Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2001.01.30 0 0 304
"Az érdekelne, hogy merrefelé lehet beszerezni a tavaly "Habostorta 2000" néven futott kiadvány idei példányát, már persze ha megjelent már? ( Teljesítménytúrák idő és hely adatai )"
Nekem a postaládámban sikerült :-) Nem tudom, melyik túrán adtam meg nekik a címem, de messze jobban örültem neki, mint bármelyik másik kéretlen reklámújságnak.

Macibb

Előzmény: Ember a Holdon (286)
csingula Creative Commons License 2001.01.29 0 0 303
Megnéztem a térképeket, tényleg jónak tűnnek, nem láttam méretarányt, lehet, hogy van, csak nem vettem észre, mert álmos vagyok, de a Mezőtúr környékét valamelyest ismerem, az alapján elég részletesnek tűnik.
Debrecen környékén 10 éve túráztam, a rendes turistatérkép alapján, amennyire emlékszem, jók voltak a jelzések, meg az utak.
Előzmény: kvte (301)
csingula Creative Commons License 2001.01.29 0 0 302
Költségbecslés: 10-15 ezer közt, függ attól is, hogy kis-vagy nagy busz, utóbbi olcsóbb. Nameg: jókat lehet ott enni, Szlovákia ebből a szempontból még mindig majdnem a régi, ha drágult is jócskán, és a sörök...
Terep: arra nem tátrai jellegű, az alpesi és a mi hegyeink közti átmenet, de közelebb az utóbbihoz, vannak rendes fölmenetek, de szép szintutak és greincek is. Napi max. 20-25-öt mennénk.
Előzmény: Sánta Kutya (SK) (299)
kvte Creative Commons License 2001.01.29 0 0 301
"Kérdezem: milyenek az Alföldön a jelzések, egyáltalán, milyen térkép alapján mentetek arra? "

JELZÉSEK: Meglehetősen vegyesek, a legjobb helyeken is csak átlagosnak nevezhető.
BAZ megye: gyalázatos, lekopott
Szabolcs: gyenge, a fontos helyeken általában van
Hajdú: Álmosdig aránylag követhető, utána ... khmmm ...
Békés: gyalázatos alá. Egy példa: haverommal bringával derítettük fel az útvonalat. Békés megyeiek vagyunk, viszonylag van helyismeretünk, erőnlétünk, de 10 órától este 8-ig folyamatos tekeréssel, úgy hogy a gyanus helyeken ketten kétfelé mentünk - hatvan (60!) km-t tettünk meg a jelen...
Csongrád: viszonylag követhető
Bács: szintén
Tolna: szintén
Mindazonáltal nem mérhető össze az OK-val.

TÉRKÉP:
Debrecen és környéke,
Szekszárdi dombság és Gemenc

+ az igazolófüzetekben:
Nyírség: igen gyenge térkép
Hajdú: jó térkép
Békés: vázlat, sok helyen hibás, alig használható
Csongrád: full színes térképek, a léc igen magasra helyezve
Bács: az erős kicsinyítés és a rossz másolat miatt nem ideális

Békésben: Részletesebb és jobb térképeket találsz a honlapunkon.
Ugyanitt leírás, kilométeradatok, stb.

Összegezve: az Alföldi Kék egy KALANDTÚRA. Buli, csak igen jó humorérzékkel rendelkezőknek...

Előzmény: csingula (287)
kvte Creative Commons License 2001.01.29 0 0 300
Még mindig nem a válasz...

Néhány kép vasárnapi túránkról: Esztergom és környéke, Vaskapu-hegy. A Vörös-kereszt - Vaskapu hegy közötti sárga háromszög jel gyalázatos, ecset, fűrész és metszőolló után kiált.

