Keresés

Részletes keresés

szilvatövis Creative Commons License 2019.11.28 0 1 360091

Kezd megérni a fejekben, hogy felépült egy párhuzamos világ, ahol csupa-csupa olyan fiatal van, akiket az anyagi függésen kívül semmi sem köt a mai társadalmi berendezkedéshez.

+

Kezd megérni a fejekben, hogy felépült egy párhuzamos világ, ahol csupa-csupa olyan fiatal van, akik a maival ellentétben álló társadalmi berendezkedéshez kötődnek.

=

??????

 

Feltártad Európa jövőjét. Az érkezőknek asszimilálódni kellene, de nincs mibe, hiszen az itteni fiatalok sem képesek már rá. Integrálódni kellene, de nincs hova, a szegregáció törvényszerűen szippantja be őket.

Asszimilálódni a saját közösségeikbe fognak, a saját kultúrájukhoz kötődnek és létre hozzák a saját társadalmi berendezkedésük.

Előzmény: Auralianus (360021)
GPS Creative Commons License 2019.11.28 0 0 360090

 

de ingyen sem kéne pont azért mert egyre több a nagy tömegű autó az utakon.

 

Arra gondolsz, hogy ha puff van - akkor ezt ledarálják az 1000+ kilójával?
Hát ez bizony meglehet (bár dupla légzsák van benne...de hát....)

.

Előzmény: newman_2018 (360087)
Auralianus Creative Commons License 2019.11.28 0 0 360089

Szerintem meg el fognak szaporodni.

 

Ez két, egymással eléggé jól szembefordítható jóslat. Visszatérünk rá majd pár év múlva :)

Előzmény: Taurus Obscurus (360086)
mica-r Creative Commons License 2019.11.28 0 0 360088

Ha mindenkinek ennyi mobilitás igénye lenne...

De nem.

Előzmény: GPS (360085)
newman_2018 Creative Commons License 2019.11.28 0 0 360087

Nem bántásként mondom:  de ingyen sem kéne pont azért mert egyre több a nagy tömegű autó az utakon. 

Előzmény: GPS (360085)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.11.28 0 0 360086

A kisautok kipusztulnak.

Előzmény: Auralianus (360083)
GPS Creative Commons License 2019.11.28 0 0 360085

 

Punto-t mindenkinek. :)

 

Bizony-bizony - jó sok autószerelde bezárhatna :-)))

De még az alkatrész-kereskedők sem ebből vennének új SUV-ot maguknak - a 3-5 ezer Ft-os alkatrészeiből.

 

Na most hülyeséget félre - eddig tényleg nem lehet egy rossz szavam se rá. Igaz, csak 85 ezer van benne (ebből 12-őt én raktam bele 2 év alatt, napi használatban) - de 2 személyre tényleg kifogástalan. Úgy kényelmileg, mint fenntarthatóságban is.

 

Azért az, hogy egy 14 éves autó csont nélkül megy át a műszakin - azért az mond valamit, nem?

Nekem legalábbis sokat jelent :-)))

.

Előzmény: newman_2018 (360081)
mica-r Creative Commons License 2019.11.28 0 0 360084

Szerintem azzal kezdődött ezeknek a nyavalyája

Előzmény: Taurus Obscurus (360082)
Auralianus Creative Commons License 2019.11.28 0 0 360083

Számomra az lenne a meglepő, ha NEM EZT jósolná "az autóipar legendás professzora" :) Mekkora blama lenne, ha mondjuk a legkisebb
profitot termelő kisautók térhódítását jövendölné :) Meg is jelenne nála a Német Autógyártók Kristálygömbpolírozó Bizottsága és alaposan
átpolírozná a kristálygömbjét...

Előzmény: z_a_p (360078)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.11.28 0 0 360082

Alapvetoen nyilvan kellene mogotte legyen egy olyan felugyeleti rendszer amelyik kiszuri es kijelzi a hibakat. Nem olvastam el a cikket, ez nem az a sztori amikor a kiegyenlito tartalyban nincs szintfigyeles, es nem veszi eszre ha szarazon van a homersekletszenzor?

