Melyik fajtát? Nálam a külső tokos vakolható alu redőny össze van dugva a redőnylábbal és a tulajdonkáppen a redőnyláb van az ablaktokhoz csavarozva. És ha jól tudom, a redőnytok nincs az ablakhoz, falhoz rögzítve. Műanyagnál ezt biztos nem lehet eljátszani, ott a műanyag redőnylábnak nincs semmi tartása.
De itt a biztonságról volt szó, hogy egy profinak meddig tart bemenni és ha akar bemegy.:-)) Nyilván nem miattunk vannak az 5 ponton záródó ajtók sem.:-)))
Azért nem olyan egyszerü , legalább is nekünk halandónak a zártörés.
Egy kamrámba elveszett a kulcs -szerencsére nyitott állapotban volt az ajtó.
Egy réz hengerzár volt beépítve.
Szépen leszedtem a cimert stb. Aztán probálkoztam különfele svédfogókkal. A 25 - 35 cm -essel nem ment, jött a nagyobb, az 50 cm -essel sem, inkább a fogó tört volna el. Végül egy, kb. 65 cm -es massziv szerszámnak megadta magát, a furatnál eltört.
van esetleg valakinek arra nézvést ötlete, hogy bejárati ajtó cseréjekor (panellakás) mikre kell figyelni? milyen legyen az ajtó. nem akarok akciósan gagyi-szart venni, s persze horror áron sem ultraszuperkiraly pancelajtót. a végén többet fog érni, mint a lakásban az értékek:) a múltkor láttam egy postaládás ajánlkozást, ahol 90.000 Ft-ért tokkal-vonóval mindent megcsinálnak (hét vag ytizenegy ponton záródó ajtó, már nem emlékszem és fém). nem túl olcsó? nem akarok az ajtóhoz "híg levet"
Hát én ezen agyaltam több napon át, kismillió méretezett rajzot készítettem. Nálam úgy lett külsőtokos vakolható redőnynél, hogy a toktoldós megoldást válaszottam, így nem kellett az áthidalóval trükközni, a toktoldó magasságával feljebb kerül kialakításra. Habár a kőmíjeseknek erről más volt a véleménye :D (persze engem szidtak magukban), mert volt benne azért egy-két trükk szigetelési szempontból és mert a koszorúval egybe lett kibetonozva. Tehát felülre 10+2,5cm-es toktoldó került. A redőnytok 16,5 cm magas. Ezeknek a méreteknek járjál utána, hogy amilyen ablakot te akarsz, ahhoz milyen magasságú toktoldók vannak és a redőnytok magassága mekkora.
Az egész sakkozásos témát az nehezíti, hogy a redőnyös és nemredőnyős ablakoknál a szemöldökmagasság egy szinten legyen, mert így a szép. És ugyebár a redőny valamennyit rálóg a tokra 12,5-16,5=4cm. De belekalkuláltam az ablaktok feletti 1-1,5 cm PURhabot is. Így már csak 3cm-t lóg le. Oldalsó toktoldókat is számolj rá, mindkét oldalra. Vannak akik csak arra az oldalra tesznek, ahol a redőnygurtni lesz. Ez az asszimetria nem szép se kivül se belül. Én most már úgy csinálnám, hogy oldalra nem a 2,5cm széles toktoldót raknám, hanem az 5cm-est, mert kívül a hőszigeteléssel jobban össze lehet hozni és belül is a vakolással. A 2,5cm-es toktoldon a gurtni automatája mellett nem sok helyne maradt a fal káváig, oda még egy glettelésnek vagy vakolásnak el kell férnie.
Hozzá kell tennem, hogy a sok toktoldó eléggé drága mulatság, főleg fóliás ablakoknál. Ja tényleg, ha nálad fa ablakok lesznek, akkor ott nem tudom, hogy oldható meg a toktoldós történet. Gondolom fából is lehet csinálni.
A http://www.tivadarkft.hu/recept_beton.htm oldalt már nézegettem, de ott súlyra van minden írva és nem térfogatra.
Esetleg tudsz olyat ahol térfogatra lennének az arányok feltüntetve?
A viz ugye egyertelmu, cement eseten vagy szamolsz 2kg/l altalanos ertekkel, vagy kimered a helyszinen, hiszen a csomagolasi egysegen rajta van, hogy hany kg. A cement nem tud vizes lenni, vagy ha igen, mar regen rossz. :) A soder mar izgalmasabb kerdes, mert mar maga a soder is tag hatarok kozott valtozhat, de leginkabb azert, mert a soder viztartalma nem elhanyagolhato. Nedvessegtol fuggoen 1.4-2kg/l tartomanyban szokott mozogni, de ugye a nedvessegtartalmat - ahogy azt a leirasban is kiemeltek - figyelembe kell venni a viz hozzakevereskor is (annyival kevesebbet kell hozzarakni).
esetleg még meg lehet próbálni sarokcsiszolóval és drótkorongos fejjel. Festett fán még nem próbáltam, csak olyanon amelyiken betonoztak és a kavicsok benne maradtak.
Javallat : spaklival a könnyen lejövő részeket letolod, folyékonyfával a nagyobb hiányosságokat kipótolod, durván csiszolod, finom késtapasszal a további hiányosságokat kitöltöd , csiszolod, alapozófestékkel lefested, újra csiszolod, majd a zománccal lefested.
kicserélték a nyílászárókat és a fal lejavítását én magam szeretném elvégezni. Szépen berakták, nem romboltak sokat. Mit javasoltok? Simán csak vakolat és gipsz simítás, vagy vágjak oda gipszkartont és azt tegyem fel? Az utóbbiról,, csak hallottam, az előzőt, már csináltam is. Gondoltam rá, hogy dúrván lejavítom és arra a felületre ráragasztom a gipszkartont. Praktikusan mit javasolnátok? Köszönöm, ha válaszolnátok és ha lehet, akkor úgy hogy megértsem ))))
hőlégfúvóval lenyomni a nagyját, aztán csiszolás. nem egyszerű meló, de szép lesz. vagy van a kromofág, de az nagyon gyilkos, és inkább csak kültérben ajánlatos, és nem minden alkatrészt tudsz kivinni:)
ez alapból majdnem átlátszó, kicsit olyan mosószeres vízre hasonlít. száradás után sem mészfehér, inkább olyan, mint mikor fehér vékonylazúrral lekened a fát, és az erezet látszódik még.
Egy felújítandó házat vettünk. a belső ajtók fényes fehér festékkel vannak "lekenve".Tudna valaki segíteni abban, hogyan lehetne a legyegyszerűbb módon levarázsolni róla a festéket???Köszi
csak használtam őket. a legolcsóbb szerintem a goroment. én a fafödémemet kentem fentről vele, és ami átfolyat a túloldalra, azt néhány helyen nem is tudtam lecsiszolni. szerencsére a lazúr nagyjából fed rajta, így csak én látom, hol is olyan. a padláson száradás után kb úgy néz ki, mintha fehér szappannal át lenne az egész dörzsölve. néhány nap után kemény az anyag, de kenéskor olyan szappanszerű (a szaga is)
Igen, azt olvastam, viszont azt írják, hogy azt le lehet takarítani. Egyébként a tetőszerkezetbe megy, és csak néhány gerendadarab látszódna, de lehet, az sem. Természetesen nem akarom keverni, elég egy fajta. Ha ennyire ismered ezeket az anyagokat, melyiket ajánlanád?