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

VZsolt

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2001.01.29 0 0 299
Van valami részlet? Költségbecslés? Milyen terep van ott? Milyen túra lesz?
Előzmény: csingula (298)
csingula Creative Commons License 2001.01.29 0 0 298
A Gödöllőiben a vadászat ügyében bejelentés lesz, majd beszámolok róla, mi történik. Na de hogy jót is írjak: miután visszafordultunk a Juharos felől, Babatpusztán át mentünk a Margitára, onnan Erdőkertesre. Arrafelé viszont teljesen jók voltak a jelzések, pontosan stimmeltek a térképhez.
Kérdeztem a múltkor az alföldi jelzésekről. Fönntartva, de kérdezek mást is. Húsvétra szervezek (péneki indulás, hétfő esti érkezés) túrát Selmecbánya-Körmöcbánya környékére (Stiavnické vrchy, Kremnické vrchy). Ha megfelelő létszám összejön különbusszal (ha kevesen jövünk össze, kicsi különbusszal, akkor valamivel drágább). Szállás Selmecbányán lenne. Érdekelne valakit?
Előzmény: Sánta Kutya (SK) (289)
kvte Creative Commons License 2001.01.29 0 0 297
Helló,

a mai Népszabi cikk a Kéktúráról, topikbavágó:

***********************************************************

Zöld az erdő, kék a jelzés

Ismét népszerű a bakancsos turizmus – Akinek kedve van hozzá,
körbejárhatja az országot

Az Országos Kéktúra útvonala politikai vagy katonai
okok miatt többször is változott az elmúlt négy
évtizedben. Hossza jelenleg megközelíti az 1100
kilométert: a Vas megyei Írottkőnél kezdődik és a
Zempléni-hegységben lévő Hollóházán ér véget. A
hagyományos kéktúra időközben dél-dunántúli és
alföldi útszakasszal bővült. A kék jelzést követve ma
már az egész országot körbe lehet járni.

A Magyarországot átszelő, kék színnel jelzett turistautat a harmincas
években festették fel. Az 1938-ban megrendezett Szent István-túra az
útvonal két végpontjáról indult, a résztvevők háromhetes gyaloglás
után Dobogókőn találkoztak. A mai értelemben vett kéktúramozgalom
az ötvenes évek elején alakult ki – derül ki Thúróczy Lajos, a Magyar
Természetbarát Szövetség (MTSZ) tiszteletbeli elnökének
tanulmányából.

A vasutas-szakszervezethez tartozó Budapesti Lokomotív Sportklub
természetjáró-szakosztálya kezdetben az egyesület tagjai számára hirdette
meg a kéktúrát. A szakosztály kiadványt jelentetett meg az útvonalról, a táv
teljesítőit jelvénnyel jutalmazta. A gyorsan népszerűvé váló kezdeményezéshez
más vasutasegyesületek is csatlakoztak, majd az MTSZ vette át a szervezést.
Új jelvény és új teljesítményigazoló füzet készült. 1961-ben, tehát kereken
negyven évvel ezelőtt hivatalosan is útjára indult az Országos
Kéktúra-mozgalom.

Ahhoz, hogy valaki megszerezze a túra teljesítését bizonyító jelvényt, 1093
kilométert kell gyalogolnia. Esetleg síelnie. Minden más segédeszköz
használata tilos. A szintemelkedés összességében csaknem 26 000 méter. A
kéktúrát egyénileg vagy csoportosan, bármely irányban és bármilyen
szakaszokra bontva mindenki annyi idő alatt teszi meg, ahogy ideje és ereje
engedi.

A kéktúra teljesítéséhez a több száz ellenőrző pont – vagyis bélyegzőhely –
mindegyikét érinteni kell. Az igazoló füzetben összegyűjtött pecsétek
bizonyítják, hogy az illető valóban végigjárta-e az útvonalat.
Kéktúra-bélyegzőt a legváltozatosabb helyeken találni: kocsmában, kerítésen,
vegyesboltban, vasútállomáson, múzeumban, villanyóraszekrényben,
erdészház fészerének az oldalán, plébánián, barlangajtón. Ha netán lába kélt a
bélyegzőnek, a helyszínen készített fotó is igazolásul szolgálhat.

Átlagos menetsebességgel számolva 19000 percre, azaz több mint 13 napra
volna szükség a táv teljesítéséhez. Feltéve, hogy éjt nappallá téve, megállás
nélkül menetel az ember. Ez nyilvánvalóan képtelenség: a kéktúra általában
éveken át kitölti a szabadidőt.

