Keresés

Részletes keresés

Ashi Valkoinen Creative Commons License 2023.09.07 -1 0 21442

Ma délelőtt mi térdelt le ennyire Fehérváron, hogy a hárommal odébb lévő állomásokon is személyszállító vonatok várták, hogy majd egyszer bejussanak Fehérvárra?

oldmumus_v.2 Creative Commons License 2023.08.16 -1 0 21441

köszönöm az oldalt. Amit a képek alapján is láttam, hogy Siemens "SpDrS" und Alcatel "SpDrL" kompatibilis. Emiatt van az egységes szó benne.  Csak a mögöttes rendszer felirata és a színskála eltérése az amivel meg lehet különböztetni az EBO mögött álló rendszert. A különféle vágányutak színei és egyéb más funkciók színei és menük az azonos.

Előzmény: H_CS (21440)
H_CS Creative Commons License 2023.08.14 0 0 21440

Itt tudod megnézni, milyen eltérés van a német és az osztrák kezelőfelület között. (Igaz, hogy ez egy drágán megvehető játék - amit valósághűre próbáltak megcsinálni - de a lényeges információ benne van, ami alapján össze lehet őket hasonlítani.)

 

https://www.estwsim.de/cms/index.php/produkte/sim-bauart-a

 

 

Előzmény: oldmumus_v.2 (21438)
H_CS Creative Commons License 2023.08.14 0 1 21439

Nem a nyelvre gondoltam, hanem az országra, ahol azt a típusú kezelőfelületet használják. :)

 

Itt nyelv ügyben legfeljebb arról lehet beszélni, hogy milyen programozási nyelven írták meg a bizt. ber. és a kezelőfelület szoftverét...

Előzmény: oldmumus_v.2 (21438)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2023.08.14 -2 0 21438

mivel német nyelvet írtam, osztrák nyelv nincs max tájszólás.
Való igaz, hogy osztrák vasút azaz ÖBB használja többségében és nem a DB azaz német

Kezelhetőségét azért mondják egyszerünek, mert a távoli és helyi lehetőségeket is megadja bizonyos értelemben. Az egységes pedig más szakmai szempontok  miatt.

Előzmény: H_CS (21437)
H_CS Creative Commons License 2023.08.14 0 0 21437

A német nem éppen egyszerű.

Az EBO inkább az osztrákhoz van közel, nem a némethez.

Előzmény: oldmumus_v.2 (21429)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2023.08.11 -1 0 21436

akkor egységesnek lehet még fordítani. 2. generációs talán jobb már? Mindenki maga megítélése szerint…

Előzmény: aruzsi (21435)
aruzsi Creative Commons License 2023.08.11 0 2 21435

Egyszerűnek éppen nem mondanám ...

Előzmény: oldmumus_v.2 (21429)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2023.08.09 0 0 21434

Korrekció:

Az egyedüli értelme talán az lehetne hogyha van az állomásközben pl. vonali sorompó fedezőjelző amire történetesen a kijárati jelző előjelzést ad,

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (21433)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2023.08.09 0 0 21433

Igen, nem áratana rendet vágni ebben a témában, mert sok olyan állomástávos vonal van ahol vannak kijárati hívásfeloldók, és ugye utasítás szerint nem cselekszik a mozdonyvezető másképp mint amikor van és be van kapcsolva meg mint amikor nincs vagy nincs bekapcsolva.

 

Az egyedüli értelme talán az lehetne hogyha van az állomásközben amire történetesen a kijárati jelző előjelzést ad, akkor jelezheti hogy a következő jelző márpedig maximum sebességgel szabad, de utasítás szerint ilyenkor a mozdonyvezető lehetséges hogy szembe találja magát egy vörös fedezőjelzővel.

A másik hogy a bekapcsolása indítja az állomási indítású vonali sorompókat is, de hát erre meg ott van a pótkötél áramkör.

 

Előzmény: _Nyuszi (21430)
_Nyuszi Creative Commons License 2023.08.09 0 0 21432

Vagy kiteszed mindegyikre, ahol a feltételek megvannak. :-)

Vezér uram meg majd kiválogatja. :D

Előzmény: Vendégsín (21431)
Vendégsín Creative Commons License 2023.08.09 0 0 21431

Mindenesetre egyvágányú pálya, bármelyik kezdőponti kijárati hívójelzés bekapcsolásakor magától megjött...

