Keresés

Részletes keresés

peppino Creative Commons License 2016.07.31 0 0 67383

Hát pont arra való amire használod... :-)

Előzmény: Gábor Nagy (67382)
Gábor Nagy Creative Commons License 2016.07.31 0 0 67382

Mint hozzáértő szakemberek van egy kérdésem hozzátok :)

Mikor és miért kell használni a hajón a power trimmert?

 

Tavaly tettem le a jogsit kishajóra. Az oktatáson szóba se került én meg magamtól nem jövök rá. A csónakom egy 5 méteres siklóhajó, 3000-es OMC Cobra hajtással. 

Maximum arra használom a power trimmert, ha sekély a víz felemelem, vagy szállításkor. Ha siklás előtt megemelem, akkor olyan mintha hanyatt akarna dőlni a csónak.

Ha már siklásban van és akkor emelem meg, akkor meg csak állva látok ki.

Szóval nem jövök rá. Segítenél?

Törölt nick Creative Commons License 2016.07.31 0 0 67381

Na, lehet, hogy beigazolódik amit mondasz. A gyújtás töltőtekercsének ellenállása mintaszerű, példa értékű:

Teljes erőből megforgatva a berántóval, ami szerintem gyorsabb, mint az alapjárat, a maximálisan elérhető lejövő feszültség:

A trigger tekercs ellenállása is tökéletes, majdnem 170 ohm, a lejövő fesz vezetékenként földhöz mérve 0.6-0.7V közötti (0.5 a megkívánt minimum) két vezeték között mérve 3V fölé megy.

-----------------------------------------------------------------------------------

Na, most van szükségem igazán a tapasztalattal rendelkezők segítségére: s statorról lejövő egy darab vezeték (másik vége ugye ennél a modellnél földelve van, két tekercs pedig fent sorba kötve) és a test között, tehát a tekercsek által együttesen szolgáltatott feszültség maximuma 74.3Volt, a legdurvább rángatásokra - finomabban, normál módon rángatva ennek a fele....

Az előírás szerinti minimum 180Volt, vagy több.

Nos, a kérdés már csak az, hogy ezt alapjáraton (berántási fordulaton?) is kell neki tudni, vagy csak magasabb fordulaton?

Én gyanítom, hogy alapon is - s akkor megvan a bibi.

Így akkor érthető, hogy miért van még némi szikra, ami aztán becsavart gyertyánál el is hal többnyire, hol van, hol nincs, mint a mesében.

Most éppen már semennyire sem hajlandó indulni egy-két rugáson kívül.

S itt jön a te igazad: a mérve jó tekercs fesz-termelés közben valószínűleg áthúzhat, lecsökkentve azzal a hasznos menetszámot és azzal együtt a kimenő feszültséget. 

Itt tartok most az okoskodásban, ehhez kellene nekem némi megerősítés, ha valakinek van konkrét tapasztalata, le kell-e jönni az előírt 180 Voltnak alapjáraton, illetve berántás közben is? Ez most a legfontosabb kérdés.

Előre is köszönet minden hasznos szóért.

Előzmény: L_áma (67357)
peppino Creative Commons License 2016.07.30 0 0 67380

Felénk is, de olyan magas megint a Duna, hogy Dunakeszinél alig tudtam lennt megállni autóval. Azon f.stam végig, hogy még szárazon legyen mire visszaérek.

Előzmény: L_áma (67379)
L_áma Creative Commons License 2016.07.30 0 0 67379

Felénk ma nyár volt:

 

 

 

De akár jöhetne a fagy is:

 

killmark Creative Commons License 2016.07.30 0 0 67378

Hallottam,hogy Szentendrénél a mezítláb síző sarkát letépte az uszadék.

Előzmény: sanyooo1 (67371)
L_áma Creative Commons License 2016.07.30 0 0 67377

Mint a jó asszony. Öreg, de halk, és megbízható. 

Előzmény: meszizs (67375)
Daevster Creative Commons License 2016.07.30 0 0 67376

Nem oly' régen lett vásárolva a test, szeretjük nagyon, pár évig még nem tervezzük az eladását. Iszonyatosan tágas belül és telis-tele van tárolórekesszel. Jópár ilyen csónakot láttam már magunk mellett elsuhanni szintén 10-es ill. 15-ös és 25-ös motorral szerelve. Egyik motor sem olyan volt mint az enyém, pedig ez sem ritka (Mercury 10 2T).

Előzmény: Sz.G.E270CDI (67360)
meszizs Creative Commons License 2016.07.30 0 0 67375

Urak!

Erről mi a vélemény?

Volt akitől ezt privátban is megkérdeztem, de elnézést itt is megteszem ugyanezt!

Köszi

 

http://www.hasznaltauto.hu/hajo/hajo_motor/johnson/johnson_6_le-10398091

sanyooo1 Creative Commons License 2016.07.30 0 0 67374

"Miért nyílt meg a tenger Mózes előtt?

Mert nem akarta, hogy a zsidók lábat mossanak benne!"

(Fábry)

Előzmény: Boar... (67373)
Boar... Creative Commons License 2016.07.30 0 0 67373

Te istenkáromló, a pokol tüzén fogsz égni...

Hogy mered Jézust "legyerekezni"?

:-)

Előzmény: sanyooo1 (67371)
baal Creative Commons License 2016.07.30 0 0 67372

ok, de engem konkrétabban érdekelne

persze nem akarok nagyobb motort a hajómra, de a kérdés érdekes

Előzmény: L_áma (67364)
sanyooo1 Creative Commons License 2016.07.30 0 0 67371

Én láttam ilyen videót, fantasztikus! :) A gyerek mezítláb jár a habokon! :)

Előzmény: Boar... (67368)
lapar Creative Commons License 2016.07.30 0 0 67370

Ha meg van, odább rúgod :-)

Előzmény: Boar... (67368)
lapar Creative Commons License 2016.07.30 0 0 67369

Miért, hány éves vagy?

Előzmény: papir hajó (67366)
Boar... Creative Commons License 2016.07.30 0 0 67368

Egy szaki azt mondta, min. 60km/h kell hozzá, hogy mezítláb is menjen a dolog.

Meg egy olyan víz, ahol nem nagyon van uszadék...

Előzmény: lapar (67365)
L_áma Creative Commons License 2016.07.30 0 0 67367

Na, itt biztos megvan a tuti válasz. :)

Előzmény: baal (67362)
lapar Creative Commons License 2016.07.30 0 0 67365

Úgy tudom, mezitláb is lehet vizisíelni, azaz, ha van erő, akkor bármi képes siklani is.

Előzmény: baal (67362)
L_áma Creative Commons License 2016.07.30 0 0 67364

Basszus. Bármekkora motorral még repülhet is. Meg lehet azt tolni százzal is, csak legyen hozzá motor.

Előzmény: baal (67362)
peppino Creative Commons License 2016.07.30 0 0 67363

aludj rá kettőt. Magadtól rá fogsz jönni a megoldásra.

Előzmény: Törölt nick (67361)
baal Creative Commons License 2016.07.30 0 0 67362

elméleti testsebesség kérdés:

ha mondjuk adva van egy 6 méteres vizvonalú merüléses hajó, aminek a testsebessége durván 11 km/óra, mondjuk vitorlás test esetén inkább 12-13, mi történik ha egy 20-50-vagy 80 lovas motort teszünk rá?

mekkora lehet egy ilyen test maximális sebessége-feltételezve, a bármekkora motorteljesítményt?

Törölt nick Creative Commons License 2016.07.30 0 0 67361

Igen, arra gondolok én is, hogy áramtermelés alatt átüt valamelyik töltőtekercs és hiába bika a szikra kint, kompresszió alatt már nincs meg a szikra rendesen. De a helyzet az, hogy megharagudtam rá.  A legjobb minőségű csapágyakkal pakoltam tele a főtengelyt, hajtóművet, minden új benne, most jött volna az, hogy csak használni kellett volna. amikor a csónak beindítottam, még pöccre indult, szépen kegyegett egy percet fél szivatóval, majd még kettőt már szivató nélkül, s utána elindultam.  10 méter után leállt az egyik hengerben a gyújtás és azóta sem tért vissza S durva, hogy két új switchboxxal is ugyanazt műveli. Elegem van, nem akarok többé hozzá nyúlni. a 200-at érő moci 100-ért mehet a háztól. Kívánom a bátor vállalkozó jövőbeli tulajnak, hogy fillérekből oldja meg. Én már nem akarok többé hozzá nyúlni. Meg vissza a csónakra a vetyi :)

Előzmény: L_áma (67357)
Sz.G.E270CDI Creative Commons License 2016.07.30 0 0 67360

...és ha a 25-ös még jobban kikapja a csónakod alól a vizet?   Nagyon ragaszkodsz ehhez a testhez?

Előzmény: Daevster (67336)
szőrmók Creative Commons License 2016.07.30 0 0 67359

Sajnos az ilyen (maguk alá levegőt is szivó )testeknél csak a kisérletezés hoz jó eredményt.

Előzmény: Daevster (67336)
L_áma Creative Commons License 2016.07.30 0 1 67358

Ja: Még a vízen is meleg van...... 

L_áma Creative Commons License 2016.07.30 0 0 67357

Hát..... ezek az ellenállás mérések nem érnek annyit, mint amennyi idő rámegy. Néhány menetnyi menetzárlatot ezzel a módszerrel nem lehet megmérni, de dolgozni már nem dolgozik a tekercs. 

Előzmény: Törölt nick (67355)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.30 0 0 67356

Az ár gyújtásmodul nélkül értendő. természetesen adom hozzá a levetkőztetett switchboxot is, ami a jelek szerint lehet, nem is rossz. Vagy a fene tudja. Tehát vegyük úgy, hogy az nincs.

