Elvileg a common-rail-t azért (is)találták ki hogy csendesebb legyen a szekér. Ez sztem sikerült is, elég barátságosra sikerült levenni a diesel kerregést, 100 körüli tempónál egyszerűen nem is hallani a motort. Az pedig tény, hogy a 8 szelepes halkabb mint a 16 szelepes. Én a benzinesek motorvezérlö elektronikájától fázok, fater xantiája is eccer leállt egy kanyarban, hát nem kívánom senkinek azt az élményt. Legújabb rekordom a berlingóval mult héten kevés klíma, elővárosi forgalomban 5,5 l/100 km-re jött ki egy 800 km-es út során. A hagyományos 1.9 d nél az 5,8 liter már meseszépnek tűnt...
Azer eccer mar kiprobalnek egy ilyen HDi-t milyen bevulrol...
Rettenet, hogy mennyire odzkodom a dieseltol, le kene kuzdenem! De ha az 1,9 TDi Passat is olyan kivulrol, mintha lancfureszt porgetnenek a fulem mellett. Bar egy szot se szolhatok, ti. a 16 szelepes Kangoo se egy Ford Capri :o)
Már egy hónapja Berlingo tulaj vagyok én is (új 2.0 HDI), hétfőn viszem az első szervízre (2000 Km). Tapasztalatom ezért még nem sok van, de az a kevés csak jó! Az első tankolással majd 1000 Km mentem vegyesen város-autopálya, klimával-klima nélkül. Igaz nem is nyomtam, hiszen bejáratós még.
Pályán is max. 150-ig nyomtam egy rövid ideig, ekkor kb. 3000-et pörgött. 130-ig gyorsul mint a bolond, 130-tól már egy kicsit nehezebben.
Valaki irta, hogy a Partner nem szereti a 4.-et városban 50-nél.... hát a berlingo se, tapasztalatom szerint a 3. úgy 40 - 70ig jó.
Vásárlás előtt a Picasso-s, C3-as topikokból sok hasznos infóhoz jutottam, jó lenne ha ez a topic is feléledne.
Most voltam a 100 ezres szervizen, 48 rugó volt a vége, gyakorlatilag semmi se volt rossz. Ebből 22 e az olaj (uj tip Total quarz 9000 5/30 ) 11 e a mdíj. Nagy sajnálatomra gázolajszűrőt nem cseréltek. Az AX ben anno 20 e ként kellett nem tudom mitől lett ez most 40 e. Remélem bírni fogja.
A nagy kálváriám a berlingó csomagtérbetéttel van. Még májusban megrendelte egy ausztriában dolgozó ismerősöm. Kinéztem az ottani katalógusból, és az osztrák honlapon a cikkszámot, megrendeltem, erre küldtek egy tök máshogy kinéző terméket!!! Nem is jó az én berlingómhoz (csak oldalajtó nélkülihez OK) ráadásul hogy tetézzem a bajt kettőt is rendeltem belőle, másik a kollégámé lett volna. Az érdekessége az hogy a cikkszáma a terméknek ugyanaz volt. Nosza, visszautaztattuk szőnyegeket Ausztriába, aholis a tag aki foglalkozik ezzel, éppen szabira ment, majd amikor visszajött, a citroen ausztria éppen ezzel foglalkozó kollégája ment el szabira. Kb 3 hónapja trónol a pénzem náluk, most Franciao.-gal levelezgetnek hogy ezt a félreértést tisztázzák. Az érdekesség az hogy a Magyarországi Berlingo tartozékkatalógusban is benne van ez a termék, cikkszám ugyanaz.
Bele nem nagyon tudok szólni, mert én Kangoo-s, meg benzines és 50 literes tankú vagyok (úgyhogy ha 600 km-t elautókázok egyvégtiben, akkor a fenekem csapkodom a földhöz), de a meredek lejtőn való felkaptatáskor fellépő rezonanciát a Kangoo-nál is megfigyeltem, és még csak nem is kell, hogy egyenetlen legyen az útfelület - ennyit a sokat istenített elsőkerékhajtásról (Lada, BMW, VOLVO nem nagyon csinált ilyet a seggem alatt)!
Főként akkor fordul elő, amikor pl. Budán megérkezik az ember egy szintesen vezető mellékutcáról az arra merőlegesen, meredeken emelkedő főútvonalra, elsőbbséget ad, aztán látja, hogy nehezen tud kikanyarodni a forgalomtól, és kicsit dinamikusabban kigyorsít, illetve -tana mert beremeg valamelyik oldal (és megfigyelésem szerint az az első futóműrész rezonál, ahol a kisebb terhelés van).
Másik dolog a tank mérete (60l). Megemelt hátsó kerekeknél vagy autóemelőről tankolva plusz 5 l belemegy még, igy megnő a hatótávolság 1300 km fölé. A biztonsági légbuborék rovására megy a dolog, úgy mint a VW kocsiknál a túratank.
