Keresés

Részletes keresés

krizsi_l Creative Commons License 2019.12.04 0 0 99258

30 fok túldöntött?

Pontosan tudták mit csinálnak, pontosan csinálták meg. Tökéletesen kézben volt az a gép. Hogy mi szabályos és szabálytalan az erősen változó tud lenni a körülményektől függően :). Legfeljebb feljelenti őket az irányító, de gondolom erre is felkészültek voltak, nem csak egy alacsony 360 fokos fordulóra :). Ha volt egyáltalán irányító, mert miért engedte volna be őket idő előtt.

Nem biztos, hogy ez volt az első ilyen az életükben.

Előzmény: Mészáros_Laci (99250)
feketefelhoo Creative Commons License 2019.12.04 -1 1 99257

Az ástartolást általában alacsonyan csinálják, nem ? :-)

 

 

Előzmény: Pomber Béla (99255)
Mészáros_Laci Creative Commons License 2019.12.04 0 1 99256

Nem azt írtam, hogy át kellett volna startolnia, hanem hogy jobbra a jobboldalt ülőnek kellett volna vezetnie, mert ő látja, hogy hova fordul.

 

Előzmény: Pomber Béla (99255)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.12.04 0 0 99255

Elég sokatmondó a szögesdrót a tenger felőli oldalon, szerintem a pilóta nagyon nem akart átstartolni a reptér felett, főleg olyan alacsonyan.

Előzmény: Mészáros_Laci (99250)
trizs77 Creative Commons License 2019.12.04 0 2 99254

Amikor az alattad lévő város lakosainak több Sztrelájuk van mint foguk, nem biztos, hogy a pilóta iskolában tanultak szerint akarsz leszállni.

 

 

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (99247)
feketefelhoo Creative Commons License 2019.12.04 0 0 99253

Balra sűrű lakóövezet

 

https://goo.gl/maps/aCrphJy5aGpKrZZQ8

 

 

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (99251)
XANTIi Creative Commons License 2019.12.04 0 0 99252

Az irányító talán kiment sziesztázni, ha eleve így megközelíthették egymást. Onnan volt elbaltázva a szituáció.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (99251)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2019.12.04 0 0 99251

Jobbra volt a tenger, balra meg akár magas épületek is lehetnek, nem ismerem a környéket.

Egyáltalán, hogy dönti el egy pilóta, hogy merre röpköd egy közelkörzetben? Az irányítók ott dísznek vannak? Vagy jóváhagyták?

Előzmény: Mészáros_Laci (99250)
Mészáros_Laci Creative Commons License 2019.12.04 0 4 99250

Azért úgy csendben, ott a kabinban mindenki ősz volt 4 csíkkal (vagy ahogy kedves barátom szokta volt mondani: "talpig aranyban").
Lehet, hogy én gondolom rosszul, de szerintem ez nem volt egy túldöntött forduló, legfeljebb ekkora vassal nem szokás (máshol, másoknak) ilyen alacsonyan. Szerintem a legizgibb az volt, hogy bal ülésből balra kellett volna, vagy a jobból praktikusabb lett volna vezetni.
Úgy látszik az airportál is kezd blikkesedni.

Előzmény: Vilibáttya (99246)
még1MbR Creative Commons License 2019.12.03 0 0 99249

Boeing 727-es repcsi, természetes füsthatással. Ma már nem divat így repülni, régen a Malév pilcsik néha jöttek így be Ferihegyre Tupoljevvel :)

 

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (99247)
Biga Cubensis Creative Commons License 2019.12.03 0 3 99248

Kommentekben azt feszegetik, hogy Szomáliában/Mogadishuban SAM veszély miatt a pilóták igyekeznek hamar letudni a leszállást, szóval nem biztos, hogy ezért büntit kapnak. Mondjuk jó pilótának tűnik, gondolom az se terem minden bokorban arrafelé...

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (99247)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2019.12.03 0 0 99247

Ez nagyon sportos! Csak azt nem  értem, a pilóták miért vették fel és tették közzé, a saját káderlapjuk alatt vágják a fát.

Az a ronda fekete füst a manőver mellékhatása vagy egy lejárt zöldkártyáé?

Előzmény: Vilibáttya (99246)
Vilibáttya Creative Commons License 2019.12.03 0 1 99246
https://airportal.hu/elkepeszto-manovert-hajtott-vegre-egy-boeing-727-es-mogadishu-repteren/
XANTIi Creative Commons License 2019.12.03 0 3 99245

Húzzál már el a konteós ökörségeiddel.

Előzmény: etomcat (99243)
Miocsó Creative Commons License 2019.12.03 0 2 99244

Azért az olajmágnás gondját baját ne vedd magadra!

Nem réd szabták!

 

 

Előzmény: etomcat (99243)
etomcat Creative Commons License 2019.12.03 -7 0 99243

> A fekete dobozok beszerelésének kötelezettsége nem az utasok vagyoni helyzetéhez van kötve

 

Aki dúsgazdag, annak ellenségei is szoktak lenni vagy türelmetlen örökösei. Neki a fekete doboz kvázi életbiztosítás - mert rögzítené, ha turpisság miatt zuhan le a gép, így senki sem fog próbálkozni. Ha nincs a gépben, akkor nagy eséllyel csak az örökös találgatás marad, hogy baleset volt-e a vadkan? Egy olajmágnást nem vágna földhöz a fedélzeti adat és hangrögzítő beszerelésének és üzemeltetésének költsége. Ez olyan, mintha Ferrarival járna az autobahnon, de 1,6mm alá kopott gumikkal...

