Kezd megérni a fejekben, hogy felépült egy párhuzamos világ, ahol csupa-csupa olyan fiatal van, akiket az anyagi függésen kívül semmi sem köt a mai társadalmi berendezkedéshez.
+
Kezd megérni a fejekben, hogy felépült egy párhuzamos világ, ahol csupa-csupa olyan fiatal van, akik a maival ellentétben álló társadalmi berendezkedéshez kötődnek.
=
??????
Feltártad Európa jövőjét. Az érkezőknek asszimilálódni kellene, de nincs mibe, hiszen az itteni fiatalok sem képesek már rá. Integrálódni kellene, de nincs hova, a szegregáció törvényszerűen szippantja be őket.
Asszimilálódni a saját közösségeikbe fognak, a saját kultúrájukhoz kötődnek és létre hozzák a saját társadalmi berendezkedésük.
Bizony-bizony - jó sok autószerelde bezárhatna :-)))
De még az alkatrész-kereskedők sem ebből vennének új SUV-ot maguknak - a 3-5 ezer Ft-os alkatrészeiből.
Na most hülyeséget félre - eddig tényleg nem lehet egy rossz szavam se rá. Igaz, csak 85 ezer van benne (ebből 12-őt én raktam bele 2 év alatt, napi használatban) - de 2 személyre tényleg kifogástalan. Úgy kényelmileg, mint fenntarthatóságban is.
Azért az, hogy egy 14 éves autó csont nélkül megy át a műszakin - azért az mond valamit, nem?
Számomra az lenne a meglepő, ha NEM EZT jósolná "az autóipar legendás professzora" :) Mekkora blama lenne, ha mondjuk a legkisebb profitot termelő kisautók térhódítását jövendölné :) Meg is jelenne nála a Német Autógyártók Kristálygömbpolírozó Bizottsága és alaposan átpolírozná a kristálygömbjét...
Alapvetoen nyilvan kellene mogotte legyen egy olyan felugyeleti rendszer amelyik kiszuri es kijelzi a hibakat. Nem olvastam el a cikket, ez nem az a sztori amikor a kiegyenlito tartalyban nincs szintfigyeles, es nem veszi eszre ha szarazon van a homersekletszenzor?
Kizárt dolog, hogy üzemi hőmérsékleten legyen a hűtővíz ha nyomsz egy nagy gázt 10 mp.-ig és utána leállsz. Tipikus Hungária körúti "haladás" . Nekem mindkét autóm ki tudja írni a vízhőfokot digitálisan és pontosan egy rejtett menüben. Mindkettő úgy viselkedik: ilyen esetben 6-12 fokot emelkedik a hőmérséklet a mutatók pedig maradnak. Az egyik autóm nem is mechanikus mutatós hanem LCD kijelzőn mutat analóg mutatót.
Az egyetem számításai szerint, ha a szegmens népszerűsége töretlen marad és az elmúlt 10 évben tapasztalt növekedés folytatódik, akkor Németországban az eladott új autók több mint a fele városi terepjáró (SUV) lehet 2025-re.
Ferdinand Dudenhöffer, a CAR-Institut igazgatója szerint a SUV-ok eladásának növekedése fékezi azt a kormányzati tervet, hogy gyors ütemben bővüljön az elektromos autók értékesítése. Részben ennek következményeként a német kormány 2020-ról 2022-re tolta ki azt a célját, hogy 1 millióra emelkedjen az elektromos autók száma az országban.
"ez a szterotípia, főleg a németek felől nézve, közben meg a valóság az hogy mindhárom náció több órát dolgozik le egy évben mint a németek, sőt, még mi magyarok is..."
Ha úgy áll mint egy "cövek" a mutató akkor az szoftveresen van megoldva.
Nem, nem szoftveres.
Nagy hidegben (amikor megy a fűtés is) - akkor látszik cirka 1 mm ingadozás a műszeren - ahogy rányit a termosztát és a nyakába tolja a "hidegzuhanyt".
A "CPU-vezérelt 5 körös hűtést" NEM a Punto kapcsán hoztam fel (a Fiat nem csak Puntót gyárt(ott) - van még egy-két modellje ezen kívül is.
Meg 2 év alatt ismerem már annyira az autómat, hogy tudjam, hogy ez faék egyszerűségű a hűtőrendszere (hála a Jóistennek).
"mi kellhet még egy hűtéstől, hogy "rendes" legyen? :-))))"
Nem te hoztál fel 5 hűtőkörös, CPU vezérelt hűtést? A Puntójé a csatolt kép alapján Lada " bonyolultságú"
Hő visszanyerése van a kipufogóból? ? Álló helyzetben tud fűteni? Ezt külön elektromos hűtővíz szivattyúval oldják meg. Tárol külön tartályban hűtővizet hő tárolás céljából? Változtatja a termosztát az üzemi hőfokot? Van olajhűtése?
