Keresés

Részletes keresés

mica-r Creative Commons License 2019.11.28 0 0 360077

Akkor elnagyolt a skálázás, vagy olyan helyen van a mérője, hogy kiegyenlítődik a hőfok. Biztosan van 5-10 fok mozgás.

Előzmény: GPS (360073)
Auralianus Creative Commons License 2019.11.28 0 0 360076

Ilyen az amikor a meggyőződéses szociáldarwinista azon siránkozik, hogy "az alacsonyabbrendű faj nem jobb, hanem csal" :Đ

Előzmény: Törölt nick (360074)
LokhajtasosCsillamponi Creative Commons License 2019.11.28 0 0 360075

ez mar kb. 4. vagy 5. termosztat

Előzmény: GPS (360061)
Törölt nick Creative Commons License 2019.11.28 0 0 360074

"ez a szterotípia, főleg a németek felől nézve, közben meg a valóság az hogy mindhárom náció több órát dolgozik le egy évben mint a németek, sőt, még mi magyarok is..."

 

Nem dolgoznak azok, csak "dolgoznak". :)

(Vicc volt, még mielőtt...)

Előzmény: padisah (359993)
GPS Creative Commons License 2019.11.28 0 0 360073

 

Ha úgy áll mint egy "cövek" a mutató akkor az szoftveresen van megoldva.

 

Nem, nem szoftveres.

 

Nagy hidegben (amikor megy a fűtés is) - akkor látszik cirka 1 mm ingadozás a műszeren - ahogy rányit a termosztát és a nyakába tolja a "hidegzuhanyt".

 

A "CPU-vezérelt 5 körös hűtést" NEM a Punto kapcsán hoztam fel (a Fiat nem csak Puntót gyárt(ott) - van még egy-két modellje ezen kívül is.

Meg 2 év alatt ismerem már annyira az autómat, hogy tudjam, hogy ez faék egyszerűségű a hűtőrendszere (hála a Jóistennek).

.

Előzmény: newman_2018 (360071)
,m,1710 Creative Commons License 2019.11.28 0 0 360072

 

"Olyat mutass, "amelyikben 5 darab önállóan szabályzott hűtőkör van" - kompjuter-vezérelt mágnesszelepekkel, meg mindennel."

 

amit kiemeltem vastag betüvel az tipikus amihez semi közünk, nem releváns nemkell "bütykölni"

de ha mégis probléma lenne amire kicsi a esély, a hibát egybö megtalálják, a OBD2 hiba kod kimutatja

 

az alap mégis ugyanaz vagyis a viz cirkulál, hogy hütse a motort vagy szabályozza a motor munkahömérsékletet

a "komputerhez" semi küzönk ottvan valahol és kész van aki soha nemis látja

van ahol két komputer is van, mert anyi a szenszor meg stb

 

 

 

Előzmény: GPS (360069)
newman_2018 Creative Commons License 2019.11.28 0 0 360071

"mi kellhet még egy hűtéstől, hogy "rendes" legyen? :-))))"

 

Nem te hoztál fel 5 hűtőkörös, CPU vezérelt hűtést? A Puntójé a csatolt kép alapján Lada " bonyolultságú" 

 

Hő visszanyerése van a kipufogóból? ? Álló helyzetben tud fűteni? Ezt külön elektromos hűtővíz szivattyúval oldják meg. Tárol külön tartályban hűtővizet hő tárolás céljából? Változtatja a termosztát az üzemi hőfokot? Van olajhűtése? 

 

Ha úgy áll mint egy "cövek" a mutató akkor az szoftveresen van megoldva. Ha  nem hiszed próbáld ki  OBD olvasóval. Az. hogy mutat valamit a mutató az egy dolog "laza" köze van a valósághoz

 

Előzmény: GPS (360070)
GPS Creative Commons License 2019.11.28 0 0 360070

 

A Punto egy vicc autó. Hogy jön egy "rendes" hűtésű autók közé?