Előzmény: trizs77 (99238)
mpx Creative Commons License 2019.12.03 0 0 99242

Ja. írja a cikk is :
"They were travelling in a Pilatus PC-12 single-engine plane, which is not required to have a voice or flight data recorder, the National Transportation Safety Board (NTSB) said in a statement."

Már ha vetted a fáradságot, hogy elolvasd...

Előzmény: etomcat (99237)
krizsi_l Creative Commons License 2019.12.03 0 0 99241

Inkább a józan ész hiányozhatott mint a fekete doboz.

Kronter Creative Commons License 2019.12.03 0 0 99240

ICAO Annex 6 rögzíti, hogy hova és mikor kell.

XANTIi Creative Commons License 2019.12.03 0 0 99239

Súly és felhasználási célhoz kötött.

Előzmény: trizs77 (99238)
trizs77 Creative Commons License 2019.12.03 0 0 99238

ehhez képest furcsa hogy a fekete dobozokat kispórolták a gépből?

 

---------------------------------------------------------------------------------------------

 

A fekete dobozok beszerelésének kötelezettsége nem az utasok vagyoni helyzetéhez van kötve, hanem hatósági előírásokhoz.

 

 

etomcat Creative Commons License 2019.12.03 -1 0 99237

Olajmágnás klán utazott a lezuhant PC12-esen, ehhez képest furcsa hogy a fekete dobozokat kispórolták a gépből?

 

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-50639537

Four generations of US tycoon family die in South Dakota plane crash

Pomber Béla Creative Commons License 2019.12.03 0 1 99236

Igen, de itt nem a kompozit hasadt szét, hanem az alumínium hasa alja. S a múltkori esetben a 15.000 óra alatt elrepedt fő tartó elem is 7075-ös alumínium, és ott sem értik még, hogy honnan kap olyan terhelést amivel nem számoltak.

Előzmény: Kronter (99235)
Kronter Creative Commons License 2019.12.03 0 1 99235

biztos, hogy sok gondot okoz a kihegyezett fejlesztés. ez nem építőipar, ahol a modellezés végén kijött eredményt beszorozzák egy jó nagy számmal és ezzel lebiztosították a modell és a gyártás hibáit is. 

mindemellet szerintem a felhasznált anyagok is nehezítik a pontos modellezést. az alunak, vasnak, fának, egyéb hagyományos építőanyagoknak jól ismertek az alapvető tulajdonságai és azok a technológiák, amivel ezek a gyártás, megmunkálás, készre szerelés közben (adott határokon belül) módosíthatók, így a rendszer is jobban szimulálható.

bár a kompozitok egy része már szabványos, jelentősek a gyártók saját boszorkánykonyhájában kidolgozott technológiák, receptúrák, melyekkel kevés tapasztalat van, így a számítógépes modelljük is gyengébb lábakon áll. (gyakran a receptek titkosak is, ilyenkor leginkább csak a gyártó tudja jól megalkotni az anyagmodelljét) tovább nehezíti, hogy egy kompozit szerkezet műszaki tulajdonságai sokkal jobban függnek az összeállítás, szerelés módjától, mint a hagyományos építőanyagok esetén. ezt pedig nehezebb jól modellezni, mint azokat a rendszereket, melyeket alapvetően az abban felhasznált anyag határoz meg.

Előzmény: Pomber Béla (99234)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.12.02 0 3 99234

Az a bajom ezzel, hogy ez nem fáradásos törés, ami roppant nehezen szimulálható, hanem tisztán szilárdsági (szakító, satöbbi) ügy, amit már régóta jól tudnak számolni. Erre jön ez, meg a múltkori ügy, amikor a tervezett idő 1/3-ánál elkezdett törni egy kulcsfontosságú tartóelem, és csak vakarják a fejüket miatta.

 

Ez nekem azt mutatja, hogy valahol a használt eszközök (pl. számítógépes modellek) elérték a képességeik határát és a kihegyezett fejlesztések okán ez egyre gyakrabban így is lesz.

Előzmény: elemes (99232)
XANTIi Creative Commons License 2019.12.02 0 0 99233

5%-al bírt kevesebbet a célnál. Pont ennyi lehet egy szimu hibahatára. Pont ezért csinálják meg élőben is.

Előzmény: Pomber Béla (99231)
elemes Creative Commons License 2019.12.02 0 0 99232

hát, nemtom, itt azért több szempontból is durván túlterhelték a sárkányt (szárnyvégek 8 méteres!!!! kitérítése felfelé, túlnyomás, törzs terhelése stb), lehet, hogy túlzásba vitték.

azt tudtam volna elképzelni, hogy szándékosan a törésig akarták terhelni a szerkezetet, hogy mennyit bír az előírásokon túl (ezugye a 777 kompozit verziója lesz, talán, hacsak) 

Előzmény: Pomber Béla (99231)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.12.02 0 0 99231

Nekem ez nagyon nem tetszik. Ezt a szimulációnak adnia kellett volna.

Előzmény: rm40 (99211)
Leszállópálya Creative Commons License 2019.12.02 0 5 99230

Kitakarítottam.
Etomcat felé jelzem, ha nem fejezed be a troll jellegű megnyilvánulásaidat, ki leszel tiltva a repülős topikokból!
Van bőven topik a konteóid ismertetésére, tehát ne itt tedd ezt!
További vitát nem szeretnék a tárgykörben, a problémáitokat pedig jelezzétek a moderációs topikban!

etomcat Creative Commons License 2019.12.02 -2 0 99226

Rájár a rúd mostanában a francia helikopter(es)ekre:

 

https://index.hu/kulfold/2019/12/02/lezuhant_egy_mentohelikopter_franciaorszagban/

 

Lezuhant egy mentőhelikopter Franciaországban, 3 ember meghalt

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!