el az emailom, küldd nyugodtan.
De nem kene masokat is bevonni, vagy majd alakul az idö folyaman?
Ötletek:
Belyegzes fembelyegzövel,
mi van ha nincs belyegzö,
mert kell duplan pecsetelni,
hol lehet igazolofüzetet venni,
Hol lehet atlaszt venni,
mi a cime a kektura forumnak
stb.
Az esélyes, amelyiken az Álmosdi emlékműnél a kő mögött állunk!! (nem a kiterülős..) Az a kép többek szerint profi!!!! Hidd el, még a Vogue is elkérné, hogy a címlapjára tehesse... :)
asciimo, Güszi:
Holnapra csinálok egy összeállítást az OKT FAQ-ról, és elküldöm nektek mailben. Írjatok ti is hozzá, amit gondoltok, aztán mehet az anyag Larzennek. Él az itt megadott e-mail címetek?
Ma jól körbemutogattam a melóhelyen az újságot, hogy benne vagyok!!! A főnök meg megígérte, ha a köv. számban címoldalon leszek, ő is megveszi!!! :)))))))
Hogy fellendült a topik, amíg nem voltam! Az ember visszajön szénné égve a 25 fokos máltai tengervízből, és több mint 100 hozzászólást kell végigolvasnia...
(ezeket összeadva BAZ nélkül is 46 körül vannak a szakaszok, mivel Békés 20 feletti szakaszra van felbontva).
Az AK megyei szakaszolások kérdése is a véletlenen alapul. Békés megye azért van 20 szakaszra felosztva, mert nagyjából így jöttek ki a jellegzetes pontok. A 20 szakaszos felosztás csak az én művem, semmiféle hivatalos útmutatás erre nincs. Azért ezt találtam praktikusnak, mert egy szakasz leírása még így tudott egy weboldalon is megjeleníthető méretű maradni, ráadásul ez a felbontás ésszerűen nem bontható sokkal kisebb egységekre.
Az AK esetén én egyedül csak a településeket és egyéb jellegzetes pontokat, közlekedési lehetőségeket tartom lehetséges szakaszhatárnak. Sem a megye szerinti, sem a tájegységi besorolás nem olyan egyértelmű, mint a hegyvidékeknél. Példa: Eperjes melyik megyei szakasz része? Az MTSZ szerint Békés, a térkép szerint Csongrád.
Vagy: ugyanezen rész melyik tájegységbe esik? Ahány könyv, annyiféle elnevezés és besorolás. Nem érdemes és felesleges is ezen vitatkozgatni.
Feher-Kuti kh-nal a bal oldalon (ha a hazzal szemben allsz) az ablakban van a nyalokas zacsko. Az se volt mar ott? Arpad-tetönel van egy kis büfe/vegyesbolt, van jo ceges belyegzo.
Múzsla!
E-mailek megérkeztek - válasz is ment.
A Bringa Magazinos cikk nagyon király! - mondjuk, erre is számítottam :)
Egy gyenge pontja van csak: a képekhez nincs aláírás. Írtam a mailben is, hogy jó lenne esetleg a folytatásban ezt megoldani - ha lehet.
/Mert ugye mi "szakmabeliek" még csak felismerjük az egyes helyeket, de a "külsősök".../
Nem vagyok (nagyon) babonás, de a 13. alkalom különleges előkészületek megtételére inspirált. Megvettem, pl. visszafelé is a jegyet, minden eshetőségre számítva. Részletes menet-tervet készítettem. Tanulmányoztam a helyi járatokat, melyik mikor, honnan megy, hol lehet értelmesen kiszállni, stb.
Nem volt szükség egyikre sem, sőt sikerült Árpád-tetőig eljutni. Igaz, ez nem „pont”, de a ponton (Fehér-kúti kh.) nem volt nyalóka. Ez nem újság, sajnos.
Nagyon örülök, hogy sikerült a túra még vegetációs időben. Igazán szép volt az erdő. Igaz, sok helyen kopasz a hegy, de ahol van fa, ott nagyon szép a Mecsek.
Lássuk sorjában.
Abaliget vá. – Abaliget
A vasútállomás épületével szemben látszik egy kék jel. Keresztül kell menni a síneken, ott a pici palló az árok felett.
Az atlasz leírja, hogy jobbra, majd balra, de a balkanyar nincs jelezve. Az első jel az erdőben van. Mivel a rét el van kerítve, sok választás nincs.
