Rongyláb2:
A kiirásban tudtommal erről nincs szó. De ha szinesen örökited meg a köröket, akkor tutira nem lehet kifogás :)
Más.
A Kevély-nyergi OKT-bélyegző (az a bizonyos igényes fémeszköz) a Kinizsi ttúra napján még a helyén volt. Itt még arra gondoltam, hogy a többi útba eső helyet is ellenőrzöm, de később valahogy nem volt már rá affinitásom...
Egy pici utózönge a nemrég véget ért Szent István-vándorlás TV-sorozathoz: hiányoltam a legvégéről egy "In memoriam Rockenbauer Pál" feliratot!
Igaz, hogy a Peták is ott volt 79-ben a Másfél millió lépésben, de Roki emléke megérdemelte volna...
No, vasárrnap voltunk a kerótúrán, ahol egy jelentős részt az Alföldi Kéken tettünk meg a műút helyett (szidtak is érte rendesen...).
Okányból indultunk, ahol viszonylag jó állapotú kék jelek mentek a Holt-Sebes-Körös partján, lehet hogy egyes részek festésének végre tényleg nekiláttak. Okányig elég kalandos volt az út, képzeljetek el egy zsúfolt vonatot (BZmot+1 kocsi), amire az ígéret ellenére sem raktak kerékpárszállító kocsit, illetve 25 bringát... Okányból Komádin át mentünk Körösszakálig, itt a Hajdú-Bihari szakasz remekül fel volt festve a faluban. A Sebes-Körös hídtól (megyehatár) persze semmi, csak a korábbi kopott és ritka jelek.
A körösnagyharsányi állomás (egy földkupac és 10 m peron) most még lehangolóbb volt mint korábban, mert erre még mindig csak vonatpótló jár, a sínek rozsdásak. Innen továbbra is a kék jel helyén mentünk, a védett réten át. Szép vidék, egy gyenge ösvény vezet rajta keresztül. Biharugrától egy szakaszon a műúton mentünk, amerre a honlapunkon is jelzem a kéktúrát, nem az MTSZ féle füzet szerint. Friss jel továbbra sincs, de régi jelből találtam 3-at is. A térképen is jelzett majort lebontották, az utak is csak nehezen bringázhatók.
A tavak utáni hídnál az 5-ös elágazásnál a helyes irányba menő út mostanra kevésbé járt, itt mindenképp érdemes figyelni. Geszt szélén, ó emberek! FRISS KÉK JELEK!!! Lehet hogy Geszt és Okány között végigfestették? Güszi kíváncsian várom a beszámolót! Geszten kb 14.30-15.00 közt voltunk, kissé késésben. Innen már csak műúton mentünk vissza Sarkad felé, útközben egy kiadós záporral tarkítva.
A friss kék jelek felvillanyoztak, ezért vissza Pestre kis kis kerülővel, Körösladány-Dévaványa-Ecsegfalva felé jöttem. Körösladányban friss kék jelek voltak a hídnál, valamint a felu egyes részein, de őszintén szólva a vasút utáni kivezető részen (Réhely felé) semmi, pedig az oszlopokra lehetett volna festeni.
Ugyanígy nem találtam semmit a túzokrezervátum melletti útszakaszon, és Ecsegfalván is csak a régi jelek voltak. Itt a híd mindkét oldalát megvizsgáltam, mert az MTSZ füzet szerint nem a falu felöli folyóparton megy újabban a jel. Hát, bár már este fél kilenc volt, ha lett vona jel, csak megláttam volna, szóval ez is kamunak néz ki. Egyetlen új tábla a Nemzeti Park kerékpáros tanösvényét mutatja, közvetlen a falu mellett, a Hortobágy-Berettyó folyó gátján.
Időközben Kvte már kiigazított. Ebből is látszik, hogy gyenge kezdő vagyok hozzá képest. Létavértes nekem a közlekedés miatt esett útba, de természetesen az Álmosd - Pocsaj szakasz áthalad a településen. Sőt. Úgy tervezem, hogy akkor fogok nézelődni, de milyen az agy, ez kiesett, mikor a biciklizésre koncentráltam.
Nem tudom, hogy mi az aktuális e-mail címed, ezért írom ide.
Bakó Csaba a Pihenőközpont vezetője, az ő száma: (52) 532-670. Ez nyilvános, a google is kidobja.
A vendéglős pontos nevét nem tudom (valamilyen János), de a vendéglő a "Bóbitás étterem".
A szám: (20) 374-19-82.
Ha gondod van, akkor hívd Bakó Csabát, ő adta meg a vendéglős számát. Bakó Csaba száma tuti, mert vele beszéltem telefonon.
Ha jól számolom, akkor lesz még idő információcserére, hisz Ti csak augusztusban mentek. Remélem, elkészül az összefoglaló és akkor nem kell információmorzsákat összerakosgatni.