Előzmény: Törölt nick (67355)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.30 0 0 67355

Nam akkor itt a vége, feladtam, merc megy piacra. Aki tudja a megoldást, olcsón nyer egy 7.5-ös felújított Mercuryt (vízpunpa ugye alap, de ebben összes csapács és összes szimering is új, 10 perces össz eltelt futásidővel). Fogta magát és elhallgatott az egyik oldali gyújtás, amint már írtam. Ma egy bajai fórumtárs adott nekem két gyójtóegységet, nem álltam meg, hogy neki ne álljak, pedig a hét végét nem erre szántam. A jelenség ugyanaz: egyik oldal megy - ugyanaz, mint sajáttal, másik néma. Trafó mindkettő szól, ha azt a kimenetet peteszem bármelyikre, amelyik működik. Az már kicsit gyanús, hogy 3 switchbox ugyanazt produkálja. Méregettem: 

Triggertekercs 168 ohm, gerjesztőtekerscek egyenként 870 ohm körül, együtt duplája. 

Triggerfeszültség kézzel pörgetve a lendkereket  meghaladja az 1 Voltot, tötőtekercsek scípnek, mint a bögöly. Azon az oldalon, ahol van szikra, egyébként egészséges és csattogós, kézzel mozgatott lendkerék mellett is.

Ezen a ponton elegem lett, ennyi, megy a háztól. Egy hete kb. tettem fel róla videót, milyen pöpecül indul, stabil alapjárat, veszi a fordulatot, szépen megy. Az első vízi úton kimaradt a fél gyújtás, azóta szívok vele. Látszólag minden jó, de mégsem oké.

Ennyi, itt szólok először, egy százas az ára, alku nincs, ha vinné valaki: húsz/öthuszonhárom-8835.

bowdy Creative Commons License 2016.07.30 0 0 67354

Kösz, nem.

Öreg vagyok már az ilyesmihez. 

Csupán nem volt világos a miértje.

Használtautón is gyakori, ezek szerint ott is a csalás a cél...

Előzmény: tec1 (67351)
baal Creative Commons License 2016.07.30 0 0 67353

na, ma olyan történt velem ami még soha

úgy"emlékeztem" hogy a fő tankom tele van, és csak a biztonság kedvéért bedobtam 5 liter tartalékbenzint.

úgy voltam vele, hogy 60-70 kilométert megyünk ma, bőven elég a benya

 hazafelé szigetszentmárton alatt egy farhullámra fordultam élesen-hopp, a motor elkezd behalkulni,egyenesbe vissza újra erőre kap..na faxa kifogyott a benzin szigetszentmártonig bementem és még jó hogy eszembe jutott túramentő péter,felhivtam, hogy hozzon már még egy kis benzint, mert evezni nincs kedvem.

a lényeg, hogy az "úgy emlékszem tele van a tank" nem jó megoldás

baal Creative Commons License 2016.07.30 0 0 67352

4-5 lovasban minddenképp a 2ütemű a nyerő

a fogyasztáskülönbség nem eklatáns, a súlya könnyebb,és a hangja is csendesebb a 2T-nek

ja és még olcsóbb is valamivel

Előzmény: meszizs (67337)
tec1 Creative Commons License 2016.07.30 0 0 67351

Olvass utána, komoly története van ezeknek az átveréseknek.

Kommunikáció csak emailben sokszor tört magyarsággal.

Szinte mindig csomagküldő céggel küldenék és valamiféle előre fizetést kérnek.

Ha van kedved szórakozni velük ágkor írj nekik emailt.

 

Tec1

Előzmény: bowdy (67350)
bowdy Creative Commons License 2016.07.30 0 0 67350

Érten én hogy villanymotor.....

De mi értelme ennek?

Még ha emelt díjas hívás lenne....

 

Szőrmók, az alu félkabinosról tehetnél képet, ha még nem ment el.

Előzmény: tec1 (67349)
tec1 Creative Commons License 2016.07.30 0 0 67349

Ez valószínűleg egy kamu hirdetés. Rákeresve a képre a google-ban előjött egy 2014-es fagyöngyömé--os hirdetés ahol ugyanezzel a képpel hirdettek egy motor 295e Ft-ert. Azt már törölték, de a kereső nekem is megtalálta.

 

Tec1

 

http://fishingtime.hu/aprohirdetes/csonakmotor/2845_yamaha-6-dmhs-8-le-csonakmotor-elado-ujszeru-allapotban

Előzmény: meszizs (67343)
L_áma Creative Commons License 2016.07.30 0 0 67348

Nem is kell a szuszogó, meg a pumpa, ha a párolgás gyorsabb mint a fogyasztás.

 

A minap összenyomtam. Tető alatt volt, nem sütötte a nap...... csak qrva meleg van....:

 

 

Bizony, elég feszes. Mondanám, hogy most újra összébb nyomom, és majd holnap..... de nem! Most teletankolom, bekeverem, és....... Juhééééé!

Se part, se hal, hogy hova örülök?

Előzmény: kit-zoli (67069)
peppino Creative Commons License 2016.07.30 0 0 67347

kivéve, ha ő is ember, lemegy fürdeni a Balcsira, esetleg részegen fetreng, amikor hívod. 

Előzmény: meszizs (67346)
meszizs Creative Commons License 2016.07.30 0 0 67346

Nem, de nem is erőlködök!

Én úgy gondolom, ha egy korrekt eladó hirdet, akkor reagál minden megkeresésre!

 

Én amikor hirdettem, akkor is mint mindig non-stop be vagyok kapcsolva.

A mailokat pedig lehetőségem szerint rendszeresen nézem, hogy a lehető leghamarabb tudjak válaszolni.

 

Nehogy már én könyörögjek, hisz Ő akar eladni, vagy nem!!!

 

Jövő nyárra keresem a felszerelést,tehát nem vagyok sürgetve!

De, ha egy jó cuccot hirdetnek, akkor akár most is megveszem, de mint többen írtátok is, lesz itt választék, csak i kell várni az őszt és a telet.

 

 

Előzmény: csoppika (67345)
csoppika Creative Commons License 2016.07.30 0 0 67345

Ezt a számot is próbáltad? +36304117257

Előzmény: meszizs (67343)
Takyka! Creative Commons License 2016.07.30 0 0 67344

Ráérsz. Jövő nyárig még sok jó és valódi vétel fel,fog bukkanni.

 

az sem baj, ha nem az elsőt amit megnézel, veszed meg. 😄

 

T.

Előzmény: meszizs (67343)
meszizs Creative Commons License 2016.07.30 0 0 67343

Jelenleg most sem kapcsolható!

Akkor az smst sem olvassa azonnal!

 

Az ilyen hirdetőkkel úgy vagyok, mint sok facebookos "mikka makkával" akik kitalálnak valamit, hogy mások meg lájkolják!

Pl. elveszett, eladó, eltűnt, segíts!! Közben csak reklámozni akarják magukat!

 

Lehet, ő is csak arra kíváncsi, hogy egy adott idő alatt mennyi nem fogadott hívást és smst szed össze!

 

Most pl. simán szabad vagyok be tudnák ülni a "rollerbe" aztán gó!

Legfeljebb egyet csavarogtunk, ha nem jönne össze!

De így??

 

Na mindegy majd csak lesz jó kis csónakmotor jövő júniusig!

 

Előzmény: L_áma (67339)
bowdy Creative Commons License 2016.07.30 0 0 67342

Túl szép hogy igaz legyen.

Megnézve a többi hirdetését, érdekes hogy Pécstől kezdve Kisvárdáig, Kalocsán át Bük-ig mindenhol megtalálható....

Csak nekem gyanús a dolog? :)

Előzmény: baal (67330)
Takyka! Creative Commons License 2016.07.30 0 0 67341

Én egy suzuki DF5-el kezdtem(4T, egy henger zsír újan vettem) majd váltottam egy közel 10 éves ilyenre, mert kellett a teljesítmény. A teljesítménytől eltekintve (is) a különbség ég és föld. Nagyon nem bántam meg. Ugyanakkora sebességgel közlekedve csendesebb volt a yamaha, sokkal! Simább a járása. Tömege ugyanakkora, fogyasztása több.

 

T.

Előzmény: meszizs (67337)
justicze Creative Commons License 2016.07.30 0 0 67340

Kafa! Akkor rendben mennek a dolgok ezen a szabályozási területen (is). :-)

 

 

Köszönöm.

 

justicze

 

Bocsánatot kérem minden fórumtagtól, mert még bemutatkozás előtt kérdeztem. 

Most pótolom: 15 éve vagyok vízijármű tulajdonos, ebből az elmúlt 10 évet egy K-Maxxi Extra járgánnyal töltöttem. 40 lovas Honda a meghajtó, ami ma délután fog túlesni egy termosztát + tömítések cserén. Két héten belül a vezérlés következik. 10 év alatt sajnos még nem sikerült 300 üzemórát sem belezavarnom, nincs agyonhasználva. Tiszán és Dunán használom. 

Van még egy 3.7-es keskeny "betámadós" müa hajó is, ez tetőcsomagtartón szállítható, ezen egy 6-8-as 2T Yamaha van. Ami egy kicsit sok neki, de kihagyhatatlan , 100üzemóra alatti vétel volt. Mondanom sem kell, nálam sincs használva. :-(   De majd mostantól!!!

 

Szóval üdvözlök minden tisztelt Tagot!

 

justicze

Előzmény: Bujazliz (67324)
L_áma Creative Commons License 2016.07.30 0 0 67339

Írj neki sms-t. Néhányszor bejött.

Igen, a két ütem lehet jó választás. Egy bibi: Senki nem lát bele a fotón. Jól néz ki, nem drága, de az állapotát neked kell megítélni. Itt csak azt írtuk, hogy ez egy jó tipus, ez a kétütemű lehet egy jó választás, de hogy ez konkréten milyen állapotban van, azt senki nem tudja.

Előzmény: meszizs (67338)
meszizs Creative Commons License 2016.07.30 0 0 67338

A hívott szám jelenleg nem kapcsolható!

Ha el akarok valamit adni, akkor miért nincs bekapcsolva?

 

Le van..., ha felveszi és meg van, akkor kocsiba ülök és indulok, aztán megveszem!

 

 

Előzmény: baal (67330)
meszizs Creative Commons License 2016.07.30 0 0 67337

Néztem én is! Nincs is távol tőlünk! De 2T nekem 4T kell és lehetőleg egy henger! Én nem napi használatra szeretném folyamra, hanem évente 2-3 hét a tengeren, aztán szünet a következő évig!