 

Nana: a Puntóban kurvára "rendes" hűtés van - annyira, hogy a második utca végén már üzemi hőfokon van (van is fasza fűtés is már ilyenkor) - viszont 2 év alatt (amióta nálam van) - jó ha mindössze 3x kapcsolt be a ventilátora - az is csak a 40 fokban araszoláskor.

 

Hibátlan, hatékony, felhasználóbarát.

 

Nincs azzal semmi baj - teszi a dolgát, a hőmérő üzemi hőfokon áll, mint a cövek, príma fűtése van (még mínusz 5 fokban sem kell maximumra tekerni) nem veszít egy gramm vizet se - mi kellhet még egy hűtéstől, hogy "rendes" legyen? :-))))

.

Előzmény: newman_2018 (360068)
GPS Creative Commons License 2019.11.28 0 0 360069

 

a hütöviz  cirkulál és ez a lényeg több a szenzor ami irányit, meg lehet, hogy van két hütö (ac) de a motor hütése bazi egyszerü

 

Hehe, ne a Puntót hozd fel - amelyik a világ legegyszerűbb autója (hál'Istennek) - itt a termosztáton kívül semmi nem "irányítja" a hűtést.

Olyat mutass, amelyikben 5 darab önállóan szabályzott hűtőkör van - kompjuter-vezérelt mágnesszelepekkel, meg mindennel.

 

Ahol a működés különböző fázisaihoz - különböző hűtési protokollok tartoznak a különböző körök nyitásával-zárásával - illetve szabályzásával.

 

Igaz, én említettem a Fiat-ot - de azt ne kérdezd, hogy melyik típusát "áldották meg" ilyen geci-komplikált hűtéssel, mert én is csak hüledeztem -

....de tuti-biztos vagyok abban, hogy pl. a BMW-nek se egy egyszerű "teafőző elven" működik a hűtőköre, hanem sokkal komplikáltabb annál.

 

Nemrég fordítottam egy francia furgon oktatóanyagát - abban a hűtőkör leírása-működése, valamint az alkatrészeinek a bemutatása (most néztem meg) 41 oldal volt. Miközben a kenési rendszeré mindössze csak 29.

.

Előzmény: ,m,1710 (360067)
newman_2018 Creative Commons License 2019.11.28 0 0 360068

A Punto egy vicc autó. Hogy jön egy "rendes" hűtésű autók közé?

Előzmény: ,m,1710 (360067)
,m,1710 Creative Commons License 2019.11.28 0 0 360067

Oke oke amikor egy hangyábol elefánt lesz hehe (bocs)

a hütöviz  cirkulál és ez a lényeg

több a szenzor ami irányit, meg lehet, hogy van két hütö (ac) de a motor hütése bazi egyszerü

 

Fiat Punto

Előzmény: GPS (360066)
GPS Creative Commons License 2019.11.28 0 0 360066

 

A motor hütés a legegyszerüb leg kiprobáltab konstrukcio nem is sokat változott az idök folyamán

 

Ez rohadtul nem igaz. Évtizedeken át igaz volt - de ma már nem.

 

Van olyan típus (a Fiat-nak is van) - ahol 5 (mondom öt) darab hűtőkör teszi a dolgát - pontosabban 5 részre van szegmentálva a hűtőrendszer, amit ilyen-olyan mágnesszelepekkel vezérel a kompjuter.

 

Pl. beindításkor nem keringtet a hengerfejben, adott hőmérséklet után igen, aztán külön a blokknak van hűtőrendszere, külön a radiátor és a fűtés felé menő szabályzott körök vannak... meg a fasztudja még hány komplikáció - egy halom hő-szenzorral, mágnesszelepekkel, szoftverrel, mindennel.

 

Hol van már az az idő, amikor egy radiátorból-tágulási tartályból és egy mechanikus termosztátból állt egy hűtőrendszer?

.

