával "elfogadható". Érdekes, hogy eddig a gyári plazmagyertya ellenállása és kondenzátor kapacitása nem volt publikus.

 

Normál NGK 0 ohm-os gyújtógyertyával, 0 ohm-os gyújtókábelekkel, utólagos épített kondenzátoros gyertya kapacitással, vagy árnyékolt gyújtókábel(ekk)el nagyobb hatás lesz. Ha viszont kapacitás nélkül használod a 0 ohm-os gyertyát, 0 ohm-os kábelekkel, és nincs sehol zavarszűrő ellenállás, a gyújtáselosztó előtét szikraközben a rotor vége és az álló szegmensek, illetve a gyertya elektródáid gyorsabban kopnak a nagyobb áramerősség miatt! A CPI 1280 gyújtás pl. ezért eszi a rotort és a fedelet, többen is tapasztalták. A magas frekvenciás ív a gyertya elektródákat kíméli.

 

A legideálisabb az lenne, gyertyánként egy méretes teljesítményű, és emelt feszültségű gyújtótrafó, gyújtókábel árnyékolt, és vagy minden gyertyán külön - külön kondenzátoros kapacitás. Itt nincs komoly veszteség, a mini plazmagyújtás teszi a dolgát. 

 

 

 

 

Előzmény: Vakegérke (100)
Vakegérke Creative Commons License 2011.06.17 0 0 100

Hi!

A gyújtáselosztó és a gyújtógyertya közötti kábeleken lehet, hogy nem lesz már árnyékolás, mert azokat már korábban egy + szilikon csőbe húztam bele és végeket szilikon ragasztóval a pipárhoz ragasztottam és nincs kedvem ezeket szétberhelni, így pedih nem tudom az árnyékolást ráhuzni illetve a kapacitás jelentős mértékben csökkene a fegyverzet nagyobb távolsága miatt.

 

Egyébként is eltérő kapacitás lenne a gyertyakábeleken a különböző hosszúság miatt, ami nem biztos hogy szerencsés.

Mellesleg a szilikoncső és az árnyékolás is elég drága volt, de jó.

 

Így minden gyertyán azonos lesz a kapacitás és ha jól működik akkor marad ez a megoldás.

 

A Pulstar gyertyában állítólag csak 30-40 pF kondi van -kicsi - és 8 kOhm az ellenállása, ami szerintem egy kicsit nagy.

 

Ezért is vagyok nagyon kíváncsi arra, hogy a gyári gyertya így mit tud!

 

 

Előzmény: amper_vadasz (98)
amper_vadasz Creative Commons License 2011.06.17 0 0 99

Érdekes a Forma 1-ben tiltott a plazmagyújtás használata. Gyújtógyertyánként külön - külön gyújtótrafó megengedett.

 

"Parazita szikrás - ikertrafós gyújtásrendszereknél, a hagyományos gyújtásnál alkalmazott 8 - 10 k ohm értékű zavarszűrő ellenállás hátrányos, helyette gyertyánként 4 - 5 k ohm értékű javasolt".

Ha két db Pulstar Be1i gyertya 8 - 8 k ohm-os zavarszűrő ellenállás értékkel rendelkezik, ikertrafós rendszereknél nem a legelőnyösebb választás     

amper_vadasz Creative Commons License 2011.06.16 0 0 98

Szia! Az árnyékolt gyújtókábel kapacitásod 65cm hosszú, nálam csak 28cm volt a kísérleti árnyékolt gyújtókábel. Neked nagyobb kb. dupla értékű szekunder kapacitásod lett így.

 

Régen jártam már Kugler úr oldalán, de örülök, hogy már ez is beszerezhető.

 

Anyagi takarékossági, esetleg csak próba képen szerelted a gyújtótrafó és a gyújtáselosztó közötti kábelre az árnyékolást, vagy lesz idővel a gyújtáselosztó és a gyújtógyertya közötti kábeleken is árnyékolás ( kapacitás ) ?

 

Szerintem a Pulstar Be1 gyújtógyertya eredeti kapacitása nem lehet nagyon "nagy". 

A gyári beépített 8k ohm-os zavarszűrő ellenállás csökkenti a gyertya elektróda szikraközbe jutó trafó nagyfeszültség áramerősség értékét, ami akár impulzusban 100A értékű is lehetne! 

