És ezért kirúgták a titkár elvtársat? Jani bácsi nem volt humoránál. :-) Valami azért nem stimmel a kronológiában, mert amikor Borbély Sándor a Munkásőrség parancsnoka lett, még nem volt olyan nagy düledezés, emlékeim szerint...
szerintem magára gondolt meg ifj. Esti Kornélra..
BudaiHG a Bzmotos mozgalmat csinálja, Kornél meg a Gödöllői kéket reklámozta nemrégiben.. a Közlekkar pedig... nu... az a Műegyetem.. :)))
Ha a két lábamra gondolsz, akkor kettesben járjuk, de leginkább egyedül megyek.
Gyermekkoromban sok kutyával barátkoztam és megtanultam, hogy a kutyát nem szabad hergelni. Nyugtatni kell!
Ha elkezd utánam futni, akkor lassítok, vagy megállok, felé fordulok és bíztatom. Jól van kutya! A gazdád örül annak, hogy ilyen éber vagy, de én nem vagyok az ellenséged!
Titokba persze a pokolba kívánom, de általában megegyezünk. Eddig még nem volt affér.
Két személy esetén más a helyzet. A kutya ui. két embertől már fél.
A baj akkor van, amikor falkában vannak a kutyák. Ilyenkor a leghatásosabb a fohász:o)
Azért egy kis homoktúra próba nem árt, mielőtt belevágsz. Mondjuk egy Kincsem 40 száraz időben, mint pl. 2003-ban. Ha ezek után is úgy érzed, hogy a homok nem probléma, akkor irány Bács-Kiskun megye. Ajánlom a bakancsot.
A Miklós utcán mentem, megbámultam a templomot (azt hiszem, hogy szerb), majd a Jelky András szobornál, a már ismerős uton jutottam el a buszvégállomásig. Elégedetten konstatáltam, hogy a reggeli tikkasztó meleget nem kell újra "élveznem".
Meglepően gyorsan odaértem.
Lehet, hogy voltak jelek, de akkor már csak az járt az eszembe, hogy a feltankolt borocskát milyen jó lesz elszopogatni a vonaton:o)
OFF, de kérdezted:
A csepeli Lenin-szobor kinyújtott kezébe egy hatalmas karéj zsíroskenyeret raktak ismeretlen személyek az éj leple alatt, a 80-as években valamikor. Igaz, már düledezett a rendszer, de azért elég nagy felzúdulás kísérte.
ON
T.Güsziológus, mi a tapasztalatod a tanyasi kutyákról? Tőlük jobban tartok, mint a homoktól és a melegtől. És egyáltalán, biztonságos kettesben járni a AK-t, vagy inkább nagyobb csoportban?
Van is másik csárda: Véndió a neve.
Az állomás felé ballagva láttál P jeleket? Ez új és a szerbek felé megy le. Végig a Ferenc József csatorna partján Vodicát érintve Nagybaracskáig.
Gyakorlatilag a Deák Ferenc Vándorkupa teljesítménytúra útvonala.
Válluson a házakat inkább több napra adták ki régebben. Ismerősöm tapasztalatára támaszkodom.
A falu a rendszerváltásig arról volt híres, hogy az Országos Kéktúra egyetlen települése volt, ahol nem volt kocsma. Most már három is van talán. A templom mögött/mellett az udvaron lett az első - azt hiszem.
-ny-
A Rodostói th. mindig ment Borbély Sándor elvtárssal. Ő volt a Csepel Művek párttitkára. Igényes ember volt a szépre, szép fekvésre, kilátásra. Gondolom jókat lehetett ott dajdajozni, senki se látta a fenti dzsentri virtust.
Aztán valami „Leninszobor és a zsíroskenyér” című történet kapcsán kegyvesztett lett, s emberünk elkerült a Munkásőrség Országos Parancsnok-i székébe, s a hitbizomány járt neki hozományként. Átkerült a th. oda.
A pufajkások megszűnéskor pedig hipp-hopp valaki megvette. Földhivatalban utána lehetne nézni kié.
Ő pedig szép, nagy házat épített Csepelen a káder-dűlőben. Foglalkozott is vele az összes média akkor.
A jelzések jók, az elv az, hogy a hosszú, egyenes szakaszokon csak a fontos helyeken van jel. Ez önmagában nem lenne baj, de ha egy ilyen helyen eltűnik a jel, akkor lehet találgatni. Sok a bádog jel. Szellemes a nyíl formájúra vágott bádogjel. Sok jel meg van rongálva.
Viszonylag kevés az aszfaltos szakasz (az elején a gáttúra, majd Érsekhalma és Hajósi pincék között). Az uralkodó a homok. Általában települések közötti gyakran használt „autóutakon” („országúton”) halad a jelzés. A legtikkasztóbb a Kunfehértó – Öttömös közötti szakasz.
Szálláslehetőségek:
Baja
Ósükösd (időszakos)
Hajósi pincék (panzió)
Pici-paci porta (időszakos)
Kunfehértó
Néhány szó a közlekedésről.
