Keresés

Részletes keresés

Python24 Creative Commons License 2016.08.29 0 0 119379

Nálunk nem vált be a koncepció,de fura mód az amerikai barátainknak igen:

 

Előzmény: Éhesló (119374)
Python24 Creative Commons License 2016.08.29 0 0 119378

Aki ezt írta,az még a kerítés környékén sem volt.

 

"A csempészek a drótakadály egyik megjelölt oszlopát emelik ki a földből minden hajnalban egy megadott időpontban a magyar oldalon."

 

Az oszlopok úgy másfél méter mélyre vannak leverve,közte kifeszítve a drótkerítés.

Marha erős  lehet,aki ezt kiemeli,majd vissza is teszi úgy,hogy az senkinek sem tűnik fel.

 

"A drótot félrehajtva percek alatt 200–250 embert engednek át, aztán visszateszik a kerítést a helyére. Az akció után szinte semmilyen nyom nem marad."

 

Persze,a határsértők csak úgy tovalebegnek az éterben.Több száz ember olyan nyomot hagy a talajon,amit egy félvak járőr is kiszúr a Holdról is.

 

Hihető,hogy a határnál szolgáló több ezer katona,rendőr közül senkinek sem tűnik ez fel....

 

Mellesleg hová tűnik az a napi több száz ember?

 

Hazugság az egész.

Előzmény: kovacsgyula44 (119367)
Plieur Creative Commons License 2016.08.29 0 0 119377

Szia

 

Köszi a megerősítést,:)

Előzmény: belic (119371)
trizs77 Creative Commons License 2016.08.29 0 0 119376
Éhesló Creative Commons License 2016.08.29 0 0 119375

Mese.

Vagy állami támogatással megy az itt felvázolt csempészet, vagy sehogy.

Előzmény: kovacsgyula44 (119367)
Éhesló Creative Commons License 2016.08.29 0 0 119374

Hát még én hogy sajnáltam... :(

Előzmény: Python24 (119366)
Python24 Creative Commons License 2016.08.29 0 0 119373

Gyanítom,ez egy olyan "abból főzünk,amink van" megoldás volt.

Akkoriban még szó sem volt arról,hogy ezeket bárhol be kellene vetni élesben....

 

Nem is kerültek bevetésre...szerencsére.

 

Bár,ha belegondolok,az Irakban alkalmazott,saját magunk által barkácsolt géppuskatartós G-270 Wolfjaink sem sokban különböztek.

Jó,ott hátul volt a pótkerék...:)

Előzmény: Hiryu-reload (119368)
kovacsgyula44 Creative Commons License 2016.08.29 0 0 119372

A Szöcskével én is tartottam egy bemutatót. A Rockwell-Collinstól kaptuk kölcsön a Viper lézertávmérőt (távmérő-GPS-rádió egyben). Csináltunk a bukóra egy PAB gömbcsukló fészket, a csavaros gömb menetét illesztettük a Viperhez. Megállásból a tizedik másodpercben korrekt cél koordinátát adott. A bemutatón itt volt a RC európai képviselője Londonból. Nem volt 12 ezer dollárunk a Viper megvásárlására. Egy-két év múlva a műszakiak megvették, beépítették a műszaki felderítő járműbe. Volt szerencsém követni ottani lerohadását. 

Előzmény: Python24 (119366)
belic Creative Commons License 2016.08.29 0 0 119371

Szia,

 

Nem tudom, hogy Magyarorszagon belul hol gyartjak a tavcsoveket, en konkretan Nemetorszagban talalkoztam veluk, de ott kifejezetten ugy hirdettek ezeket, mint magyar gyartmany (termeszetesen volt mellettuk sok, tobbsegukben ezeknel modernebb, amik nemet gyartmanyok).