 

Vagy hozzáértők ez lenne a nyerő választás??

Fogadjam el, hogy a 2T is jó választás?

 

 

Előzmény: baal (67330)
Daevster Creative Commons License 2016.07.29 0 0 67336

Régebbi téma, de most volt alkalmam így lefényképezni.

Szerintem ennél sokkal lentebb nem kéne lennie a csigának, de a jövőre 25LE-s motornál nyilván más lesz.

Üdv!

Előzmény: Sz.G.E270CDI (66740)
baal Creative Commons License 2016.07.29 0 0 67335

gyanús, de egy telefont megér

Előzmény: Takyka! (67333)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.29 0 0 67334

Bizony túl szép.

 

Előzmény: Takyka! (67333)
Takyka! Creative Commons License 2016.07.29 0 0 67333

Aztadurva! Dupla ennyiért adttam el az ugyanilyenemet tavasszal. túl szép, hogy igaz legyen...

 

T.

Előzmény: baal (67330)
baal Creative Commons License 2016.07.29 -1 0 67332

nem neked ajánlottam, neked mindened van már:-D

Előzmény: szőrmók (67331)
szőrmók Creative Commons License 2016.07.29 0 0 67331

Ha nem volna otthon már egy, már venném is .

Előzmény: baal (67330)
baal Creative Commons License 2016.07.29 0 0 67330
Előzmény: meszizs (67312)
szőrmók Creative Commons License 2016.07.29 0 0 67329

Ez igy ránézésre csak egy 2 hengeres 20-30 lóerős motor.persze majd a burkolat alatti rész megmutatja. erről koppintották az oroszok a Vihart. majd rakok fel holnap este fényképet a sajátomról.

Előzmény: Bakker911 (67327)
baal Creative Commons License 2016.07.29 0 0 67328

de jól néz ki

Előzmény: Bakker911 (67327)
Bakker911 Creative Commons License 2016.07.29 0 0 67327

Bakker911 Creative Commons License 2016.07.29 0 0 67326

Így leltem rá de majd még csinálok képeket ha rendbe van rakva!

Törölt nick Creative Commons License 2016.07.29 0 0 67325

Köszi! Holnap kapok egy fórumtárstól switcboxokat, teszek egy próbát még. Aztán, ha nem jön össze, befejezem, eladom így féláron. A bosszantó, hogy egy hete semmi baja nem volt, ment mint a doxa, fel is tettem róla a videót. Aztán 3 napja, amikor először elindultam vele a vízen, 10 méter után megállt az egyik henger gyújtása. Megjegyzem, nyoma volt neki a svitchboxon, hogy már korábban is küzdöttek vele. Hát nyilván nem volt véletlen. Kicsit sajnálom már, hogy összes csapágy, szimering, vízkerék csere volt benne, pénz és idő, energia. Ha nem jön össze rövid időn belül a gyújtás, megy a fenébe, bármennyire is fáj érte a szivem. Majd vesz bele gyújtást az új gazdája. De mindenkinek nagyon köszönöm a segítséget, igazi rendes vizenjárók vagytok.

Előzmény: meszizs (67312)
Bujazliz Creative Commons License 2016.07.29 0 0 67324

Nincs.

A helyzet jelenleg igencsak átmeneti.

A régi 94/25/EC Irányelv 2016 január 18.-val megszünt, helyette a 2013/53/EU Irányelv van hatályban.

De.

Az új Irányelnek vannak kitételei.

Ha valaki még a 94/25/EC szerint akar forgalomba hozni 2017 januárig 18. előtt, megteheti.

A gond az, hogy a tanúsító szervezeteknek ez év januártól már csak az új irányelv alapján tanúsíthatnak.

A régi irányelv alapján működött tanúsító szervezetek:

Az Új Irányelv szerint kijelölt tanúsító szervezet viszont jelenleg (még) csak egy van!

Ha valaki most csónakot akar gyártani, csak egy tanúsító szervezethez fordulhat.

A felemás helyzet oka az, hogy 2016. január 17.-ig minden tagországnak meg kelle alkatnia az új Irányelvb nemzeti átültetését, és ha ezt nem teszik meg, a nemzeti "Body"-t nem lehet kijelölni nemzetközi tanúsításra.

 

Megjegyzem, Magyarország szintén nem építette be az új előírásokat az előírt határidőre (2016.01.17.).

Elvileg a 2/2000-es rendeletbe került volna bele.

Előzmény: justicze (67320)
Bakker911 Creative Commons License 2016.07.29 0 0 67323

Ahonnan szereztem azt mondtak hogy jövő hétre előkeresi a papírjat ( ha egyáltalán tényleg meg van ) és van egy kis ládányi tartozéka is.

Előzmény: szőrmók (67322)
szőrmók Creative Commons License 2016.07.29 0 0 67322

Pont annyit, amennyit adnak érte.Az a felirat nem tipus .König ,és a cég berlini cime .A dolog meg igy képtelenség. 5000-100000 ezerig akármennyi. Hajólevele gondolom nincs ,igy használni nem lehet.Lehet otthon nézegetni. Rajtam kivül van még az országban talán 3 ember akinek kellhet.Mi is csak nézzük.Ennyi . tegyél fel képeket ,vagy küld magánban.

Előzmény: Bakker911 (67319)
Straniero..71 Creative Commons License 2016.07.29 0 0 67321

Hát, nem mai darab, az biztos....

Előzmény: L_áma (67313)
justicze Creative Commons License 2016.07.29 0 0 67320

Hello!

 

magyarországon van ilyen, minősítésre felhatalmazott szervezet?

 

Köszönöm

 

justicze

 

Előzmény: Bujazliz (67304)
Bakker911 Creative Commons License 2016.07.29 0 0 67319

Sziasztok! Sikerült szert tennem egy veterán versenycsónak motorra, egy 1961-es König Berlin63 tipusúra! Nagyon jó állapotban van és működik is. 250 köbcentis, 4 henger és 2 karburátor. A kérdésem az lenne hogy vajon mennyit érhet egy ilyen darab. A hozzászólásokat előre is köszönöm!

baal Creative Commons License 2016.07.29 0 0 67318

kissé késlekedve?

nekem az se baj, ha sose reagál:-D

Előzmény: battery.low (67317)
battery.low Creative Commons License 2016.07.29 0 0 67317

A megszokotthoz képest lomhábban és kissé késlekedve fog reagálni az oldalról jövő hullámokra.

Előzmény: baal (67315)
doktor4 Creative Commons License 2016.07.29 0 0 67316

Müller Elektronics . Ha minden igaz ő már gyártott gyújtás elektroikat Yamaha motorhoz ide a fórumra.üdv doktor4

baal Creative Commons License 2016.07.29 0 0 67315

ha a fedélzetre teszek az orrba két oldalra 25-25 liter zuhanyzóvizet, az milyen hatással van az oldalirányú billegésre?

baal Creative Commons License 2016.07.29 0 0 67314

az egyik fórumos kolléga ismerőse  tud emberi áron elektronikát gyártani örök garival

 

Előzmény: meszizs (67279)
L_áma Creative Commons License 2016.07.29 0 0 67313

Csak mert szóba került..... /meg mert végre megszabadultam tőle:)/:

A motor:

 

És az irányváltó /puckie zaklady mechanica/:

 

 

 

Lehet Noét ez vitte fel az Ararátra!

Előzmény: Straniero..71 (67277)
meszizs Creative Commons License 2016.07.29 0 0 67312

Szerintem egy telefont megér!

Állítólag mindenbe életet tud lehelni az öreg elektromos szaki!

 

Kulcsár Árpád Inke Rákóczi u.187 8724 Tel:06 82 720-018 , 06 30 300-0103.

Előzmény: Törölt nick (67308)
L_áma Creative Commons License 2016.07.29 0 0 67311

Bele kell tenni nitrohigítóba, néhány nap alatt olyan lesz a gumi hogy egy öreg fogkefével le lehet pucolni. A körömmlakk lemosó viszont leszedte a bötűket is az alkatrészekről.

Igaz, az olasszar volt...... :)

Előzmény: Törölt nick (67308)
Sz.G.E270CDI Creative Commons License 2016.07.29 0 0 67310

:-))

Előzmény: gezaFater (67294)
UNicum Creative Commons License 2016.07.29 0 0 67309

úgy ám, én is ezt néztem ki. a 83 előtti 20asokon volt ez, utána már az új fajta, ami nekem is van.

40.000 Ft a legalja ár, onnan csak fölfelé ahogy néztem ($100 + hazajövetel).

Előzmény: Törölt nick (67306)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.29 0 0 67308

Szívbaj, ja, az zicher :) Peppino fórumtárs talált 40 magasságában is a neten, a másik véglet meg itthon található, bő háromszor annyiért ... ez már vicc kategória, hogy azért kelljen ekkora pénzeket kifizetni egy evőkanálnyi alkatrészért, ami összértékben van vagy 2-3 ezer forint, mert kiöntötték gumival, nehogy már meg tudd javítani, ha valami filléres szar elszáll benne.

De tudatom az illetékesekkel, hogy levágtam a műanyag külsőt, a nyák forrasztási oldala már tiszta, s morzsolgatom a gumit kifelé belőle. Aztán lerajzolom. Aztán ha még egyszer csúnya árakat mondanak nekem, mérgemben felteszem a netre :) 

Előzmény: csoppika (67305)
Straniero..71 Creative Commons License 2016.07.29 0 0 67307

Hát,ezt egy nyilvános fórumba kiírni.... Nincs mit csodálkozni a rendőrvicceken....

Előzmény: meszizs (67283)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.29 0 0 67306

6222 A4 az enyém.

 

Előzmény: UNicum (67302)
csoppika Creative Commons License 2016.07.29 0 0 67305

Mennyi az annyi amúgy? Csak hogy időben tudjak infarktust kapni, ha hasonló gondom lesz...

Előzmény: Törölt nick (67278)
Bujazliz Creative Commons License 2016.07.29 0 0 67304

Megint előkerült a CE papirozás témája.

