Keresés

Részletes keresés

pavarotti Creative Commons License 2001.10.25 0 0 800
Ld. a témát még "Teljesítménytúra" topik (4798)-as hozzászólásában.
Előzmény: pavarotti (799)
pavarotti Creative Commons License 2001.10.25 0 0 799
Az en tippem február, mert ígérték már novemberre is, és legutóbb januárra ígérték (szerencsére nem nekem kell) :)

Addig is ha vki kér, egy-egy szakaszra vonatkozó részt kifénymásolnak, ezekre lehet pecsételni majd berakni az új füzetbe

Sajnos a Kéktúra Bizottság azt hiszem nincs a szervezés magasiskoláján :((

Előzmény: karrimor (798)
karrimor Creative Commons License 2001.10.25 0 0 798
Ha Bp-en jársz,akkor a Bajcsy Zs. úton
lévő Magyar Természetbarát Szövetségben
kapható,jelenleg nincs ,december közepére
igérik.Ha vidéken laksz a megyei szövetséget
keresd.
Előzmény: ki_az (797)
ki_az Creative Commons License 2001.10.25 0 0 797
Karrimor
bocs az értetlenkedésért- azt a füzetet hol lehet beszerezni?
Pl a megyei természetjáró szakosztálynál ?
Előzmény: karrimor (788)
Zete Creative Commons License 2001.10.25 0 0 796
Bodajk - Isztimér, OKT történelem

Végeztemm egy kis kutatást a nevezett szakasz ügyében. Ez ugyan kimerült abban, hogy elővettem az összes régi és új térképemet a környékről, de így is egy csomó érdekes dolgot tapasztaltam. Tehát:

Vértes térkép, 1990-es kiadás szerint:
Bodajk -> Alba Regia forrás -> Gaja szurdok -> Varjúvár -> Balinka -> Kő-hegy alja -> Csurgó haraszt -> Isztimér az útvonal.
Ez kikerüli a tejes vadászterületet, ráadásul alig van aszfaltos része. Ideálisnak tűnik.

Bakony-Észak térkép, 1998-as kiadás
Ennek van egy mellléklete a kőrzetről. Eszerint:
Bodajk -> sípályák -> Varjúvár -> Gaja szurdok-> Keresztes-hegy -> Zsériszállási műút -> Csurgó haraszt -> Isztimér.
Szóval megváltoztatták az utat, egyenesen bevezették a vadászterület kellős közepébe. ÍGy sokkal szebb útvonalon haladt ugyan az OKT, de gondolom ebből jöttek később a gondok a vadászokkal.

Vértes térkép, 2000-es kiadás, a meglepetés!
Bodajk -> sípályák -> Varjúvár -> Gaja szurdok -> Fehérvárcsurgói víztározó -> merőlegesen elfordul az út a víztározótól és a térkép szélén vagyunk, nincs tovább! Tehát jelzi az újabb változást, csak nem fért rá a térképre az egész szakasz.
Viszont! HA ehhez hozzátesszük frej kollega híreit és a Bakony-Észak térképet, akkor kiderül, hogy az út a víztározótól csakis az aszfalton vezethet Gúttamásiba (kb. 3 km) majd szintén az aszfalton tovább Bakonykútiba (kb. 3.5 km). Innen a Bakony-Észak térkép szerint K kereszt jelzés vezet Isztimér felé,, ahol öszefut az OK jelzéssel (6-7 km). Namost ezt a szakaszt ismerem, alig találtam jelzést Isztimér után, de az irány követhető, el lehet vergődni csak az erdő szélét kell tartani. Ha optimistán gondolkodunk, akkor pedig az új útvonalhoz új jelzések is járnak, tehát várunk és reménykedünk...

Megnéztem még a kéktúra füzetemet (1999-es). Ebben a 98-as BAkony térképnek megfelelő szaksz van berajzolva (nem meglepő) és van egy ilyen mondat is, hogy "A leírás az 1998 novemberi állapotokat tartlmazza." Tehát akinek ilyen kiadású füzete van, jó lesz vigyázni és elkerülni a vadászterületet.

