"ez a szterotípia, főleg a németek felől nézve, közben meg a valóság az hogy mindhárom náció több órát dolgozik le egy évben mint a németek, sőt, még mi magyarok is..."
Ha úgy áll mint egy "cövek" a mutató akkor az szoftveresen van megoldva.
Nem, nem szoftveres.
Nagy hidegben (amikor megy a fűtés is) - akkor látszik cirka 1 mm ingadozás a műszeren - ahogy rányit a termosztát és a nyakába tolja a "hidegzuhanyt".
A "CPU-vezérelt 5 körös hűtést" NEM a Punto kapcsán hoztam fel (a Fiat nem csak Puntót gyárt(ott) - van még egy-két modellje ezen kívül is.
Meg 2 év alatt ismerem már annyira az autómat, hogy tudjam, hogy ez faék egyszerűségű a hűtőrendszere (hála a Jóistennek).
"mi kellhet még egy hűtéstől, hogy "rendes" legyen? :-))))"
Nem te hoztál fel 5 hűtőkörös, CPU vezérelt hűtést? A Puntójé a csatolt kép alapján Lada " bonyolultságú"
Hő visszanyerése van a kipufogóból? ? Álló helyzetben tud fűteni? Ezt külön elektromos hűtővíz szivattyúval oldják meg. Tárol külön tartályban hűtővizet hő tárolás céljából? Változtatja a termosztát az üzemi hőfokot? Van olajhűtése?
Ha úgy áll mint egy "cövek" a mutató akkor az szoftveresen van megoldva. Ha nem hiszed próbáld ki OBD olvasóval. Az. hogy mutat valamit a mutató az egy dolog "laza" köze van a valósághoz
A Punto egy vicc autó. Hogy jön egy "rendes" hűtésű autók közé?
Nana: a Puntóban kurvára "rendes" hűtés van - annyira, hogy a második utca végén már üzemi hőfokon van (van is fasza fűtés is már ilyenkor) - viszont 2 év alatt (amióta nálam van) - jó ha mindössze 3x kapcsolt be a ventilátora - az is csak a 40 fokban araszoláskor.
Hibátlan, hatékony, felhasználóbarát.
Nincs azzal semmi baj - teszi a dolgát, a hőmérő üzemi hőfokon áll, mint a cövek, príma fűtése van (még mínusz 5 fokban sem kell maximumra tekerni) nem veszít egy gramm vizet se - mi kellhet még egy hűtéstől, hogy "rendes" legyen? :-))))
a hütöviz cirkulál és ez a lényeg több a szenzor ami irányit, meg lehet, hogy van két hütö (ac) de a motor hütése bazi egyszerü
Hehe, ne a Puntót hozd fel - amelyik a világ legegyszerűbb autója (hál'Istennek) - itt a termosztáton kívül semmi nem "irányítja" a hűtést.
Olyat mutass, amelyikben 5 darab önállóan szabályzott hűtőkör van - kompjuter-vezérelt mágnesszelepekkel, meg mindennel.
Ahol a működés különböző fázisaihoz - különböző hűtési protokollok tartoznak a különböző körök nyitásával-zárásával - illetve szabályzásával.
Igaz, én említettem a Fiat-ot - de azt ne kérdezd, hogy melyik típusát "áldották meg" ilyen geci-komplikált hűtéssel, mert én is csak hüledeztem -
....de tuti-biztos vagyok abban, hogy pl. a BMW-nek se egy egyszerű "teafőző elven" működik a hűtőköre, hanem sokkal komplikáltabb annál.
Nemrég fordítottam egy francia furgon oktatóanyagát - abban a hűtőkör leírása-működése, valamint az alkatrészeinek a bemutatása (most néztem meg) 41 oldal volt. Miközben a kenési rendszeré mindössze csak 29.
A motor hütés a legegyszerüb leg kiprobáltab konstrukcio nem is sokat változott az idök folyamán
Ez rohadtul nem igaz. Évtizedeken át igaz volt - de ma már nem.
Van olyan típus (a Fiat-nak is van) - ahol 5 (mondom öt) darab hűtőkör teszi a dolgát - pontosabban 5 részre van szegmentálva a hűtőrendszer, amit ilyen-olyan mágnesszelepekkel vezérel a kompjuter.
Pl. beindításkor nem keringtet a hengerfejben, adott hőmérséklet után igen, aztán külön a blokknak van hűtőrendszere, külön a radiátor és a fűtés felé menő szabályzott körök vannak... meg a fasztudja még hány komplikáció - egy halom hő-szenzorral, mágnesszelepekkel, szoftverrel, mindennel.
Hol van már az az idő, amikor egy radiátorból-tágulási tartályból és egy mechanikus termosztátból állt egy hűtőrendszer?
mert manapság "csak úgy" nem szökik a víz. Ráadásul jelzett a műszer is, amit a visszahívás során építettek be.