Ha valaki nem ismerné a hajók besorolását és alkalmassági megfelelőségét egy nemzetközileg is elfogadott európai jogszabály az "Recreational Craft Directive" előírásai szerint, egy ( a sok közül) független nemzetközi tanúsító szervezet (Notified Body) által kiadott, az adott típusra érvényes megfelelőségi dokumentum igazolja, bármit is állítana a gyártó.

A tanúsító szervezet EU-szabványok szerint vizsgálatokat végez ( igénybevételi, fárasztó, vizsgálat,  stb.) és annak eredményei alapján állítja ki a tanúsítványt.

Ha ezzel a dokumentummal a sorozatban gyártott hajó nem rendelkezik, annak nincs "CE-papírja", bármilyen papírt is ad ki a gyártó, vagy kereskedő.

 

Egy példa: a Kolibri KM-330 típusú csónak tanúsítványa. Francia Notified Body adta ki.

Tökéletesen érthető, hogy mi a csónak besorolása és a használhatósági paraméterei.

 

 

 

peppino Creative Commons License 2016.07.29 0 0 67303

Ez már játék a számokkal, a másik véglettel példálóztam, és az volt a lényeg, hogy kevés egy 5-10LE. Nyilván a 20 már szépen viszi, a 30 meg még szebben. Ez a fórum a szavak második értelmezéséről szól lassan... :-) 

És ha neked az jött le, hogy a Bark jobb minden másnál, akkor sorry. Nem mondtam ilyet. Csak hogy nem totál szar. Na ennyi a Barkról.

Előzmény: Boar... (67298)
UNicum Creative Commons License 2016.07.29 0 0 67302

ímél még nem jött, de megnéztem a tiédet a teljesítmény ismeretében, sajnos nem stimmel ami nekem van. a tiéd öregebb modell, teljesen más az egész.

Előzmény: Törölt nick (67301)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.29 0 0 67301

Köszi, írtam mailt.

Előzmény: UNicum (67285)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.29 0 0 67300

7.5, de ugyanaz. Adj kontaktot, vagy hívj fel légyszi a húsz/öthuszonhárom-8835-ön. Köszönöm!

Előzmény: peppino (67289)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.29 0 0 67299

Nálam konkrétan nem megy az egyik henger. Egyszer csak megszűnt menni és úgy maradt - másik rendesen megy. Trafó keresztpróba megvolt, trafók rendben vannak, switchbox egyik fele nem hajtja meg a trafót.... :(

Előzmény: Dooodi (67282)
Boar... Creative Commons License 2016.07.29 0 0 67298

Egy 420-hoz a maximálisan felrakható 30LE motor ideális. Slussz. Aki ezt vitatja, az nem ült még nagyobb gumicsónakban.

 

Érdekes, én egész jól elvagyok a 420-assal meg a 20LE-s Tohatsuval. Egy pillanat alatt siklásba vágja úgy is(sőt, úgy jobban mert nem ágaskodik) ha bent ül az asszony meg a két gyerek.

Igaz, ez nem egy kiváló Bark csak egy szar Bombard Typhoon amire 25LE a plafon de nekem megfelel.

Előzmény: peppino (67290)
peppino Creative Commons License 2016.07.29 0 0 67297

Megértettem... :-)

Előzmény: Boar... (67296)
Boar... Creative Commons License 2016.07.29 0 0 67296

Sztem a CE minősítést rosszul értelmezed. Azon nem szerepel sorozatszám, mivel egy adot típusra adják és nem egy adott csónakra, vagy bármilyen eszközre.

 

Szerintem az én hajómnak meg még sok más hajójának itt a topicon van VALÓDI CE papírja, sorozatszámmal. Anélkül ugyanis nem vizsgáztathattuk volna le. Az előző gucsómat azért kellett eladnom mert akitől vettem, elhagyta a CE papírt és anélkül nem ment a vizsga. Ezt a hatóság bekéri a lajstromozáshoz, ha nem tudod prezentálni, automatikusan úgy tekintik, hogy valahol lajstromban van a hajód és nem kerülhet a nevedre amíg nem igazolod az ellenkezőjét. Nem egyszerű játék ez és nem ugyanaz mint a gyártó minősítése. Az én csónakom egy Bombard volt, természetesen az adattáblán is szerepelt a CE besorolás mégse lehetett levizsgáztatni.

Előzmény: peppino (67275)
gezaFater Creative Commons License 2016.07.29 0 0 67295

Megírták...de minek..ha nem hallgat a jó szóra...

 

 

Előzmény: peppino (67290)
gezaFater Creative Commons License 2016.07.29 0 0 67294

Mert az emberünk már eldöntötte, hogy mit vesz, és a faszságához keres a topicokban igazolást.

Előzmény: süger (67292)
Tutajos Tanonc Creative Commons License 2016.07.29 0 0 67293

Viszont a 360as még az a.méret, amit lehet szállítani, összerakni, 420 már értelmetlen, főleg hazai vizeken, mert elveszti a mobilitás előnyeit. Ráadásul, nem azért kell nagyobb motor rá, mert 420, hanem mert azok legalább 160-180cm szélesek is, mert ugye minél szélesebb egy csónak, annal nagyobb motor kell a siklatásához. Akkor inkább egy 4.5-5meteres merevfalú, 1.4m szélességű csónak, amit egy 10es motorral is még tudsz siklatni, akár 3 emberrel is.

Előzmény: peppino (67290)
süger Creative Commons License 2016.07.29 0 0 67292

Dehát bakker!

Miért nem mégy a tengeri,illetve a gumicsónak topikra? Tipikusan tengeri,és gumicsónak kérdéseid vannak. Abban a szobában lesz válasz a kérdéseidre,mert szinte mindenki tengeren hajózik.:))

Előzmény: meszizs (67288)
Bujazliz Creative Commons License 2016.07.29 0 0 67291

Ne felejsd el, hogy a tengeren 3 hatóságnak van hajója. A vámosoknak (Carina), a rendőrségnek (Police) és a kikötői hatóságnak (Lucka Kapitania). A te rendőrigazolványod legfeljebb a policének mutathatod, de a kapitania-val való találkozáskor az egy szalvétánál nem ér többet. Aki keményen büntethet, az az utóbbi.

A hajózási engedélyt is a Kapitania-n kell kérned, ha nincs ilyened és morcos tengeri medvével találkozol, akkor még a csónakodtól is elbúcsúzhatsz, miután a Kapitánia hajója azt vontágra veszi.

Előzmény: meszizs (67288)
peppino Creative Commons License 2016.07.29 0 0 67290

Szerintem a srácok itt is meg a Gumicsónak topicban is megírták mit kellene tenned.

 

Még egyszer mondom, a Bark jó csónak, de nincs csak D tanúsítványa, ergo ha jogkövető magatartást akarsz tanúsítani, nem ilyennel mész le a tengerre. Bark-ot árul két kereskedő is Mo.-n ott kapsz garanciát is, bár nem hinném, hogy sokra mész vele, mert 3 év alatt nem fog szétesni, nem úgy néz ki mint egy szedett-vedett ragasztású csónak. Garanciát ilyenre a miskolci ember is ad.

Sztem is hallgass a tapasztaltakra, ne ölj pénzt olyanba amit a második használat után megbánnál.


Csónakra a 9.9 is kevés, ha túrázni akarsz, nekem a 420-as Bark+ 9.8.as Tohatsu 20 alatt megy ha beültetem apámat meg a fiamat Kb 250 kg lehetünk hárman, plusz 90 kg csónak és 27 kg motor +sallangok. Egyedül megyek 30-at is.

Egy 420-hoz a maximálisan felrakható 30LE motor ideális. Slussz. Aki ezt vitatja, az nem ült még nagyobb gumicsónakban. 
Ha érdekel, holnap a Dunán vagyok Dunakeszi és Sződliget között, szívesen elviszlek egy körre és megmutatom mit tud.

 

Egyet megmondhatok, mert sok pénzt öltem már én is bele, azzal együtt, hogy olcsón vettem egy új csónakot: Nem leszel vele elégedett. Kis csónakot nézel és nagyon kis motort. Kidobott pénz lesz, mert utána már nehéz eladni, kiszállni belőle.

 

Vedd figyelembe, hogy a gumicsónak hosszában benne van a hurkák hátralógó fél méteres része is. Ami ugye nem számít hossznak és a hurkák vastagsága is lejön elölről, oldalról.

 

A 360-as csónak effektív belső mérete tehát jó ha van kb 300 cm hosszú és 100 cm széles. Aztán majd úgyis kijavítanak a tapasztaltabb rókák...:-)

Előzmény: meszizs (67280)
peppino Creative Commons License 2016.07.29 0 0 67289

milyen Mercury? Nem M9.8B? mert ahhoz van nekem...

Előzmény: Törölt nick (67278)
meszizs Creative Commons License 2016.07.29 0 0 67288

Ebbe ne menjünk bele!

Hidd el soha nem élek vissza a lehetőséggel, mert én is ellene vagyok, ha valaki visszaél és amig dolgoztam én is felléptem az ilyenek ellen!

 

Itt csak annyi volt, hogy meg lettünk mérve illetve fel lettünk véve videóra.

Aztán amikor kivett a sorból, akkor én tudva, hogy bűnös vagyok úgy köszöntem, hogy "dober da kolléga!", Ő meg rákérdezett, hogy miért is vagyunk kollégák?

Aztán elbeszélgettünk, hogy ki hol és mit melózik, majd azt mondta, hogy többet ilyet ne tegyünk és jó utat!

 

Mindez kb. 5 éve történt és motorral voltunk!

 

Ennyi! Mert lehet nagy arccal is és alázatosan is a szervekhez fordulni, aztán majd Ő dönt, hogy ad engedményt vagy megmarad a szigorúságban!

 

De hogy fokozzam az élvezeteket! Idén NIn-ben béreltem a "lélkvesztőt"5 lovas Mercuryval. Kérdeztem, hogy kell valami dokument, prometna, licenc. Semmi!! üljünk bele aztán menjünk,me menjek túl közel a partoz és a strandolókhoz. Aztán ha visszajövök megnézik, hogy mennyit mentem és annak függvényében fizetek, óránként 100 kuna. Tehát a papír kérdés is igencsak kérdőjeles? Vagy csak a nyílt vízen nagyvárosok környékén érdeklődnek, ha érdeklődnek a szervek???