Vasút Baján, busz Sükösdön, Hajósi pincéknél és Császártöltésen. Vasút (bucs is) Kunfehértón, viszonylag jó csatlakozással a fővonalhoz. Öttömös főútvonal, lehet menni busszal Szegedre, Kisszállásra (innen vasút), Kelebiába (innen vasút).
Fontosabb országutak:
51-ös
54-es
53-as
55-ös
Fontosabb vasút vonalak:
Budapest – Sárbogárd – Szekszárd – Baja
Budapest – Kiskunhalas – Baja
Budapest – Kiskunfélegyháza – Kiskunhalas – Baja (hajnali)
Budapest – Kelebia
Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy fogalmam sem volt, hol van a csárda. A címet tudtam, de hogy ilyen hosszú a Bajcsy Zs. út, azt nem.
Követtem a kéket és csak arra figyeltem, hogy az állomás felé menjek, hisz a 15:43-as vonatot nem szerettem volna lekésni.
A szúnyogokkal kapcsolatban egy érdekesség.
Beszéltem a Lankóci múzeumot őrző gátőrrel, aki felhívta a figyelmemet arra, hogy nem csak meleg van arrafelé, hanem vannak élősködők is. Többek között ezért döntöttem úgy, hogy szombaton nem vágok neki a Baja - Szekszárd közötti 40 kilométeres szakasznak. Max. két hetet adok magamnak, de 30 fok felett nem indulok.
A lányoddal meg menjél strandra!
Majd mikor ő akarja, akkor túrázzatok. A lányok már csak ilyenek.
Az enyém elment a Bia 25 éjszakaira. Becsülettel teljesítette, egy év kihagyás után. Azzal a jelszóval, hogy egy ilyen papa (mint amilyen én vagyok) lánya, nem adhatja fel:o)
Más.
Lehet, hogy az emlékműnél visszakanyarodik a kék és a parton megy a hídra?
Akárhogy is van, a hídon át kell menni:o)
Úszva szabályos?
:o)
A megyei füzet szerint a túra kiindulópontja a "Baja Dunahíd Keleti hídfő".
Az is igaz, hogy ez nem jelenti azt, hogy a K- jelzés is itt kezdődik:o)
A megyehatár valahol a Lassi erdészháznál van. De ezek apróságok.
Még annyit, hogy én Baját a Duna felől ismerem, hisz fiatalabb koromban volt szerencsém evezőshajóval eljutni Mohácsig (Ásványrárótól). A Sugovica partján táboroztunk, de nem hiszem, hogy a Sobri halászcsárdában kajáltunk. Kell ott lenni még egy másiknak is!
Az a változás azért lehetett, mert a Mohácshoz közel fekvő Bács-Kiskun megyei falvak a kompozás ellenére is könnyebben el tudják érni Pécset, mint Kmétet.
Baja esetében más a helyzet, valszeg Zolcsinak van igaza, más magyarázata nincs annak, hogy Bács-Kiskun "átmegy" a Dunán, hiszen Gemencen egyetlen település sincs, már Pörböly is Tolnához tartozik.
Güszi, a Kék azért remélhetőleg előbb-utóbb csak feltekeredik Baján a hídra!
Volt valami változás, mert néhány éve Mohács környéki faluk szavaztak, hogy megyét akarnak váltani.
Bajánál a megye határ valóban átnyúlik a Dunántúlra.
A csárdától 150 m-re lakunk. Hétfőn otthon punyhadtunk, nyugodtan megkereshettél volna
/a nagyobbik gyerkőc - Enikő - szeretett volna Mecseki Várazni, de az időjárás miatt lebeszéltem. Már bánom, mert egyre ritkábban kíván túrázni./
Egyébként a Gemencet most érdemes letudni, mert idén valahogy nincsenek szúnyogok!
Kösz a gyors reagálást.
Biztos voltam benne, hogy Te tudod.
Csak azt nem tudom, hogy a térképen miért nincs jelezve. Arról nem beszélve, hogy a füzetben sincs említés arról, hogy hol van a kék megyei végpontja.
Az igazság az, hogy nem ez volt az utolsó utam arrafelé. Ha nem pünkösd hétfő lett volna, hívtalak volna, de sok volt a bizonytalanság.
Mivel sikerült stoppolni, maradt egy kis időm. Eléggé el nem ítélhető módon a halászlét (borocskával) részesítettem előnybe. Eredendően el szerettem volna jutni a spiccig, nosztalgiázni szerettem volna a hajóállomáson, de rohanni nem akartam, meg meleg is volt.
Gyűrtem az ipart mind a három nap, egy kicsit már otthon is szerettem volna lenni.
De bepótolom, ígérem.
És talán egyszer összejön egy nyugodtabb túra is házad táján. Gondoltam Rád a csárdában.
Hogy hova kanyarodik a K a halászcsárda előtt?
A Súgó parton kisétálhatsz a Tür István Kilátóhoz. Itt találkozik a Duna a Kamarás Dunával / Sugovica /. Téli kikötőhely. A kilátó kétszintes kör alakú. Alul Tür István emléktábla, élete főbb szakaszaival. Fölül pedig maga a kilátó. Kár, hogy kihagytad / pár száz m a csárdától /, környéke ligetes + működő ivó kút.