 

Bel

 

Előzmény: Plieur (119330)
Hiryu-reload Creative Commons License 2016.08.29 0 1 119370

Az a szép a lőtérben, hogy ott nem lőnek vissza...

csaxotam Creative Commons License 2016.08.29 0 0 119369

Egy kis csemege. :)

 

Hiryu-reload Creative Commons License 2016.08.29 0 0 119368

Mekkora terheléssel, milyen külső körüllmények között?

 

ld kis túlzással megpakolt Pinky versus a kép a bemutatón az oldalra aggatott pár hátizsák+ inditó a kereten.

 

Előzmény: Python24 (119364)
kovacsgyula44 Creative Commons License 2016.08.29 0 0 119367
Python24 Creative Commons License 2016.08.28 0 0 119366

A Szöcske jó volt.Sajnáltuk,hogy nem rendszeresítették..

Előzmény: Éhesló (119359)
Python24 Creative Commons License 2016.08.28 0 0 119365

Irakban kellett kereket cserélnem defekt miatt G Mercin.

 

Afgánban volt olyan járőröm,hogy az autón lévő mindkét pótkereket felhasználtam,mert két defektet kapott a kocsim.

 

Jó ha van pótkerék.Még jobb,ha van több is..:)

Előzmény: trizs77 (119357)
Python24 Creative Commons License 2016.08.28 0 0 119364

Soha nem volt baj a motor hűtésével,pedig az autók használva voltak.nemcsak az Alföldön,hanem Várpalotán,Csobánkán,Újdörögdön is.

Volt Szolnok-Verpelét vezetési gyakorlat,nagyrészt terepen,majd a régi Hk pályán terepvezetés.Mindig kibírták.

 

Előzmény: trizs77 (119355)
Python24 Creative Commons License 2016.08.28 0 0 119363

Azt mondják,hogy az EI Zrt úgy gondolta,csinál egy teljes jogkörű tűzszerész részleget.Gondolom,akkoriban már voltak infóik a lehetséges hortobágyi munkáról.

 

Szerencsére a hatályos törvények,és Szfvár-on,egy volt tűzszerész századparancsnok keresztbe tett a terveknek,így lett valami talajkutató/felderítő  csoport belőlük.

 

Mondjuk a felszerelésük az hibátlan!

Előzmény: trizs77 (119348)
Plieur Creative Commons License 2016.08.28 0 0 119362

Csak egy picit kellett volna változtatni a pótkerék helyzetén:)

 

Bár  a kép f-f, ez valójában egy Rózsaszín Párduc, SAS-os:)

 

Előzmény: trizs77 (119355)
Plieur Creative Commons License 2016.08.28 0 0 119361

Köszi az infót, akkor a szemüveglencse csiszoló sor sétált a német-tháj- magyar útvonalon , nem a távcsöveké, így már sokkal jobb a helyzet:)

(Láttam már pár gyártás költöztetést, gyanakodó természetű lettem:))

 

 

Előzmény: Éhesló (119358)
Éhesló Creative Commons License 2016.08.28 0 0 119360

Ezt a július 9.-i keltezésű szemetet már azóta cáfolták nem kevesen. Első sorban a HM.

Ezért nem volt olyan "oknyomozó" rajtad kívül, aki az általam amúgy nem különösebben kedvelt ei zrt-t belekeverte volna, legalább is az általad idecitált féltucat médiaszemét egyikében sem volt ilyesmi.

 

A beszerzési eljárásokat és ezek eredményeként létrejött szerződésekkel részletesen foglalkozó blogger sem:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=140724903&t=9098576

 

Előzmény: kovacsgyula44 (119342)
Éhesló Creative Commons License 2016.08.28 0 0 119359

Köszönöm a képeket és az információkat is.

Ezek szerint (ismét)tévedtem - alaposan.

Amikor ezek prototípusait anno bemutatták valahol Várpalota körül, akkoriban járt a vége felé a Szöcske prototípus sorozat vizsgálata, (a Szöcsi egyébként volt Szolnokon is).