Ui.:
Az én dossziéim már dudorodnak, soha nincs időm rendezni az infókat és elektronizálni. Papírfecnik tömkelegét gyűjtögetem, pedig van egy formátumozott állományom, oda kéne minden beírni. Majd egyszer!
de most eszembe jutott, hogy Ti kihagyjátok Látavértest.
Létavértest nem lehet kihagyni, az álmosdi kitérő után az AK is visszamegy ide. Nagyon kellemes szakasz volt, rettenetes meleg, a falu kb. 5 km, előtte mögötte még ugyanennyi aszfalt mindkét irányba, imádtuk.
Szolgálati közlemény:
Geszten kicsit később leszünk, a korábbi túrán kb 12.30-13.00 felé voltunk a faluban.
Kedves Tőled, de a teljes igazsághoz hozzátartozik, hogy az én mondatom végén volt egy szmájli.
Én viszont komolyan írtam, amit írtam.
Eredendően nem volt szempont, hogy előttetek befejezzem,
Nekem sem volt szempont, hogy előtted csináljuk meg. Így számunkra még hasznosabb is a jó tanácsaiddal fűszerezett beszámolóid olvasása utáni teljesítés.
Úgy tudom, hogy jelenleg 11 teljesítő van. Ha Te leszel a 12. és utánad mi jönnék, az is szupi mert, akkor 20-ra felvinnénk a teljesítések számát. Ráadásul mennyi topikos lenne abból a 20-ból!
Ugye jegyezted az 1 kilométernyi kritikus szakaszt?
Természetesen, mint minden korábbi infót is.
A létavértesi és egyéb kitérőket úgy is útközben beszéljük meg. Köztársaság lesz a résztvevők között. :)
A telcsiszám érdekel.
Köszi mindent!
Ma még 14.00-ig olvasok, de utána közel egy hónapig nem nagyon leszek Net közelben. Előre is elnézést, ha valakinek nem válaszolok.
Halaszthatatlan ügyeim vannak. :))
Kedves Tőled, de a teljes igazsághoz hozzátartozik, hogy az én mondatom végén volt egy szmájli.
Még annyit kiegészítésképpen, hogy a tempó növelésének technikai okai vannak. Eredendően nem volt szempont, hogy előttetek befejezzem, de időközben kiderült, hogy a jövő heti Lajos túrákat követően, ha vége lenne az AK-nak, akkor meglenne a következő 2.000 km. Ezt követően pedig már szabályosan könyvelhetném az igazoló lapot, nem kéne mellékleteket csatolni.
Fentiek miatt döntöttem úgy, hogy kihasználva a három napos ünnepet is, megpróbálom júniusban befejezni az AK-t.
Ugye jegyezted az 1 kilométernyi kritikus szakaszt?
Tibetnek megígértem, hogy összeszedem az általam fontosnak minősített látnivalókat (ezt természetesen Neked is meg fogom küldeni), de most eszembe jutott, hogy Ti kihagyjátok Látavértest.
Ha esetleg belefér, akkor azt javaslom, hogy a Létavértes - Újléta országútnál szakítsátok meg a túrát és guruljatok be Létavértesre. A kitérő nem több, mint 10 km, de Létavértesen vannak érdekességek. És útközben betérhettek a lovastanyára is, bélyegezni, na és körülnézni egy kicsit.
Ha érdekel, meg tudom adni a Vekeri Pihenőközpont fogadósának telefonszámát, esetleg meleg étellel is vár benneteket, ha nincs jobb variációtok. Meleg napon hajnalban lenyomjátok a 35 kilométert és egy jó szalonnás-tojásrántottás reggeli után folytatjátok. Mindez persze csak egy ötlet.
Nem szoktam a túráimról előzetesen írni, mert babonás vagyok, de azt hiszem, hogy most kivételt kell tennem. Kicsi ez az ország és messze van Geszt.
Ami tehát a lényeg, ha minden összejön, akkor vasárnap reggel leutazok Gyulára és a 10:00-kor induló busszal megyek Gesztre, kb. 11:00-kor leszek a településen.
Mivel nem vagyok "csoport", az emlékszobát - sajnos - nem nyitják ki (több fő esetén állítólag szombaton is kinyitják), ezért csak sétálok egyet (kastély, mauzóleum, templom) és keresek egy kocsmát, vagy boltot bélyegzés céljából.
Mindezt azért írom, hogy ha 11:00 és 11:30 között lesztek Geszten, akkor lehet, hogy összefutunk.
Egy kellemes felfedező túrát tervezek, a távolság ui. Geszt és Okány között kevesebb, mint 20 kilométer. Az esti gyorssal jövök haza.
Ui.:
Lehet, hogy Múzsla csapatának felderítő ékeként bekerülünk a túranaplóba?
:o)
Ui2.:
Elkészült a fotó a körösladányi vasutas bácsiról (háttérben az állomás). Remélem, vasárnap este átadhatom Neki személyesen.
A fotó bélyegzőlenyomatként is értékelhető, hisz tisztán látszik az állomás neve: KÖRÖSLADÁNY.