Ha "csak úgy" nem szökik a víz - akkor magyarázd meg lécci, hogy mégis mi a jó francért kellett visszahívni sokezer autót és utólag bele-barkácsolni a vízszint-riasztót?
- Ha nem szökött volna tömegesen a víz - aki mi értelme lett volna az egésznek? - Másik kérdés, hogy miért nem a krónikus vízvesztés okát szüntették meg inkább - a riasztás-beépítése helyett?
Ez olyan pont, mint ahogy a BMW-ben nem a kigyulladás okát szüntetik meg - hanem helyette tűzjelzőt építenek be (utólag) a motortérbe.
Tehát nem a Ford gyárt beismerten szar minőségű, önveszélyes autókat - hanem az ügyfél a hülye, műszaki-analfabéta fasz - ugye?
A motor hütés a legegyszerüb leg kiprobáltab konstrukcio nem is sokat változott az idök folyamán ez egy zárt szisztéma éli világát nyit vagy zár. a hömérö csak disz
vicces, nekem 10+ evig ha bemelegedett, viszszintesen allt, mint a covek a vizho jelzo - miota orexik a rencer, kicsit alatta, ez még vagy pontos oldtimer, vagy a szoft is oregedett :)
A termosztát öregszik. Vagy módosul a nyitási hőmérséklete, vagy megnő a hiszterezise (ez a gyakoribb, vagyis "lustul-lassul" a termosztát).
Ilyenkor a nyitási és zárási hőmérséklet-különbség kezd megnőni - és ezt a kuncsaft már észreveszi a műszerén. Egy sima termosztát-csere sokat lendít a jelenség kiküszöbölésén :-)))
Nincs igazad. 80-105 fok körül változik általában egy autó vizének az üzemi hőfoka. Ezért már ÉVTIZEDEK óta azt a megoldást választják: ha egy adott hőmérséklet között van a hőfok akkor a mutató NEM mozog.
Amikor a nem-EU-s balkániaknál akartak lerakatot létesíteni, akkor mondta talán az albán ? fejes, hogy úgy beszélnek a németek a HÁTTÉRBEN a menekültekről, mintha veszélyes hulladéktól akarnának megszabadulni és ők elutasítják a német terveket...
Ez egyébként a magyarokra is vonatkozik de most cseh hír:
"A cseh kormány nem hajlandó megvitatni a migránsok automatikus elosztásának kérdését, amelyet a német kormány vetett fel újra uniós partnereinek küldött „nem hivatalos” dokumentumban – jelentette szerdán este a cseh közszolgálati rádió Jan Hamácek belügyminiszter nyilatkozatát idézve."
"Csehország számára „bármiféle vita a kvótákról elfogadhatatlan” – reagált a cseh belügyminiszter a rádióban Németország igyekezetére: elfogadtatni egy új rendszert az EU-ba érkező menedékkérők elosztására. A rádió szerint az uniós belügyminiszterek jövő héten hétfőn és kedden találkoznak Brüsszelben, hogy megvitassák a témát. Horst Seehofer német belügyminiszter a brüsszeli találkozón szeretné „felújítani az uniós befogadási rendszer lefagyott reformját, amely néhány tagállamnak valószínűleg nem fog tetszeni” – idézte a prágai rádió a német tárcavezető szavait. A rádió úgy tudja: a német kormány által az uniós partnereknek a közelmúltban megküldött négyoldalas levelet Berlin egyfajta „gondolatébresztőnek” szánta a jövő heti találkozó előtt. „A dokumentumot a németektől úgynevezett nonpaper formában kaptuk meg. Ez azt jelenti, hogy nem hivatalos dokumentumról van szó. Inkább annak összefoglalója, amit a migrációs politikáról folyó vitában Horst Seehofer miniszter akar mondani” – jelentette ki Hamácek a rádióban."
Na latod arra meg ra is lehet fogni, hogy az egesznek a nagy langeszuk az oka... (mar leszamitva, hogy mindenki tudta, hogy be kellene vasarolni, csak nem volt tokeje).
Miert mi lenne az alternativa? Bemondani, hogy amugy csak szerencsenk volt? Nem, termeszetesen mi a nagy eszunkkel mar elore tudtuk, hogy ez az ingatlan majd egyszer sokat fog erni. :)
Szóval itt a siránkozó ügyfél a hülye, mert volt egy visszahívás a hűtőrendszer problémái miatt, majd beüt a probléma, amit a majom úgy orvosol, hogy utántöltögeti vízzel, és egyedül szervizbe nem megy be vele... Így járt.
A szervizmunkára viszont igen. És ilyen ismert típushiba esetén (ne feledd a visszahívást) bizony a márkaszerviznek vannak szavatossági kötelezettségei. Még ha a gumishoz bemész, hogy üt a kerék, ő kiszámlázza, hogy minden rendben és a következő sarkon leesik a felni, bizony szopni fog.