jaja. mellettem egy fazon meg is kérdezte hogy felszállhat-e de megmondták hogy nem, a tw6000 viszont a három bkv-s szerint Szávába ment.
mikor voltál ott? mert én 10 elött épphogy, akkor még ott állt a t5c5, és épp egy ajtaját szerelték veszettül.
A Fehér úti baleset miatt este nem mehetett kis a forgalomba a T5C5K szerelvény. Helyette a VJSZ vágányán állt órákon át, (a leszállóhely mellett) várva várván, hogy minél többen fotózzák :-)
De minket altalaban ennek az aramnak az egyenkomponense erdekel, ami nem fog szkin-effektust produkalni. A rarakodo 500 Hz-es recegest meg ugye minel jobban ki akarjuk szurni.
A T5C5-öt lehet külön mechanikusan és elektronikusan csatolni (a TW 6000-est is, aminek szintén Scharfenberg kuplunkgja van). A TW-nél egy, a kocsi utasterében levő szekrényben található kar segítségével szét lehet választani az elektromos csatlásfejeket egymástól, a Tátra esetében nem tudom, hogy pontosan hogy működik ez. Szintén e típus esetében én 16 csatolt kocsiról hallottam, 17 esetében már nem ment át a vezérlési jel. Nyugi, kocsiszínen belül próbálták ki :)
"Szerintem nem, legalábbis a 3-as Tátránal az egyik kocsi az független erosáramilag, de a vezérlés akkor is muködik."
Hmmm... igazad van. Igazabol ha 0-ba kapcsoljak a tolt kocsit, akkor talan nincs gond. (harmas tatraban ket kocsi H-ban van, az egyik meg Szolo uzemben. De egyik sem 0-ban.)
"Tényleg: A Mátráknál variáltak valamit? Azokból mennyit lehetne csatolni?"
Jelen allas szerint kettot. ;-)
"A szakaszolo-foldelo kapcsoloval azt is biztosan el lehet erni, hogy erosaramot ne vezereljen ki. De azt nem tudom, hogy ekkor a gyengearamu resz is nema marad-e. A gyanum szerint igen"
Szerintem nem, legalábbis a 3-as Tátránal az egyik kocsi az független erősáramilag, de a vezérlés akkor is működik.
Tényleg: ugye állítólag azért nem közlekedhet 4-es Tátra mert túl nagy a jelkésleltetés a vezérlésben. A Mátráknál variáltak valamit? Azokból mennyit lehetne csatolni?
Kivulrol semmi kulonoset nem hallottunk, korrekt szaggatohangja volt. Aztan elnyomta a duborges, a tavolsag es a hajtomu... Nem tul magas, az 500 Hz realis (440 a normal "A").
Ha jol tudom, egy M IX-es es egy M X-es csatlasahoz az utkozok koze egy muanyag lapot kell tenni (a gyengearamu reszhez). Ez biztos megoldas a Matra-Tatra ugyben is.
A szakaszolo-foldelo kapcsoloval azt is biztosan el lehet erni, hogy erosaramot ne vezereljen ki. De azt nem tudom, hogy ekkor a gyengearamu resz is nema marad-e. A gyanum szerint igen, h aez igaz, akkor a Tatra oldalarol megoldhato a dogvontatas.
A Matran egyebkent maradt az eredeti szakaszolo-foldelo kapcsolo?
"nagyobb kapcsolasi frekvencia eseten ott van a skin hatas, es az orvenyaramu vesztesegek, szoval ezt elsosorban a motor korlatozza. Nem hiszem, hogy 500Hz fole fognak menni."
Szerintem kHz kornyeken nincs meg komolyabb szkin-effektus. Bar a kerdes erdekes, es elgondolkodtato.
De a Solarisokban is siman 500 Hz fole mentek (ha jol emlekszem, ott par kHz-el mukodnek), szerintem a Matran sem lenne gond. Egyebkent pedig meg kell hallgatni a szaggatohangot, es azonnal lehet valaszolni. (En nem hallgattam meg sajnos.)
De kerdezem - milyen szaggatonyivakolast lehet hallani a T5C5K-kon?
"UV lámpabúrából meg lehetett nekik felesleges."
A megoldast szerintem a raktarkeszletekeben es a kozbeszerzesben kell keresni. Az teny, hogy felujitaskor a Feher ut ezeket a burakat alkalmazza minden mennyisegben (pl. a felujitott metrokocsikon is ez van). Ez nem tartom tragedianak, ez meg ondjuk semmi a ZIU-k elikaruszosodasahoz kepest.
Tenyleg, az ajtok feletti sarga szinu inditasjelzo lampa buraja milyen alaku lett? Talan oda csak azert nem tettek ezt az "index-lampat", mert nem ferne be... De gyanitom, hogy az eredeti T5C5 kics kerek lampakat ott is lecsereltek.
Ja - es milyen lett a fenycsorendszer? Azon is varialtak valamit?
Ma megprobáltam intézkedni a VJSZ-ben, sajnos nem tul sok eredménnyel. Mindenesetre fax ment a Komm. osztálynak, hátha ők közben tudnak járni. A többi már nem rajtam múlik. Ha történik valami majd beszámolok róla.
Nem ennyire egyszeru a dragasag. A motort be is kell epiteni a forgovazba, illetve a hajtomuhoz csatlakozni kell. Ha a T5C5-re veszunk aszinkron gepet, akkor kesobb az meghatarozo lesz annal a villamosnal, amelzikbe majd a T5C5 szetesese utan kerul. Az pedig biztos, hogy addigra mar nem lesz mibe belerakni, igy ott marad a sok motor kihasznalatlanul.
Vedd elo a sarga oktatokonyvet! ;) Tuti van valamilyen kapcsolo, hogy a vezerlest letiltsa. Ha nincs, oda kell tenni egy muanyag lapot es a kocsit selejtezni.