Zete Creative Commons License 2001.10.25 0 0 795
"Van egy fogadasom, hogy egyetlen erdot, bokrot, falvat sem fogsz talalni Szeleste-Sarvar kozott, amiert visszamennel :)))"

Meglátjuk! Fő a pozitív szemlélet... De azért kocsma csak van a falvakban? Erősíts meg!


Előzmény: Carpy (793)
burnie Creative Commons License 2001.10.24 0 0 794
Egyszer véletlenül találtam az Interneten egy oldalt, ahol a Hanság turistaútjairól volt szó.
Nagyon meglepodtem, mert soha nem hallottam arról, hogy arrafelé is lennének jelzések.
Felhívtam a Gyori Természetbarát Szövetséget, ahol elmondták, hogy ez a piros jelzés Ménfocsanakról
indul, és a Hanság illetve a Szigetköz érintésével Gyorben ér véget, kb. 100 km hosszú. Azt is elmondták,
hogy a jelzések nagyon régiek, de miután nem sikerült lebeszélniük az út bejárásáról, elküldtek néhány fénymásolt térképvázlatot (1:100000 és 1:200000). Ezekkel, valamint a Szigetköz, a Ferto-Hanság Nemzetipark és a megye térképével felszerelkezve nekivágtunk egy barátommal, hogy végigjárjuk ezt a számomra teljesen ismeretlen vidéket.
Az október közepi nyárban indultunk el Ménfocsanak vasútállomásról D-Ny-i irányban. Az jel némi aszfalt után homokos szekérúton, szántóföldek és akácosok között vezetett (nagyon hasonlóan az Alföldi kékhez) egészen
Koroncóig. A települést elhagyva a Marcal partján megebédeltünk, majd mezei utakon haladtunk egészen a Rába folyóig, amit Mérges falu határában kereszteztünk. Innen néhány kilométer töltés következett egészen Rábacsécsényig. Mivel kezdett esteledni, a falu után nem sokkal sátrat vertünk, megvacsoráztunk, aztán az este 7-tol reggel 7-ig tartó éjszakában hatalmas alvásba kezdtünk.
Reggel irdatlan ködre ébredtünk, a jelzések is betegeskedtek, ezért leginkább az ösztöneinkre, valamint a megye térképre (1:150000) hagyatkozva értük el a Tündér-tavat, majd Bágyogszovát vasútállomást. (A Rábacsécsénytol a vasútig terjedo szakasz nagyon szép volt.) A Barbacsi-tónál jelzést nem találtunk, így továbbra is hasraütésszeruen navigálva haladtunk Markotabödöge irányába. A falu elott aztán a jelzés is elokerült. Innen a Keszeg-ér partján haladtunk tovább, majd toronyiránt közelítettük meg a Fehér-tavat, ami szigorúan védett terület (a Barbacsi-tóval együtt). Eredetileg a tó melletti madármegfigyelo toronyban szándékoztunk éjszakázni, de amint megközelítettük a tavat, rögtön megjelent egy terepjárós or, aki ugyan tíz perc nézelodést engedélyezett nekünk, de utána szigorúan kikísért a természetvédelmi terület határán kívülre. Így Gyorsövényházat elhagyva a Rábca híd elott, egy kis erdoben táboroztunk le. Mivel nagyon jó ido volt, sátrat sem állítottunk.
Reggel ismét ködre ébredtünk, de szerencsére innen egészen Lébényig aszfalton kellett menni, így ez nem volt zavaró. Itt megnéztük (legalábbis kívülrol) a gyönyöru középkori templomot, majd a Lébényi-erdot elhagyva indultunk Kimle vá.-felé. Ez a vidék már a Hanság tájvédelmi körzet része; hatalmas mezok, néha egy-egy fa, helyenként erdok váltogatták egymást. A térképeken jelölt rengeteg mocsaras rész, a hosszú csapadékmentes idojárás következtében szerencsére nem jelentett gondot.
(Itt egy rövid kitérot kell tegyek, hogy méltassam a Ferto-Hanság Nemzeti Park -1:60000- térképének „erényeit". Ismét megbizonyosodott a „színes papír önmagában még nem térkép" mondás igazsága. Nagyon vártuk, hogy a megye térkép után végre ezt használhassuk, de ez a térkép ilyem formában semmilyen tájékozódásra nem használható. Errol csak azért írok ilyen részletesen, mert nekünk fél napunkba került még ezt felismertük és rengeteg bosszankodás után visszatértünk a 1:150000-es megye térképhez, amire tízszer annyi info van rázsúfolva, mint az 1:60000-re. Nohát, kiduzzogtam magam.)
Kimle után a jelzés eloször szántóföldek között egy fasorral szegélyezett úton haladt, majd kiértünk a Mosoni-Duna partjára, ami a négy napos túra legszebb szakasza volt. Lickópuszta után átkelve a folyón, Hédervár elott egy kisebb erdoben táboroztunk le.
Túránk utolsó napján -micsoda váratlan fordulat- baromi ködre ébredtünk. Eloször Héderváron megnéztük a kastélyt és a kápolnát (elotte 700 éve fa), majd átgyalogoltunk Ásványráróra. Innen az út néhány kilométeren keresztül a Duna (fo ág) töltésén vitt, majd azt elhagyva érkeztünk meg a Jánosmajor nevu tanyára, aminek a helyét csak egy nagy kupac rom jelzi, pedig aszfaltút és villanyvezeték is vezet ide. Ezen a szakaszon -október közepe ide vagy oda- iszonyatosan sok szúnyog volt. Az út innen asztallap simaságú pusztában, többnyire sivár szántóföldek között vezetett. A jelzésekkel is többször meggyult a bajunk, szóval nem ez volt a túra leglélekemelobb része. Gyor elott a jelet végleg elvétve Gyorújfaluból jöttünk haza. A jelzés elvileg bejön egészen Gyorbe, de a korán leszálló sötét, valamint a lábunkban lévo 30 km ennek a megkeresését már nem tette lehetové.
Összességében a vidék inkább érdekes volt, mint szép, de ha nem jártam volna be, akkor úgysem nyugodtam volna. A jelzések elvileg végig fel vannak festve, de nagyon régiek és nagyon hézagosak (erre persze számítottunk is). A térképvázlatok valamint a megye és a Szigetköz (1:75000) térképek segítségével (és természetesen tájoló használatával) boven követheto. És az ido fantasztikusan jó volt.
Carpy Creative Commons License 2001.10.24 0 0 793
Pavarotti!
A kalauz-kezelte sorompo sajnos nem ritka dolog, a Villany-Barcs vonalon is van nehany ilyen hely: 1.
2.