 

Szerintem ezt itt most zárjuk le és maradjunk a "csamac" és a motorja témánál!

Tutajos Tanonc Creative Commons License 2016.07.29 0 0 67287

" nekem is van police igazolványom.

Ha minden kötél szakad, akkor talán a Bark CE-re ez is rá tud segíteni?"

 

Ezt nem tudom, de csak remélni merem, hogy összefutsz olyannal is,aki pont a police igazolványod visszaélése miatt fog plusz szívatni! Mert bizony van normális rendőr is, aki nem él vissza ilyesmivel, viszont te ellenszenvet fogsz nála ezzel kiváltani. 

Előzmény: meszizs (67283)
Tutajos Tanonc Creative Commons License 2016.07.29 0 0 67286

logikusan, sokkal nagyobb kockázat egy 15éves PVC csónakkal pancsizni, mint egy CE problémás ujjal, mert a Bark minőségével semmi probléma, ellenben az elsővel, amit nem tudhatsz.

Előzmény: meszizs (67269)
UNicum Creative Commons License 2016.07.29 0 0 67285

nekem szerintem lapul 2db a polcomon, de meg kell néznem. írj privátban ha érdekel.

Előzmény: Törölt nick (67278)
doktor4 Creative Commons License 2016.07.29 0 0 67284

És tudod mi a nem megnyugtató ? Az hogy még el is dicsekszel vele!üdv doktor4

Előzmény: meszizs (67283)
meszizs Creative Commons License 2016.07.29 0 0 67283

Köszi ez egy kicsit megnyugtató!

 

Nem is az zavar, hogy engedély vagy sem, hanem inkább,hogy a minősége milyen?

Nem fogja megenni a só? Bírja a tengervizet? Vagy alapján adnak rá CE minősítést?

 

Mert az ottani ellenőrök is korruptak!

Pl a múltkori 90-es táblával védett 156km/h haladásomra is elégséges volt,hogy nekem is van police igazolványom.

Ha minden kötél szakad, akkor talán a Bark CE-re ez is rá tud segíteni?

 

Ettől függetlenül most van bennem egy kis hezitálás!

 

Bark új és jó az ár, a Bark árán használt ismeretlen előéletű CE lenne, de az meg ki tudja mennyi ideig lenne jó?

 

Köszi

Előzmény: Bandita63 (67281)
Dooodi Creative Commons License 2016.07.29 0 0 67282

Volt egy nyolc lovas kormányváltós kéthengeresem, ami elkezdett egyenetlenül járni. Szerelő megállapította, gyújtáselektronika 40x ezer ft 2001 környékén.  :)
Egy sk. karburátor tisztítás után kisimult  :)  (ez az én mercury switch box történetem)

Előzmény: Törölt nick (67278)
Bandita63 Creative Commons License 2016.07.29 0 0 67281

Legalább négy Barkot láttam az idén a tengeren, nem kergette őket senki:)))))

Előzmény: meszizs (67280)
meszizs Creative Commons License 2016.07.29 0 0 67280

HÚÚÚ!

 

Akkor most, ha én veszek egy Bark-ot, tutira kizavarnak vele a vízből?

Tengerre nem is lehet vinni?

 

Mi Sabunikén, NIn és a Vir sziget között egy öbölben pihizünk.

Ott még vizirendőr nem járt!

 

Most akkor amikor hajózási engedélyt kérek, akkor mondják azt, hogy felejtős?

Vagy a saját érdekünkben ne üljünk bele, mert pl. szétmarja a só?

 

Előre is köszi a válaszokat!

Előzmény: peppino (67275)
meszizs Creative Commons License 2016.07.29 0 0 67279

Az egyenletes járás miatt én is 2henger párti vagyok.

Nemrég vettem az 1 hengeres 250-es robogóm mellé egy 2hengeres 600-as robogót!

Oké!

Más ccm, más teljesítmény, de a járása az teljesen más világ!

 

Jelen állapotban én csak annyit szeretnék, hogy A-ból B-be szép lassan a tájat nézegetve elpöfögjünk!

 

Előzmény: baal (67274)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.29 0 0 67278

2 hengeres CDI gyújtásos Mercuryra van valakinek ismerete megoldásra, ha a switchbox egyik fele el van halálozva? A bolti megoldást én is ismerem, de kizárt, hogy annyi pénzt adjak a gyújtásvezérlőért. Tengeren túl is drága, itthon meg annak is a duplája.

Straniero..71 Creative Commons License 2016.07.29 0 0 67277

Valószínű Delfin lesz akkor... Leyland liszensz,ha jól.emlékszem. 

Én.kimondottan kedvelem a hajótípust, bár a gépház.bejárata nagy szívás a magamfajta óriásnak.

A személyzetét meg nem válogathatja meg a hajó.... :-)

Előzmény: L_áma (67255)
Bujazliz Creative Commons License 2016.07.29 0 0 67276

"Más kérdés, hogy a Bark valóban D kategóriás. Hogy miért azt nem tudom, mert összevetve egy Allroundmarin-nal, nem látok annál sok előnyt, sőt...."

 

Ha bemész egy sportboltba és egy olyan túracipőt veszel, amire a gyártó szerint közepes terepen többnapos használatra, kívülről alig fog különbözni attól a másik cipőtől, amire az van megadva, hogy könnyű terepre és egy napos túrára. A különbség a terhelhetőségben és használati tartósságban van. Ehhez hasonló a C és a D kategória közötti különbség, nem a küllemben.

Előzmény: peppino (67275)
peppino Creative Commons License 2016.07.28 0 0 67275

Nem akarok belepofázni, főleg, hogy Bark-om van, amiről tudom, hogy nem vihető tengerre, de ezzel együtt tudok élni, lévén, hogy a Dunán használom.


Sztem a CE minősítést rosszul értelmezed. Azon nem szerepel sorozatszám, mivel egy adot típusra adják és nem egy adott csónakra, vagy bármilyen eszközre.

Más kérdés, hogy a Bark valóban D kategóriás. Hogy miért azt nem tudom, mert összevetve egy Allroundmarin-nal, nem látok annál sok előnyt, sőt. A következő nem lesz Bark, de csak azért, mert műanyag lesz. De a Bark nem rossz. Meg kellene nézni közelről is, talán rácsodálkoznának egyesek.

Előzmény: Boar... (67252)
baal Creative Commons License 2016.07.28 0 0 67274

én a helyedben picit nagyobb és mindenképp 2 hengerest vennék

áldani fogod a nevemet:-)

Előzmény: meszizs (67273)
meszizs Creative Commons License 2016.07.28 0 0 67273

Én meg azzal csónakáztam és mint első körben rettenetesen örültem! Nulla összehasonlítási alap!!

Egyébként Yamaha 4T 4 vagy 5 lovas motort keresek.

Előzmény: baal (67272)
baal Creative Commons License 2016.07.28 0 0 67272

az 5 lovas mercury egy rettenetes  szerkezet

lebeszélnélek róla

hiába 4 takt, fene hangos, és mivel 1 hengeres, ráz, mint állat....

sose ülök olyan csónakba amit ez hajt-2x fél napot mentem egy ilyennel, nagyon megutáltam

Előzmény: meszizs (67269)
L_áma Creative Commons License 2016.07.28 0 0 67271

Ha felébresztem a zasszonyt, akkor azt meg tudom mondani, hogy Baján, a Nagy István u 32-ben mennyibe kerül. :))))

 

Szerintem találsz közelebb is. Csak azt meg nem tudom, mennyi lesz. 2200-2800 közt.

 

Vegyi dűbel néven fut, sok féle van a piacon, de műanyagra csak a soudal-t próbáltam. Mikor néhány gépet kellett rögzíteni, hozott a beszerző olyat, amivel a négy furatból csak hármat tudtam megcsinálni. Addígra belekötött a kinyomócsőrbe. Az idegesítő. A kinyomó csövében keveredik, és menthetetlenül bele is köt, úgy hogy abból javasolt egy-két + darabot vásárolni, ha nem biztos hogy egy-két perc alatt végzel. 

 

 

Előzmény: baal (67263)
meszizs Creative Commons License 2016.07.28 0 0 67270

Yes!

Az autóm is a 7 éve alatt még nem aludt fedetlenül! A tengerre is, ha megyünk, akkor van neki egy olyan sátra, ami még a kerekeket is takarja, hogy a nap ne tudja a gumikat "bántani". Sőt még sót és havat sem látott, mert téli álmot szokott aludni! Rossz időre van Vitara!

De ugyebár a hirdetett Yam300S mégiscsak 15 éves, és, ha nem is gyors az öregedése, akkor is 15 éves és nem egy új vagy pár éves szerkezet!

 

 

Előzmény: bypaul (67268)
meszizs Creative Commons License 2016.07.28 0 0 67269

Az az igazság, hogy első körben a 300-as méreten agyaltam, aztán jött az infó, hogy "kiel"-es legyen, persze az ár nálam elég fontos dolog!

Így rákerestem, hogy újként mennyi is lenne.

Aztán jött a hirdetési oldal és ott találtam Miskolcon hirdetve BT360S, jó a méret, van Kiel és új, arról meg ne is beszélve, hogy kihagyhatatlan áron lett ajánlva!

 

Na most akkor ott tartok, hogy a Barkon nincs megfelelő CE, akkor mit tegyek? Ne jelentsem be a kikötő-pk-nál? Hisz ahol nyaralunk ott közvetlen nincs is! Csak a part mellett csónakázunk és nem siklunk, csak óvatosan szeretnénk haladni valamivel gyorsabban, mint az evezős!

 

Motor az szerintem egy 4T Yamaha vagy Mercury 5 ló környéki szerkezet lesz.

 

Na most mit tegyek???

Új Bark és kockázat vagy használt CE minősítés és zsákba macska?

 

Köszi

Előzmény: bypaul (67266)
bypaul Creative Commons License 2016.07.28 0 0 67268

a műanyagoknak az UV a halála. Egy évet tengeren vagy hajón napoztatott gumicsónak többet öregszik, mint amit tíz évig fedett helyen tárolnak.

