Keresés

Részletes keresés

Múzsla Creative Commons License 2003.06.25 0 0 3793
OK
Elolvastam.
Előzmény: (budai-)H.G. (3790)
Zete Creative Commons License 2003.06.25 0 0 3792
Biztos így van, ahogy írod, csak mi jártunk ott rossz időben...
Láttunk két elegáns éttermet a központban, az egyiknek megnéztük az étlapját, és drágának találtuk. Bementünk a másikba, de ott már nem is néztük a kajákat, mert időnk fogytán volt. Mondjuk mi nem is éttermet kerestünk, hanem: büfét,hamburgerest, stb. Az nem volt, még olyan sem, ami éppen zárva lett volna. Sőt,"igazi" kocsmát sem láttunk útközben, pedig annak tutira kell lenni vhol...

Volt viszont kisvasút emléktábla, két frankó dombornyomott mozdonnyal, ha jól emlékszem a volt hegyközi kisvasút épületének falán.

Előzmény: pavarotti (3786)
(budai-)H.G. Creative Commons License 2003.06.25 0 0 3791
Néhány éve volt egy ilyen vállalkozása Rigó Zoltánnak, a MÁV akkori elnökének is (aki mellesleg szintén a Lokomotív TE tagja). Ő mondjuk a MÁV határállomásait járta körbe kerékpárral.
Előzmény: Güsziológus (3789)
(budai-)H.G. Creative Commons License 2003.06.25 0 0 3790
A neten sikeresen elkerültük egymást, a Corvinon remélem, nem így lesz. Mert közben én meg a TT topicban írtam ezzel kapcsolatosan :))
Előzmény: Múzsla (3788)
Güsziológus Creative Commons License 2003.06.25 0 0 3789
Most hallottam a hírt, hogy egy túrázó elindult Szobról és körbejárja az országot a határ mentén. Nemrég járt Pocsaj környékén.
Autós térkép segítségével megy, érinti a határ közeli településeket.
A tervezett idő 60 nap.
Tud valaki a vállalkozásról?
Múzsla Creative Commons License 2003.06.25 0 0 3788
Ha már Kohász-kék és ha már itt vagy.
Reményeim szerint a Corvin céljában megtalálod az elismerésedet.
Előzmény: (budai-)H.G. (3787)
(budai-)H.G. Creative Commons License 2003.06.25 0 0 3787
"A térkép nem pontos, tájékozódásra több helyütt alkalmatlan, részben a méretarány (1:60000), részben a helytelen jelölések miatt: ez nem csak a fentebb említett elkerített részre vonatkozik!"

Számomra is teljesen érthetetlen, hogy miért nincs kedvezőbb méretarányú térkép (turistaatlasz) erről a vidékről. Természeti (és történelmi) adottságait figyelembe véve legalább akkora idegenforgalmi érdeklődésre tarthatna számot, mint pl. a Mátra. (Itt elsősorban a Starján környéki részekre gondoltam, a Heves-Borsodi-dombság látogatottságán erősen érződik a rossz megközelíthetőség, a vasútvonalak hiánya.)

Előzmény: nagypapi (3765)
pavarotti Creative Commons License 2003.06.25 0 0 3786
S.újhelyi infód azért furcsa, mert amikor mi ott voltunk (2001 június) 4napos csillagtúrázni (ekkor kezdtem el a Kéket:), pont hogy úgy maradt meg bennem, mint a - vendéglátás szempontjából - ország egyik legjobb helye.
Találtunk egy éttermet (talán halászcsárda volt, de igazándiból étterem, //a főúton volt, mégpedig ha a vá.tól indulsz, akkor a bal oldalon kb. 1 km múlva, bent a "belvárosban"//,
ahol kb. 3500 Ftból hárman degeszre ettük magunkat (2-3fogás+"ücsi" (sör)). A legeslegdrágább bélszín kaja volt 900Ft...
Előzmény: Zete (3759)
Güsziológus Creative Commons License 2003.06.25 0 0 3785
Idegenvezetés féle
(AK – Békés megyei szakasz)

Összeállította: a 16-os számú jelvény nagyon büszke tulajdonosa.