Zete!
Viszont így megnézel egy csomó falut, erdőt, bokrot, akármit, ami útba esik és nemegyszer meglepően jó helyekre lehet így rátalálni. Ahová esetleg később visszamész.

Van egy fogadasom, hogy egyetlen erdot, bokrot, falvat sem fogsz talalni Szeleste-Sarvar kozott, amiert visszamennel :)))

Előzmény: Zete (778)
larzen Creative Commons License 2001.10.24 0 0 792
Valószínűleg a nevezett illető lehetett, aki a tavalyi Kék Balaton túra céljában a Keleti Bakony nevű ttúrát szerette volna újra életre kelteni. Ebből úgy gondolom, hogy a pletyka valamilyen szinten igaz. Ellenben az is igaz, hogy idén nem lesz/volt Keleti Bakony. :)
Előzmény: ifj. Esti Kornél (791)
ifj. Esti Kornél Creative Commons License 2001.10.24 0 0 791
A Bakony-Kelet térképről: Pletyka szintjén annyit tudok mondani, hogy augusztusban a Kék Balaton tt-n Karácson(?) Sándor (valamilyen guru valamelyik Fejér megyei TSZ-nél) azt ígérte, hogy a közeljövőben meg fog jelenni ilyen kiadvány, vagy idén, vagy jövőre.
Előzmény: Zete (785)
pataporc Creative Commons License 2001.10.24 0 0 790
:)))))
Előzmény: pavarotti (789)
pavarotti Creative Commons License 2001.10.24 0 0 789
Szia mindenkinek. Igazán nem akarom eluralni egészen a topikot a túrabeszámolóimmal :), de az alábbit mégsem hagyhatom annyiban.