Komoly emelkedővel indul a túra. A ligetes rész leginkább tarvágás, néhány meghagyott szép fával.
Mikor elindulunk lefelé a fiatalosban, akkor egy időre el kell felejteni, hogy jelzett úton haladunk. Jelek ui. nincsenek. Fa lenne, sőt van egy magasles is, de jel sehol. A dombhát után, mikor már látszik a település, akkor van az első jel.
Kissé idegesítő, nekem ilyenkor már „jel-elvonási” tüneteim vannak, de szerencsére nem volt gond.
Elbambultam a jelzést a település határában is, minek következtében élvezhettem egy kis aszfaltot. Plusz métereket szedtem össze, de a részidőbe így is belefértem.
A barlang környéke meglehetősen kihalt, pedig szépen sütött a nap.
Volt nyalóka a pénztáros néninél.
A turistaház most Barlang panzió néven fut.
Abaliget – Petőcz akna
Figyelni kell, mert egy kicsit nehéz megtalálni a pénztár mögötti utat. Vannak jelzések, van egy félreérthető is. Van egy zavaró tanösvény jelzés is.
Kegyetlen emelkedő, de szép. Nem tart sokáig.
Az elágazás nincs jelezve. A magasles ott van, de jel nincs. Annak alapján indultam, hogy „két töbör között”. Komoly emelkedő a fiatalosban, jel csak a végén egy nagy fán. Szomorú.
Csodás gerincút, folyamatos emelkedővel, szép erdőben, jobbra kilátással. Kezdtem élvezni a túrát.
Üdvözöltem a DDP P- jeleit.
Petőcz akna – Jakab-hegy
Unalmas aszfalt, szép panorámával, majd irány a hegy. Nem volt olyan vészes, mint gondoltam. A kis forrás működött, szépen fel van újítva. Romos lehetett? Kissé vasízű, de hideg.
A völgy másik oldalán hatalmas irtás.
A Zsongor-kőhöz vezető ösvény nincs jelezve!!!
Szédítő magasság, csodás panoráma. Azt hiszem méltán került be a 9/99-be ez a pont. Nem mertem kimenni a sziklakilátóig. Egy fában kapaszkodva bámultam egy ideig. A kő előtt van a pici barlang, szintén vöröses-barna kőből. Csak egy eldobott flakon volt a barlangban. Esőháznak sem rossz, bár kicsit később van fedett épület is.
Megnéztem a kolostor romjait. Terjedelmes. Ép ház és egy teljesen ép templom, mely kilátó is. Mármint annak, aki a „csőben” lévő függőleges vaslétrán felmászik. Brrr.
Egy újabb vár és egy újabb Pálos kolostor. Szerencsére volt nyalóka a blokkháznál, ezekkel fogom igazolni, hogy arra jártam.
Jakab-hegy – Patacsi-mező
Kellemes séta lefelé szép erdőben. Ismét találkoztam a P- jelekkel.
A forrás mintha működött volna, de elég volt nekem tavaly lekászálódni az Éger-völgy túra pontjához. Lehet tippelni, hogy ki volt a pontőr.
A kis ház szomorú állapotban van.
Volt viszont nyalóka. Négy kellett (9/99, Várak, Pálos kolostor, na és a legfontosabb, az RP-DDK táv megtételének „hitelesítése”.
Tartottam egy kis kajaszünetet, bár a környezet kissé lehangoló volt.
Patacsi-mező – Büdös-kúti kh.
Szép erdőben, folyamatosan emelkedve indultam. Pirosas volt a föld, lehet, hogy ezért Vörös-hegy?
Mikor elértem a „csúcsra” és megindultam lefelé, akkor már kellemetlenül köves volt a talaj. Meredek is, meg kemény is. A Tubes hatalmas tömbjében gyönyörködve értem el a rétet, ahol buszjárat is van.
Egy csapat fázós fiatal várta a buszt. Majdnem kísértésbe estem, de folytattam.
A már ismerős, kellemes ösvényen tekeregtem a következő pont felé. Időben odaértem, víz nem volt a forrásban. Volt viszont nyalóka és kellemes környezet. Egyszer már megcsodáltam a környéket tavaly nyáron, most nem időztem. Ragasztottam és irány az utolsó pont.
Büdös-kúti kh. – Fehér-kúti kh.