Eperjes után egy cikk (tanyáig), majd egy cakk (hosszú út kezdetéig) és máris kezdődik a pusztatúra. Érdemes a szájat csukva tartani és tágra nyitott szemekkel és éles fülekkel koncentrálni. Nem árt, ha nyitott szívvel közelítjük a tájat. Életre szóló élményben lesz részünk!
Mikor elérjük a major utáni országutat, megpillantjuk az első gátőrházat és a szivattyútelepet. Sok hasonlót fogunk látni! Gondoljunk bele, hogy ezen a vidéken mást jelent a víz. Nem a csapból folyó színtelen, szagtalan folyadék. Itt az is baj, ha nincs, az is, ha van.
Menjünk be a falusi kocsmába! Vegyünk valamit! Már csak a hangulat kedvéért!
Próbálkozzunk Szarvas előtt a Nemzeti Park központjának megtekintésével. Szépen fel van újítva az épület és hangulatos a kert.
Ha elérjük a 44-es utat, tegyünk egy kis kitérőt. Az első információs táblánál ismerkedjünk a várossal és ha van egy pici idő, érdemes felkeresni a sétáló utcát és van néhány megtekintésre érdemes szobor is. Le is öblíthetjük az út porát.
Ne hagyjuk ki az arborétumot!
Igazi kuriózum a komp, más a hangulat, mint a dunai átkelésnél. Meg aztán a vasúti híd inkább biztonság, mint élvezet.
A kompon átkelve gondolkodjunk el azon, hogy, Kunszentmárton és Endrőd között ez az egyetlen lehetőség arra, hogy közlekedjenek a helybéliek!
A peresi gátőrház környéke megtekintésre érdemes. Szánjunk időt a gátőrházban található kiállításra is!
A gátőrház után előbb-utóbb kijutunk a Holt-Körös partjára. Sétáljunk egyet a fasorban! Találunk vendéglátó-ipari egységet is!
Mezőtúron keressük fel a fazekas múzeumot!
Mezőtúr után jó 30 kilométer gáttúra következik. Ismerkedjünk egy kicsit a víz közeli élettel, csodáljuk meg a madarakat, élvezzük a hangulatot! Ha szerencsénk van, találkozunk nyájakkal, csordákkal.
A gáttúra végén ott a használaton kívüli vasúti híd, mementóként.
Réhely igazi unicum. Szánjunk rá időt! A túzokfarm közismert, de van bivalycsorda is!
Réhely után újabb pusztatúra, Körösladányig, majd rövid gáttúra. Megtekinthetjük a duzzasztót.
Vidratanyánál találunk egy jelentéktelen külsejű hidat. Az út Szeghalomra vezet (4 km). Ha van idő, tegyünk egy kitérőt. A környék egyik leghíresebb fiának szobrát találjuk a templomkertben.
Mikor visszafelé jövünk, képzeljük el, hogy az úttól jobbra, egész Körösladányig a víz az úr. A Berettyó és a Sebes-Körös által közrefogott területen a gát koronájáig állt a víz a 60-as évek végén!
A hegyek között járva a patakok szemet gyönyörködtetőek. De mikor „összeáll” a sok víz és együtt halad az óceán felé, akkor bizony már más a helyzet.
Vidratanya után a jelzések elvisznek a Holt-Sebes-Körös partjára. Ha járható az út, ezen haladjunk!
Mágorpuszta egyedülálló látványosságát feltétlenül nézzük meg!
Vésztőn találunk múzeumot.
Vésztő után egy ideig nem sok látnivaló van. Zsadányt elhagyva, a 3-as kilométerkőnél forduljunk balra. A Korhány partjánál csodás tölgyerdő, hatalmas fákkal és a vízi világ zenéjével. Mivel jelzések nincsenek irány DK. A puszta nyugati végén már látszik a falu. Nem könnyű eltévedni.
Geszten sétáljunk a parkban, keressük fel Arany János újraépített házát, nézzük meg a kiállítást!
Kis kitérővel felkereshetjük a Tisza kriptát. Évszázadokig ez a család volt errefelé élet és halál ura!
Geszt után bepillanthatunk a nádasok világába, mögöttük a halastavak. A tornyok egyikére felmászva élvezhetjük a panorámát.
Biharugrán ne szaladjunk keresztül. Csodáljuk meg a szép középületeket, az iskolát, a könyvtárat. Itt találjuk Szabó Pál mellszobrát is.
Ne hagyjuk ki az emlékházat! Kedveskedhetünk a ház asszonyának és elbeszélgethetünk vele a nagy fa alatt. Gazdagodunk általa!
Biharugra után még egy utolsó pusztatúra, de már vízparton.
Körösnagyharsány templomát érdemes belülről is megnézni, a gondnok elérhetősége ismert.
Körösnagyharsány vasútállomásán elgondolkodhatunk a 80 évvel ezelőtti eseményeken. Itt a „világ” vége.
Üdvözöljük a Vidratanyánál elhagyott Sebes-Köröst.
A Gróf Tisza István híd déli hídfőjénél olvassuk el, mi van a táblán! Ez a híd akkor az életet jelentette! Sokaknak.
Pocsajig még lesznek hasonló tájak, de az már más világ.