A zavarszűrő ellenállás az eredeti áramerősséget akár 1-2A értékűre is képes csökkenteni, így a szikraköz ívben a kevés amper kicsi zajforrást fog kelteni ( normál gyújtás rendszer ). 

NGK 0 ohm-os gyújtógyertyával és nagyobb ( esetleg teljes hosszúságú árnyékolt gyújtókábelekkel, és vagy kombinálva 30kV-os feszültségű utólagosan épített nagyfeszültségű kondenzátor ) kapacitással hatékonyabban működne, mint a Pulstar Be1.

 

Már 500pF 30kV gyertyakapacitás is komoly munkát képes végezni a hagyományos gyújtószikrához képest, ha az eredeti gyújtás rendszer elbírja. Minél nagyobb a szekunder feszültség és áramerősség, annál jobban és gyorsabban töltődik a kondenzátor. Ha növelhető az eredeti szikraköz, az ív hossza, még erősebb lesz a hatás

Előzmény: Vakegérke (97)
Vakegérke Creative Commons License 2011.06.16 0 0 97

Hi!

Én is építettem egy árnyékolt kábelt.

Vettem a Kugler Úrtól árnyékoló harisnyát és azt építettem 65cm hosszan a trafó és a gyújtáselosztó közötti réz erű 0 ohm ellenállású gyújtókábelre.

 

Megjegyzem a tisztesség kedvéért, hogy az egész árnyékolás tippet is Kugler Úr ajánlotta, mert gázüzemű motoroknál ezt sokszor használják!

 

http://gyujtokabel.unas.hu/spl/570581/Vedocsovek_arnyekolo_harisnyak

 

Tapasztalat:

    Árnyékolás előtt:

                - Pulstar Be1i gyertyával: kicsi kék szikra

                - NGK gyári gyertyákkal:   nagy sárgás szikra

 

    Árnyékolás után: 

                - Pulstar Be1i gyertyával: még kisebb kék szikra

                - NGK gyári gyertyákkal:   kisebb, de kék szikra

 

Pulstar Be1i gyertyák vannak a motorba és egy kicsit jobban reagál a gázpedál változásra a motor és kis fordulaton még nyomatékosabbnak érzem.

 

Nagyon kíváncsi vagyok, hogy az eredeti gyertyákkal mit tud, mert az 0 ohm ellenállású - mig a Pulstar 8 kOhm - és nagyobb kék szikrát is ad.

 

Kár, hogy minden gyertya cserénél le kell bontanom a légszűrőt is a fojtószelepről.


 

Előzmény: amper_vadasz (96)
amper_vadasz Creative Commons License 2011.06.12 0 0 96

 

Szia! Réz erű 0 ohm ellenállású gyújtókábelre próbaképpen készítettem egy 28cm széles és 5cm-es alufólia csíkból árnyékolást. Babra munka, mert a gyújtókábel közben ide - oda csavarodik - tekeredik is. Az alufólia-t 5cm távolságonként zsugorcsővel lefixáltam. A gyertya pipa felöli végénél ráforrasztottam egy 0.75mm2 keresztmetszetű 20cm-es szigetelt MKH kábelt földelő kábelnek, majd az egészet egy 30cm hosszú zsugorcsővel rögzítettem. A réz eres 0 ohm -os gyújtókábelre épített kapacitás működik, de nagyon kicsi lett az értéke! ( 100pF 30kV kondit sem érte el )

 

Valószínű nem véletlen, hogy 300 ohm értékű spirál erű gyújtókábelre készítették  . http://www.nology.com/hot.html

 

Már találkoztam hasonló gyújtókábellel, a vezető belseje egy vas spirál volt ( mivel a mágnes vonzotta! ) , az ellenállása 500 ohm volt, a kb. 35cm-es db-nak, és elég erős narancsos színű, amper -os szikrát adott. Az ilyen vas tekercses erű gyújtókábelt hatásosan lehet földelt árnyékolással kapacitás készítésre használni plazmagyújtáshoz

 

 

 

Előzmény: Vakegérke (95)
Vakegérke Creative Commons License 2011.06.08 0 0 95

A gyújtókábel árnyékolásával kondit építhetünk rá és már kész is a plazma gyújtás.

