Keresés

Részletes keresés

DraCola Creative Commons License 2002.12.10 0 0 89
1533, a BPI-937 által.

DraCola

Előzmény: NViktor (88)
NViktor Creative Commons License 2002.12.10 0 0 88
nem tudjátok pontosna melyik tw6000 tört össze amikor a busz belement?
kambekk Creative Commons License 2002.12.09 0 0 87
Van rá egy fogadásom, hogy ezeknek sem fog jól látszódni a homloktáblájuk helyén működő Fok-gyemjük?!

Csak tudnám, hogy miért nem fekete-fehérben gyártják ezeket a kijelzőket?!
Talán mert akkor minden rendben is vona...

Előzmény: Zolcsi67 (86)
Zolcsi67 Creative Commons License 2002.12.09 0 0 86
Tegnap du. 5 körül a 3-as vonalán próbázott homokzsákokkal, a Liget térnél kőkeményen fotózott valaki.
DraCola Creative Commons License 2002.12.07 0 0 85
Ma reggel fél 9 körül a T5C5K a Pongrácz garázsnál mutatkozott csatolva, a 37-es vonalon.

DraCola

HáBé Creative Commons License 2002.12.06 0 0 84
Előzmény: DraCola (83)
DraCola Creative Commons License 2002.12.05 0 0 83
És fotóztál?

DraCola

Előzmény: HáBé (81)
NViktor Creative Commons License 2002.12.05 0 0 82
jaja. mellettem egy fazon meg is kérdezte hogy felszállhat-e de megmondták hogy nem, a tw6000 viszont a három bkv-s szerint Szávába ment.
mikor voltál ott? mert én 10 elött épphogy, akkor még ott állt a t5c5, és épp egy ajtaját szerelték veszettül.

ps. a 435-ösöről vannak képeim, feltettem őket.

Előzmény: HáBé (81)
HáBé Creative Commons License 2002.12.05 0 0 81
A Fehér úti baleset miatt este nem mehetett kis a forgalomba a T5C5K szerelvény. Helyette a VJSZ vágányán állt órákon át, (a leszállóhely mellett) várva várván, hogy minél többen fotózzák :-)
kawirzbácsi Creative Commons License 2002.12.01 0 0 80
Én annak idején láttam, a Tátrák össze ill.szétkapcsolását mindig egy személy saját kezüleg csinálta,nem úgy mint a TW-knél.
üdv kawirz
Előzmény: illesf (75)
lightman Creative Commons License 2002.11.30 0 0 79
Igy van ha normalisan ki van szurve, de ki van szurve?
Előzmény: NZA (78)
NZA Creative Commons License 2002.11.30 0 0 78
De minket altalaban ennek az aramnak az egyenkomponense erdekel, ami nem fog szkin-effektust produkalni. A rarakodo 500 Hz-es recegest meg ugye minel jobban ki akarjuk szurni.

(NZA topreng...)

Előzmény: lightman (77)
lightman Creative Commons License 2002.11.28 0 0 77
A skinmelyseg rez eseten egyszerusitve:

66.6/SQRT(f[Hz]) [mm]

Ami 500Hz-nel kb 3mm, tehat 6mm atmeroju rezhuzalnal mar jelentkezik. Estleg tobb vekony osszefogott vezetekbol, kell ilyenkor tekercselni a motort.

Előzmény: NZA (67)
HáBé Creative Commons License 2002.11.28 0 0 76
Egy pár új képecske a szokásos galériámban a ma estémről:

HB
illesf Creative Commons License 2002.11.27 0 0 75
A T5C5-öt lehet külön mechanikusan és elektronikusan csatolni (a TW 6000-est is, aminek szintén Scharfenberg kuplunkgja van). A TW-nél egy, a kocsi utasterében levő szekrényben található kar segítségével szét lehet választani az elektromos csatlásfejeket egymástól, a Tátra esetében nem tudom, hogy pontosan hogy működik ez. Szintén e típus esetében én 16 csatolt kocsiról hallottam, 17 esetében már nem ment át a vezérlési jel. Nyugi, kocsiszínen belül próbálták ki :)
Előzmény: NZA (70)
SzigDani Creative Commons License 2002.11.27 0 0 74
Kocsifuggo.

SzigDani

Előzmény: division by zero (73)
division by zero Creative Commons License 2002.11.27 0 0 73
Én is ezt hallottam, de olyat is, hogy 4 már nem jó :-)
Előzmény: SzigDani (72)
SzigDani Creative Commons License 2002.11.27 0 0 72
Allitolag a leghosszabb mukodo T5C5 egy kiserleti 12 kocsis szerelveny volt. A 4 meg jol tud dolgozni.

SzigDani

Előzmény: division by zero (69)
division by zero Creative Commons License 2002.11.27 0 0 71
Johny bácsit kéne kérdezni, neki van Tátra kapcsolási rajza, ha jól tudom :-)
Előzmény: NZA (70)
NZA Creative Commons License 2002.11.27 0 0 70
"Szerintem nem, legalábbis a 3-as Tátránal az egyik kocsi az független erosáramilag, de a vezérlés akkor is muködik."
Hmmm... igazad van. Igazabol ha 0-ba kapcsoljak a tolt kocsit, akkor talan nincs gond. (harmas tatraban ket kocsi H-ban van, az egyik meg Szolo uzemben. De egyik sem 0-ban.)
"Tényleg: A Mátráknál variáltak valamit? Azokból mennyit lehetne csatolni?"
Jelen allas szerint kettot. ;-)
Előzmény: division by zero (69)
division by zero Creative Commons License 2002.11.27 0 0 69
"A szakaszolo-foldelo kapcsoloval azt is biztosan el lehet erni, hogy erosaramot ne vezereljen ki. De azt nem tudom, hogy ekkor a gyengearamu resz is nema marad-e. A gyanum szerint igen"
Szerintem nem, legalábbis a 3-as Tátránal az egyik kocsi az független erősáramilag, de a vezérlés akkor is működik.