Előzmény: Pomber Béla (360039)
newman_2018 Creative Commons License 2019.11.28 0 0 360081

Punto-t mindenkinek. :) 

Előzmény: GPS (360080)
GPS Creative Commons License 2019.11.28 0 0 360080

 

akkor Németországban az eladott új autók több mint a fele városi terepjáró (SUV) lehet 2025-re.

 

Hát ennek NEM örülünk, Vincent.

.

Előzmény: z_a_p (360078)
newman_2018 Creative Commons License 2019.11.28 0 0 360079

Kizárt dolog, hogy üzemi hőmérsékleten legyen a hűtővíz ha nyomsz egy   nagy gázt 10 mp.-ig  és utána leállsz. Tipikus Hungária körúti "haladás" . Nekem mindkét autóm ki tudja írni a vízhőfokot digitálisan és pontosan egy rejtett menüben. Mindkettő úgy viselkedik: ilyen esetben 6-12 fokot emelkedik a hőmérséklet a mutatók pedig maradnak. Az egyik autóm nem is mechanikus mutatós hanem LCD kijelzőn mutat analóg mutatót. 

Előzmény: GPS (360073)
z_a_p Creative Commons License 2019.11.28 0 0 360078

https://www.portfolio.hu/gazdasag/20191128/az-autoipar-legendas-professzora-mar-latja-milyen-autok-uraljak-majd-nemetorszag-utjait-408577

 

Az egyetem számításai szerint, ha a szegmens népszerűsége töretlen marad és az elmúlt 10 évben tapasztalt növekedés folytatódik, akkor Németországban az eladott új autók több mint a fele városi terepjáró (SUV) lehet 2025-re.

Ferdinand Dudenhöffer, a CAR-Institut igazgatója szerint a SUV-ok eladásának növekedése fékezi azt a kormányzati tervet, hogy gyors ütemben bővüljön az elektromos autók értékesítése. Részben ennek következményeként a német kormány 2020-ról 2022-re tolta ki azt a célját, hogy 1 millióra emelkedjen az elektromos autók száma az országban.

 

mica-r Creative Commons License 2019.11.28 0 0 360077

Akkor elnagyolt a skálázás, vagy olyan helyen van a mérője, hogy kiegyenlítődik a hőfok. Biztosan van 5-10 fok mozgás.

Előzmény: GPS (360073)
Auralianus Creative Commons License 2019.11.28 0 0 360076

Ilyen az amikor a meggyőződéses szociáldarwinista azon siránkozik, hogy "az alacsonyabbrendű faj nem jobb, hanem csal" :Đ

Előzmény: Törölt nick (360074)
LokhajtasosCsillamponi Creative Commons License 2019.11.28 0 0 360075

ez mar kb. 4. vagy 5. termosztat

Előzmény: GPS (360061)
Törölt nick Creative Commons License 2019.11.28 0 0 360074

"ez a szterotípia, főleg a németek felől nézve, közben meg a valóság az hogy mindhárom náció több órát dolgozik le egy évben mint a németek, sőt, még mi magyarok is..."

 

Nem dolgoznak azok, csak "dolgoznak". :)

(Vicc volt, még mielőtt...)

Előzmény: padisah (359993)
GPS Creative Commons License 2019.11.28 0 0 360073

 

Ha úgy áll mint egy "cövek" a mutató akkor az szoftveresen van megoldva.

 

Nem, nem szoftveres.

 

Nagy hidegben (amikor megy a fűtés is) - akkor látszik cirka 1 mm ingadozás a műszeren - ahogy rányit a termosztát és a nyakába tolja a "hidegzuhanyt".

 

A "CPU-vezérelt 5 körös hűtést" NEM a Punto kapcsán hoztam fel (a Fiat nem csak Puntót gyárt(ott) - van még egy-két modellje ezen kívül is.