Ezeket alkalmazzák az ipari gázmotoroknál is!

http://www.nology.com/hot.html

 

Ki fogom próbálni!

tomabear Creative Commons License 2011.05.22 0 0 94

Hi,

 

Na most már mindenki mondhat amit akar. 470 km; 27,74 liter; 5,9 liter/100km + 1 literolaj (kivan a motor). 9 éve, amikor vettem a kocsit, akkor fogyasztott 5,55 litert 100 km-en és 1-2 deci olajjal. Tavaly összel ugyanez az ut 7-8 liter/100km volt (nem mértem pontosan) + 1 liter olaj. Most városi 100km következik és tiszta benzint tankoltam.

tomabear Creative Commons License 2011.05.20 0 0 93

Na Skacok,

 

A vegyes tankolás ugy nézett ki, hogy a tank mutató piroson. Ekkor tankoltam 21 liter 95 szigoruan Shell, és utánna 11 liter E85 Agip. Mentem eddig 98 Km-t, minden gond nélkül. Ma teletankoltam. 10.1 liter 95-ös és 10.01 liter E85. Csurig tankolva, szó szerint láttam a benyaszintet a tanksapkánál. Holnap párszáz km és itthon megint tankolás, most már nagyon kiváncsi vagyok.

tomabear Creative Commons License 2011.05.18 0 0 92

1. Miért pici méret?

2. Nem tudod az anyagát!

3. 2:1 tankoltam reggel 95:E85, tökéletes, semmi rángatás és nem állitottam semmit. Cirka 40km mentem. Előtte amikor meglátta az E85-öt már dadogot a motor, nem birták hozzáhangolni a szervizekben! Több szervizben sem. Persze gondolom koklerek voltak:P.

Magyarán, szerinted ha valami sokaknak nem jó, főleg neked az lehetetlen, hogy működjön, hát jó, maradj meg ezen a szinten. Mi pedig élvezzük az előnyét. De érdekes, hogy a feltett kérdéseimre nem válaszolsz, csak mellé beszél és vádaskodsz. :)

Előzmény: opel16v_ (91)
opel16v_ Creative Commons License 2011.05.18 0 0 91

Látom még mindig nem sikerült felfogni, hogy pár éves kifogástalan állapotú autók voltak a tesztalanyok, a belevaló gyertyával (annó a forgalmazó

csak egy típust ajánlott). Tehát nem hibás autók, fiatalok, modern motorvezérlő rendszerrel, és legalább az egyikben szekvenciális gyújtással.

Ezeken nem tapasztaltunk változást, sőt, az egyik autóból azért került át a másikba tesztelésre, mert utána E85-tel rosszabbul indult hidegen

ezzel a pulstar gyertyával az autó. Hálisten nem saját tulajdonom volt a gyertya, az első tesztelő autótulajdonos vette őket, átkoznám is magam,

hogy kidobtam annyi pénzt a semmire.

 

Na itt tényleg befejeztem a vitázást, mert nincs megfelelő szakmai háttérrel rendelkező ember, aki partner lenne ebben.

Itt csak a tudatlan fröcskölődés megy, mert valaki elmondta, hogy mérési eredményei szerint bebizonyosodott a gyártó

honlapján leírtakból előre sejthető dolog: nem működik, a fizika törvényei szerint nem is működhet ez a technológia. Jó

nagy lehúzás az egész, nem hozott semmiben többet a gyári gyertyánál a plazmagyertya, az ígéretek csak ígéretek maradtak,

csőmágnes szintű átverés a honlapon levő leírás.

 

Hülyegyerekeknek meg biztos jó játék a feltöltött kondi tapizása, de megkérdezném, ki látott 20-30kV-os kondenzátort, ami

mérhető energiamennyiséget tudott tárolni pici méretben? :) Na nagyokosok, lehet gondolkodni! ;)

 

Előzmény: tomabear (89)
Vakegérke Creative Commons License 2011.05.18 0 0 90

A felmenőim jól vannak és a Tiédnek is hasonlókat!

 

Szar lehet Neked az élet, ha ennyire elferdültél, de nem nagyon csodálkozom rajta, mert akit - ilyen modorral és stílussal - mindenki ennyire utál annak valóban nem lehet egyszerű, de gondolom erről is az én Őseim tehetnek hogy idáig jutottál, igaz! :-)

 

Most nagyon megbüntettél, hogy befejezted velem a kommunikációt!