A budapesti Herendi Gábor és barátnője például 1996 februárjában vágott
neki a majdnem 1100 kilométernek. A fővárostól távolabbi útszakaszok
megtételéhez többnapos túrákat szerveztek, sátorban aludtak. Két és fél év
múlva, 1998 októberében nyerték el az Országos Kéktúra-jelvényt.

Négy évtized során harmincezer kéktúrafüzet került forgalomba, bizonyítható
módon eddig 3600-an tették meg a távot.

Az útvonal többször is változott – meséli Pálmai Vencel, az MTSZ
gyalogtúra-bizottságának elnöke. A szocializmus idején nem szívesen
engedtek idegeneket az osztrák–magyar határ közelébe. A kéktúra nyugati
végpontja először Tapolcán, később Sümegen, aztán a Vas megyei Velemben
volt. A határon lévő Írottkő csak a rendszerváltás óta látogatható szabadon.
Más esetekben azért módosult az útvonal, mert katonai objektummá
nyilvánították azt a vidéket, ahol a kék jelzés haladt.

Manapság az egyre szaporodó magánterületek, de még inkább a vandálok
okoznak gondot. A törvény szerint az átjárást a magánkézben lévő erdőkben
is biztosítani kell, a szántóföldek esetében viszont nincs ilyen előírás. A
földbirtokosok jóindulatától függ, átengedik-e a túrázókat.

A tulajdonosokkal legalább lehet egyezkedni, az értelmetlen pusztítás ellen
azonban nehéz védekezni. Az elmúlt években főként a budapesti
Hármashatár-hegy környékén panaszkodtak a természetjárók: ismeretlenek
módszeresen lekaparták az újra és újra felfestett jelzéseket. Az egyik
villanyoszlopon turistáknak címzett, trágár felirat tanúsította, hogy nem
véletlenszerű vandalizmus történt. Helybéliek sátánista jelképeket viselő
fiatalokat láttak „akciózás” közben, de mire a rendőrök megérkeztek, az
elkövetőknek nyomuk veszett.

A Kádár-korszakban a nagyvállalatoknál működő szakszervezetek segítettek
abban, hogy jól láthatóak legyenek az Országos Kéktúra jelzései. A lelkes
dolgozókat munkaidőben, vállalati buszokkal szállították az erdőkbe, a
szakszervezetek festékről és ecsetről is gondoskodtak. Ma a
természetbarátok túlnyomórészt önkéntes munkában, szabad idejükben
újítják fel a jelzéseket.

Biztató fejlemény, hogy tavaly – 1990 óta első ízben – az állam tízmillió
forintos pályázatot írt ki a turistautak gondozására. Kalmár László, az MTSZ
titkára reméli, hogy a kormányzat végre felismeri az úgynevezett bakancsos
turizmusban rejlő lehetőségeket. Hiszen a lebecsült, gyalogos természetjárók
fedezik fel a nagyközönség számára azokat a világtól elzárt, gyönyörű tájakat,
amelyek idővel nevezetességekké, közkedvelt nyaralóhelyekké válhatnak.

A rendezett turistaútvonalak növelik az ország vonzerejét. Az a feltételezés
sem felel meg a valóságnak, hogy csak azok járják gyalog a vidéket, akiknek
nem telik autóra. A turisták között – bár nem ez a jellemző – jócskán
akadnak jómódú emberek. Mindenesetre az utóbbi időben néhány szállás- és
vendéglátóhely már kifejezetten a természetjárók kedvéért telepedett meg az
Országos Kéktúra mentén.

A propaganda legalább annyira fontos, mint a közvetlen anyagi támogatás. A
nyolcvanas években Rockenbauer Pál és munkatársai Másfél millió lépés
Magyarországon címmel rendkívül sikeres tévésorozatot készítettek a
kéktúráról. A bemutató után sokkal népszerűbb lett a gyalogos turizmus, mint
azelőtt.

