Mielőtt kérdezel valami alapvetőt, ezekre az oldalakra érdemes elnézned:
http://lokoszt.blog.hu/ illetve http://fapadosinfo.hu/
Bankkártyázzunk! - avagy bankkártyák és bankszámlák fapados utazásokhoz:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198150
offolni itt szoktunk: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9213519
Persze, ezt számolgatom. Az 5000 ft-os wizz jegyhez képest nem érné meg, de a mostni árakkal nem teljesen egyértelmű azért a dolog. A "nem biztos, hogy szétültet", meg a "biztos nem ültet szét" lenne itt a nem mindegy :)
Én már mentem be úgy jeggyel a biztonságin, hogy az elméleti indulási időn már bőven túl voltunk vagy egy órával.
2,5 órás késés volt kiírva, kimentem a kocsihoz, mert kint felejtettem valamit, aztán vissza (előtte megkérdeztem a biztonságiakat, azt mondták menjek oda hozzájuk, ha nem enged be a kapu és beengednek, de simán működött).
Persze lehet, hogy ilyen intelligens a rendszer, de kétlem.
Közben pedig szorgalmasan imádkozál, hogy az évek óta keményen veszteséges és lélegeztető gépen haldokló 4x, 5x drágább jegyű Norvégok, ne épp a te utad előtt menjenek csődbe.
Ez számomra meglepő, azt gondolnám, hogy akinek már elment a gépe, az nem is engedik oda a biztonsági ellenőrzéshez. Már csak azért is hogy ne foglalja feleslegesen a kapacitásokat és növelje a sort...
Ne haragudjatok, ha nagyon buta a kérdés. Stockholmba mennénk, két gimis gyerekkel. A Wizz biztos szétültet, ha nem veszem meg a helyet, gondolom. És a Norwegian? Utóbbi ugye az Arlandára menne, lehet, hogy mindent összevetve jobban megéri? (Nagy csomagot nem vinnénk, Wizzre max egy priorityt vennék pluszban.) Köszi, ha tudtok segíteni.
Jó, én az egyszerű esetre gondoltam amikor pontosan indul a gép. Ma Luxemburgból CRL-re menet az első Flibco buszon nem volt hely, a második 25 percet késett, így kellemes 33 perccel az indulás előtt szálltam le a buszról. Most persze kivételesen halálpontos volt a Wizz :J Nem voltam biztos benne, hogy még be tudok menni, de sikerült.
Némileg off: Tudja valaki, hogy a reptereken meddig enged be a biztonsági ellenőrzéshez vezető kapu? (Amikor először leolvassuk a vonalkódot) Van egységes limit, pl 20-30 perc indulás előtt?
Roviden annyi, hogy a villamcsapas 1) normal uzemmenetnek minosul es 2) az esetek legnagyobb reszeben nem okoz semmilyen malort sem*, ezert nem tekintheto kiveteles korulmenynek. Mivel angol birosag volt, ezert nem kotelezo ervenyu az EU-ban, de jo iranymutatas, es ez alapjan a behajto birosagra viszi az ugyed.
*ez egyebkent igy van, az en egyetlen villamom Romabol felszallas kozben volt, nagyjabol egy perccel kesobb a kepton mar mondta is hogy nem tortent semmi, megyunk tovabb Santiagoba (a messzebbikbe).
Egyelőre elküldtem egy airside kijelzőről készült fotót, ami 3 óra késést mutat a kapuzárás előtti percekben. Jeleztem, hogy 3 órába nem fér bele a LIS-TLS-LIS karika (amit repült előtte a gép); vagyis kibújt a szög a zsákból, mert a kijelzőn megjelent adattal kvázi elismerték, hogy másik gépet küldenek.
Nem tudom a reptér honnan veszi a várható késési adatokat: kimatekozza, vagy a légitársaság tájékoztatásának van köze hozzá. Utóbbi esetben nőnek a reményeim.
Az említett precedens jogi vagy sima ügyfél-ryan kártérítés eljárásból van? Netán saját "élmény"? Téged (már amennyire) ismerve simán futhattál már bele ilyenbe. ;)
Nem szamit, van ra precedens, hogy a bejovo gep problemaja miatt megiteltek karteritest. Az indoklas az volt, hogy arra (esetunkben a villamcsapott) jaratra vis major, de a gep altal repult tovabbiakra nem, mert szervezessel kivedheto lett volna. SZoval mindenkeppen erdemes nekimenni, es ha nagyon pattintanak, akkor perelni/kiszervezni ceghez.
135 perces késés. 3 foglalás baráti társaságként mentünk. Honlapjukon lead. 1. foglalás: elismerjük a késést, utalunk 10 napon belül itt volt a pénz. 2. foglalás: nem ismerjük el a késést, sorry. Mondom, de hát késett. Hát nem késett annyit. Flightradara előfizettem letöltöttem a járat valós érkezését, képben megküldve, majd válaszként megkapom, h ja bocs elnéztem, utalunk. 10 nap múlva megjött. 3. foglalás: nem ismerjük el, foto megküld, el ismerjük, de mivel nem vagyok benne a foglalásban, ezért csak olyan számlaszámra utalják, ahol az utas a tulajdonos. Megadva egy ilyen számlaszámot, utaltak és 10 napon belül megérkezett. Megjegyezvén, hogy a 2. foglalásban szintén nem voltam benne.
Menetrendileg nincs baj, busz reggel 7-kor 9-kor van és 2 és fél órát ír rá. Szofiában voltam, Nisbe pont annyi a látnivaló... Csak azért megyek, mert Nisből Budapestre repülni nekem fura és ennyi pénzt megér, hogy kiprobáljam :)
Én vagy 18 éve átmentem az érintett határátkelőhelyen, azóta sem felejtettem el a két határállomás közötti völgyszakaszon feltorlódott forgalmat és az ott élő több száz kóbor kutyàt :) azóta persze nyilván konszolidálódott a helyzet valamennyire.
Mindenesetre a két város közötti út jelentős részét elvinné a hétvégének, már ha menetrendileg össze tudod hozni.
Sziasztok! Van valakinek közelmúlt-beli tapasztalata, hogy EU261-es kártérítést hogy lehet kisajtolni a Ryanairből? Gondolom a válasz emailben küldött számlaszámom kevés...
(6,5 órát sikerült produkálniuk. Meg is lepődtem, amikor emailben még késési bizonylatot is kaptam PDF-ben, de csak annyit írnak, hogy kereshetem vele a biztosítótársaságomat.)