Csak sikerül sírás nélkül is elvíselnem ezt a nagy kínt! :-)

Én inkább ajándéknak érzem ezt az áldást!

 

A közszimpátiád látván szerintem már mindenki nagyon vágyik erre a büntetésre és nem fog senki zokogni ha végre elhúzod a csíkot ebből a topikból, nem rontod tovább a levegőt, majd mondunk egy közös hálaimát.

 

De ne aggódj, ha netán valakinek hiányoznál annak majd füle(müle) módra eléneklem az elérhetőséged!

Előzmény: opel16v_ (86)
tomabear Creative Commons License 2011.05.18 0 0 89

Vazze nem igazán értelek. Én tudom, hogy két személy és nem egy. Más. Mit nem értesz azon kapcsolási rajz nélkül, hogy a gyertya legrése ellenállásként viselkedik a rá kötött kondival. A kondiban felhalmozodik az energia, addig a pillanatig, amig át nem üti a szikraközt. Nekem igaz csak 5-6 szakmám van, de abból az egyik elektromos. Igaz annyira hülye voltam a témához, hogy velem szereztették be a szükséges dolgaikat a tanárok az órák helyet, és szánalomból adtak ötösöket. Na de nem ez a lényeg. Szerintem az a baj, hogy magyarázkodásnak tartod azt amit a gyártó is mond. Csak jó állapotú és jó minőségű gyujtásrendszerrel, jó állapotú motorral hozza az előirt 10-12%-ot. Ebből adódik, hogy a korszerűbb kis ellenállású rendszerekhez lett optimalizálva, és nem a 10-15 kohmos kábelekhez, a nagy ellenállás a kopott alkatrészek, a hibásan müködő előgyujtás vezérlés, mind rontja a hatásfokot. Hány kocsit láttam már amin ingadozott az előgyujtás és nem a jó értelemben. Ha bármilyen gátló tényező van, romlik a hatásfok. Pl nagy ellenállás a kondi elött ami gátolja a megfelelő feltöltődést. Próbald ki! Tölts fel egy kondit és fogd meg a végeit. Sulis időszakban ezzel szórakoznak a tanulók, egymást csapatják a kondikkal. Ha ott müxik akkor a motorban miért is nem müxik? Az pedig már irtam, bizonyitott tény, hogy a szikra minősége igenis befolyásolja az égés minőségét. Ezért tervezgetnek uj gyertya tipusokat, rájöttek, hogy a régi elavult rendszer, frissitésre érett meg. A gyertyákat pedig igenis sűrűbben kell cserélni, egy intezivebb használatnál. Ezt is TÉNY! Az uj gyertyákat azért cseréltem le, mert először meg akartam épiteni házilag és ehhez vettem a Densokat, de közben sikerült olcsón hozzájutni a gyárihoz. Mivel nincs hol épitgetnem, ezért inkább a gyárit választottam ami nem sokkal több árban, mint az épitett. Egyébb, ha utánna olvasol láthatod, hogy szegényitett és vizbázisu üzemanyagok begyujtásával is próbalkoztak, SIKERREL!. Tehát ha simán nem hozott, eredményt, mondjuk a lambda szonda közbeavatkozása miatt, akkor próbálkozni kell a kompi átverésével. Amugy ha tényleg eredeti gyertyákat vettél, mert sajna ezt is hamisitják, akkor kaptál hozzá egy kártyát. Azt elolvastad, mert az itt tett kijelentéseid alapján NEM. Keresd meg, vagy kérj valakitől és olvasd át. Ha elolvastad rá jössz, miért mértetek rossz eredményeket. És próbalj meg egy kicsit építőbb jeleggel álni a dolgokhoz. Bizonyitsd be azoknak akik eredményesen használják, hogy nincs igazuk, de ne azzal, hogy anno neked nem jött be. A körülmények nem ismerete miatt, kétséges a mérési eredményed. Még arra sem emléxel milyen tipus volt a gyertya. Csak annyira BE1 az a csatlakozás fajtálya és nem a tipusa. Tipus az I vagy P. Persze most azt fogod mondani P volt, mert ugye az a fogyasztás csökkentés pártfogója, mig az I a nyomatékosság pártólója. Azért, mert valami elsőre nem sikerült, nem kellene eldobni. Gondolj bele, havaliki fejlesztett valamit az egy folyamat, hibakeresések és azok kijavításának összetett rendszere, nem pedig csak egy kisérlet. Másik oldalon olvastam volt aki 3-4 hónap után jött rá miért nem müxik neki az ami másoknak igen. Kérdés a gyertyához kapott kis csomaggal mit kezdtél? ;)

Előzmény: opel16v_ (88)
opel16v_ Creative Commons License 2011.05.17 0 0 88

Elég baj az, hogy ilyen "hozzáértők" nyúlnak modern autókhoz ;)

Az elektromos kapcsolás a szekunder tekercs és a két hozzá kapcsolódó gyertya között párhuzamos.