A Magyar Természetbarát Szövetségnek akkoriban százezernél is több tagja
volt. A rendszerváltás után ez a szám előbb 35 ezerre apadt, majd lassan
ismét emelkedni kezdett. A szövetség hatszáz helyi szervezete jelenleg 44 ezer
tagot számlál. Becsülhetően tízszer ennyien vannak azok, akik nem tagjai
semmilyen egyesületnek, de többé-kevésbé rendszeresen kirándulnak.
Kalmár László és Pálmai Vencel szerint már most elmondható, hogy újra
divatba jött a természetjárás. Ha az állam úgy akarja, divatban is marad.

Az Országos Kéktúra útvonalához csatlakozva tíz éve kialakították az 565
kilométer hosszú Rockenbauer Pál Dél-dunántúli Kéktúrát, amely Írottkőtől
Szekszárdig tart. Az idén nyáron megjelenik a Szekszárdtól Sátoraljaújhelyig
vezető, 800 kilométeres Alföldi Kéktúra igazolófüzete is.

Akinek kedve van, kék jelzésen haladva körbejárhatja az országot. Az egész
nem több 2500 kilométernél.

Czene Gábor

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2001.01.29 0 0 296
Na tessék, szegény Larzennek halomba döntöd a világnézetét. Annyira szeretné hinni, hogy minden sárga default rossz. :-)))
Előzmény: Vaskalap kartárs (295)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2001.01.29 0 0 295
Jelzésügyben bizony vannak anomáliák.
A Sokoróban a Bakonyszentlászló-Gic-Sokorópátka-Nagydém-???-Pápateszér-Kőris-hegy útvonal sárga kereszttel van jelölve. Elvileg! Burnie kartárssal bejártuk ennek az útnak a nagy részét (Bakonyszentlászló-Pápateszér) és jó, ha 50 jelzéssel találkoztunk a 30 kilométeren. Maradt tehát a rutin és a tájoló.
A Büükkalján viszont kellemes meglepetés volt a Bükkzsérc-Kács közötti sárga sáv, ami példaértékűen volt jelezve.
Úgy gondolhatnánk, hogy az OKT -mint országos jelentőségű túraútvonal- példaértékűen van jelezve, de sajna nem így van.
Előzmény: csingula (288)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2001.01.29 0 0 294
Köszöntelek burnie!

Szerintem a Pest megyei Piros hiányos említésének nem az az oka, hogy ez KÉK topic, (más túrákról is van itt szó, ami rendkívül pőozitív!) hanem az, hogy közülünk még nem járta be senki.
Sajnos kevés hosszú távú túránk van. Bár lehet, hogy csak nekem kevés, mert sokat bejártam már.

Előzmény: burnie (285)
felazso Creative Commons License 2001.01.29 0 0 293
Helló mindenkinek!

Most találtam egy nagyon frankó, szálláslehetoségeket tartalmazó web-helyet. Érdemes rápillantani:

http://w3.swi.hu/szallas/szinfo.html

FeLaZso

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2001.01.29 0 0 292
Habár a HHH környékén emlékeim szerint nem a kék, hanem a zöld jelzés van kiirtva, de amúgy korrekt.
Előzmény: Sánta Kutya (SK) (291)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2001.01.29 0 0 291
http://www.nepszabadsag.hu/Body.asp?CollID=8&DocID=7492
De ez a link csak ma jó.
Előzmény: Carpy (290)
Carpy Creative Commons License 2001.01.29 0 0 290
A mai Nepszabadsag Magyar Tukor rovataban van egy egesz jo cikk a Kek-turarol.
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2001.01.28 0 0 289
Szerintem is felháborító. Meg kéne nézni, mi a szabály az út lezárására, és ha nem úgy jártak el, akkor feljelenteni őket, hadd legyen egy kis kellemetlenségük.
Előzmény: csingula (288)
csingula Creative Commons License 2001.01.28 0 0 288
Kedves Túrázók!
Nekem, hogy őszinte legyek, nem volt türelmem az összes hozzászólást elolvasni, ezért lehet, hogy már többen írtak a jelzések állapotáról. Nekem az a tapasztalatom (26 éve túrázom), hogy helyenként gyalázatosak.Ki mint vélekedik erről? Rendszeres, hogy az egyértelmű helyeken, mondjuk szűk völgyben vezető úton, húsz méterenként van jelzés, ám az elágozásoknál vagy egyáltalán nincs, vagy félrevezető módon látható.
Másik gondom, friss probléma. Tegnap a Gödöllői-dombságban vezettem túrát, tízen voltunk. A Juharos felé vezető sárga-zöld jelzésen indultunk fölfelé, amikor egyv terepjáró jött szembe, és közölték, nem mehetünk tovább, mert vadászat folyik éppen. Akkora már elég sokat mentünk fölfelé, fordulhattunk vissza. Az út kezdetén semmi tábla nem figyelmeztetett a veszélyre. Felháborítónak tartom, hogy a vadászat megfojtja a gyalogos turizmust.
csingula Creative Commons License 2001.01.28 0 0 287
Kérdezem: milyenek az Alföldön a jelzések, egyáltalán, milyen térkép alapján mentetek arra?
Előzmény: kvte (281)
Ember a Holdon Creative Commons License 2001.01.27 0 0 286
Hali!