 

Felénk sehol nem volt nyoma annak, hogy végül is a fegyverhordozó funkciót ennyire amatőr módon, minden szabályt meghágva végül is UAZ-on és ilyen mennyiségben (50-60db?) nyomták be a rendszerbe, miközben a Szöcske ilyen felhasználása ellen kézzel lábbal tiltakoztak.

Sajnálom.

 

No mindegy. Mára az UAZ és a Szöcske is múzeumban van, a funkció pedig eszköztelen.

 

 

Előzmény: Python24 (119333)
Éhesló Creative Commons License 2016.08.28 0 0 119358

Adtam linket, oda van írva:

"Schmidt-Bender Hungária

A Schmidt-Bender cég 1992 óta működteti magyarországi leányvállalatát, az anyavállalat a Schmidt-Bender GmbH Co. & KG Németországban, Biebertalban található. Két leányvállalata van a világon: Schmidt-Bender Hungaria Budapesten, és az Amerikai Egyesült Államokban Claremontban, New Hampshire államban.

Ebből a hármas egységből céltávcső gyártás a németországi és a magyarországi vállalatnál történik. A világ összes vásárlói igényét ez a két cég elégíti ki.

A két vállalat között megosztva történik a gyártás, bizonyos típusokat a német cég , más modelleket a magyar vállalat gyárt. A Schmidt-Bender Hungaria távcsövek esetében is minden alkatrész Németországból érkezik, az összeszerelés történik a magyar vállalatnál – a márkához méltó, elvárt legmagasabb színvonalon.

Mindkét vállalatnál szerviz is működik.

A szerviz szolgálatatás akkor ad valódi előnyt a felhasználók számára, ha gyors, szakszerű és magyar nyelvű segítségnyújtást kaphatnak. A szervizzel kapcsolatos további tudnivalókat a szerviz menüpont alatt találnak."

 

A tulajdonos bármit megtehet, míg nincs rendkívüli állapot, ebben igazad van.

A lényeg, a tudás, azonban a fejekben van, ahogy a MOM esetében is ott volt több mint fél évszázadon át.

 

Előzmény: Plieur (119330)
trizs77 Creative Commons License 2016.08.28 0 0 119357

Katonaival is.

 

Abban a katonai munkakörben,  a pótkerék, rendeltetés szerű felhasználási valószínűsége 0,0001%.

Előzmény: fekvőrendőr (119356)
fekvőrendőr Creative Commons License 2016.08.28 0 0 119356

Civil gondolkodással: én inkább indulnék bevetésre pótkerék nélkül, mint elégtelen hűtéssel.

Előzmény: trizs77 (119355)
trizs77 Creative Commons License 2016.08.28 0 0 119355

Te vagy a szakember. Kibír?

 

 

-------------------

 

 

hhááááát............

 

Hűtés nélkül, kb. 10 km-t bír ki, azután besül.

Itt viszont nem hűtés nélkül van, hanem elégtelen hűtéssel.

Attól függ mit csinálnak vele ?

 

Ha ledobják/kiteszik őket a hátországban, akkor ott 100-200 km-t, ebben az állapotban károsodás nélkül kibír.

Tovább meg úgy sem élnek a gazdáik.

 

 

 

 

Előzmény: fekvőrendőr (119354)
fekvőrendőr Creative Commons License 2016.08.28 0 0 119354

Te vagy a szakember. Kibír?

Előzmény: trizs77 (119353)
trizs77 Creative Commons License 2016.08.28 0 0 119353

Az ilyen csapatok túlélési rátája (ha arra vetik be őket amire tervezték) fél-három nap.

Annyit csak ki bír még így is az UAZ?

 

 

Előzmény: fekvőrendőr (119351)
Plieur Creative Commons License 2016.08.28 0 0 119352

A gyártást kínaiak végezték kínai minőségben, kínai bérekkel, az átvizsgálást /javításokat viszont finn cég végezte el finn bérekkel:), hogy végül mennyibe került a beszerzés nem tudni, de szvsz a végösszeg igencsak közel lehetett az NDK -s ( vagy lengyel, bolgár, orosz,stb-stb )padlósöprés áraihoz. Az idők végezetéig tárolás nem stimmel, azokat az AK-kat előveszik a tartalékosok gyakorlatainál, lövészetek, idővel további javítások-messze nem mindegy hogy mennyit bír ki az az AK.