21-22én Szarvaskő-Putnok szakasz volt. Minden OK, jelzés követhető, pecsétek (változó minőségben) megvannak.
Két dolgot említenék: A dédesi várba érdemes felmenni, de ha van közöttünk tériszonyos, akkor figyeljünk arra, hogy a várba hosszú megkerüléssel felvisz egy olyan ösvény is, amin nem kell sziklát mászni. (Ez az eredeti jelzés, de a rövidítés jobban ki van járva).
A másik (hozzászólásom lényege) a hazafelé utazás:
Úgy döntöttünk, hogy Putnokról a Putnok-Szilvásvárad, Szilvásvárad-Eger, Eger-Bp. útvonalon jövünk haza.
Ebből ajánlom mindenképpen megtekintésre érdemesnek a Putnok-Szilvásvárad vonalat. Némely helyeken már szinte horrorisztikusan lassan halad, viszont az egész vonalvezetése egy gyönyörű hegyi vasúté. Végül a sztori:
- A vonat (egykocsis Bzmot) éppen a szokásos kb. 15 km/h val megy, egyszer csak meglátok egy sorompós közúti kereszteződést. Csakhogy a sorompó nincs leeresztve! Most mi lesz?? ---- Végülis a közút sem forgalmas(kb. 10 kocsi/óra), ráadásul lassan megyünk ---- de azért csak kéne dudálni v. valami....... A vonat megáll az átjáró előtt......
.........
A kalauz leszáll a vonatról, átballag a kereszteződés túloldalára /ahol a sorompót kezelni lehet/, lakat nyit, sorompó teker (lezár), vonat át, sorompó teker (felnyit), lakat zár, kalauz vissza a vonatra, vonat tovább 15tel....

karrimor Creative Commons License 2001.10.24 0 0 788
Létezik könyvecske,a neve KÉK-Túra igazoló
fuzet,ebben vannak feltüntetve a pecsételő
helyek.
Előzmény: ki_az (787)
ki_az Creative Commons License 2001.10.24 0 0 787
Sziasztok, megmondaná valaki, honnan lehet megtudni, hogy adott településen hol pecsételnek?
Van-e valami kis könyvecske amibe gyűjteni kell a pecséteket?
pavarotti Creative Commons License 2001.10.20 0 0 786
Majdnem elfelejtettem beszámolni a Gánt-Szárliget szakaszkról.

Társaim kedd-szerdán ráértek (tehát Csókakő vm.-től indultak), én azonban sajnos csak kedd estére tudtam szabaddá tenni magam, így ekkor indultam le Csákvárra, ahonnan buszra várva majd egy órát kellett volna eltöltenem a lassan lemenő napot nézegetve. Mivel hűvös is volt, meg vágytam ki a természetbe, úgy döntöttem elindulok gyalog (az országúton, mivel ez a legrövidebb Gántra /6 km/, majd ha kiértem az országútra talán stoppolok). Jól döntöttem. Mindenkinek csak ajánlani tudom azt az utat, ha véletlenül hasonló cipőben jár. Felemelő érzés Csákvárt elhagyva lassan beúszni a Vértes jellegzetes gerincei közé. Amint leszállt a köd ill. az este, nagyon hideg lett, felvett egy autó az utolsó 2 km-en, és bevitt Gántra. Ez volt a Csákvár-Gánt műúton a negyedik autó az eltelt 40 PERC alatt!!!:)
Gánton mindenkinek csak ajánlani tudom a turistaházat: kultúrált fürdő-wc, melegvíz, étkező, kávéautomata stb.: 1.000 Ft. /hálózsákkal, lehet kérni huzatot +ért/
Jelzés végig jó.
Mindszentpusztán fémbélyegző kevés sikerélménnyel,
pár km után kis kitérő (Khszög) Csáki várromhoz, érdemes.