Meg 2 év alatt ismerem már annyira az autómat, hogy tudjam, hogy ez faék egyszerűségű a hűtőrendszere (hála a Jóistennek).

.

Előzmény: newman_2018 (360071)
,m,1710 Creative Commons License 2019.11.28 0 0 360072

 

"Olyat mutass, "amelyikben 5 darab önállóan szabályzott hűtőkör van" - kompjuter-vezérelt mágnesszelepekkel, meg mindennel."

 

amit kiemeltem vastag betüvel az tipikus amihez semi közünk, nem releváns nemkell "bütykölni"

de ha mégis probléma lenne amire kicsi a esély, a hibát egybö megtalálják, a OBD2 hiba kod kimutatja

 

az alap mégis ugyanaz vagyis a viz cirkulál, hogy hütse a motort vagy szabályozza a motor munkahömérsékletet

a "komputerhez" semi küzönk ottvan valahol és kész van aki soha nemis látja

van ahol két komputer is van, mert anyi a szenszor meg stb

 

 

 

Előzmény: GPS (360069)
newman_2018 Creative Commons License 2019.11.28 0 0 360071

"mi kellhet még egy hűtéstől, hogy "rendes" legyen? :-))))"

 

Nem te hoztál fel 5 hűtőkörös, CPU vezérelt hűtést? A Puntójé a csatolt kép alapján Lada " bonyolultságú" 

 

Hő visszanyerése van a kipufogóból? ? Álló helyzetben tud fűteni? Ezt külön elektromos hűtővíz szivattyúval oldják meg. Tárol külön tartályban hűtővizet hő tárolás céljából? Változtatja a termosztát az üzemi hőfokot? Van olajhűtése? 

 

Ha úgy áll mint egy "cövek" a mutató akkor az szoftveresen van megoldva. Ha  nem hiszed próbáld ki  OBD olvasóval. Az. hogy mutat valamit a mutató az egy dolog "laza" köze van a valósághoz

 

Előzmény: GPS (360070)
GPS Creative Commons License 2019.11.28 0 0 360070

 

A Punto egy vicc autó. Hogy jön egy "rendes" hűtésű autók közé?

 

Nana: a Puntóban kurvára "rendes" hűtés van - annyira, hogy a második utca végén már üzemi hőfokon van (van is fasza fűtés is már ilyenkor) - viszont 2 év alatt (amióta nálam van) - jó ha mindössze 3x kapcsolt be a ventilátora - az is csak a 40 fokban araszoláskor.

 

Hibátlan, hatékony, felhasználóbarát.

 

Nincs azzal semmi baj - teszi a dolgát, a hőmérő üzemi hőfokon áll, mint a cövek, príma fűtése van (még mínusz 5 fokban sem kell maximumra tekerni) nem veszít egy gramm vizet se - mi kellhet még egy hűtéstől, hogy "rendes" legyen? :-))))

.

Előzmény: newman_2018 (360068)
GPS Creative Commons License 2019.11.28 0 0 360069

 

a hütöviz  cirkulál és ez a lényeg több a szenzor ami irányit, meg lehet, hogy van két hütö (ac) de a motor hütése bazi egyszerü

 

Hehe, ne a Puntót hozd fel - amelyik a világ legegyszerűbb autója (hál'Istennek) - itt a termosztáton kívül semmi nem "irányítja" a hűtést.

Olyat mutass, amelyikben 5 darab önállóan szabályzott hűtőkör van - kompjuter-vezérelt mágnesszelepekkel, meg mindennel.

 

Ahol a működés különböző fázisaihoz - különböző hűtési protokollok tartoznak a különböző körök nyitásával-zárásával - illetve szabályzásával.

 

Igaz, én említettem a Fiat-ot - de azt ne kérdezd, hogy melyik típusát "áldották meg" ilyen geci-komplikált hűtéssel, mert én is csak hüledeztem -

....de tuti-biztos vagyok abban, hogy pl. a BMW-nek se egy egyszerű "teafőző elven" működik a hűtőköre, hanem sokkal komplikáltabb annál.