Az, hogy láttál már ikertrafót, amin egy szekundertekercsnek két végéből jön a két gyújtókábel, nem a soros

kapcsolásra utal, hanem arra, hogy az induktivitás mindkét végéből lehet feszültséggenerátort képezni.

Az egyik generátor negatív, a másik pozitív áramirányú, a nullpont a szekunder tekercs közepénél és a

gyertyák elektródáinál van. Remélem érthető, mert nincs időm netes alapsulit nyitni.

 

Amúgy felmerült bennem, hogy Te Vakegérke is vagy egyben, és külön élvezed hogy két nick-en is oszthatod

nekem az észt, ami amúgy látom nem igazán megy ;) próbálkozz még, lehetőleg vázold már fel nekem azt amit

kértem a "hozzáértőktől": a plazmagyertya elektromos helyettesítő képét, és hozzá a magyarázatot, hogy a

fizikát hogyan cáfolja a működése :)

Előzmény: amper_vadasz (87)
amper_vadasz Creative Commons License 2011.05.17 0 0 87

 

 Bagoly mondja verébnek, hogy nagyfejű! Veled ellentétben én anno megtanultam az elméleti anyagot, több mint két évtizede pedig a gyakorlatban, a szakmámban dolgozom. Az ikertrafós gyújtásnál a gyújtótrafó 1db szekunder tekercse sorba van kötve a két gyújtógyertyával. Vetted a diplomádat, vagy aludtál az órákon, a gyakorlaton, amikor a gyújtás téma volt? Fejlesztőnek, diplomás mérnöknek nevezed magad, miközben pont te vagy az, aki itt lekiabál minden hozzászólót, miközben fingod sincs a témáról. Neked csak kudarcod volt a plazmagyertyával, ilyen szakmai hozzáállással lehet nem volt véletlen. Kaptál építő javaslatokat, de rólad minden lepereg, mert az úgy nem működhet. Érdemes az elméleti ismeret anyagot jól elsajátítani, de a gyakorlati tudás valamikor egészen más és értékesebb.

 Potyaleső, ha érdekel a téma, építsd meg amit javasoltam gyertya kapacitásokat, és garantálom lesz mit mérni, kiértékelni, aztán törheted a kobakod, hogy vajon mitől működik.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: opel16v_ (83)
opel16v_ Creative Commons License 2011.05.17 0 0 86

Mit nem értesz azon, hogy az ajánlott pulstar gyertyatípust próbáltuk a gyári típusú gyertya helyére két kifogástalan

műszaki állapotú autóban? Ehhez nem kell nagy IQ pedig...

Ennyi ésszel meg inkább a felmenőidet sértegesd, ők tehetnek a neveltetésed hiányosságairól. Részemről veled befejeztem

a kommunikációt, mert teljesen értelmetlen, mintha egy villanyoszloppal beszélgetnék kb...

 

Előzmény: Vakegérke (85)
Vakegérke Creative Commons License 2011.05.17 0 0 85

Szóval akkor azt mondod, hogy fingod sincs arról, hogy mekkora ellenállása volt a gyári gyertyáknak - ami könnyen lehet, hogy ellenállás nélküliek voltak - és lövésed sincs arról, hogy a Pulstar gyertyák mekkora ellenállásúak - 8 KOhm -.

Az is szerencse, hogy még így is hozta a gyári értékeit.

 

Ennyi erővel rakhattál volna bele egy zsák cementet is, mérhettél volna mint állat és fikázhatnád a cementet, hogy szart sem ér, pedig nagyon is jó az csak éppen a megfelelő helyen pl.: betonban és szakember álltal beépítve - aki tudja mire milyen minőségű beton kell - és nem általad.

 

Az nem fejlesztő aki mindent bárhova betesz és össze-vissza méreget, utána mindent és mindenkit lefikázva osztja az észt!