Kellemetlen emelkedő szép környezetben. Jöttek a keresztutak, majd az atlaszban is megemlített rakodó. Jel eltűnt. Vissza a jelhez. Egy keskeny ösvényen halad a rakodó előtt, balra. Vannak jelek. Nem fordul jobbra, elhalad a rakodó mellett, majd a következő tisztásnál kell csak jobbra fordulni. Túlzás, hogy jelek hívogatnak, egy jel van összesen.
Szerencsésen közeledtem a következő DDP – RP-DDK kereszteződéshez, mikor megint eltűntek a jelek. Bosszantó.
A kereszteződés három út van, a jobb oldali a P–, a következő a mienk. Jel, csak később lesz.
Nem estem kísértésbe, letértem és a jelzett úton haladva értem el a tervezett utolsó pontot. Láda sehol. Lehangoló. A helye (kettő is) ott a falon. Talán egy fára kéne erősíteni?!
Fehér-kúti-kh. – Árpád-tető
Ez a szakasz már ráadás volt. Eredendően a 40-es buszhoz terveztem egy sétát, de mivel volt időm és nem volt nyalókám, eszembe jutott, hogy a távolsági busz jegye tökéletes lesz a hitelesítéshez. A távolság nem hiányzott (elég volt a 24,4 km), de az időbe belefértem, elindultam.
Hamarosan kellemetlen ködszitálás kezdődött. Az út nagyon kellemes fiatalosban vezetett. Sok gally volt az úton. Ha ezt eltüntetik és a fák megnőnek, akkor igazán kellemes sétaút lesz.
A rét (Tripammer fa) meglehetősen kihalt volt. Vissza kell majd menni, mert nem találtam meg a fát. Igaz, nem is kerestem. Ez is pont (Mecsek turistája).
A túra legszebb szakasza következett. Szintúton, egy keskeny ösvényen haladtam, lent a műút igyekezett felfelé.
A buszmegállónál értem el a Komló – Pécs közötti utat. Hamarosan jött egy busz (ilyentájt hétköznap sok jár) és 17:30-kor már egy finom paprikás krumpli elfogyasztása volt az egyetlen feladat a vonatozás előtt.
Nagyon szép nap volt, a ködszitálás ellenére.
Még van 11,2 kilométer a Mecsekből (Árpád-tető – Zobákpuszta). Kellemes sétát tervezek (kitérőkkel) ha minden összejön, az Éger-völgy utáni napon.
Annak aki esetleg a Karancs-Medves csúcsain túrát járja mostanság.
Zete jelezte, hogy a Kápolna-hegyen lévő tábla eltűnt. Ez tényleg így van,azóta nem is lett pótolva. Ám a padok mögötti fán 3-4 méteres magasságban fel van festve a kód. Az biztosan nem tűnik elegy darabig.
Jó felfedezéseket!
Előre engedtessék meg, hogy szerénytelen legyek: aki esetleg nem tudná, már második teljesítésemet járom az OKT-n és az RP DDK-n is, és azokban is egész jól állok már, úgyhogy azt hiszem van kompetenciám hozzászólni a témához.
Nos, én soha nem foglalkoztam az OKT igazolófüzeti szakaszbeosztásával, tájegységi határok se igazán érdekeltek (érdekes mondjuk a Sirok-Szarvaskőt a Mátrához sorolni...), mégcsak az sem, hogy csak 1 térképet kelljen magammal vinni.
2 (egymással szorosan összefüggő) döntő dolog volt és van is a tagolási módomban: a viszonylag egyszerűen elérhető tömegközlekedési pontok, illetve többnapos túra esetén a közbenső lehetséges szálláshelyek, úgy, hogy ilyenkor azonos körüliek legyenek a napi távok. Tegyük hozzá még, hogy 10 éve én teljesítménytúrázóként kezdtem a hazai természetjárást, és csak másodsorban voltam kéktúrázó, ezért az elmúlt években (tulajdonképp a mai napig) - a szerzett gyakorlatomból, teherbírásomból adódóan - alapvetően 40-50 km-es 1 napos szakaszokban, illetve napi 30-35 km-es többnapos szakaszokban jártam/járom a kéktúrákat, ami mondjuk nem feltétlenül mérvadó másnak a túraszakaszolásra.
Régen topikoltam már, most is csak a TT topicba írandó hozzászólásom miatt léptem fel (OFF Deák teljesítménytúrák ON), de úgy látom itt most érdekes a téma.
Kéktúratagolások...
Előre engedtessék meg, hogy szerénytelen legyek: aki esetleg nem tudná, már második teljesítésemet járom az OKT-n és az RP DDK-n is, és azokban is egész jól állok már, úgyhogy azt hiszem van kompetenciám hozzászólni a témához.