Finneknél is akadnak kivételek amelyek erősítik a szabályt:)

Mindenesetre intő példa mi is történhet  amikor nagy mennyiségű lőfegyver érkezik, olyan forrásból amelyknél minőségi gondok vannak és nincs meg az a hazai kapacitás mint a Valmet. Lásd afgán és iraki beszerzési tapasztalatok/nagycirkuszok :), rossz elgondolni mi mindent kaphatna a MH segíly :) keretében.

Lőszert a finnek tudtommal nem importáltak, megmaradtak a Lapua gyártásnál.:)

 

Előzmény: Batkaa (119349)
fekvőrendőr Creative Commons License 2016.08.28 0 0 119351

Az UAZ hűtője elé szerelt pótkerék még az én mazsola autós szemenek is röhelyes.

Ilyet csak akkor szabad tenni, ha az első megtett kilométerek alatt meg akarom főzni a kocsi motorját.

És ezt még mutogatták is...

 

Előzmény: Python24 (119333)
Batkaa Creative Commons License 2016.08.28 0 0 119350

Jogi feltételek között első helyen a polgári lőfegyvertartás újraszabályozását, például úgy, ahogy Szlovákiában van (felőlem lehet szó szerinti fordításban is, átvehetik a kár a nyomdahibát is).Ezzel egyebek mellett megerősödne (megteremtődne) a hazai felvevőpiac.

A finneknél például közmondásosan liberális a polgári fegyvertartás szabályozása. Háború esetén a polgári kézben lévő fegyverek önmagában egész komoly tétel lenne (és ezek mellett is terveznek a tartalékokkal).

Hazai viszonyok között a 2030-ra folyamatosan elérendő célként kitűzendő, itt már többször tárgyalt 16e+8e+12e fős haderő mellett a valamilyen szinten kiképzett és behívható póttartalékosok száma 10-15e fő lehet, esetleg a rendőrségtől átvettekkel együtt legfeljebb 20e fő. Tartalékok mértékétől függően, 70-80-90 ezer kézifegyver, aminek jelentős hányada nyugodtan lehet az Ak-63 (természetesen azonnal le kell állítani a raktáron lévő kézifegyverek inkurrenciának minősítését és elkótyavetyélését). Ez azt jelenti, hogy miközben az aktív komponenst átfegyverezném, a 43M lőszer és fegyvere még évtizedekig a tartalékok részét képezné, a területvédelmi erő erre kapná a kiképzést.

2030. után a tartalékok alakulása függvényében elképzelhető a teljes áttérés más lőszer/fegyver rendszerre. Akkor már a számításba vehető póttartalékosok száma is növekedne, tehát a teljes kézifegyver készlet igény 100e fölé növekedhet.

Nem ismert, jelenleg (mindenféle odaajándékozás, elkótyavetyélés után) pontosan mennyi Ak maradt raktáron. Ha 50-60 ezernél több, akkor a teljes leváltás még tovább kitolható lenne.

Ezek a számok és időintervallumok számomra nem azt mutatják, hogy hazai gyártás nulláról történő állami beindítása kifizetődő lenne.

A lehetőségeket keresve, csakis úgy képzelhető el, ha polgári piacra is van jelentős értékesítés. Kérdés, hogy mi motiválna például egy nagy gyártót, hogy idehozzon először mondjuk csak összeszerelő üzemet? Ha a jogszabályi változások után lenne erősebb polgári vásárlóerő, kiegészítők gyártása elindulhatna és ezen a nyomon lassanként talán alakulhatna valami.

Előzmény: Plieur (119347)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!