 

Hát, többvágányú pálya, vagy elágazó vonalak esetén nehéz lenne kitalálni az önműködő bekapcsolódását...

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (21427)
_Nyuszi Creative Commons License 2023.08.09 0 0 21430

"Automatikus hívásfeloldóról D55-nél nem tudtam, (...)"

2-es vonal felső részén van legalább egy olyan D55, aminél kiépült ez, de ki lett kötve az összes ottani D55-ből a HiF, lévén állomástávolságú a közlekedés a plusz információt nem hordoz a be- vagy kikapcsolt állapota.

Előzmény: korpi41 (21418)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2023.08.08 -1 0 21429

EBO a németből átvett egyszerűsített kezelőfelület rövidítésével egyenlő?

Előzmény: _Nyuszi (21401)
431001 Creative Commons License 2023.08.08 0 0 21428

Egyezik. Hegyeshalom felé létezik ez a funkció, Oroszvár felé ugye RPB berendezés és állomástávolságú követési rend van. 

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (21427)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2023.08.08 0 0 21427

Haloványak az emlékeim, rajzot nem találtam sajnos, és ez még a KöFi/Fesítés előtt volt, nem tudom hogy ott változott-e valami ezzel kapcsolatosan.

 

Mindenesetre egyvágányú pálya, bármelyik kezdőponti kijárati hívójelzés bekapcsolásakor magától megjött a hívásfeloldó ha a feltételek adottak voltak.

Csak TM!-mel sikerült kikapcsolni, amikor a teszteset azt kívánta hogy ne legyen bekapcsolva.

Előzmény: korpi41 (21426)
korpi41 Creative Commons License 2023.08.08 0 0 21426

Melyik végén? Áramkörileg esetleg tudsz róla valamit?

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (21425)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2023.08.07 0 0 21425

Automatikus hívásfeloldóról D55-nél nem tudtam

 

Én egyet láttam élőben, ami Rajka, de az biztosan valami egyedi mókolás.

Előzmény: korpi41 (21418)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2023.08.07 0 1 21424

Hááát, be van kapcsolva... itt-ott, így-úgy.

 

Előzmény: r1232 (21421)
király2644 Creative Commons License 2023.08.07 0 1 21423

Az pénzügyileg egy 0-val nagyobb projekt lett volna ....

Előzmény: H_CS (21420)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2023.08.07 0 0 21422

Mert az L1-re kapták a pénzt.

Előzmény: H_CS (21420)
r1232 Creative Commons License 2023.08.07 -1 2 21421

bár nem működik..

 

De, működik.

 

 

Előzmény: H_CS (21420)
H_CS Creative Commons License 2023.08.07 -1 0 21420

ETCS L1 fejlesztése: A jelenlegi L1 szintű ETCS esetében a pontszerű jelfeladás korlátaiból következő, bizonyos forgalmi szituációkban adódó jelentős forgalomkorlátozó hatások lépnek fel, jelentős szűk keresztmetszetet létrehozva. A szűk keresztmetszet kiküszöbölése érdekében, a nem megfelelő rendelkezésre állású ETCS L1 vonatbefolyásolási rendszer továbbfejlesztése érdekében rendszerkiegészítések (infill balizok telepítése, diagnosztikai rendszerfejlesztés) megépítése a vasútvonalon, valamint a Baseline frissítése az átjárhatósági előírásokat teljesítő 3.6.0-ra. Az ETCS L1 fejlesztésével további forgalomkorlátozó hatások is kiküszöbölhetővé válnak, ami hozzájárul a menetrendszerűség javításához is.

 

A "szent" L2-t miért nem építik ki? Ha már máshol kiépítették? (bár nem működik...)

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (21404)
H_CS Creative Commons License 2023.08.07 0 0 21419

Jó, csak van annyi különbség, hogy Hegyeshalomban elektronikus berendezés van, míg Ferencvárosban, illetve az elpultos állomásokon Dominó, amihez van egy külön számítógép, amivel "távvezérelhető".

Ezért kellene olyan kialakítás, hogy a monitor, a billentyűzet és az egér (esetleg a videókártya) cserélhető legyen, ha szükség van rá.

Előzmény: markodonat (21400)
korpi41 Creative Commons License 2023.08.07 0 0 21418

Automatikus hívásfeloldóról D55-nél nem tudtam, KSW-90H esetén automatikus.

