Skoda Fabia 1.4 benzines (14 éves a gép) és napi használatban. Munkába járás 38 mm oda és 38 km vissza, és a szokásos plusz utak, mint: bevásárlások, családhoz látogatások...stb.
Tölteni töltőn nem igazán volt az az akku, csak titkán (talán fél évente egyszer-egyszer) amikor elkérte tőlem a LIDL-s töltőmet.
Én most tervezek majd március végén akkut cserélni, (Ford Silver-Calcium 60Ah 590 A) és pont egy Rockettet (61Ah 620A) néztem volna ki. Főként a sok pozitív vélemény miatt. Szomszédom istenített Varta és Bosch akkui alig bírnak nála az autóban 3 évet! Ez a mostani Ford akku ez egy hónap híján már 10 éves lenne, de tökéletesen indít még mindig. Rámérve műterheléssel, 476A indítóárama van még. De mivel már ilyen idős, bennem van a para, hogy bármikor úton hagyhat, ezért inkább a lecserélésnél döntöttem.
Jelentem 6,5 évet bírt a 40Ah -s Rocket akkum, úgy hogy az utolsó 15 hónapban már el volt hanyagolva. Az autót kb. havonta vettem elő, közben néha töltöttem az akkut. Most 2 hónapig megfeledkeztem róla, így 7,8V -ot mutat a töltőn. Rendeltem helyette egy ugyanilyet.
Kérdésem az lenne, hogy olyan autóba ahol SLI indító akku van, oda megengedett egy EFB akku? Nem gond az autó elektronikájának? Egy 14 éves Fordba lenne.
Akksi 3 éves, autóban töltödik, töltővel már nem(fél évente rá szoktam tölteni). Töltő jó szerintem, másik kiszerelt állapotban lévő úgymond műhely akksit gond nélkül tölti, Global CH611.
-vagy ez a lengyel csodaakkumulátor(ZAP) ennyit tud? Varázsszem már két hét használat után nem működött..
Akkor amit a #2278-ban leírtam, az úgy jó és nyugodt lehetek.
Viszont az még kérdéses lesz majd, mert a Ford ehhez az intelligens töltéshez a Silver-Calcium összetételű akkumulátort rendeli hozzá és én most kinéztem egy Rocket akkut, SMF 57113 a típus száma, de az "csak" Calcium akku. https://akkuapu.hu/auto-akkumulator/rocket-akkumulator-71ah-jobb-smf-57113
Ez mennyire lehet jó majd az autóba? Hogy fogja elviselni ezt a változó feszültségű töltést? Hosszabb távon is, mert a mostani Ford Silver Calcium akku az már 9 éves, de még kifogástalan állapotban van, és a gyári 590A indítóáramból (60Ah/590A) még rendelkezésre áll 82% azaz 482 A. Pár nappal ezelőtt mértek rá egy akkus boltban.
Azért kérdezem ezeket, mert rokonságban egy Ford Focus 1.6 TDCi a Varta Silver Dynamic 12V 52Ah 520A akkut másfél év alatt elhasználta, majd a második ilyen akkut is megette, az sem tartott ki 2 évet. Most megint egy gyári Ford akku van benne. Az eredeti akkuval, amivel átadták, az Ford Silver Calcium akku volt, elment 8 és fél évet az az akku.
Remélem jár majd erre valaki aki tud válaszolni. Szakmai lenne a kérdés és akku töltéssel kapcsolatos. Az autó Ford Fiesta 1.4 TDCi és 2006-os gyártás. Ford Silver Calcium akku van benne, 60Ah/590A. Nem nagyon szoktam nézegetni a töltő feszültséget csak mostanában kezdtem nézegetni és a motor beindítása előtt rámérve az akkura, 12.68-12.7 V-ot mérek. Beindítom a motort és utána lassan, 1-2 tizedenként megy felfelé a töltőfeszültség, 13.9-13-13.98 között leáll egy ideig de 14.02-14.1 V-nál végleg megáll, ennél nem megy feljebb a töltőfeszültség. Alapjáraton is és emelt fordulaton is ennyi, nem változik. Ha igaz akkor a Fordban intelligens töltési rendszer van már 1999 óta. Jó ez így? vagy menjek el a szervizbe ezzel?
Ha azt mondod, hogy a lámpa gyári tartozéka egy 5 V / 2,1 A USB dugasztáp, akkor jó hozzá a 6,6 A-os is.
Amper egyébként az áram, nem a teljesítmény. Emelt feszültségű, 5 V feletti töltési rendszerek a mobiltelefonoknál vannak, amikor nagyobb teljesítményt akarnak átvinni, a gyorsabb töltés érdekében, de az áramot már nem lehet tovább növelni, ezért a feszültséget kell emelni.
De ha 5 x 2,1 = 10,5 W teljesítménnyel működik a lámpád töltése, akkor ennyi, a standard 5 V-os dugasztáp jó hozzá.