Előzmény: meszizs (67267)
meszizs Creative Commons License 2016.07.28 0 0 67267

Én is úgy emléxem a visszaolvasásból, hogy kb. 15 év az élettartama!

De felteszem a kérdést a gumicsónaknál is!

Köszönöm!

Előzmény: baal (67265)
bypaul Creative Commons License 2016.07.28 0 0 67266

3.6 m alupadlós csónakom van, ez két embernek sztem teljesen jó. 10 le motorral kb. 30-t megy, ha ketten vagyunk, (100 + 70 kg+ kötelező) kb. 26-ot. Ha gyerekeket is bepakolunk, ( még + 60 és +40 kg) elférünk, tök jó a hangulat, egy-két órát simán elülnek, de a tempó leesik kb. 16-17-re és ez elég jelentős különbség, főleg a Dunán felfelé, szinte feleződik a tempó. Rövidebb csónak szerintem túl kicsi, a hosszabb meg nehezebb és nem sokkal kényelmesebb. A kb. 60 kg-os 360-ast ketten simán levesszük az utánfutóról, a hosszabb már lehet, hogy nem menne. Ebben a méret- és lóerőtartományban teljesen jó választásnak tűnik. 10 lóerővel ez nem csapatsport.

 

Ha felfújva, kissé visszaengedve tárolod letakarva, garázsban, szerintem gyakorlatilag nem öregszik el a csónak.

 

A csónak egész gyorsan összerakható, de vagy precízen (időigényesen) összehajtod, vagy nagy helyet foglal. Így egyedül még

könnyebben kezelhető, a csónak kb. 35, az alja 25 kg. Ha napokig a kocsiban hagytam, azért gyűrődött egy kicsit. Jobb az utánfutó, két gurtnival könnyedén lefogatva simán vihető 100 körül is, ha odatolatok a vízhez a kerékkel, egyedül is le- és visszarakom. Ha ponyva lenne rajta, még a kötelező cucc is benne maradhatna, anélkül persze kiveszem az ülésdeszkát is. A motort nem hagyom rajta, csomagtartóban viszem.

 

üdv

Pali

Előzmény: meszizs (67257)
baal Creative Commons License 2016.07.28 0 0 67265

ezt a gumicsónak topicban kérdezd

nem vagyok szakértő, de állitólag egy guccsót 15 év élettartamra terveznek...

Előzmény: meszizs (67264)
meszizs Creative Commons License 2016.07.28 0 0 67264

Hirdetnek egy YAM 300 S gumicsónakot.

 

Mennyire problémás az a jelenség, hogy 2001-es az évjárata?

 

Ez a 15 év nem teszi, tette tönkre az anyagot? Nem reped el, ha összehajtom szállításkor?

 

Köszi

baal Creative Commons License 2016.07.28 0 0 67263

mibe kerül

és hol kapható?

Előzmény: L_áma (67261)
meszizs Creative Commons License 2016.07.28 0 0 67262

Én most direkt vettem egy kicsike vékonykerekű, rugózott talán 1,2*1 méteres 100kg-os futót.

Eddig tetőbox volt a Lineán, most talán lekerül a box és csatlakozik a futó!

 

Most a CE jelölés miatt meg lettem ijesztve, ezért már az olx-en található Ce jelölésű 3 méter környéki gumicsónakosoknak írtam is!

 

Yam, Strom, Kolibri stb...

 

Köszi

Előzmény: Takyka! (67260)
L_áma Creative Commons License 2016.07.28 0 0 67261

Itt szőrmók a sürített gyantát szokta javasolni. Én ezzel ragasztottam. Ha jól aládolgoztam, inkább kitépte a laminátumot, de nem eresztett a ragasztó:

 

 

http://www.soudal.hu/profi-ragasztok/item/738-soudafix-ve280-sf

 

Kicsit először furcsa, finom kvarchomok a sürítő benne, de ragasztani, és hézagot tömni is bevált. 

 

Előzmény: baal (67259)
Takyka! Creative Commons License 2016.07.28 0 0 67260

3,4m-es csónakkal játjuk a vízeket öten, három kisgyerekkel. Nem mondom, hogy sok a hely, de elférünk. Mi így is élvezzük.

 

Voszont, összecsukva, motorral, kötelező cuccal már ez is megtölt egy átlag csomagtartót!

 

T.

 

 

 

Előzmény: meszizs (67257)
baal Creative Commons License 2016.07.28 0 0 67259

szőrmók!

megvettem ezt:

http://www.jofogas.hu/somogy/Strandkajak_elado_51027071.htm?first=1

az eleje szét van kicsit nyilva, most nem gyantáznék

mivel ragaszthatnám össze?

 

köszi a választ

gezaFater Creative Commons License 2016.07.28 0 0 67258

4.5 - 5.5 közötti méretet kellene választani.

350-es RIb-ben, ha ki akartam dobni a horgonyt, addig a családnak a vízben kellett úszkálnia..:)), hogy megközelíthessem  az elejét...

Előzmény: meszizs (67257)
meszizs Creative Commons License 2016.07.28 0 0 67257

Nagyon köszönöm az infókat!

 

Keresgettem a neten, de most úgy, hogy legyen CE besorolás.

Így most nem merem azt írni, hogy Bark lesz a nyerő!

 

Néztem Yam illetve Kolibri gumicsónakot!

 

Viszont azt nem tudom,hogy ezen két típus esetén használtakról beszélek és ezért, ha pl. elmegyek megvenni és összehajtom, nem tudom, hogy amire hazaérek addigra is jó lesz-e?

Nem tudom, hogy milyen szinten bírják a szét és összeszerelést?

Nálam itthon tutira felfújva lenne tárolva és évente egy alkalommal lenne összecsukva, amikor megyünk nyaralni, illetve amikor jövünk haza.

 

A szállításról, összehajtásról, elöregedésről is kérek egy kis infót, ha van és tisztelettel megköszönök mindenféle "és osztást", mert én a kezdőnél is kezdőbb vagyok!

 

Nem létszükséglet a 360-as méret!

Papíron 3 tagú a család. Összsúly kb. 200-220 kg. Mekkorát vegyek, hogy azért kényelmesen tudjunk a tengeren partközelben 5-10 km-t csónakázni?

 

Köszi

 

Előzmény: Boar... (67252)
Beer_ci Creative Commons License 2016.07.28 0 0 67256

Megtanultál varrni emiatt?..:)

Előzmény: 109ha300 (67229)
L_áma Creative Commons License 2016.07.28 0 0 67255

Őszintén... úgy vettem ki az irányváltókat, meg tettem vissza, hogy nem tudom a nevét. Lengyel. A motorok is, az irányváltó is.

 

Ha leszokom a vizenjárásról, ez a hajó lesz az oka! Pontosabban a személyzet......

 

:)))

Előzmény: Straniero..71 (67253)
gezaFater Creative Commons License 2016.07.28 0 0 67254

Igen, addig hajózhatsz, amíg nem történik baj.

A vizi mentés drága dolog arrafelé.

 

Előzmény: Boar... (67252)
Straniero..71 Creative Commons License 2016.07.28 0 0 67253

Ja,ez konkrétan az. Alu test.Milyen gépekkel? 

Előzmény: L_áma (67250)
Boar... Creative Commons License 2016.07.28 0 0 67252

Ha háromötvenes csónakod van, azzal LEHET, hogy nem piszkálnak a vizisünök egy ötlovas motorral de nem biztos. Viszont ha felteszel rá egy kilenckilences motort, akkor duplán kilógsz az engedélymentes kategóriából tehát a békesség kedvéért jobb, ha váltasz vízhasználati engedélyt. Ehhez ugye a jogsidon kívül kellene egy hajólevél de az neked nem lesz mert itthon nem hajólevélköteles az összeállításod, tehát a csónak papírjait kell villantanod. Abból pedig kiderül, hogy a bark "d" kategóriás vagyis tengerre nem ajánlott. Itt bukik el a dolog, amúgy a csónak meglehet, megfelelne igényeidnek. Egy rendes CE certifikát az tartalmazza a csónak gyári számát, ilyen a barknak nincs, csak egy általános nyomtatvány szerepel a honlapjukon amin a felhasználási terület "sheltered waters".

Elnézést, hogy elragadtattam magam de itt kibicnek semmi sem drága alapon ment az észosztás bark ügyekben-csak a bírságot senki nem fogja kifizetni helyetted.

Sajnos a horvát adria az egy ilyen faramuci hely, Görögországban simán hajózhatnál egy ilyen összeállítással.

Előzmény: meszizs (67248)
Takyka! Creative Commons License 2016.07.28 0 0 67251

Megoszlanak a tapasztalatok és a vélemények arról, hogy milyen papírok kellenek az engedély kiváltásához. Kezdve a szinte semmitől, a kétnyelvű adásvételi v. számlától a CE papíron keresztül a hajólevélig.

Ha biztosra akarsz menni, akkor C kat. Hajóleveles csónakal mész a zarándokhelyre.

 

A másik, a Bark megítélése elég szélsőséges. Sok nagy múltú hajós (akik közül van aki élőben nem is látta) kritikusan áll hozzá, akinek van, (vagy a nepper) azok szerint világszinvonalú a cucc.

 

T.

Előzmény: meszizs (67248)
L_áma Creative Commons License 2016.07.28 0 1 67250

Hát... kb igen. Kirándulóhajó:

 

Előzmény: Straniero..71 (67246)
Sz.G.E270CDI Creative Commons License 2016.07.28 0 0 67249

??? ...kutyát nem viszünk bicaj túrára... Akkor ki őrzi a "hászt"? :-)

Előzmény: feripapa46 (67216)
meszizs Creative Commons License 2016.07.28 0 0 67248

Ezt az infót nagyon köszönöm!

Bennem csak az volt, illetve arról kaptam infót, hogy bármilyen gumicsónakot is veszek az a lényeg, hogy legyen alatta kiel, hogy megvezesse a vízen és ne "forogjon",mint egy lavór!

Teljesen kezdő vagyok ezen a téren!

 

A Bark BT360S az részemről egy tervezett vétel. Aki szállítaná annak jelen állapotban még nincs a készletén, kb. 2-3 hét múlva tudja hozni!