Ajánlom tisztelettel Tibetnek.

Ui.:
Ha sikerült a természetjárás fogalmát egy kicsit árnyalni, akkor már nem volt felesleges ezt a kis eszmefuttatást közzétenni.
Néztem szerint ui. a síkvidék is a természet része.

nell Creative Commons License 2003.06.25 0 0 3784
Sziasztok, lenne egy kérdésem. Nyáron a Balaton-felvidéken szeretnénk túrázni, és a csapat egy része szeretne a Hegyes-tűn sziklát mászni. Ugyanakkor hallottunk olyan híreket is, hogy nem lehet mászni, le van zárva. Ha valaki tud erről valamit, kérem ossza meg velem:) Köszönöm előre is.
Múzsla Creative Commons License 2003.06.25 0 0 3783
Aranyos! :)

Köszi, hogy gondolsz ránk. Valószínűleg ezek a repedések már augusztusig nem sokat javulhatnak.

Előzmény: kvte (3782)
kvte Creative Commons License 2003.06.24 0 0 3782
Alföldi Kéktúra, mi más.

Eperjes - Bikazug (Szarvas)

Meglehetősen meditatív szakasz...

Egy kép Múzslának, hogy tudja mire számítson...


A nyári aszálytól képződött repedésbe befért a bringám kereke is... Egy kicsit sem ráz az út, elképzelheted...

kvte

lükepék Creative Commons License 2003.06.24 0 0 3781
igen, ez az ő honlapja.. :)
Előzmény: Güsziológus (3780)
Güsziológus Creative Commons License 2003.06.24 0 0 3780
Nem tudom, pontosan mikor, de pár nappal ezelőtt feltűnt errefelé "viztorony" nevű társunk. Ahogy jött, úgy ment:o)

Tallózás közben találtam az alábbi lapot:
www.viztorony.hu

Ha valaki fel akarja kereseni a víztornyokat, vagy igazoló füzetet akar szerkeszteni, akkor nincs más dolga, mint szorgalmasan összemásolja a képeket és az igazoló bélyegzéshez szükséges rubrikákat legyártja.

Jogsértéstől nem kell tartani, mert a vezérelv az alábbi:
"Minden jog fenntartva, így például a ritkán frissítés vagy a mostanában mással foglalkozás, de majd megint szorgalmasan töltögetés joga is."

Jó szórakozást!

Güsziológus Creative Commons License 2003.06.24 0 0 3779
Ha jól emlékszem, az atlasz is említi, hogy "mikor elérjük a gázvezetéket".

Ekkor már valóban vége van a hullámvasutazásnak. A gázvezeték építésekor belemartak a hegyoldalba ("szélesítették" az ösvényt) és a puha talajon elszaporodott a tüskés szeder. Mivel a hegy elég meredek, elég nehéz kikerülni ezt a szakaszt.

Lehet, hogy az erdészek kedveskedtek a kéktúrázóknak és kitisztították az ösvényt?
Jó hír.

A panoráma valóban csodás, csak az a baj, hogy a nyeregben felépültek a hétvégi házak.

Úgy látszik egyszerűbb volt lefesteni a régi kék jelet, mint más jellel felújítani az összekötő szakaszt. Érdekes, hogy visszafelé is megvannak a jelek, én azokat követve jutottam el a városig. Igaz, én bementem Rudabányácskába is. Volt időm.
Nem hiszem, hogy nagy bűn kihagyni az aszfaltot a Bányi-nyereg és a bélyegzőhely között, bár a völgy nagyon szép. De keresztül a sátorhegyeken sokkal szebb!!!