 

Nemrég fordítottam egy francia furgon oktatóanyagát - abban a hűtőkör leírása-működése, valamint az alkatrészeinek a bemutatása (most néztem meg) 41 oldal volt. Miközben a kenési rendszeré mindössze csak 29.

.

Előzmény: ,m,1710 (360067)
newman_2018 Creative Commons License 2019.11.28 0 0 360068

A Punto egy vicc autó. Hogy jön egy "rendes" hűtésű autók közé?

Előzmény: ,m,1710 (360067)
,m,1710 Creative Commons License 2019.11.28 0 0 360067

Oke oke amikor egy hangyábol elefánt lesz hehe (bocs)

a hütöviz  cirkulál és ez a lényeg

több a szenzor ami irányit, meg lehet, hogy van két hütö (ac) de a motor hütése bazi egyszerü

 

Fiat Punto

Előzmény: GPS (360066)
GPS Creative Commons License 2019.11.28 0 0 360066

 

A motor hütés a legegyszerüb leg kiprobáltab konstrukcio nem is sokat változott az idök folyamán

 

Ez rohadtul nem igaz. Évtizedeken át igaz volt - de ma már nem.

 

Van olyan típus (a Fiat-nak is van) - ahol 5 (mondom öt) darab hűtőkör teszi a dolgát - pontosabban 5 részre van szegmentálva a hűtőrendszer, amit ilyen-olyan mágnesszelepekkel vezérel a kompjuter.

 

Pl. beindításkor nem keringtet a hengerfejben, adott hőmérséklet után igen, aztán külön a blokknak van hűtőrendszere, külön a radiátor és a fűtés felé menő szabályzott körök vannak... meg a fasztudja még hány komplikáció - egy halom hő-szenzorral, mágnesszelepekkel, szoftverrel, mindennel.

 

Hol van már az az idő, amikor egy radiátorból-tágulási tartályból és egy mechanikus termosztátból állt egy hűtőrendszer?

.

Előzmény: ,m,1710 (360062)
mica-r Creative Commons License 2019.11.28 0 0 360065

... helyett egyre összetettebb rendszer

Előzmény: ,m,1710 (360062)
newman_2018 Creative Commons License 2019.11.28 0 0 360064

NINCS olyan autó amelyiken nem változik a hőmérséklet kijelzés bemelegedés után kivéve ha szoftveresen van megoldva. Milyen autó egyébként?

Előzmény: LokhajtasosCsillamponi (360049)
GPS Creative Commons License 2019.11.28 0 1 360063

 

mert manapság "csak úgy" nem szökik a víz. Ráadásul jelzett a műszer is, amit a visszahívás során építettek be.

 

Ha "csak úgy" nem szökik a víz - akkor magyarázd meg lécci, hogy mégis mi a jó francért kellett visszahívni sokezer autót és utólag bele-barkácsolni a vízszint-riasztót?

- Ha nem szökött volna tömegesen a víz - aki mi értelme lett volna az egésznek?
- Másik kérdés, hogy miért nem a krónikus vízvesztés okát szüntették meg inkább - a riasztás-beépítése helyett?

 

Ez olyan pont, mint ahogy a BMW-ben nem a kigyulladás okát szüntetik meg - hanem helyette tűzjelzőt építenek be (utólag) a motortérbe.

 

Tehát nem a Ford gyárt beismerten szar minőségű, önveszélyes autókat - hanem az ügyfél a hülye, műszaki-analfabéta fasz - ugye?

.

Előzmény: Pomber Béla (360044)
,m,1710 Creative Commons License 2019.11.28 0 0 360062

A motor hütés a legegyszerüb leg kiprobáltab konstrukcio nem is sokat változott az idök folyamán ez egy zárt szisztéma éli világát  nyit vagy zár. a hömérö csak disz

egyszerü a "karbantartás"

Előzmény: Kisfiatal (360029)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!