Kőhányáspusztán a turistaház-kocsmában van bélyegző, a kintiről eltűnt a gumi, így ha nincs nyitva t.ház nem tudom mi van.
/// Amikor kiérünk Kőhányáspusztára, balra rét végén nagy fával, jobbra van a település. Térjünk vissza a nagy fához, és járjuk jól körbe: Nagy élményt jelent megpillantani a "Nagy-Milic 657 km" fémtáblácskát :)))) ///
Várgesztesen a gesztesi th. (a vár épülete) a reklámjával ellentétben hétközben nem-nagyon van nyitva, kéktúra bélyegző van a buszmegállóval szemközti kocsmában (mi Polgármesteri körpecsétet szereztünk a P.Hivatalban - ilyenünk eddig még nem volt:).
Falu után meredek emelkedő - nem vészes, de a Vértesben nem ehhez szoktunk:) -, majd két szép forrás, az elsőnél (neve sajnos nem jut eszembe) nagyon jól kiépített pihenőhely-kulcsosház. Vitányváron kukoricakonzerv a Gánton vett kaláccsal :), sietés Szárligetig mert erősen sötétedik, végül vonat indulásáig maradó időben (pecsét a vá.on) felüdülés a kocsmában.

Mindenkinek ajánlom a túra fent leírt megvalósítását!!:)

Zete Creative Commons License 2001.10.20 0 0 785
Bodajk-Isztimér

Valóban nem egészen sima ügy ez a szakasz. Én is 99-ben jártam erre, és alaposan megkínlódtam vele. Bodajkon ekkor még abban a (egyébként színvonalas) vendéglőben volt a bélyegző, amelyik a vasútállomástól bejövő út és a főút kereszteződésében található. A Gaja-szurdok érdekes volt, csak elég sáros, pedig száraz időben mentem. Utána viszont elég gyérek voltak a jelzések, egy mélyútban kellett haladni, ebből kellett volna kimászni balra. Én azonban tovább mentem és így eljutottam egészen a Zséri (ha jól emlékszem a nevére) vadászházig. Itt egy mogorva arcú tag közölte velem, hogy erre aztán semmi országos kék nem megy. Erre gyorsan kértem tőle eligazítást, mire a ház előtt haladó köves utat ajánlotta egész Isztimérig. Gyorsan el is húztam innen - vadászokkal nem szeretek vitatkozni, főleg nem akadékoskodni. Ez a köves út aztán elvitt egy széles mezőig, ahol a térkép szeint egyenesen át kell vágni. Jelzés itt semmi, kimásztam a szemközti dombtetőre, ott egy nyiladékon átkelve, átmászva egy kerítésen, már volt néhány régi jel, és dűlőutakon lejutottam Isztimérre. Kb. három órát tartott ez a rövid táv. Rengeteg vadat láttam én is, egyszer egy legalább 10 szarvasból álló csapat ugrott ki elém az útra. Az a baj, hogy erről a területről nem jelent meg összefüggő térkép. A Bakony-észak térképen csak mellékletek vannak. Elkelne egy külön komplett Bakony-kelet térkép is. A táj gyönyörű és érdekes, de alig jár erre valaki - a vadászik biztos nagy örömére. Egy ilyen Bakony-kelet térképen végre rajta lehetne a teljes Burok-völgy is, ami egyik kedvenc helyem. Aki ere jár, ne hagyja ki. Nyáron viszonylag könnyű bejárni, bár rengeteg a kidőlt fa. Télen már sokkal veszélyesebb, nagyon lassan lehet csak haladni, baromira vigyázni kell, könnyen be lehet gyűjteni lábsérüléseket. Egész napos túrát érdemes rá tervezni. Isztimérről vagy Bakonykútiról is neki lehet indulni. Szóval igazi csemege.

bami Creative Commons License 2001.10.19 0 0 784
Raadasul az uj utvonalon a Fehervarcsurgo-i viztarozonal/Kincsesbanya falu szele/ a Becsali kocsmanal uj belyegzo hely is van!Szep uj haromszog alapu belyegzo.Bezzeg az Isztimeri regi belyegzo lenyomata alig olvashato mar.
Ezeket a Kisgyoni felnyolcas tturan tapasztaltam.
Ja,es a bodajki belyegzot sem talaltuk meg a jelzett helyeken a vendeglatoipari egysegekben, sajna.
Egyebkent az utobbi hetekben elegge elkeseritettek az olvashatatlan belyegzok.Miert nem cserelik ki?
Nagyvillam vendeglo,Viragos nyereg Boroka bufe olvashatatlan.Es azok a szep kis fem belyegzok!:)
Irottko,Het-forras,Rozalia teglagyar/amit mar csak a turistak ismernek ilyen neven,mert a busz vezetonek amikor mondtam hogy szoljon hol kell leszallni nem is tudta ezt a nevet,csak az uj Wienerbergert tudta:)/
frej Creative Commons License 2001.10.19 0 0 783
Sziasztok!