Bizonyos mértékben minden gyors töltés károsabb, mint a lassú. Ettől eltekintve nem kellene problémát okoznia a nagyobb maximális teljesítményű töltő használatának: a Li-akkus készülékek töltését a beléjük épített elektronikának kell vezérelnie, nem az USB-s áramforrásnak. A modern USB-s töltők 5 V-nál nagyobb feszültséggel is tudnak tölteni a készülékkel egyeztetve, így az áramerősség önmagában nem elég a teljesítmény összehasonlításához. Ha megírod a készülékek típusát, akkor esetleg többet tud írni róluk valaki ezen általánosságoknál.
Szevasztok topik lakók! :) Vásároltam egy litium akkumulátoros elemlámpát amelyet USB-n keresztül lehet tölteni. A csomagban sajnos nem volt töltő és ezért szeretnék most venni egyet, de ha mód van rá akkor okosan. :) Ha márkamániásként megveszem a gyári cuccot akkor kapok 2,1A USB aljzatot. Ezzel szemben ha veszek egy jó minőségű, de nem márkaazonos készüléket (jellemző módon harmadannyiért) akkor 6,6A kimenő teljesítményhez jutok. Az a kérdés hogy káros lehet-e ez a meglévő készülékemre nézve vagy sem?
Ma jártam a pécsi partnerautó közelében, hát bementem mert van náluk Omnicraft akku. Mivel nálam lassan majd esedékes egy új akku. Fordba kell majd. Egy ilyen akkut néztem ki, kedvező lett volna az ára is és mivel ott jártam, lemértük, hogy valóban az alacsonyabb magasságú-e? Több helyen (interneten keresgélve) erre 190 mm magasságot adnak meg.
Nos valóban 278x175x175 mm méretben van, ez az akku, pont megfelelő is lett volna. Kerestük rajta a gyártási időt, nehezen találtuk meg, mert apró kis karakterekkel volt bele gravírozva, de végül megtaláltuk rajta a sorozatszám és egy hosszabb számsor végén/alatt a gyártási időt. 19/2022 azaz 2022-es év 19.-ik hete. Hát ez meg már majdnem egy éves akksi! Made in Cseh Republic...már nem a német Varta gyártja, mint a Ford akksikat.
Így ennyi idősen már nem mertem megvenni, bár ott az üzletben azt mondták, hogy 2 hete kapták ezeket a Omnicraft z akkukat. Persze kérdés, hogy előtte meg hol tárolták az ezt megelőző 11 hónapon át és milyen körülmények között?
Közelben van egy akkus bolt, ott beszélgettem az eladóval, Ő mondta, hogy max. 6 hónapos gyártású akkukat adnak el a vásárlóknak, ha ennél régebbit küldene a forgalmazó, akkor azt visszaküldik, nem adják el. De ilyen nagyon ritkán van, hogy fél év körüli akkukat kapnak. Rocket például max. 2 hónapos akku (de inkább fiatalabb) amiket rendelésre kapnak, mert csak vásárlói rendelésre hozatnak a hazai forgalmazótól.
A Topla és a TAB is simán prémium minőség. Ha egy akku (Topla TOP konkrétan) már 7-8 éve tart (igaz, LIDL-féle csepptöltővel karbantartva), az magáért beszél.
Ismerem a Ford Petrányit, Őket én is megtaláltam, de sajnos csak személyes átvétel van már, megszűnt a kiszállításos rendelés. Telefonon is rákérdeztem de sajnos igaz, nem szállítanak ki csak személyes átvétel.
Pécsről meg nem akarnék elmenni egy akkuért oda vissza 450 Km-t autózni.
Ma délelőtt voltam a közeli akkus boltban, rendes és értő szakember volt az eladó, beszélgettünk kicsit. Villamos mérnök végzettségű az emberke. Azt mondta, Exide akkukat nem forgalmaz idéntől, mert az eladott akkuk darabszámához képest százalékosan nagyon sok volt a panasz és garanciális csere.
Banner akkukról azt mondta, jelentősen romlott a minőségük amióta (2 éve) a lengyelországi üzemben gyártják. Varta és Bosch szintén hasonló minőségi visszaesés, rengeteg a garis visszahozatal és csere. Made in Poland ezek is, kivéve a gyári első beszereléseket, azok vagy Made in Germany vagy Made in Italy.
Viszont ajánlott egy márkát, a koreai Rocket akkut. Ja igaz akkor gyári minőségű, nincs különbség a kereskedelmi forgalomba szánt és az autógyártók (KIA/Hyundai...) első beszerelésű akkuk között és eddig egy panasz sem jött vissza hozzá.
Ezt a Rocket akkut ezt most hallom először és nem tudom mennyire megbízható vagy stabil akku lenne.