Előzmény: ,m,1710 (360062)
mica-r Creative Commons License 2019.11.28 0 0 360065

... helyett egyre összetettebb rendszer

Előzmény: ,m,1710 (360062)
newman_2018 Creative Commons License 2019.11.28 0 0 360064

NINCS olyan autó amelyiken nem változik a hőmérséklet kijelzés bemelegedés után kivéve ha szoftveresen van megoldva. Milyen autó egyébként?

Előzmény: LokhajtasosCsillamponi (360049)
GPS Creative Commons License 2019.11.28 0 1 360063

 

mert manapság "csak úgy" nem szökik a víz. Ráadásul jelzett a műszer is, amit a visszahívás során építettek be.

 

Ha "csak úgy" nem szökik a víz - akkor magyarázd meg lécci, hogy mégis mi a jó francért kellett visszahívni sokezer autót és utólag bele-barkácsolni a vízszint-riasztót?

- Ha nem szökött volna tömegesen a víz - aki mi értelme lett volna az egésznek?
- Másik kérdés, hogy miért nem a krónikus vízvesztés okát szüntették meg inkább - a riasztás-beépítése helyett?

 

Ez olyan pont, mint ahogy a BMW-ben nem a kigyulladás okát szüntetik meg - hanem helyette tűzjelzőt építenek be (utólag) a motortérbe.

 

Tehát nem a Ford gyárt beismerten szar minőségű, önveszélyes autókat - hanem az ügyfél a hülye, műszaki-analfabéta fasz - ugye?

.

Előzmény: Pomber Béla (360044)
,m,1710 Creative Commons License 2019.11.28 0 0 360062

A motor hütés a legegyszerüb leg kiprobáltab konstrukcio nem is sokat változott az idök folyamán ez egy zárt szisztéma éli világát  nyit vagy zár. a hömérö csak disz

egyszerü a "karbantartás"

Előzmény: Kisfiatal (360029)
GPS Creative Commons License 2019.11.28 0 0 360061

 

vicces, nekem 10+ evig ha bemelegedett, viszszintesen allt, mint a covek a vizho jelzo - miota orexik a rencer, kicsit alatta, ez még vagy pontos oldtimer, vagy a szoft is oregedett :)

 

A termosztát öregszik. Vagy módosul a nyitási hőmérséklete, vagy megnő a hiszterezise (ez a gyakoribb, vagyis "lustul-lassul" a termosztát).

 

Ilyenkor a nyitási és zárási hőmérséklet-különbség kezd megnőni - és ezt a kuncsaft már észreveszi a műszerén.
Egy sima termosztát-csere sokat lendít a jelenség kiküszöbölésén :-)))

.

Előzmény: LokhajtasosCsillamponi (360049)
Auralianus Creative Commons License 2019.11.28 0 0 360060

Ezt már írtad... de nem lett tőle több közöd az érzékelhető valósághoz. 

Előzmény: Törölt nick (360053)
FRANKYE Creative Commons License 2019.11.28 0 0 360059

Nincs igazad. 80-105 fok körül változik általában egy autó vizének az üzemi hőfoka. Ezért már ÉVTIZEDEK óta azt a megoldást választják: ha egy adott hőmérséklet között van a hőfok akkor a mutató NEM mozog. 

Ehhez (sem) értesz. :) 

Előzmény: GPS (360045)
Törölt nick Creative Commons License 2019.11.28 0 1 360058

Amikor a nem-EU-s balkániaknál akartak lerakatot létesíteni, akkor mondta talán az albán ? fejes, hogy úgy beszélnek a németek a HÁTTÉRBEN a menekültekről, mintha veszélyes hulladéktól akarnának megszabadulni és ők elutasítják a német terveket...

 

Előzmény: FRANKYE (360057)
FRANKYE Creative Commons License 2019.11.28 0 0 360057

Ez egyébként a magyarokra is vonatkozik de most cseh hír: 

 

"A cseh kormány nem hajlandó megvitatni a migránsok automatikus elosztásának kérdését, amelyet a német kormány vetett fel újra uniós partnereinek küldött „nem hivatalos” dokumentumban – jelentette szerdán este a cseh közszolgálati rádió Jan Hamácek belügyminiszter nyilatkozatát idézve." 