Nem tudom, hogy értesültetek-e róla, de jelentős útvonal-változás történt az OKT bakonyi szakaszán, Kisgyónpuszta és Bodajk között.
A kék út eddig Kisgyóntól kb. 5 km hosszan vezetett Isztimérre, ahol a falu északi csücske érintése után egy nagyon szép vadvédelmi területen át vezetett a Gaja-szurdokba, ahonnan elérte az út Bodajkot.
A vadvédelmi, illetve vadászterületet feltehetően a vadászok nyomására teljesen elzárták a túrázók elől. Ennek következtében Isztimért nem is érinti a jelzés, hanem Kisgyón után kb. 3 km-rel délre fordul a piros jelzéssel együtt, majd kb. 1 km-rel Istimértől nyugatra (a régi kék úttal párhizamosan) egyenesen Bakonykútira vezet be. Sajnos a térképeken ez a módosulás nincs rajta, és az átalakítás miatt megváltozott többi jelzés nyomvonala is csak sejthető. sajnos az út folyamán sehol sincs utalás (tábla, fára festett felirat, stb.) az útvonal módosulására. Ráadásul Bakonykútiról a jelzés már olyan úton vezet, aminek egy része nincs is a térképen. Bakonykútiról egyébként én sem tudom pontosan, hogy merre vezet az út, de úgy raktam össze a részleteket, hogy a jelzés kelet felé egészen a fehérvárcsurgói víztározóig megy, majd észak felé fordulva visszatér eredeti nyomvonalára a Gaja szurdok déli (fehérvárcsurgói) bejáratánál. Innentől az út Bodajk fele megy tovább.

Az egész módosítással csak az a baj, hogy nincs egyátalán kommunikálva, a térképen egyátalán nem szerepel, figyelmeztetés nincs.(Azt nem tudom, hogy a jelenleg megvásárolható OKT pecsételőfüzetben hogy szerepel, de hát ebből nem lehet mindig a legfrissebb.) A módosítással a szakasz hossza számításaim szerint legalább a duplájára nőtt, plusz az Isztimér helyett érintett Bakonykútiról tömegközlekedés lényegében nincs, napi 4-5 busz van, a lehető legrosszabb időpontokban.
Azért is szólok, mert csúnyán keresztülhúzhatja a túrázók számítását, ha nem tudnak a változásról, komoly kellemetlenségeket és időterv-borulást okozva.
A lezárás oka pedig sajnálatos, hiszen az az erdőrész tényleg "hemzsegett" az őzektől, szarvasoktól, vaddisznóktól. Legalábbis kb. 2 éve nagyon komoly élmény volt, mikor ott jártam, még az eredeti útvonalon.

Ez a módosítás egyébként jól példázza azt, hogy mennyire nehéz friss információt szerezni a kék túra útvonaláról (és úgy általában, a változásokról). Sajnos az MTSZ honlapja, aminek ez lenne az egyik fontos funkciója, az útvonalváltozások rovata legalább egy éve.
Pedig jó lenne...
frej

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2001.10.19 0 0 782
Velem a régi végpont abból az időből, amikor még létezett a határsáv. Pl. a Hétforráshoz csak külön engedéllyel, fegyveres felügyelettel lehetett bemenni. Velemben a Szent Vid-kápolnánál volt a végpont (pecsét lent a faluban), és 1-2 méterre onnan a tábla, hogy határsáv, belépni tilos. 12 éves koromban ott töltöttem a fél nyarat, és Velem a szívem csücske azóta is, természetesen a tábla mögé egy méterrel bementem, és örültem magamnak. :-)

Felteszem, hogy Velemet szükségmegoldásnak tekintette az MTSZ, és amikor át (vissza-?) lehetett tenni az Írottkőre, akkor át is tették.