Előzmény: Zete (3778)
Zete Creative Commons License 2003.06.24 0 0 3778
Gondolom, arra a részre kérdezel, amikor a nyereg előtt leküzdi az ember a legutolsó - és legmélyebb árkot, és kiér egy domboldalra. Ezen a részen nem volt gond a járhatósággal. Az túlzás, hogy ki van tisztítva, de valami munkálatok folyhattak itt, mert főleg az elején egy széles sávban le van tarolva a terep. Később az ereszkedő részen kicsit sűrűbb, de nem vészes - bár nem tudom, milyen lehetett korábban. Szemben nagyon szépen látszottak a város előtti hegyek.
Előzmény: Güsziológus (3776)
kvte Creative Commons License 2003.06.24 0 0 3777
Kvte honlapján részletes leírások vannak, térképekkel. Hiánypótló mű.

Mindenképpen érdemes nézni a lapok alján a dátumot. Az első bejárásaim még 1997-ben voltak, a legfrissebb lapok már fehér háttérrel és dizájnosabban jelennek meg. Ezeken már fotók és sokkal pontosabb leírás (2003) is van. Idén elvileg a teljes szakaszt újra bejárom és fotózom, valamilyen módon a távolságadatokat és a térképeket is frissítem. Nem megy egyik napról a másikra, de a topikban mindig meg lehet majd tudni, ha valami elkészült.

Múzsla, lesz egy elriasztó fotóm számodra, amint elkészülök az Eperjes-Bikazug szakasszal...

kvte

Előzmény: Güsziológus (3775)
Güsziológus Creative Commons License 2003.06.24 0 0 3776
Zete!

Érdekelne a Bányi-nyereg előtti szedres. Lehet közlekedni, kitisztították az utat, vagy még mindig ruhaszaggató a mintegy 500 méteres szakasz?

Én ősszel jártam arra, de megszenvedtem kegyetlenül.

Güsziológus Creative Commons License 2003.06.24 0 0 3775
AK – Békés megye

Az útvonal 216 kilométer hosszú, a Gróf Tisza István hídtól (Körösszakál) Gádorosig, egészen pontosan annak nyugati határáig.

Az érintett települések, zárójelben azok, melyek „szomszédosak”.

(Körösszakál)
Körösnagyharsány
Biharugra
Geszt
Zsadány
Okány
Vésztő
(Szeghalom)
Körösladány
(Dévaványa)
{Réhely}
Ecsegfalva
(Túrkeve)
Mezőtúr
Szarvas
{Bikazug}
Eperjes
(Gádoros)

Kvte honlapján részletes leírások vannak, térképekkel. Hiánypótló mű. A baj csak az, hogy a füzet nincs köszönő viszonyban kvte leírásaival. De az igazság az, hogy ezek a leírások sokkal közelebb vannak a valósághoz, mint a füzetben rögzített vágyálmok.
Felfedezéseimet szakaszonként rögzítettem, nem ismételném.

Minden igyekezetem ellenére sokkal nem tudtam hozzájárulni a pontos útvonal felfedezéséhez (ilyen ui. sok helyen nincs), amit tapasztaltam, arról beszámoltam. Nem lehetetlen végigjárni, de keményen meg kellett küzdeni a sikerért. Logisztikai szempontból ez a legbonyolultabb szakasz.

A jelzésekről sok jót nem tudok mondani. Mivel a füzet és a valóság közötti összhang esetleges, az a legjobb, ha mindenki maga dönti el, merre megy, a jelzések nem nagyon kell, hogy befolyásolják a döntést. Sokat kell gáton menni, ezek a szakaszok viszonylag (melyik gát?) egyértelműek. Mezőtúr és Gádoros között tűrhetőek a hiányosságok, a füzetben a Peresi bemutatóház környéke minden kritikán aluli. A távolságadatok csalókák (pl. Ecsegfalva – Mezőtúr).

Viszonylag kevés az aszfaltos szakasz. A pusztai utak állaga erősen függ az időjárástól. Száraz időben kemény agyag, ősszel, ha nincs sok eső, rugalmas az agyag. A havas szakaszok feledhetetlenek. Ilyenkor a legbiztosabb a talaj állaga. Olvadás előtt, persze.
A legkatasztrofálisabb a jelzettség szempontjából a Geszt – Okány szakasz.

Szálláslehetőségek:

Biharugra
Gyula
Körösladány
Mezőtúr
Szarvas

Néhány szó a közlekedésről.
Vasút Körösnagyharsányig, viszonylag jó az Okány – Gyoma – Budapest közötti közlekedés, de van jobb megoldás is. A keleti szakasz gócpontja lehet Gyula, innen Körösladányig szinte minden helység kb. 1 órás utazással elérhető. Ecsegfalva Kisújszállásról érhető el. Mezőtúr és Szarvas fővonalon van, Gádorosnál nem érdemes megszakítani a túrát.