Nem foglalóztam csak beszélgettünk róla!

 

Tehát akkor csakis olyat vegyek, most akár típusmegjelölés nélkül, aminek van CE minősítése, mert akkor újra rámozdulok a csónakkeresésre. Abból igazából újat szeretnék!

 

Köszi

 

 

Előzmény: Boar... (67239)
meszizs Creative Commons License 2016.07.28 0 0 67247

Köszi!

A hajózási engedély 150Hrk /kb. 6000ft/  egy évre, mert ők még nem ismerik a kisebb időtartamot!

 

Előzmény: Takyka! (67235)
Straniero..71 Creative Commons License 2016.07.28 0 0 67246

Mi ez? Vizibusz?

 

Előzmény: L_áma (67242)
baal Creative Commons License 2016.07.28 0 0 67245
baal Creative Commons License 2016.07.28 0 0 67244
L_áma Creative Commons License 2016.07.28 0 0 67243

Aztaaa. 10 lovas elektromos külmotor! 135000Huf!

 

 

Csak az a rohadt hosszabbító mindíg beázik.

 

:))

L_áma Creative Commons License 2016.07.28 0 1 67242

Ja, ezen:

 

Előzmény: L_áma (67241)
L_áma Creative Commons License 2016.07.28 0 0 67241

Pingpongasztal..... én meg ezen a búvónyíláson keresztül tuszkolom le magam most már harmadik napja..... A két motor közt a 32-es villáskulcs csak hosszában fér el.

 

:))

Előzmény: Straniero..71 (67232)
krn310 Creative Commons License 2016.07.28 0 0 67240

Köszi.

Előzmény: feripapa46 (67218)
Boar... Creative Commons License 2016.07.28 0 0 67239

Szerintem Boar arra gondolt, hogy 3,6m-es csónakra ki kell váltanod a hajózási engedélyt.

 

Arra, kiváltképp, ha hallgat a "jó tanácsra" és a 9.9-es motort veszi. Mivel ez az összeállítás nem hajólevélköteles, elég érdekes lesz amikor a horvát hatóság valamiféle dokumentumot kér a hajózási engedély kiállításához aztán kiderül, hogy a bark csónaknak nincs CE papírja, amit a gyártó lobogtat az meg világosan írja, hogy nem alkalmas tengeri használatra.

És ezekhez az infókhoz max. két hetet kell visszaolvasni. De miután egy bark-os kretén ennek az ellenkezőjéről győzködte a nagyérdeműt, az olvárs meg annak(a fogalmatlan baromnak) hisz aki a számára kedvezőbb dolgokat mondja, hát belefutott a maflásba...

Előzmény: Takyka! (67235)
_cseszo Creative Commons License 2016.07.28 0 1 67238

Ja drága bátyuskám rendszeres kiegészítő jövedelme volt az enyhe "túlfogyasztással" üzemelő hajón csudálatos módon keletkezett többlet gázolaj értékesítése.

Meg volt az ember a parton kannákkal csővel....stb akivel rendszeresen találkoztak. 

Áldott emlékű cucmilizmus!

Előzmény: szőrmók (67237)
szőrmók Creative Commons License 2016.07.28 0 1 67237

Erről jut eszembe .Anno mikor a Fóka megszünés előtt állt, megállt a csónakházunk előtt egy fókás hajó. Furótorony volt rajta és elkezdett mindenféle olyan dolgot árulni ,ami valamilyen csoda folyamán nem volt leltárban. Kötél,lánc,vihar motor, evező,mentőmellény ,tetemes mennyiségű gázolaj. Egy komplett Weimár diesel motor, a furó tartalékja.stb stb. Hát fogyott rendesen. Dolgoztam annó a Népszigeten ,nem messze a vonóerő mérő állóhajótól. Na ott is volt élénk cserekereskedelem. Flottilla tankhajóról is érkeztek az épp hogy uszó marmonkannák az utánpótlással. Aztán üresen visszausztak.

Előzmény: _cseszo (67236)
_cseszo Creative Commons License 2016.07.28 0 0 67236

Látva ezt a hajót a tesóm jutott eszembe. Jó néhány évet húzott le a FOKA-nál mindenféle hajók kapitányaként. (Z, Jégtörő....stb)

Sajna se FOKA se ő nincsenek már.

Előzmény: Straniero..71 (67232)
Takyka! Creative Commons License 2016.07.28 0 0 67235

Szerintem Boar arra gondolt, hogy 3,6m-es csónakra ki kell váltanod a hajózási engedélyt. (régen matricát) Ha van jogosítványod, az jó.

 

Egyébként a kérdésedre válaszolva, nyugodtan vehetsz 2T motort. Semmivel sem roszabb mint egy hasonló korú 4T. Sok előnyt-hátrányt lehet mindkettő mellett felsorakoztatni, amiből mindenki kénye kedve szerint választhat ki néhányat, hogy saját preferenciáját alátámassza.

A yamaha, (mint ahogy bármelyik másik Japán is!), megbízható motor hírében áll, jobbat nem találsz. A konkrét példányról a helyszíni szemle során szerezhetsz csak benyomást.

 

T.

Előzmény: meszizs (67234)
meszizs Creative Commons License 2016.07.28 0 0 67234

B Kategóriás Zadarban kiállított jogsi megfelel???

 

Köszönöm a segítséget!

 

Igazából a kérdésemre még senki sem adott érdemi választ!

Előzmény: Boar... (67231)
moltesz3 Creative Commons License 2016.07.28 0 0 67233

Köszönöm a segítséget és az alkatrészeket Sügérnek.

 

üdv

Előzmény: süger (67017)
Straniero..71 Creative Commons License 2016.07.28 0 0 67232

Huhhhhh,sok szép emlék...

Magyar vontatók közül ennek a legparádésabb a gépháza,pinpongasztal elfér a két főgép közöz...

A szalon is parádés. 

Régi,szép idők....

Előzmény: meszizs (67207)
Boar... Creative Commons License 2016.07.27 0 0 67231

Nem akarok ünneprontó lenni de azért egy kicsit turkálj itt a topicban, milyen feltételekkel használhatod a csónakot az adrián...

Előzmény: meszizs (67225)
Gergo Z615 Creative Commons License 2016.07.27 0 0 67230

gergoz615@citromail.hu

Előzmény: feripapa46 (67226)
109ha300 Creative Commons License 2016.07.27 0 0 67229
meszizs Creative Commons License 2016.07.27 0 0 67228

Szeretek játszani!

 

Valóban a 360-as nagyobb lesz!

 

Jó éjt!

Előzmény: Zemiator (67227)
Zemiator Creative Commons License 2016.07.27 0 0 67227

Ezek nagyon játékcsónakok !

A Tiéd, azért más lesz !

Örülök, hogy összefutottunk ! :-)

Előzmény: meszizs (67225)
feripapa46 Creative Commons License 2016.07.27 0 0 67226

Ha volna email címed akkor megírnám!

Előzmény: Gergo Z615 (67220)
meszizs Creative Commons License 2016.07.27 0 0 67225

Azért meg marad, a szokásos adag, de ez már szerintem nem hajós téma!

 

A tengeren ilyet béreltem és ezzel élvezkedtünk!

Megjegyzem alapjárat közeli tempóban!

Én a másét is sem hajtom szét!

 

Előzmény: Zemiator (67222)
meszizs Creative Commons License 2016.07.27 0 0 67224

Szerintem sajnos nem!

 

Nálunk is a klubban most adtak el 3 gépet.

Trabi motor már nincs is a hangárunkban.

 

De azzal szerintem semmit sem veszítesz, ha felrakod a hirdetési oldalakra!

 

 

Előzmény: Beer_ci (67221)
Zemiator Creative Commons License 2016.07.27 0 0 67223

Ha nagyobb motorral lenne ......bármi lehetséges : https://pixabay.com/static/uploads/photo/2015/09/14/19/15/airboat-939964_960_720.jpg  :-)

Előzmény: Beer_ci (67221)
Zemiator Creative Commons License 2016.07.27 0 0 67222

Mészi , azért úgy kalkulálj, a Decemberi kocsonyára való megmaradjon !! :-)))

Előzmény: Zemiator (67219)
Beer_ci Creative Commons License 2016.07.27 0 0 67221

Van egy eladó Apolló racer gt-m, szárny nélkül trabi motorral...nem tudsz rá vevőt?

Előzmény: meszizs (67215)
Gergo Z615 Creative Commons License 2016.07.27 0 0 67220

Rendben. Nagyon köszönöm! Egy email címet vagy telefonszámot kaphatnék? Vagy elég ha ide írok előző nap este?

Előzmény: feripapa46 (67213)
Zemiator Creative Commons License 2016.07.27 0 0 67219

Úgy emlékszem ,azért elég sokat vagytok a tengeren !  Hidd el,ilyenre megéri beruházni, ha biztonságos helyen tárolhatod !

 

Emiatt jobban irigyellek , mint a tenger miatt ! :-)

Gondolj csak bele, mennyit számít itt is a dupla Le !! :-)

Előzmény: meszizs (67215)
feripapa46 Creative Commons License 2016.07.27 0 0 67218
Előzmény: krn310 (67204)
Zemiator Creative Commons License 2016.07.27 0 0 67217

Ha lesz egy új csónakod, akkor vegyél rá egy új 4T Japán motort !  Hosszútávon kifizetődik, hidd el !

Na persze nem akarlak győzködni, de Te is tudod, mennyivel nyugodtabban indulhatsz így el a nyaralásnak !  És az sem árt ha a 9.9-esben gondolkodsz ! :-)

Előzmény: meszizs (67212)
feripapa46 Creative Commons License 2016.07.27 0 0 67216

Kivétel csak a kutyás vendég,

 

Előzmény: Sz.G.E270CDI (67202)
meszizs Creative Commons License 2016.07.27 0 0 67215

Én is mindig nagy örömmel nézem vissza az ott készült fotókat!

 

A csónakázás az egy kis plusz kikapcsolódás lenne a tengeren!

 

Az igazi hobbym most ez és őszintén megmondva oda kell a több pénz, így a csónaknak nem kell siklani, csak haladni!!