Elnézést az olvasóktól, de kissé elfogult vagyok. Ezen a tájon töltöttem ui. gyermekkorom nyarait.
Vasárnap megyünk - ha minden igaz - egy kerótúrára az AK Körösnagyharsány-Geszt szakaszát is érintve, remélem addigra felszárad az út és mehetünk a jelzés elméleti útvonalán, nem kell az aszfalton kerüljünk. Egy hónap múlva a Mezőtúr-Szarvas Gádoros távon megyünk végig bringával és kamerával, akkor már onnan is lesznek frisebb infóim. A Körösladány-Ecsegfalva közti új jelzés felkeltette az érdeklődésemet, ha még lesz valami kevés erőm, akkor Pestre jövet lehet hogy kerülök arra egy picit az autóval és kiderítem hogy létezik-e ténylegesen.
Elnézést, hogy nem reagáltam hozzászólásodra, de nem voltam felkészülve.
Most, hogy áttanulmányoztam a terepet (térképen természetesen), már el tudom képzelni, hogy mi vár rám. Nagyon köszönöm a részletes leírást. Összevetettem a rendelkezésemre álló forrásokkal (Békés megye térkép, Körös-Maros Nemzeti Park által kiadott térkép, a Te neten megtalálható térképeid és leírásaid) és azt állapítottam meg, hogy értem a problémát és a feladatot. Ha összejön, akkor hamarosan elindulok, megpróbálom felderíteni a terepet.
Beszéltem a megyei illetékessel, telefonon. Tud arról, hogy a HVTE (Pálmai Vencel egyesülete) ebben az évben tervezi a biciklis bejárást és arról tájékoztatott, hogy Körösladány és Ecsegfalva között már vannak jelzések. Lehet, hogy ebben már benne van az is, hogy Pálmai Vencelnek elküldtem azt a beszámolót, mely erről a szakaszról készült, de az is lehet, hogy eljött az ideje. Ne legyünk elfogultak!
Minden részletet nem beszéltünk meg, de azt hiszem, ennek sincs akadálya, mert van e-mail címük is. A hölgy nagyon készséges volt.
Póstelek "ügyében" is van infóm, ha érdekel, e-mail - ben leírom.
Fény derült az igazoló füzet és a valóság közötti eltérések okára is. Azt hiszem, annyit nyilvánosan is leírhatok, hogy MTSZ belügy. Elnézést a "nem szervezett" topictársaktól, de ha az ember szervezeten belüli, akkor a szervezet belügyeiről nem beszél nyilvánosan. Remélem, ezért a mondatért nem leszek kirekesztve.
Végezetül csak annyit, hogy rögös az út, de végigjárom!
Ez a megállapítás átvitt értelemben is igaz, természetesen.
Azt hiszem, Békés megyében homoktól nem kell tartani. Homokból ui. egy időre elég volt.
A Szt. Imre vándorúttal kapcsolatban:
Ha vki csak egy napra ér rá, nagyon elszánt, és bírja kialvatlanul a napot, akkor - és csakis akkor - javasolhatom az éjszakai postavonatot Budapestről, Szombathelyen viszonylag jó átszállás van Körmend-Szentgotthárd felé. Ind.: 0.25 Bp.-ről, érk. 5.58 Körmend, 6.35 Szentgotthárd (attól függően, melyik irányba lenne a túra)
Ha összejön 4-5 ember (vagy egész számú többszörös), akkor talán érdemes autóval is nekiindulni, így sokkal gyorsabb az út (3 óra alatt szvsz símán le lehet érni Körmendre vagy Szentgotthárdra Bp-ről), kényelmesebb, és valszeg olcsóbb is (mondom én, akinek van diákigazolványa viszont nincs kocsija… )
Ezekből is kitűnik, hogy sikerült otthonról elvi beleegyezést szereznem a június 20-21-i időpontra, úgyhogy szeretnék én is részt venni a túrán.
Larzen, Pavi eszmefuttatása elgondolkodtató. Le tudnád írni a logisztikai lehetőségeket (P-SZO vagy SZO-V viszonylatban)? Úgy talán könnyebben tudunk dönteni.
Utánanéztem részletesen. Késő délutáni leutazással nagyon jó esetben is csak 11re lehet leérni.
Mivel másnap legkésőbb 16.45ös vonatot kell BPest felé elérni, kb. 36km, elég korai kelés v. elég gyors tempó a két lehetőség.
Nekem ez így nem biztos, hogy bejön.
Majd meglátjuk, de a késő délutáni indulás nem nyerő.
Viszont: Pénteken aki jön mindenki más ki tudna venni szabadnapot (értelmes leérkezéshez fél2kor el kell indulni, ahhoz meg ugye munkahelyről még korábban)?
Na mind1. Összefoglalva, nekem val.szeg nem jó a péntek-szombat, ha mégis, akkor péntek du. megyek utánatok.