Amugy tedd maximumra az idotartamot (1999-2019) latod azt a hatalmas nagy torest a grafikonban, ami most zajlik? 2014-17-ig volt egy olyan lapos szakasz, ahol eppen nem gyengult a forint, de amugy meg evi 5-8 forinttal no az euroarfolyam, trendszeruen.
Tehát van egy összefogásra, együttmozdulásra képtelen felnövő nemzedék, akik tétlen szemlélőivé válnak a társadalmi mozgásoknak, átrendeződésekenek, és vannak kemény magok (csomópontok)... lesznek is újabbak akik felismerik a döntő többség atomizálódását és erőre kapnak.
Ez így igaz. A lej is olyan "erős" mint a forint. :)
Hát pont ezért nem is szarakodnak vele.
Képzeld el, meghírdeti a lakását, vagy autóját januárban...és márciusban viszik el. Ki tudja mennyit ér már akkor az a pelyva?
Így kirakja euróban, vagy dollárban - oszt akkor az annyi lesz 3 hónap múlva is, így nincs vita egy szál sem.
A zseni-Matolcsy azt mondta, hogy Mo-nak nincs árfolyam-célja - csak inflációs-célja van. Beszarok.
Mert arra kíváncsi leszek, hogy miután kifutnak a régebben rendelt áruk és az újakat már a "príma", leértékelt forinttal kell majd kifizetni - hogy a francba nem fog az megjelenni a Ft-árakban a polcokon?
Vagy a kereskedők akkora barmok - hogy igaz ugyan, hogy jóval többet kell fizessenek az áruért - de ők csakazértse fognak drágítani a polcokon, mert Matolcsy azt mondta?
Kezd megérni a fejekben, hogy felépült egy párhuzamos világ, ahol csupa-csupa olyan fiatal van, akiket az anyagi függésen kívül semmi sem köt a mai társadalmi berendezkedéshez.
+
Kezd megérni a fejekben, hogy felépült egy párhuzamos világ az újonnan érkezőkből, ahol csupa-csupa olyan fiatal van, akik a maival ellentétben álló társadalmi berendezkedéshez kötődnek.
A "szomszédos és baráti" országban - még a '94 előtti hiperinflációs korszakból - megmaradt egy olyan népszokás, hogy nagyobb értékű holmik esetében (lakás, autó, telek, ilyesmik) egyszerűen csak euróban vagy dollárban adják meg az árat.
Lejjes ár nincs is - mert minek?
Vagyis nem szarakodnak Lej-árral, hogy most ez ennyi, meg annyi - hanem ebben a két devizában hirdetik meg az árat, oszt kész.
Persze, Lejben (is) fizetnek - de a mindenkori napi árfolyamon átszámítva a deviza-árat.
Ugyanígy van a kölcsönökkel is - még családokon belül is. Kölcsönadnak mondjuk 1000 eurót a rokonnak - és szintén 1000 eurót (vagy az akkor aktuális lej-megfelelőjét) várják vissza. Így nincs vita, hogy "ez akkor, mondjuk egy fél éve többet ért, meg ilyesmik.
Ezért furcsállom én az itteni általános hozzáállást, hogy "Leszarom én mennyi az euro - hisz én forintban kapom a fizetést és forintban is költöm el".
Hát jahh - egy darabig valóban leszarós, hogy mennyi az euro.
Gyenge a kaszni semmit nem ér a légzsák. Egyébként nem mindegy hogy egy balesetnél komolyan megsérülsz vagy kiszállsz apró sérülésekkel . Nem kell a legrosszabbra gondolni rögtön.
Kezd megérni a fejekben, hogy felépült egy párhuzamos világ, ahol csupa-csupa olyan fiatal van, akiket az anyagi függésen kívül semmi sem köt a mai társadalmi berendezkedéshez.
+
Kezd megérni a fejekben, hogy felépült egy párhuzamos világ, ahol csupa-csupa olyan fiatal van, akik a maival ellentétben álló társadalmi berendezkedéshez kötődnek.
=
??????
Feltártad Európa jövőjét. Az érkezőknek asszimilálódni kellene, de nincs mibe, hiszen az itteni fiatalok sem képesek már rá. Integrálódni kellene, de nincs hova, a szegregáció törvényszerűen szippantja be őket.
Asszimilálódni a saját közösségeikbe fognak, a saját kultúrájukhoz kötődnek és létre hozzák a saját társadalmi berendezkedésük.
Bizony-bizony - jó sok autószerelde bezárhatna :-)))
De még az alkatrész-kereskedők sem ebből vennének új SUV-ot maguknak - a 3-5 ezer Ft-os alkatrészeiből.
Na most hülyeséget félre - eddig tényleg nem lehet egy rossz szavam se rá. Igaz, csak 85 ezer van benne (ebből 12-őt én raktam bele 2 év alatt, napi használatban) - de 2 személyre tényleg kifogástalan. Úgy kényelmileg, mint fenntarthatóságban is.
Azért az, hogy egy 14 éves autó csont nélkül megy át a műszakin - azért az mond valamit, nem?
Számomra az lenne a meglepő, ha NEM EZT jósolná "az autóipar legendás professzora" :) Mekkora blama lenne, ha mondjuk a legkisebb profitot termelő kisautók térhódítását jövendölné :) Meg is jelenne nála a Német Autógyártók Kristálygömbpolírozó Bizottsága és alaposan átpolírozná a kristálygömbjét...
Alapvetoen nyilvan kellene mogotte legyen egy olyan felugyeleti rendszer amelyik kiszuri es kijelzi a hibakat. Nem olvastam el a cikket, ez nem az a sztori amikor a kiegyenlito tartalyban nincs szintfigyeles, es nem veszi eszre ha szarazon van a homersekletszenzor?
Kizárt dolog, hogy üzemi hőmérsékleten legyen a hűtővíz ha nyomsz egy nagy gázt 10 mp.-ig és utána leállsz. Tipikus Hungária körúti "haladás" . Nekem mindkét autóm ki tudja írni a vízhőfokot digitálisan és pontosan egy rejtett menüben. Mindkettő úgy viselkedik: ilyen esetben 6-12 fokot emelkedik a hőmérséklet a mutatók pedig maradnak. Az egyik autóm nem is mechanikus mutatós hanem LCD kijelzőn mutat analóg mutatót.
Az egyetem számításai szerint, ha a szegmens népszerűsége töretlen marad és az elmúlt 10 évben tapasztalt növekedés folytatódik, akkor Németországban az eladott új autók több mint a fele városi terepjáró (SUV) lehet 2025-re.
Ferdinand Dudenhöffer, a CAR-Institut igazgatója szerint a SUV-ok eladásának növekedése fékezi azt a kormányzati tervet, hogy gyors ütemben bővüljön az elektromos autók értékesítése. Részben ennek következményeként a német kormány 2020-ról 2022-re tolta ki azt a célját, hogy 1 millióra emelkedjen az elektromos autók száma az országban.