Én tavaly másodmagammal indultam neki a dolognak
a vége, tehát Hollóháza felől.
18 nap alatt leértünk a Cserháti szakasz feléig.
Itt aztán elfogyott az energiánk és az időnk is, ugyhogy szégyenszemre "kiszálltunk".
Mindenesetre életem idáigi legmeghatározóbb élménye volt.
18 nap emberek, város, rohanás, Tv, rádió és egyéb civilizáció nélkül, a természetanya közvetlen közelében.
Egy varázslatos, szavakkal le nem írható élményt ad.
De gondolom, akit csinálta úgyis tudja miről beszélek.

Egy kis offtopic :

Az érdekelne, hogy merrefelé lehet beszerezni a tavaly "Habostorta 2000" néven futott kiadvány idei példányát, már persze ha megjelent már? ( Teljesítménytúrák idő és hely adatai )

burnie Creative Commons License 2001.01.27 0 0 285
Üdv minden kék-túrásnak. Egy barátom hívta fel a figyelmemet erre a topicra, most egy levegore
elolvastam az egészet.
Én 1988-ban kezdtem el az OKT-t és ettol kezdve lettem igazán szenvedélyes túrázó. Egészen
addig csak iskolával ill. szüleimmel kirándulgattam. 1990-ben fejeztem be az OKT-t, rá két évvel
a Dél Dunántúli-t, majd 1998-ban az Alföldi kéket is kivégeztem.
Sajnos (és tudtommal) a kékeken kívül csak 2 db egyéb, több száz kilóméteres túra útvonal van Mo.-on. Az egyik a Dél-Dunántúli Piros, aminek a bejárása most van folyamatban (már csak a Mecsek és Zselic van hátra). A másik pedig a Pest Megyei Piros. Errol nem találtam említést ebben a topicban (lehet, hogy azért, mert ez itt a kék-túra fóruma, de ennyire ne legyünk szigorúak), pedig aki az ilyen hosszú távú túrázást szereti, annak ezt semmiképpen sem szabad kihagynia. Kb. 270 km hosszú, Verocérol (Börzsöny) indul, észak-dél irányban végig megy az egész Gödölloi-dombságon, Bp. alatt bemegy a Csepel-szigetre, majd Ráckevénél ismét kijön a "szárazföldre" és Apaj-pusztán ér véget. Ha valaki bp.-i, 10 nap alatt meg tudja csinálni, nem kell szállásra költeni, és nagyon jó a közlekedés (Bp. kevés elonyeinek egyike). Azért egy apró negatívumot is meg kell említenem; az igazoló füzet (97-es állapot szerint) nem hasonlítható az OKT, DDK vagy DDP füzetéhez, és a jelzés sem mindenhol követheto. Így viszont nagyobb a kihívás. Végig járta már valaki közületek?
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2001.01.25 0 0 284
Tavaly Pünkösdkor jártam a Gerecsében. Nagymező-pusztán aludtunk egy faházban. A bélyegzők mindenhol megvoltak, de Péliföldszentkeresztnél a gumi le volt tépve a bélyegzőről, de a műanyagba bele volt karcolva egy-két betű; hát azt nyomtuk a füzetbe. A többi helyen az igénytelen vasbélyegzők voltak.
Péliföldszentkereszt és Nagymező pta. között egy hosszú részen kerítés mellett kell menni, ahol jó szúrós bokrok nőttek. Egyébként jól járható az út és a jelzés is megfelelő.
Ja, majdnem elfelejtettem: Szársomlyón nincs bélyegző.
Előzmény: felazso (283)
felazso Creative Commons License 2001.01.25 0 0 283
Jó reggel(i)t!