"Csehország számára „bármiféle vita a kvótákról elfogadhatatlan” – reagált a cseh belügyminiszter a rádióban Németország igyekezetére: elfogadtatni egy új rendszert az EU-ba érkező menedékkérők elosztására. A rádió szerint az uniós belügyminiszterek jövő héten hétfőn és kedden találkoznak Brüsszelben, hogy megvitassák a témát. Horst Seehofer német belügyminiszter a brüsszeli találkozón szeretné „felújítani az uniós befogadási rendszer lefagyott reformját, amely néhány tagállamnak valószínűleg nem fog tetszeni” – idézte a prágai rádió a német tárcavezető szavait. A rádió úgy tudja: a német kormány által az uniós partnereknek a közelmúltban megküldött négyoldalas levelet Berlin egyfajta „gondolatébresztőnek” szánta a jövő heti találkozó előtt. „A dokumentumot a németektől úgynevezett nonpaper formában kaptuk meg. Ez azt jelenti, hogy nem hivatalos dokumentumról van szó. Inkább annak összefoglalója, amit a migrációs politikáról folyó vitában Horst Seehofer miniszter akar mondani” – jelentette ki Hamácek a rádióban." 

 

Előzmény: Taurus Obscurus (359674)
Törölt nick Creative Commons License 2019.11.28 0 0 360056

Na latod arra meg ra is lehet fogni, hogy az egesznek a nagy langeszuk az oka... (mar leszamitva, hogy mindenki tudta, hogy be kellene vasarolni, csak nem volt tokeje).

Előzmény: Törölt nick (360054)
mica-r Creative Commons License 2019.11.28 0 0 360055

abnormális eltérés  lehet hogy nem volt. Egy lokális hőmérséklet emelkedést meg nem lehet detektálni.

Előzmény: Pomber Béla (360039)
Törölt nick Creative Commons License 2019.11.28 0 0 360054

Dajcsok és a kinézerek rendesen bevásároltak...

Előzmény: Törölt nick (360052)
Törölt nick Creative Commons License 2019.11.28 0 0 360053

Szánalmas troll vagy az EGYSZERRE véghezvitt klímahisztiddel és az EU felszopással...

 

Előzmény: Auralianus (360043)
Törölt nick Creative Commons License 2019.11.28 0 0 360052

Miert mi lenne az alternativa? Bemondani, hogy amugy csak szerencsenk volt? Nem, termeszetesen mi a nagy eszunkkel mar elore tudtuk, hogy ez az ingatlan majd egyszer sokat fog erni. :)

Előzmény: Törölt nick (360034)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.11.28 0 0 360051

Szóval itt a siránkozó ügyfél a hülye, mert volt egy visszahívás a hűtőrendszer problémái miatt, majd beüt a probléma, amit a majom úgy orvosol, hogy utántöltögeti vízzel, és egyedül szervizbe nem megy be vele... Így járt.

Előzmény: LokhajtasosCsillamponi (360050)
LokhajtasosCsillamponi Creative Commons License 2019.11.28 0 0 360050

aha

Előzmény: Pomber Béla (360048)
LokhajtasosCsillamponi Creative Commons License 2019.11.28 0 0 360049

vicces, nekem 10+ evig ha bemelegedett, viszszintesen allt, mint a covek a vizho jelzo

miota orexik a rencer, kicsit alatta, ez még vagy pontos oldtimer, vagy a szoft is oregedett :)

 

 

 

Előzmény: GPS (360045)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.11.28 0 0 360048

A szervizmunkára viszont igen. És ilyen ismert típushiba esetén (ne feledd a visszahívást) bizony a márkaszerviznek vannak szavatossági kötelezettségei. Még ha a gumishoz bemész, hogy üt a kerék, ő kiszámlázza, hogy minden rendben és a következő sarkon leesik a felni, bizony szopni fog.

Előzmény: LokhajtasosCsillamponi (360046)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!