Fontosabb országutak:
47-es
44-es

Fontosabb vasút vonalak:
Budapest – Gyoma – Vésztő – Körösnagyharsány
Budapest – Gyoma – Vésztő
Budapest – Kisújszállás
Budapest – Mezőtúr
Mezőtúr – Szarvas

Végül egy ajánlott túraterv:
Zsáka – Biharugra (szállás vendégházban)
Biharugra – Okány (szállás Gyulán)
1 nap Gyulán
Okány – Körösladány (szállás fizető vendéglátás keretében)
Körösladány – Ecsegfalva
Ecsegfalva – Mezőtúr [gáttúra]
Mezőtúr – Szarvas (szállás kempingben)
Szarvas – Gádoros

Güsziológus Creative Commons License 2003.06.24 0 0 3774
Kiróttam a penitenciát, megkezdem a vezeklést.
:o)))))
Előzmény: felazso (3768)
asciimo Creative Commons License 2003.06.24 0 0 3773
a kritikus pontokat ird be az OKT forumba!
Előzmény: Joeyline (3770)
Zolcsi67 Creative Commons License 2003.06.24 0 0 3772
Őserdő:
Július 11-én kezdődik a Hereg-réti tábor, majd meglesem!

OFF, de jelzés:
A Pilisszentlászlóról Prédikálószék felé vezető piros kereszt jelzés nagyon jó, tök sötétben is remekül követhető! (Hétvégi tapasztalat: napkeltebámulás Prédikálószékről. Ha esetleg Közületek aludt fent valaki sátorban, akkor bocs a mocorgásért!)
ON

Joeyline Creative Commons License 2003.06.23 0 0 3771
Nem felejtettelek el, csak most tanulási dolgok vannak még előtérben.
Vizsgaidőszak rulezzz
Előzmény: Güsziológus (3749)
Joeyline Creative Commons License 2003.06.23 0 0 3770
Nos, az eksön sikerült is, 3 nap, kb. 110 km, teljes felszereléssel.
Kékestető - Sámsonháza - Nógrádsipek - Romhány bontásban voltak a napjaim. A Mátrában még nagyon jól bírtam, azt hittem második nap el tudok menni Cserhátsurányig (akkor nem kellett volna kint aludnom aznap este), de a Tepke-gerincen már látszott, hogy jelentősen fáradtabb vagyok, mint előző nap, így maradt a B terv, miszerint vasárnap is teljes napot kell mennem a célig.

A Mátrában nagyon jók a jelek, a Cserhátban is sokat javultak az elmúlt évekhez képest, azért néhány kritikus helyen mégis kifejezetten rossz volt festés, sikerült némi kavarással tarkítanom a napi távokat.

Félek, hogy részletes beszámolóhoz nem lenne türelmem, de a kritikus pontokról majd írok később, illetve ezen kívül szívesen válaszolok kérdésekre, ha van valami konkrétum, ami érdekel valakit.

Előzmény: Joeyline (3747)
kvte Creative Commons License 2003.06.23 0 0 3769
Újabb szakaszok leírása az Alföldi Kéktúráról

Gádoros vasútállomás - Gádoros megyehatár

Gádoros megyehatár - Eperjes


kvte

felazso Creative Commons License 2003.06.23 0 0 3768
"Tudjátok, hogy van �Jász-Nagykun-Szolnok Megye Turistája� mozgalom is? "

Persze, hogy tudtuk.

http://www.fsz.bme.hu/mtsz/jelvszer/jelvszer.htm

FLZs

Előzmény: Güsziológus (3758)
Güsziológus Creative Commons License 2003.06.23 0 0 3767
Köszi, majd hívlak.

Előzmény: kvte (3764)
Güsziológus Creative Commons License 2003.06.23 0 0 3766
Köszi az infókat, remélem, még a nyáron összejön a túra.

Most az új mozgalom köti le a szabad energiákat.