 

Ez csak egy tehetségtelen, szerencsétlen próbálkozó főleg akkor ha még iskolába is járt.

 

Vannak itt sokan akik diploma nélkül is - lehet, hogy lassabban - nagy tudásra tettek szert, mert érzékük, tehetségük van a műszaki dolgokhoz, mégsem kiáltják magukat fejlesztőnek!

 

Ha jobban figyelsz rájössz, hogy a nagyok szerények és keveset szólnak, akkor sem a másikat fikázzák!

 

Biztos Te is nagyon tehetséges vagy valamiben, de a fejlesztéshez nem sok érzéked van ezt nem Neked találták ki.

Próbálj valami mást pl. : hímzést abban lehet, hogy tündökölni fogysz és ott mérheted a fonalak hosszát ész nélkül!

 

Ami nem megy azt nem szabad erőltetni, főleg világgá kürtölni, mert így nevetségessé teszed magad!

Előzmény: opel16v_ (84)
opel16v_ Creative Commons License 2011.05.17 0 0 84

jó kérdés... a forgalmazó amit adott ehhez a típushoz. a gyertyát nem mértük (minek is?), csak a hatását (vagyis a hatástalanságát).

Előzmény: Vakegérke (82)
opel16v_ Creative Commons License 2011.05.17 0 0 83

Elhiszem hogy a szakmádban jó vagy, de olyan témában nem tudom miért kell észt osztani, amiben abszolút nem vagy otthon.

Az ikertekercses (egyes márkáknál DIS) gyújtásnál párhuzamosan vannak kötve a gyertyák, nem sorosan. Gyári állapotában gyári

gyertyával ezeken a két szikra miatt úgy van tervezve a rendszer, hogy legalább olyan legyen a szikra energiája, mint a régebbi

rotoros rendszereknél... ráadásul ez a rendszer tartósabban meg is őrzi ezt ez energiatartalmat, mint a rotoros.

Az egyik tesztelő autónál biztosan tudom, hogy szekvenciális gyújtása van, a másiknál nem emlékszem már pontosan. De ez

lényegtelen ilyen szempontból, mert ikergyújtásos rendszernél is jól kellene teljesítenie a plazmagyertyának, legalábbis azokba

is ajánlják (ha nem lenne jó, miért tennék? :) ).

Szóval mielőtt másokat ilyen szenvedélyesen elkezdenél fikázni, inkább neked ajánlom, hogy szerezz alapvető ismeretanyagot

a témában, mert így magadat járatod le... a szó elszáll, a hozzászólás megmarad ;)

 

Előzmény: amper_vadasz (81)
Vakegérke Creative Commons License 2011.05.17 0 0 82

Be1p vagy Be1i gyertyát teszteltél?

 

Mekkora ellenállása volt a pulstar gyertyának?

 

 

Előzmény: opel16v_ (78)
amper_vadasz Creative Commons License 2011.05.17 0 0 81

  Adott az iker trafós gyújtás, általa elhagyhatták az időnkénti javítást, cserét igénylő rotort és a gyújtáselosztó fedelet, van ahol a gyújtókábeleket is. Az iker trafó egy primer tekercse és egy szekunder tekercse lát el két sorba kapcsolt gyújtógyertyát 1x-re gyújtószikrával. Igaz, hogy a gyertyák sorba vannak kapcsolva, de közöttük ott van a kb. 12 kohm ellenállású szekunder tekercs! Ekkora ellenállás az ikertrafós gyújtásnál már a plazmagyertya hatása ellen dolgozik. Persze, hogy semmi pozitívot nem tudatok mérni ilyen gyújtásrendszer esetén.

 

Tomabear FORD motorja egy primer tekercses gyújtótrafója, egy szekunder tekercsel, alacsony ellenállású gyújtókábelekkel, gyújtáselosztó szikraközzel ( de ott még gyertyakapacitás nélkül! ami 2db plazmagyertyával már komolyan gyengítené az egy db szekunder tekercs leadott energiáját és a feszültségét is! ) , 1x-re csak egy plazmagyertyát működtet! A plazmagyertya marketing oldalán külön ki is hangsúlyozzák, a gyári adott típushoz előírt gyújtógyertya szikraközt nem szabad növelni! Nem véletlenül, mivel a plazmagyújtás energiaéhes!