Nos, én soha nem foglalkoztam az OKT igazolófüzeti szakaszbeosztásával, tájegységi határok se igazán érdekeltek (érdekes mondjuk a Sirok-Szarvaskőt a Mátrához sorolni...), mégcsak az sem, hogy csak 1 térképet kelljen magammal vinni.
2 (egymással szorosan összefüggő) döntő dolog volt és van is a tagolási módomban: a viszonylag egyszerűen elérhető tömegközlekedési pontok, illetve többnapos túra esetén a közbenső lehetséges szálláshelyek, úgy, hogy ilyenkor azonos körüliek legyenek a napi távok. Tegyük hozzá még, hogy 10 éve én teljesítménytúrázóként kezdtem a hazai természetjárást, és csak másodsorban voltam kéktúrázó, ezért az elmúlt években (tulajdonképp a mai napig) - a szerzett gyakorlatomból, teherbírásomból adódóan - alapvetően 40-50 km-es 1 napos szakaszokban, illetve napi 30-35 km-es többnapos szakaszokban jártam/járom a kéktúrákat, ami mondjuk nem feltétlenül mérvadó másnak a túraszakaszolásra.
Hahhhh, rohanok megvenni.. Bekeretezem, és kiteszem a falra.. :) remélem, nem az vacak képeket tették be, hanem azokat, amin félprofilból vagyok.. Az a legfotogénebb oldalam.. :))
Örömmel mondom nektek, hogy az egyik része megvan a vizsgámnak. A következő 30-án lesz. Már nagyon várom, hogy túl legyek rajta és újra nagyokat túrázhassak. Ezzel kapcsolatban: Zete mail ment.
A Bringa magazin októberi számában tényleg megjelent a topikos AK első két napjának történése. Folytatás a további számokban várható. Lükepék több helyen is szerepel a képek között. :))
Bizony, az ilyen aggályokra a legjobb gyógyír: ki a természetbe! :)
Az MTSZ ügyeit meg tényleg nem érdemes bolygatni. Erre már jópáran rájöttünk - vagy belefáradtunk :) A kéktúrázás ügye, ha döcögősen is, de működik. Vannak pozitív fejlemények pl. Atlasz megjelenés, amit te is említettél. De a leglényegesebb, hogy ha végigjárod az OKT-t, akkor az egész országról kapsz egy olyan átfogó képet, ami nemigen pótolható mással. Nem is beszélve ugye a számtalan szép napról, amit a természetben töltesz el, ahelyett, hogy... /ide mindenki azt helyettesít be, amit akar :)/
Az alföldi hetesekhez.Jó a cikk a Bringa magazinban.A madarak csiripelik, hogy cd-én klassz képgyűjtaményetek van a túráról.Lehetne kapni belőle némi ellen szolgáltatásért cserébe? Mondjuk kedvezmények egy túra bolt felszereléseiből. Sajnos ritkán vagyok net közelben. 30/984 84 07 Üdv: a nagy pakkos bringás
Jó hír a Bz-motorvonatos mozgalomban résztvevőknek (ha igaz):
"Békés-Murony: október 20. 0.00 órától megszűnik a vontapótló forgalom, visszaáll a vonatforgalom. A Körösnagyharsány-Vésztőn is. "
A Kék-körhöz csak annyit, hogy valójában (még) nem létezik, hiszen az AK és az OK nem találkozik. Ehhez módosítani kellene az OK útvonalát a Zempléni-hegységben úgy, hogy az Sátoraljaújhelyen végződjön, ott, ahol az AK kezdődik.
Ja, megint elfelejtettem, hogy hol vagyok.
nappali felmelegedes 10 fok, ejjeli lehules -4. mindez egy kicsivel feljebb mar maskepp nez ki...
De majd vasarnap megnezem eloben is!
Itt most csodálatos idő van. Már-már ideális. Megyek is, hisz hátra van még 100 kilométer.
De ha befejezem, akkor úgy gondolom, hogy eljő az ideje annak, hogy megint jókat diskuráljunk.
Hacsak a főnökség be nem indítja az egyeztetéseket, mert akkor nem lesz időm a gép közelében tartózkodni. Olvasni a vonaton is lehet, bár néha elég nehéz köteg papírokkal kutyagolok.
Megjavult viszont a nyakcsigolyám, nem kell maszírozni, nem zsibbad a kezem. És nem került pénzébe a társadalombiztosításnak:o)