Előzmény: (budai-)H.G. (3763)
nagypapi Creative Commons License 2003.06.23 0 0 3765
Nos, a hétvégén sikerült befejeznem a Kohász-Kék túrát. Múlt alkalommal Váraszóig jutottunk, most onnan kezdtük a túrát péntek délután, pontosabban már este, mivel fél 7-re ért be a busz, és persze még a kocsmába is be kellett térni - természetesen csak a bélyegzés miatt. :-) Meglepő volt, hogy fél 8-kor még nyitott élelmiszerboltot találtunk, gyorsan meg is vettük a másnapi reggelit.

Innen mintegy 4 km-re tértünk rá a Kékre, és kezdtük meg a kapaszkodást a Lóhullás-tető felé, ahonnan fantasztikus kilátás van észak felé! Innen folyamatosan ereszkedik az út Istenmezejére. Még a falu előtt teljesen besötétedett, így gyönyörködhettünk a mesebeli hangulatot idéző szentjánosbogarak ezreiben: valódi szentivánéji álom!

Istenmezején a Szikla söröző-diszkó (valójában kocsma) a helyi fiatalságnak hétvégi találkahelye: természetesen itt is kellett bélyegezni, csak ezért ültünk be sörözni…

Annak ellenére, hogy Múzsla túraleírása alapján (sűrűn dagonyák, meredek rész, balra szakadék, stb.) az éjszakai túrázás e részen erősen ellenjavalt, éjfél körül nekivágtunk a nagy ismeretlennek. Mindössze egy komolyabb (kb. +2 km-es) elkeveredés után, a végén a térkép útmutatásától jelentősen eltérő útvonalon - de végig a Kéken - értünk a bárnai Nagy-kő alá, ahol két asztal és padok jelentik a pihenőhelyet. 5-kor még megmásztuk a Nagy-kőt, így megismerhettük az eltérés, illetve az eltérítés okát: legalább százhektáros terület van elkerítve, közepén egy ház: valószínűleg vadászház, és a hozzá tartozó vadászterület. A kerítés mentén végig táblák, amelyek óva intenek a bemászástól (kutyákok + fegyveres őrök). Háromórás alvás az asztalokon megágyazva (polifolyam, hálózsák), majd indulás le Bárnára - elején gyönyörű bükkös, majd fenyves, lejjebb akácos. Nem árulom el, hol szereztünk pecsétet, mindenesetre a csapos kislány megengedte, hogy ott fogyasszuk el a tegnap vásárolt szalonnát reggelire (+ Borsodi 140.-). :-))

Bárnáról a térkép szerint kb. 14 km Starján, közben átmegy az út a Zagyva hídján, és elhalad szénégető bogsák mellett is. A térkép jelölésével ellentétben a Zagyva-hídtól hosszú szakaszon aszfalton haladtunk. Egy erős emelkedő (a hegytetőn hétvégi telkek), majd folyamatos ereszkedés Tarjánba. Bélyegzés a …… vasútállomáson! :-o

Néhány tanulság erről a szakaszról:
A térkép nem pontos, tájékozódásra több helyütt alkalmatlan, részben a méretarány (1:60000), részben a helytelen jelölések miatt: ez nem csak a fentebb említett elkerített részre vonatkozik!

A jelzések minőségét az szemlélteti leginkább, hogy - annak ellenére, hogy több órát töksötétben, elemlámpával bolyongtunk - alig tévedtünk el (az eltévedés is inkább figyelmetlenség miatt volt). A jelzések megfelelően sűrűek, profin elhelyezettek, ott és akkor vannak, ahol és amikor az ember várja őket. A más jelzésekkel közös részeken a többi jelzés is friss. A május elején bejárt rész (Váraszó - Uppony) után panaszkodtam, hogy a jelzések régiek, ritkák, nagyon-nagyon oda kell figyelni. A most megtett részen a jelzések vadonatújnak tűntek, lehet, hogy már az egész szakasz át van festve. Köszönet érte!

Mindenkinek szívből tudom ajánlani ezt a túrát! Gyönyörű környezet, kedves falvak, emberek, és főként Uppony és Salgótarján között többnyire olyan részeken vezet, ami talán kevésbé ismert.

kvte Creative Commons License 2003.06.23 0 0 3764
Szervusztok,

Güszi, gratulálok a 16-os számú Békés megyei Kéktúra jelvényedhez, holnap ebédidőben megejthetjük az átadást.

Kb. másfél órát beszélgettem az illetékesekkel az Alföldi Kékről, túl sok eredménye nem volt. Idén állítólag végigfestik az egészet. Meglátjuk.

kvte

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!