Tényleg: ugye állítólag azért nem közlekedhet 4-es Tátra mert túl nagy a jelkésleltetés a vezérlésben. A Mátráknál variáltak valamit? Azokból mennyit lehetne csatolni?

Előzmény: NZA (67)
SzigDani Creative Commons License 2002.11.27 0 0 68
Kivulrol semmi kulonoset nem hallottunk, korrekt szaggatohangja volt. Aztan elnyomta a duborges, a tavolsag es a hajtomu... Nem tul magas, az 500 Hz realis (440 a normal "A").

SzigDani

Előzmény: NZA (67)
NZA Creative Commons License 2002.11.27 0 0 67
Ha jol tudom, egy M IX-es es egy M X-es csatlasahoz az utkozok koze egy muanyag lapot kell tenni (a gyengearamu reszhez). Ez biztos megoldas a Matra-Tatra ugyben is.
A szakaszolo-foldelo kapcsoloval azt is biztosan el lehet erni, hogy erosaramot ne vezereljen ki. De azt nem tudom, hogy ekkor a gyengearamu resz is nema marad-e. A gyanum szerint igen, h aez igaz, akkor a Tatra oldalarol megoldhato a dogvontatas.
A Matran egyebkent maradt az eredeti szakaszolo-foldelo kapcsolo?
"nagyobb kapcsolasi frekvencia eseten ott van a skin hatas, es az orvenyaramu vesztesegek, szoval ezt elsosorban a motor korlatozza. Nem hiszem, hogy 500Hz fole fognak menni."
Szerintem kHz kornyeken nincs meg komolyabb szkin-effektus. Bar a kerdes erdekes, es elgondolkodtato.
De a Solarisokban is siman 500 Hz fole mentek (ha jol emlekszem, ott par kHz-el mukodnek), szerintem a Matran sem lenne gond. Egyebkent pedig meg kell hallgatni a szaggatohangot, es azonnal lehet valaszolni. (En nem hallgattam meg sajnos.)
De kerdezem - milyen szaggatonyivakolast lehet hallani a T5C5K-kon?
"UV lámpabúrából meg lehetett nekik felesleges."
A megoldast szerintem a raktarkeszletekeben es a kozbeszerzesben kell keresni. Az teny, hogy felujitaskor a Feher ut ezeket a burakat alkalmazza minden mennyisegben (pl. a felujitott metrokocsikon is ez van). Ez nem tartom tragedianak, ez meg ondjuk semmi a ZIU-k elikaruszosodasahoz kepest.
Tenyleg, az ajtok feletti sarga szinu inditasjelzo lampa buraja milyen alaku lett? Talan oda csak azert nem tettek ezt az "index-lampat", mert nem ferne be... De gyanitom, hogy az eredeti T5C5 kics kerek lampakat ott is lecsereltek.
Ja - es milyen lett a fenycsorendszer? Azon is varialtak valamit?
Előzmény: division by zero (57)
Gianmarco Creative Commons License 2002.11.27 0 0 66
Szia!

Nem. Csak azt nem tudom, hogy ezzel tényleg mi volt a baj, és hová lettek az eredetiek. UV lámpabúrából meg lehetett nekik felesleges. :-(

Amúgy ez a téma szerintem belefért volna a Síndöcögényekbe, nem kellett volna ezeknek is új topik.

Előzmény: Hamster (52)
Laja73 Creative Commons License 2002.11.27 0 0 65
mármint csatolva!
Előzmény: Laja73 (64)
Laja73 Creative Commons License 2002.11.27 0 0 64
Ma is voltak hajnalban a Gubacsi hurokban (4333-4313(?))
DraCola Creative Commons License 2002.11.26 0 0 63
Ma megprobáltam intézkedni a VJSZ-ben, sajnos nem tul sok eredménnyel. Mindenesetre fax ment a Komm. osztálynak, hátha ők közben tudnak járni. A többi már nem rajtam múlik. Ha történik valami majd beszámolok róla.

üdv: DraCola

DraCola Creative Commons License 2002.11.26 0 0 62
Tudtommal hétköznap 8.30-kb.13:00 28-37 csatolva, éjszaka és hétvégén pedig 3-ason szólóban.
Előzmény: Hamster (58)
SzigDani Creative Commons License 2002.11.26 0 0 61
Nem ennyire egyszeru a dragasag. A motort be is kell epiteni a forgovazba, illetve a hajtomuhoz csatlakozni kell. Ha a T5C5-re veszunk aszinkron gepet, akkor kesobb az meghatarozo lesz annal a villamosnal, amelzikbe majd a T5C5 szetesese utan kerul. Az pedig biztos, hogy addigra mar nem lesz mibe belerakni, igy ott marad a sok motor kihasznalatlanul.

SzigDani

Előzmény: tupolev (47)
SzigDani Creative Commons License 2002.11.26 0 0 60
Vedd elo a sarga oktatokonyvet! ;) Tuti van valamilyen kapcsolo, hogy a vezerlest letiltsa. Ha nincs, oda kell tenni egy muanyag lapot es a kocsit selejtezni.

SzigDani

Előzmény: division by zero (57)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!