A Gerecse-felé járt valaki az utóbbi idoben? milyenek arrafelé a (bélyegzo/szállás/út) viszonyok?

FLZs

kvte Creative Commons License 2001.01.24 0 0 282
Kissé fáradok, az új lapokra a tartalomjegyzéken a

Vésztő - Gádoros
1999 tele, 2000 tavasza
1-2-3-4-5

szakaszból vezetnek linkek.

1. lap
2. lap
3. lap
4. lap
5. lap

Jó szórakozást!

Sajnos semelyik képen sincsenek hegyek, de ez meg az Alf.Kék elve ;-)

Előzmény: kvte (281)
kvte Creative Commons License 2001.01.24 0 0 281
Mellékvágány:

Most készültem el az Alföldi Kéktúra már bejárt, de el nem készült képeivel.
Vésztő - Dévaványa - Mezőtúr - Szarvas - Gádoros, 5 túranap 47 képben.

http://www.c3.hu/~kvte/alfoldikektura

Ezen felül 3 kép előzetesnek a még hiányzó Berettyóújfalu - Vésztő szakaszról, amelyet valamikor tavasszal tervezünk bejárni.

http://www.c3.hu/~kvte/alfoldikektura/k601.htm

V. Zsolt, KVTE

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2001.01.24 0 0 280
3 piros pont! Egyéb észrevétel? A lánytól eltekintve szívesen visszamennél? Milyen volt a szállás, a kaja, a kiszolgálás?
Előzmény: V42 515 (279)
V42 515 Creative Commons License 2001.01.24 0 0 279
97 nyarán voltam ott, egy nagyon csinos pincér lány - a tulaj lánya - szolgálta fel a kaját... :-))
Előzmény: Sánta Kutya (SK) (278)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2001.01.24 0 0 278
Ha van valakinek tapasztalata a kemencei Kőrózsa panzióról, kérem, írja meg!
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2001.01.24 0 0 277
Az elvi ok, amiért nem túrázom az Alföldön az, hogy sík. Én pedig szeretem a domborzatot.

Nekem könnyebb volt vasutasigazolványhoz jutnom. Vinnem kellett egy 4x4-es fényképet...
Éjszaka teherkocsin utaztál? Miért nem vezérálláson? Ott még a szél sem fúj, mint egy teherkocsin.
Ha érdekel a vasút, nézz át a vasútmániás topicba!

Előzmény: lord (274)
Vérfarkas Creative Commons License 2001.01.24 0 0 276
Üdv minden lelkes kéktúrázónak!

Kár hogy csak most találtam rá erre a fórumra, mert igen sok hasznos információt tartalmaz.
Nekem is megvan a baráti köröm akikkel túrázgatunk illetve kéktúrázgatunk. Most 391 km-nél tartunk, megvan a Sümeg-Zirc és Dorog-Visegrád közötti szakasz. Ez lesz a 3. év mióta belevágtunk. Nyáron általában 1 hetes sátras (vadkempinges) túrákra megyünk ezt hétvégi rövidebb tavaszi, őszi, téli szakaszokkal egeszítjük ki. Alkalmi sátorhelyek megtalálása eddig nem jelentett problémát ellenben rengeteg kalanddal járt.

most ennyi
udv
vf.

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2001.01.23 0 0 275
Nincs benne fénykép? És fiúknak is olyan könnyű hozzájutni?
Előzmény: lord (274)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!