Előzmény: larzen (781)
larzen Creative Commons License 2001.10.19 0 0 781
Vettem egy Kőszeg és környéke térképet az Írottkőhöz. Ezt elnézegetve előjött egy kérdés: aktuálisan hol kezdődik az OKT? Én úgy tudtam, hogy Velemen, de ott egy árva K- jelzés sincs. Írottkőről az országhatár mellett, dél-keleti irányban megy, be Bozsokra (Velemtől délre) és onnan tovább, gondolom már úgy, mint DDK. A füzetemből emlékszem egy Velem bélyegzőhelyre. De hát ott nincs is K-!
Joker Karakter Creative Commons License 2001.10.19 0 0 780
Elkezdtem körbejárni ezt az Ablánc-Szeleste-szállás-kérdést. Az Abláncot már tudjátok, és a csárda környékén más lehetőség nincs.
Szelestén volt egy Horváth csárda, a tavalyi telefonkönyvben még benne volt, de már megszűnt.
Viszont elkészült a Festetics kastély, impozáns szálló, a szelestei arborétum közepén, ott megy el alatta a kék. Érdeklődtem, sajnos nagyon drága. Kétfajta áruk van, 6720 és 8960 HUF/fő, reggelivel. Egyébként egy ismerősön játr már ott, azt mondja, szuper lakosztályok vannak. A telefonszámuk (95)565-001, de szerintem ilyen árak mellett foglalás nélkül is lesz hely :-)
Beszéltem egy barátommal, a szomszéd falu, Vát egykori polgármesterével. Azt mondta, az ottani népek nem olyan vendéglátós típusúak, szerinte Szelestén nincs fizetővendéglátós hely. De megígérte, hogy megpróbál valami alkalmi lehetőséget felhajtani, szerintem ilyen drága konkurrencia mellett megérné valakinek erre komolyan ráállni. Holnapig visszaszól.
Egyenlőre ennyi.
Előzmény: Zete (768)
Zete Creative Commons License 2001.10.19 0 0 779
Hali,

elment a mail.

Zete

Előzmény: Joker Karakter (775)
Zete Creative Commons License 2001.10.19 0 0 778
Lehet, hogy nem eredeti a gondolat, de szerintem a Kéktúra arra is kiváló, hogy elmész olyan helyekre is, ahová egyébként eszed ágába sem jutna elutazni, nemhogy ott túrázni. Ez különösen a síkvidéki szakaszoknál van így. Én is sokkal jobban szeretek a hegyekben túrázni, sőt eddig csak ott túráztam. Síkságon legfeljebb bicikliztem. Viszont így megnézel egy csomó falut, erdőt, bokrot, akármit, ami útba esik és nemegyszer meglepően jó helyekre lehet így rátalálni. Ahová esetleg később visszamész. Szóval nem várok sokat a Sárvár előtti szakasztól, mert ugye a Börzsöny azért mégiscsak..., de semmiképp nem hagyom ki.
Előzmény: Carpy (777)
Carpy Creative Commons License 2001.10.19 0 0 777
A Szeleste-Sarvar szakaszt en kihagynam, szivem szerint az egesz Kekturabol, folytonossag ide vagy oda... Emiatt nem erdemes ketnaposra csinalni a turat.
15 eve is van, hogy arra jartam, de a mai napig emlekszem arra a turara... Akkori tapasztalataim alapjan Bogoti Orhaznal Bogot sincs, orhaz sincs, belyegzo sincs, Csenye Ujmajor pedig meg autobusszal is jol megkozelitheto.
A Szeleste-Csenye szakaszt legfeljebb vasutbaratok elvezik, ha jon arra valami jopofa vonat, Csenye-Sarvar kozott meg a patak gatjan kell menni, nem egy nagy elmeny. Persze ha jo a tarsasag, akkor mindenhol jo.
Előzmény: Zete (768)
Carpy Creative Commons License 2001.10.19 0 0 776
nem tudtam pecsételni, mert nem volt nálam bélyegzőpárna

Piros Arany-at nem viszel sose magaddal? Remekul megfelel belyegzoparna hianyaban :-)

Előzmény: larzen (773)
Joker Karakter Creative Commons License 2001.10.19 0 0 775
Zete!

Én szombathelyi vagyok, ha megfelel (Neked és nekem is), bejöhetsz busszal és elalhatsz nálam. Még ne éld bele magad 100%-ra, egyeztetni kéne. Dobj meg egy emillel.