Ha úgy áll mint egy "cövek" a mutató akkor az szoftveresen van megoldva. Ha nem hiszed próbáld ki OBD olvasóval. Az. hogy mutat valamit a mutató az egy dolog "laza" köze van a valósághoz
A Punto egy vicc autó. Hogy jön egy "rendes" hűtésű autók közé?
Nana: a Puntóban kurvára "rendes" hűtés van - annyira, hogy a második utca végén már üzemi hőfokon van (van is fasza fűtés is már ilyenkor) - viszont 2 év alatt (amióta nálam van) - jó ha mindössze 3x kapcsolt be a ventilátora - az is csak a 40 fokban araszoláskor.
Hibátlan, hatékony, felhasználóbarát.
Nincs azzal semmi baj - teszi a dolgát, a hőmérő üzemi hőfokon áll, mint a cövek, príma fűtése van (még mínusz 5 fokban sem kell maximumra tekerni) nem veszít egy gramm vizet se - mi kellhet még egy hűtéstől, hogy "rendes" legyen? :-))))
a hütöviz cirkulál és ez a lényeg több a szenzor ami irányit, meg lehet, hogy van két hütö (ac) de a motor hütése bazi egyszerü
Hehe, ne a Puntót hozd fel - amelyik a világ legegyszerűbb autója (hál'Istennek) - itt a termosztáton kívül semmi nem "irányítja" a hűtést.
Olyat mutass, amelyikben 5 darab önállóan szabályzott hűtőkör van - kompjuter-vezérelt mágnesszelepekkel, meg mindennel.
Ahol a működés különböző fázisaihoz - különböző hűtési protokollok tartoznak a különböző körök nyitásával-zárásával - illetve szabályzásával.
Igaz, én említettem a Fiat-ot - de azt ne kérdezd, hogy melyik típusát "áldották meg" ilyen geci-komplikált hűtéssel, mert én is csak hüledeztem -
....de tuti-biztos vagyok abban, hogy pl. a BMW-nek se egy egyszerű "teafőző elven" működik a hűtőköre, hanem sokkal komplikáltabb annál.
Nemrég fordítottam egy francia furgon oktatóanyagát - abban a hűtőkör leírása-működése, valamint az alkatrészeinek a bemutatása (most néztem meg) 41 oldal volt. Miközben a kenési rendszeré mindössze csak 29.
A motor hütés a legegyszerüb leg kiprobáltab konstrukcio nem is sokat változott az idök folyamán
Ez rohadtul nem igaz. Évtizedeken át igaz volt - de ma már nem.
Van olyan típus (a Fiat-nak is van) - ahol 5 (mondom öt) darab hűtőkör teszi a dolgát - pontosabban 5 részre van szegmentálva a hűtőrendszer, amit ilyen-olyan mágnesszelepekkel vezérel a kompjuter.
Pl. beindításkor nem keringtet a hengerfejben, adott hőmérséklet után igen, aztán külön a blokknak van hűtőrendszere, külön a radiátor és a fűtés felé menő szabályzott körök vannak... meg a fasztudja még hány komplikáció - egy halom hő-szenzorral, mágnesszelepekkel, szoftverrel, mindennel.
Hol van már az az idő, amikor egy radiátorból-tágulási tartályból és egy mechanikus termosztátból állt egy hűtőrendszer?
mert manapság "csak úgy" nem szökik a víz. Ráadásul jelzett a műszer is, amit a visszahívás során építettek be.
Ha "csak úgy" nem szökik a víz - akkor magyarázd meg lécci, hogy mégis mi a jó francért kellett visszahívni sokezer autót és utólag bele-barkácsolni a vízszint-riasztót?
- Ha nem szökött volna tömegesen a víz - aki mi értelme lett volna az egésznek? - Másik kérdés, hogy miért nem a krónikus vízvesztés okát szüntették meg inkább - a riasztás-beépítése helyett?
Ez olyan pont, mint ahogy a BMW-ben nem a kigyulladás okát szüntetik meg - hanem helyette tűzjelzőt építenek be (utólag) a motortérbe.
Tehát nem a Ford gyárt beismerten szar minőségű, önveszélyes autókat - hanem az ügyfél a hülye, műszaki-analfabéta fasz - ugye?
A motor hütés a legegyszerüb leg kiprobáltab konstrukcio nem is sokat változott az idök folyamán ez egy zárt szisztéma éli világát nyit vagy zár. a hömérö csak disz