 

Áramellátás visszajelentésnél az a szokás (ismét ÁLTALÁBAN), hogy minden visszajelentés alaphelyzetben világít. Ha probléma van, akkor villog. Ha akkor a probléma, hogy nem tud villogni (hiszen mégiscsak az áramellátásról beszélünk), akkor pedig sötét.

Előzmény: 431001 (21417)
431001 Creative Commons License 2023.08.07 0 0 21417

Nagyon szépen köszönöm a részletes választ! Van még egy-két furcsaság, ami szemet szúrt (kijárati hívónál, ha a feltételek teljesülnek, automatikusan kivezérlődik a hívásfeloldó, ÁR.ELL. ZAV. ablak alaphelyzete

a nyugvó fény stb.), de ez izgatta leginkább a fantáziámat.

Előzmény: korpi41 (21414)
Divrotcé Creative Commons License 2023.08.06 0 2 21416

Ha a végéről visszafordulok, akkor belegabalyodok a csakelpultos D55-ökbe. 

Előzmény: _Nyuszi (21401)
király2644 Creative Commons License 2023.08.06 0 0 21415

Így is lesz, Hegyes és Komárom távvezérelhető lesz, de alapvetően helyi üzemben fognak menni. Győr nem, az helyi, EBO2-vel. A többi AKF-et kap (ileltve az AKF-ek is D55 EMU-ról fognak menni).

Előzmény: Fizolti (21412)
korpi41 Creative Commons License 2023.08.06 0 2 21414

ÁLTALÁBAN az időzítéses kialakításban a bejárati jelző gombját kell nyomni. Az állomásvéghez tartozik egy topológiának megfelelő áramkör, amit eredeti kivitelben a KO és a jelző gombjával lehet megtáplálni. Mivel időzített esetben a gombkezelését "el kell tárolni", egyszerűbb volt úgy megoldani, hogy az ehhez szükséges áramkörök csak a topológiai rács egyik végére épüljenek ki, mivel mindegy, hogy honnan táplálod meg. És akkor már célszerűen a bejárati jelzőt választották, hiszen abból általában kevesebb van egy állomásvégen, mint kijárati jelzőből. Ezért került oda a visszajelentő ablak is.

 

Megj.:

- Biatorbágy korai zsenge, ott a KO időzítés visszajelentőablakból csak egy van, a KO közös gomb mellett. Most a KÖFI-sítésnél szabványosodik

- akad olyan szituáció, hogy az időzítőóra kiépül, de a közelítési szakasz vonatérzékelése nem, itt mindig stabil 3 perc az időzítés a közelítési szakasz foglaltságától függetlenül (Csorna)

- elméletileg lenne arra lehetőség, hogy minden bejárati jelző saját időzítő órát kapjon, de eddig még ilyennel nem találkoztam. Vagyis egy óra van, ha a lejárta előtt egy másik jelzőre is kezelsz KO-t, akkor újraindul az időzítés. Vagyis az utolsó kezelés után 3 perccel fog az összes kiadott parancs végrehajtódni.

- a KO megoldása nem függ össze mereven a berendezés életkorával, ez az egyik legkedveltebb utólagos funkcióbővítés

Előzmény: 431001 (21413)
431001 Creative Commons License 2023.08.06 0 0 21413

Sziasztok! Bár nem tartozik szervesen a témához, de közelebbi kapcsolatba kerültem egy olyan D55-tel, ahol a k.o.-nak mindenféleképpen 3 perc időzítése van és a sikeres kezeléshez az érintett bejárati jelző nyomógombját kell a kényszeroldás nyomógomb mellé megnyomni. (kijáratnál is) 

Bevallom őszintén, személyesen ilyen megoldással eddig nem találkoztam, pedig dolgoztam hasonló korszakban épült berendezésekkel. (1978-1982)

Az az érzésem, hogy egy későbbi átalakítás eredménye a dolog, (a k.o. időzítésében szinte 100%-ig biztos vagyok) viszont nem értem a miértjét. Valaki esetleg el tudná magyarázni?

(arra tippelnék, hogy mivel csak két k.o. visszajelentő fényablak van a két bejárati jelző talpánál, a kezelő látómezejébe kerüljön, hogy sikeres volt -e a kezelés vagy sem)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!