Segítséget szeretnék kérni az új akku vásárláshoz, hogy melyik legyen. Ford Fiesta 2006-os és 1.4 dízel Most egy gyári Ford Silver Calcium akku van benne, 9 éves és még indít rendesen ha melegebb az idő, de így reggelente amikor még hideg van akkor már érezni, hogy gyengébb. Próbálom tölteni mikroprocesszor vezérlésű töltövel de lassan eljön a csere ideje és ezért kérnék segítséget. Ezek a gyári Ford akkuk iszonyat drágák lettek így próbálok keresni alternatívát, nem a legolcsóbbat persze de megfizethetőbb áron. Van interneten 65 ezer körül is, de megkérdeztem és 2022 első negyedéves gyártások. Nézegettem a Varta és az Exide akkukat, ezeket írják prémium minőségűnek. Viszont több helyen olvastam a véleményeket, dízelekhez nem az igaziak, a leírásukban szereplő nagy indítóáramuk ellenére mert az kicsit csusztatás állítólag. Nos hát ezért kérdezek itt. Fontos a külső mérete is: 278x175x175 mm
Próbáltam keresni a gyári Motorcraft akkut, van is néhány helyen de állítólag ezt is kivezette a Fordm ár régebben így lehet, hogy valami megmaradt régebbi raktárkészlet ezek. Néztem az Omnicraftot, ez is a Ford gyári minőség, de ebben a méretben nem találtam, csak rövidebbet 242x175x175mm és kisebb indítóárammal. Vagy ha van 278 mm hosszban akkor az meg a magasabb építésű 190 mm magasság ami már nekem nem jó.
Elnézést a hosszú bevezetésért, remélem tudtok adni megoldást melyik akkut vegyem meg. Köszönöm előre is.
Varta AGM akkumulátorral kapcsolatban volna kérdésem. Az normális, hogy egy 2022 augusztus végén vásárolt Varta Silver Dynamic AGM 12v 80Ah 800A akkuban, feltöltve 720-730 A van csak?
Vásárlás után bekerült az autóba, sajnos nem sokat mentünk vele, második autóként van használva. Ezért is vettem ki és raktam töltőre, majd csepptöltésre.
Ma mértem rá akku teszterrel (teraszon van, 2-6 fok között) és meglepődtem, hogy alig fél év alatt ennyit romlik az állapota egy AGM akkunak.
Az alábbi képen látható milyen típusú a teszter és az akku.
Vagy a teszter mér félre, vagy az akku ennyire gyenge?
Mindannyiunkat ért már igazságtalanság, de ez nem a legalkalmasabb topic ennek a megtárgyalására. Ezeket a sérelmeket el kell engedni. Minél hamarabb sikerül, annál jobb nekünk.
Így van, Kernel néven leírtam dolgokat, alaposan ismerem a Reszursz töltőt.
Csak a nickem azóta törlődött, mert a Prohardver így becsüli meg a szakmai tudás megosztását. Addig jó is voltam, míg csendben maradtam, csak amikor elkezdett kötekedni velem egy felfogási zavaros srác, csupán segítséget kértem ellene, nagyképű moderátor még velem kezdett fölényeskedni és arrogánsan magyarázni.
Végén még az évek alatt elkövetett rengeteg szakmai írásom is kvázi lefitymálta. Ezt már nem tűrtem el.
Nem érdekel, ha innen is törlik az írásom, engem azóta is felháborít az eset. Időtöltésért soha nem vártam hálát, de azért ez mégis túlzás...
Ezek a mai elektronikus töltők annyira másolatok, mint egyik laptoptáp és a másik.
Nincs mit másolni, adja magát a technika. Alapvetően ugyanolyan kapcsolóüzemű tápegység, de egy töltőnél nem csak a feszültséget (ami a laptopnál fix és stabilizált), az áramot is igény szerint szabályozni kell. Tehát itt a kimeneti oldalon van egy áramfigyelő sönt is, továbbá van egy processzoros vezérlés, meg a szoftver, kijelző stb., ennyiben több.
Magam részéről a lassan 2 éve bevált, egyszerű megoldást használom tartásra, amikor több napig áll az autó, télen-nyáron egyaránt:
Hónapokig is rajta maradhat simán. Nem gond. Ezek tökéletes töltők, semmi gond nincs velük, a CTEK az, ami túlárazott. Így egy ilyen töltővel tartok életben egy TOPLA TOP akkut kb. 8 éve úgy, hogy egy évben kb. 1500-2000 km-t megyek egy hobbi autóval nyáron és nagyon keveset használom "normálisan". Szóval egy LIDL töltő tökéletes MINDENRE.
Minél nehezebben indul az autó, vagy minél kevésbé van töltött állapotban, ( rövid távú használat, nyugalmi helyzetben fogyasztók) annál rövidebb lesz az élettartama.
Az indító akkuk élettartam alatti indítási száma nagyban függ attól, hogy mennyire indul könnyen az autó.
Mindkettőn tudsz segíteni, ha rádobsz egy olcsó ( Pl Aldi-Lidl) töltőt, ami feltölti 14,4V-ig, majd csepptöltéssel 13,2-13,6V között tartja az akkut, ott szulfátosodik ( öregszik) legkevésbé.
Ha jól tudom ezek az olcsó töltők Ctek másolatok. Ilyen van nekem is, ( olcsó Lidl töltő) van hogy hetekig lóg az akkun. Áramszünet esetén kapcsol ki, egyébként nem kell figyelni rá, nem kell lekötni az akkut sem