Köszönöm az infókat mindkettőtöknek! A 12-es 75-os évjáratú, tehát teljesen rendben van a porlasztó-légszűrő rendszere. A gyújtást kell megnézni rajta legközelebb, mert valamiért nem akar rendesen működni. Még tavaly szépen indult az udvarban, igaz az úszóházat manuálisan töltöttük csurig keverékkel, mivel nem volt rajta csap. Aztán lett téve egy új, gondolom kínai csap, onnantól a felrakott úszóházfedéllel már nem akart olyan jól működni. Azóta egyre rosszabb. Első tekerésre elindul, majd megáll. Utána is elindul, de mindig előbb megáll. Aztán nem indul.
Eredetileg én is a fogaskerék párosításra gondoltam, de érdekelt, hogy más is tapasztalt már- e ilyen problémát.Tényleg hasonlít a kopott fogaskerekű vagy rosszul hézagolt diffi hangra.
Egy hézagoló lemez természetesen ott van. Azt nem tudom, van-e jelentősége, hogy kup.kosár persely előtt vagy után van. Én nem hinném. Fogaskerék párosításra gondolok mert cserélgetni kellet. Tudom, hogy nem egészséges keverni, de elég "primitív" a megmunkálás nem gondoltam, hogy ebből baj lehet.
Sziasztok. Szeretném megkérdezni -hátha találkozott valaki a jelenséggel-, hogy mi lehet a gond ha menet közben gázlevételkor hangos a váltó? Már két bloknál is tapasztaltam.
Össze kellene ezeket az adatokat gyűjtened, Elvtárs. Megírni valahol vagy legalább elmondani egy Youtube videóban. Sokkal többet érne mint egyik-másik Benzinfaló csatorna.
Rakjuk helyre ezt. 75 tol volt ures doboz csak kis K 35 hoz valo lyukkal. Aztan ugyanez 16 oson nagyobb lyukkal K 60 hoz 79 ig 80 ba kimaradt egy ev senki se tudja miert amikor a hosszu gumicso volt csak a vaz meg a karbi kozt aztan kb 81 tol megint volt doboz a 16 on aztan a 22 eseken 86 ig. Utanna a Deltaknak mar mas volt a legszuroje. Ennyi kb.
A két blokk közti különbség... Ugyan hasonló a felépítésük, de kicsit minden másként működik, és egyetlen alkatrész sem csereszabatos.
Régebben a Riga.hu oldalon fent volt minden dokumentáció, de ez az oldal jelenleg nem elérhető, a Rigás Facebook csoportokban lehet érdeklődni, vagy ha tudsz oroszul, a wagnerland.ru oldalon érdemes nézelődni.
Ismerem a pedálos blokkok szerkezetét, így a rajzon is fel tudom fedezni - tudom, hogy mit kell keresni... A hátsó féket itt is egyértelműen a pedál működteti. És a blokkba, a váltóhoz két bowden megy (ha hátsó fék lenne, a tank alatt vezették volna el hátra, mint a gáz- és dekompresszor bowdenjét). De hogy a váltót hogyan oldották meg az elvtársak, azt csak találgathatjuk, valószínűleg sohasem derül ki.
A hátsó fék "kontrás"; a pedálok hátrafelé tekerésével lehet működtetni, a blokknál jól látszik a kis karnak a vége, amibe a bowden vége van beakasztva. A kormányon azért sem lehet, mert akkor kellene még egy kar az indítókuplung karján kívül, de én nem látok (mondjuk elég rossz a kép).
Nekem is feltűnt, hogy túl sok a bowden. Egy lentre megy, ez az indítókuplung. A másik kettő meg a váltóé lehet. A kormányszektort is átvariálták szerintem. Nem maradhatott a hagyományos váltószektor a kormányon, mert annál ugye reteszel a kuplungkar - de itt a kuplungkart nem kell behúzni váltáskor, sőt, az indítókuplungot pont nem szabad ilyenkor bántani. Szóval valahogy átalakították a kormányváltót, gondolom, bekattanósra, és valószínűleg ahhoz kell a két bowden, a Bervánál van ilyen meg néhány osztrák kismotornál.
A rajzon egyébként úgy látom, a váltó belső szerkezete nem változott.
Nem látom át a rajz minden részletét, de úgy tűnik, szárazkuplungot építettek az elvtársak, vagyis nem olajban fut, mint az enyém, hanem el van különítve a kuplung rész, külön burkolat is van neki. Az indítókuplung behúzásakor egy csapágyazott részt nyomunk meg.
Nagyon kevés információ van erről a gépről, csak annyi, hogy 1975-ös és hogy három ilyen blokk készült.
Amugy nemtudom ertelmezni a kepet az az igazsag. Mi a francot csinal itt 3 bowden is? Egy a valto ok. Hat eme ketto? Egy max mint a pedalos Eko nal, h indításra de meg mindíg van egy amit nemtudok, h mi.
Rendben, így fogom csinálni. Ha szerencsém van, akkor miután leveszem a csapágyat a tengelyről egy hézagolót találok. De ha nem mekkora méretet használtak? Szokványos 1 mm-es hézagoló jó oda?
Köszi, azért majd ellenőrzöm összeszerelés előtt. Ha nincsen már meg a rossz csapágyaiból leveszek egy kicsit, hogy könnyen ki-be szerelhető legyen.
Katonka Balázs: köszönöm Neked is az infókat! Ilyen a váltórésze:
Ha jól értem, a képen is látható csapágy és a seeger között kellene egy hézagolónak lenni? Az egyes fogaskerék és a csapágy között úgy nézem nincsen. Szerintem még nem szedte szét ennyire senki ezt a blokkot. A kuplung fedél már volt levéve, rosszul is volt bent a kinyomó dió, mert a kar alá tették, így semmi szerepe nem volt a kuplung kiemelésében, mert közvetlenül a tengelyen lévő kar ért hozzá a nyomólaphoz, ami aztán el is koptatta.
Minden Riga blokkba a kislanckerek felol van egy hezagolo. En neha ha kell a masik oldalra is teszek. Mexakitos blokknal ha kimarad a hezagolo dobalni fogja az 1 est mint az allat ha raalitasz a bowdenre h hatha ugy jo lesz akkor meg nem lesz 2 es igy kb ennyi.
Minél tovább nézegetem ezt a 18-ast, annál több érdekes részlet tűnik fel. A váza teljesen más, olyan, mint a 210-es Babettáé. Az első villa már olyan, mint a 22-esé (1977-ben!), csak a kormány nem, meg tettek fel oldalra egy-egy prizmát (meg hátra is) - ez egyébként a KRESZ szerint nálunk is kötelező lenne. Az ülés is teljesen más, a tankon mintha Jawa benzincsap lenne, sőt a tank oldalán felcsavarozható króm betét van, amire gumi térdvédőt i tettek.
És találtam még egy érdekes képet MINI témában is. Ez egyértelműen házi átalakítás:
Minden Riga-blokk más, az "ahogy sikerül" elv szerint készültek. A váltóhoz általában nem kell hézagoló, gyárilag nincs ott semmi, de néha pótolni kell, ha azt akarjuk, hogy jól működjön. A kuplung alá biztosan kell, a vastagságát mindig ki kell kísérletezni.
Én egyszer egy 350-es Jawa blokk hengerében találtam egy egérfészket. Nem volt kipufogó dob, csak a csonk, és felmásztak.