 

Diplomás létedre elég gyenge a felfogásod, plazmagyertya plazmagyújtás részedről kimerült a gyertya csere és mérés tekintetében.

 

Egy kis olvasni való  http://www.szuts.com/plasmabooster/

 

Nekem ugyan nincs diplomám, de ha elfogadsz egy szakitól egy jó tanácsot, építsd meg különböző 50-100-200-235-300-400-470-500pF 30kV közötti kapacitásokkal és egyszerűbb motorvezérlő elektronika nélküli motorokon, kezd el tesztelni a hatását. Fő a türelem, figyelem, kitartás és a fokozatosság.

Előzmény: opel16v_ (80)
opel16v_ Creative Commons License 2011.05.16 0 0 80

Lehet magyarázkodni, de engem nem kell oktatni ;)

Az előírt szikraközzel mértünk, a nagy semmit. De ha megnézed a topic elején hozzászólókat, ott is találsz

valakit, aki gázmotorokkal tesztelt, nála is ugyanez van. Tudtommal valamikor mostanság vizsgálja egy másik

csapat is a plazmagyertyás megoldást, gondolom ők is erre az eredményre jutnak, de majd úgyis ki lesz

publikálva.

Amúgy meg ha olyan okosak itt páran, akkor rajzolják már le nekem a plazmagyertya elektromos helyettesítő

rajzát (RLC), és vezessék már le rajta a fizikai törvények figyelembe vételével, hogy is működik... mert nem fog menni...

alapvetően hülyeség, amit leírnak a pulstar oldalon is.

Előzmény: amper_vadasz (79)
amper_vadasz Creative Commons License 2011.05.16 0 0 79

 

Szia! A motorok hengerei külön - külön kaptak gyújtószikrát, vagy a két párhuzamosan mozgó dugattyúk 1x-re? Találkoztam olyan gyenge gyújtáselektronikával ( FAGY ), ahol a gyertyára szerelt 100pF 30kV kondenzátor kapacitást sem bírta működtetni. Ha a tesztelt motor gyújtása ikertrafós parazita szikrás volt, a két henger 1x-re kap gyújtószikrát, ami a nagyfesz trafó szekunder szikra energiáját duplán terheli a 2db gyári plazmagyertyával. A plazmagyújtás nagyon energia éhes, akármekkora terhelést ( pF értéket ) nem bír kiszolgálni a gyári gyújtásrendszer és a gyári gyújtótrafó. Lehet, hogy a gyári típushoz előírt szikraközt csökkentve, már nálad is jól működött volna a plazmagyertyával. Attól, hogy csökkented az előírt szikraközt, nem lesz gyengébb a gyújtószikra, mivel ott a gyertyában a kondenzátor, ami koncentráltabb erősebb szikrát produkál kisebb szikraközön is.  

 

Tomabear FORD 1.3 motorja, ha gyújtáselosztós még, ott a gyújtótrafó 1x-re csak egy plazmagyertyát lát el, amitől valóban intenzívebb szikrát képes a gyári plazmagyertya is produkálni. Attól, hogy nálad anno valami nem működött, teljesen más körülmények között, másik motorban még nagyon jól teljesíthet.

 

 

 

Előzmény: opel16v_ (78)
opel16v_ Creative Commons License 2011.05.16 0 0 78

Pár éves tökéletesen működő autókról van szó, gyári típusú gyertyákkal. Ha jól emlékszem, gyújtókábel nem volt egyik

motoron sem, közvetlen trafósok voltak. Látom mindenáron kötözködni szeretnél ;)

Előzmény: Vakegérke (77)
Vakegérke Creative Commons License 2011.05.16 0 0 77

Mekkora ellenállása volt azoknak a gyári gyertyáknak amikhez viszonyítottátok a pulstar gyertyákat és mekkora ellenállása volt a nagyfesz kábeleknek?

Előzmény: opel16v_ (76)
opel16v_ Creative Commons License 2011.05.16 0 0 76

Pulstar gyertyák voltak, ha jól emlékszem BE-1 típusszámmal. Suzukiban és Citroenben is volt tesztelve.

Anno negyvenpárezer Ft-ért jöttek a gyertyák emlékeim szerint (nem tudom most ezeknek lett-e azóta

emberibb ára, mennyi pontosan).

 

Előzmény: Vakegérke (75)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!