 

 

Előzmény: Zemiator (67210)
feripapa46 Creative Commons License 2016.07.27 0 0 67214

Köszönöm, ahogy repül ez a nyár lassan jön a tél.

Előzmény: Sz.G.E270CDI (67201)
feripapa46 Creative Commons License 2016.07.27 0 0 67213

Természetesen semmi akadálya csak szólj előtte lévő napon.

Előzmény: Gergo Z615 (67185)
meszizs Creative Commons License 2016.07.27 0 0 67212

Emiatt veszek új csónakot!

 

Csak a motor kérdésében van még bizonytalanság!

4T új japán kb. 400 ezer ft

Ugyanez kínaiban 250 ezer ft.

A kínaitól félek, az új 4T meg húzos, arra a célra amire nekem kell.

 

A használt 4T 180-200 ezer, de ki tudja? Ha valami gond lesz vele?

A 2T meg mint írtam is 120 környékén mozog és a megjegyzésbe azt is írták, hogy makulátlan!

 

 

Előzmény: Zemiator (67209)
meszizs Creative Commons License 2016.07.27 0 0 67211

Jófogás, olx, számomra ugyanaz!

 

Előzmény: baal (67208)
Zemiator Creative Commons License 2016.07.27 0 0 67210

Felejthetetlen volt  a látogatás is ,meg a  két hét, amit eltölthettem rajta !   Sajnálom, hogy nem együtt tölthettük azt az időt !!  A feljegyzések még meg vannak az élménybeszámolóhoz......valahol !

Előzmény: meszizs (67207)
Zemiator Creative Commons License 2016.07.27 0 0 67209

Mindjárt gondoltam ,hova szeretnéd ! :-)

Haver hasonló cipőben jár, csak rásóztak egy leeresztős csónakot !

Ő vett egy 9.9.es  Tohatsut ha jól emlékszem .  A nyaralást már megejtették ,de csónakázás így elmaradt !  

Ne felújításban gondolkodj, vegyél egy olyat ,amit nem szerelgetni kell, hanem csak használni ! 

Persze értem én, hogy most csak az evező kiváltására gondolsz, de a vízen már az sem lesz baj , ha élmény is lesz egyben ! :-)

Előzmény: meszizs (67206)
baal Creative Commons License 2016.07.27 0 0 67208

még van olx?

Előzmény: meszizs (67206)
meszizs Creative Commons License 2016.07.27 0 0 67207

Emléxel még rá??

 

Előzmény: Zemiator (67205)
meszizs Creative Commons License 2016.07.27 0 0 67206

Szia Zemi barátom!

 

Nekem a tengerre kellene és nem versenyre, meg ahogy olvasgatok siklásba hozni, hanem csak úgy elpöfögni vele és nem az evezővel hajtani a "csamacot"!

Idén már béreltem egy kiscsónakot, abban4T motor volt Mercury 5 lovas, nagyon barátságosan üzemelt egy kicsivel az alapjárat felett. Nekünk az is jó volt!

Szerelő ismerősöm a 4T-t favorizálja, de az a probléma, hogy olcsón jót, szerintem esélytelen! 

Viszont, ha mégis egy felújítást kellene bevetni, akkor a véleményünk egyezett, a 2T-t olcsóbb felújítani!

Arról meg nem is beszélve, hogy kb. 80-100 ezer ft difi van a használt 2T és 4T között!

 

Nagy tisztelettel meghallgatok minden véleményt!

Ez a motor, amiről felraktam a fotót, ezt az OLX-en találtam és azt írják, hogy makulátlan az állapota!

 

Hajrá!

Várom a választ!

Előzmény: Zemiator (67205)
Zemiator Creative Commons License 2016.07.27 0 0 67205
Előzmény: meszizs (67203)
krn310 Creative Commons License 2016.07.27 0 0 67204

Szia feripapa !

 

A sátrat hol kiszíttetted a csónakra ?

 

előre is köszi

Előzmény: feripapa46 (67166)
meszizs Creative Commons License 2016.07.27 0 0 67203

Szép jó estét!

 

Érdeklődnők hozzáértőktől, hogy mi a véleményük a Yamaha 5CS 6E3, kétütemű, 5 lovas kültankos csónakmotorról?

A neten keresgélve a számok alapján elvileg 1980-as évjárat, de ki tudja, hogy jól kutattam-e?

Egy ilyen vásárlása előtt állok, de én nem értek hozzá!

Egy Bark BT360S gumicsónakot szeretnék vele mozgatni.

 

 

 

Köszönöm a válaszokat és a tanácsokat!

Sz.G.E270CDI Creative Commons License 2016.07.27 0 0 67202

Bicajosoknak is van vendégház, vagy "csak" hajósoknak? :-)

Előzmény: feripapa46 (67172)
Sz.G.E270CDI Creative Commons License 2016.07.27 0 0 67201

"Ha hűl az idő kezdünk süllőzni."    Az kicsit még odébb van.:-)

 

Praktikusra csináltad meg a csónakot, gratulálok! ;-)

Előzmény: feripapa46 (67166)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.27 0 0 67200

Ilyen festésű Mercury sohasem létezett.

Előzmény: baal (67197)
doktor4 Creative Commons License 2016.07.27 0 0 67199

Nem tudom milyen a rendszer de az nem lehet hogy a kipuffogo repedt es a gáz beledolgozik ?üdv doktor4

Előzmény: Jurgens (67192)
va-tibor Creative Commons License 2016.07.27 0 0 67198

lehet víz alatt volt, nekem úgy tűnik újra van fújva

Előzmény: baal (67197)
baal Creative Commons License 2016.07.27 0 0 67197
Jurgens Creative Commons License 2016.07.27 0 0 67196

Na ez jo ötlet, köszi. Hétvégére szerzek egy onfelszivo szivattyut es a rendszer köze épitem.. 

Igy legalább ki lehet zárni hogy a csizmanal van e a gond vagy a hőcserélő után a kipufogó csonknal..es 

lehet hogy hableanyt kidugja a fejet..

 

koszi ezt értékelem 👍👍👍👍

Előzmény: Straniero..71 (67195)
Straniero..71 Creative Commons License 2016.07.27 0 0 67195

Összel megyek arra,elég sokat csavargok a világban. Azt kellene valahogy kipróbálni,hogy a hőcserélőn átfolyik-e kellő mennyiségű víz mindkét körön? Ga ez ok,akkor egy próbára szerkeszteni egy külön szivattyút,akár elektromost is a külső körnek. Így lehetne megkeresni,hogy hol a bibi.

Az ilyen dolgokat valami piti dolog szokta okozni. Nekünk egyszer egy hal valahogy átjutott a rácson és beledöglött a jégszekrény és a segédgép külsővíz szivattyúja közötti csőbe. Egy napig kerestük a hibát,mert jött a víz a csövön,de mikor a szivattyú szívta abtetem beljebb sodródott és lezárta  nyílást....

Előzmény: Jurgens (67188)
Jurgens Creative Commons License 2016.07.27 0 0 67194

👍👍💪💪💪 de hova???

Előzmény: baal (67191)
baal Creative Commons License 2016.07.27 0 0 67193

az a piszok pók...

Előzmény: Jurgens (67192)
Jurgens Creative Commons License 2016.07.27 0 0 67192

Szia,

nemtudom mi volt benne Télre de mikor megvettem minden le lett cserélve. 

amire gondolok/ tapasztalok hogy a külső kor valamiert nem megfelelő de mi mi mi??

 

 

Előzmény: baal (67161)
baal Creative Commons License 2016.07.27 0 0 67191

beköltözött egy pók

Előzmény: Jurgens (67188)
Jurgens Creative Commons License 2016.07.27 0 0 67190

Szia Doki,

igen, sajnos az is működik megfelelően 

 

udv

 

 

Előzmény: doktor4 (67163)
baal Creative Commons License 2016.07.27 0 0 67189
Jurgens Creative Commons License 2016.07.27 0 0 67188

O de draga lennel, hollandiaban elek 👍👍😀😀

ha esetleg erre fele jarasz😇😇

a motorban levő vízpumpa tengely rendesen hajt, itt meg cseréltem ráadásul tengelyt es a tengelycsatlakoztato forgattyus bakelitot vagy műanyagot. 

Az impellert mar háromszor cseréltem vadi új gyarira. 

 

Meg azt tapasztaltam hogy ha a külső hutokort feltoltom vízzel es beinditom a motort ra 1-2 percre

leallitom van hogy van a hőcserélőbe víz van hogy nincs.

 

eleg rejtejes kis csónak ( hogy vagjam a falhoz) 

 

 

 

Előzmény: Straniero..71 (67164)
baal Creative Commons License 2016.07.27 0 0 67187

a netről néztem, de én nem vagyok horgász..

Előzmény: battery.low (67186)
battery.low Creative Commons License 2016.07.27 0 0 67186

"Csépi laposban" (táblával jelölt terület), Szigetcsép 30-32 fkm között a jobb parti mellékágban.

Így volt ezer évig. A 2016-os horgászrendben már nincs benne.

Előzmény: baal (67111)
Gergo Z615 Creative Commons License 2016.07.27 0 0 67185

Esetleg a napokban valamikor a délutáni vagy koraesti órákban lenne rá lehetőség, hogy személyesen megtekintsem a csónakot, valamint nagyjából méreteket vegyek róla és készítsek néhány képet? Nagyon megköszönném :)

Előzmény: feripapa46 (67170)
UNicum Creative Commons License 2016.07.27 0 0 67184

megjött a kannám! állati jól néz ki, minőségi a cucc. ránézésre örök élet + 1 nap, de majd az idő megmutatja. Kanadai gyártmány patent számmal, racsnis dugóval és szuszogós kiöntő csővel.

Előzmény: baal (66907)
roo-land Creative Commons License 2016.07.26 0 0 67183

Szombaton + látjuk. Ha tisztaság van maradunk és ott éjszakázunk.. Ha nem fotózok és tovább hajózunk és a megfelelő helyelyre továbbítom a képeket. Ezt kellett volna tennem már 2014 ben is! akkor mikor a wc csészéből fel jött a fekália!

Előzmény: baal (67182)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!