Előzmény: Zete (768)
pavarotti Creative Commons License 2001.10.18 0 0 774
Háromhutára Olaszliszkia Tolcsva vá.ról mennek a buszok, idevágó menetrendet a Borsodvolánnál nem találsz, csak a Volánbusznál, de érdemes telefonon is érdeklődni előtte mert ugye a volanbuszos rendszer sajnos képes meglepetéseket produkálni... (főleg hogy az adott napon megy e az adott járat)
Szerintem mindenképpen két napra van szükség
1) Bpestről indulva nem érsz fel Háromhutára csak délután
2) Csomó kis kilátóhely van a környéken, amire érdemes felmenni, a regéci várat sem hagynám ki (az igaz h. idén már jártál ott :)
Előzmény: larzen (773)
larzen Creative Commons License 2001.10.18 0 0 773
Kis tanácsot kérnék! P-ista vagy Pavarotti, úgy emlékszem, Te jártatok mostanában a Zemplénben.
A problémám a következő: tavaly, az Öreg Bence Nagy-Milic túráján jó nagy szakaszt tettem meg a zempléni szakaszból, de kisebb szakaszok kimaradtak:
- Bodó-rét - Hollóháza szakasz (K+ jelzésen mentünk Füzérre)
- Füzér - Senyánszki-rét (ahol Pusztafalu felől bejön a Knégyzet jelzés)
Ez a két kis szakasz elég messze esik a többitől, úgyhogy egyelőre így is marad. Emelett van még:
- Vágáshuta - Bányi-nyereg
- Eszkálán és István-kúton nem tudtam pecsételni, mert nem volt nálam bélyegzőpárna
- Hiányzik a teljes Regéc - Boldogkőváralja szakasz
Utóbbi három szakasz pótolható a következő módon:
Leutazás Sátoraljaújhelyre reggel. Érkezés 9.54-kor. Innen Bányi-nyereg - Vágáshuta - Nagyhuta - Knégyzet - Eszkála - István-kút - Regéc - Boldogkőváralja
Ezt a szakaszt 55km-nek saccoltam. Sajnos a késői indulás és a korai sötétedés miatt ez a szakasz egy napba nem fér bele, Regécen vagy Mogyoróskán meg kellene szállni. Ez a lehetőség nem nagyon vonz, mert az a tervem, hogy reggel Boldogkőváraljáról átvonatozzak Bódvaszilasra (indulás 7.02, érkezés 12.22), ott aznap még bejárjam a Szabó-Pallag - Vecsem-bükki-zsomboly környékén kiépült új tanösvényt, majd másnap induljak tovább Rakacaszend - Felsővadász irányába (ugyanis a Bódvaszilas - Felsővadász szakasz kimaradt a Cserehátból).
A másik lehetőség, hogy nem megyek el Sátoraljaújhelyig, hanem leszállok valahol (pl. Sárospatakon), és onnan elmegyek busszal Háromhutára, onnan megyek fel Eszkálára, így esély van rá, hogy estére elérjek Boldogkőváraljára. Közületek valaki csinált ilyet, nem (mármint a Háromhutáról indulást)? Hol szálltatok le a vonatról? Honnan mentetek oda?
asciimo Creative Commons License 2001.10.16 0 0 772
Sot, Agasvaron annyira nincsen belyegzo, hogy oktober 8-a fele 30 fonyi turazo szetszakitott a gumit.... (Ugyanis elotte a belyegzo es a gumi kulon voltak, de most a gumi cafatokban.)
Foto keszitese ajanlott, vagy akkor a pavarotti
fele Mszt.Istvanos megoldas a joker.

udv!

Előzmény: pavarotti (761)
Zete Creative Commons License 2001.10.12 0 0 771
Köszönet az infókért. A travelporton megtaláltam a honlapjukat: www.hotels.hu/ablanc_buk. Nincs benne sok koszonet. A feltett infók alapján egy éjszaka 26-30 DEM/fő - még jó, hogy hitelkártyával is lehet fizetni... Tényleg németekre szakosodtak. Ennek fényében (vagy inkább sötétjében) elsődlegesen a sátor játszik be, esetleg Szelestén valami magánszállás.

Üdv.

Előzmény: ATW (770)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!