Ezen a téren milyen tapasztalatok vannak? Lehet pl. olyan gázolajat tankolni, ami felhabosodik, és elég sokág 140-150 km is teli tankon áll a műszer, aztán megállás után hirtelen visszaesik. Sokáig egyhelyben állva járó motorral szintén felmegy az üzemanyagszint, ilyenkor nincs légáramlás és a kocsi alján lévő gázolajvisszahűtő nem funkcionál, a tankba a motorból visszajövő gázolaj felmelegszik és ez megnöveli a szintet.
Hol foglalkoznak intercooler beépítéssel, tudsz konkrét elérhetőséget?
Beraktam új gyári lengőkarokat, az eggyel korábbi gyári szérián még cserélhető volt a gömbfej, ezen már nem, egyben van az egész, igaz, h erősített is a széria, nagyobb a csapátmérő, más menetek vannak stb. A gömbfejcsapágyazás müanyag, ezt lehetne fémmel kiváltani, keményebb lesz a futómű és megnő a terhelhetősége a gömbfejnek. Előbb megvárom, h mit bír az új széria, aztán meglátom.
A futómű egy gyenge pontja: nagy meredekségű úton felfelé haladva, egyenetlen vagy csúszós talajon (pl, jégbordás út vagy kigödrösödött murva) erősen berezonál, ha tovább van terhelve, akkor maradandó szerkezeti károsodás is lesz.
Igazából nem vettem még észre hogy gyenge lenne a futóműve. Előző berlingómon 100 E nél kellett stabilizátort cserélni, másodiknál 80 E-nél. Nekem eszembe se jutna ez a gömbfej kipréselős dolog, meg kell venni a gyári v jó minőségű utángyártottat, ha nem akarod hogy 150 -es tempónál elhagyd valamelyik első kereked. Intercoolert Mo-on is beépítenek, interneten már láttam, de tapasztalatom nincs. Kb 125 LE-re fogja felhúzni a gépet, úgy tudom hogy Tipo intercoolert építenek bele.
Peug Partner 2.0 HDI -hez lenne néhány megjegyzésem, kérdésem. A futómű szerintem nagyon gyenge a megadott terhelhetőséghez képest, igaz, h felmentem vele sziklák között ezer méteres szintkülönbségeket, de lengőkarcsere, stb és alacsonyan van az alja, pont elöl, a motornál. A gyári lengőkar (új széria) egyben van, nem lehet rajta gömbfejet cserélni, foglalkoznak valahol ilyennel, felújítással, új, acél perselyes gömbfej besajtolásával? A másik, létezik -e gyárilag 110 LE HDI Partnerben, hol lehetne intercoolert berakatni, turbót, motorvezérlést cserélni/áthangolni és vannak -e erről tapasztalatok? csak a sima chiptuning nem nagyon biztató.
Hát igen, a berlingo családi és munkaautó is. Nyáron a vászontető miatt cabrio, ha kell a beteg kutyát szállítom vele a gazdájával együtt, ha a csaláb nyaralni megy, a kiságyat és a biciklit is bepakolhatom a csomagtartóba, és 3/4 résznél tovább még egyszer se bírtam pakolni. A feleségem hátul a 2 gyerekülés között hátul kényelmesen elfér, emellett autópályán se kényszerülök a külső sávba. Ja és emellett 6 liter körül fogyaszt. Azt hiszem ennél jobb autót nehezebben találni (legalábbis számomra). 1 év alatt kb 40 e-t megyek vele. Kiváncsi lennék az 1,5 dci kangoo tapasztalatokra is.
Eddigi hibák: -ajtókitámasztó tönkrement(érdekes hogy mindkettő berlingonál rossz volt a vásárlás idején)
- 85 e km nél kigyulladt a töltéslámpa menet közben. (állítólag egy kis dióda szállt el 15 e Ft volt)
- A levegőszűrő egyik tartócsavarja leesett. Emiatt alapjáraton iszonyatos kerregő hangot adott, már azt hittem a vezérlés szállt el. ( ez már az autó vételénél megvolt, de ennek ellenére megvettem, szerencsémre nem volt nagy baj)
-nem működött a világítás visszajelző sípolója (kiderült hogy gyárilag kisajnálták a full extrás Hdi ből, holott az 1.4-es alaptipusban is benne volt. (14e Ft)
- Tárcsa és betétcsere (60 e Ft)
- Stabilizátor jobb oldalon kopogott, csere ( 24 e Ft)
Természetesen csak márkaszervízbe viszem a gépet.
Most csinálok egy hdi renszertisztítást, ( Tunap gyártmány) és imádkozom hogy a magyar szennyezett gázolaj ne tegyen kárt az üzemanyagrendszerben.
Én most sorozatban vezetek egy céges Partner HDi-t (alig párezer km van benn, klímás). Nagyon jól megy, öröm vele autózni, az utasok is jól érzik magukat ! Érdekes viszont hogy én úgy veszem észre, hogy 50-nél nem szereti ha 4. fokozatba rakják inkább a 3.-t szereti. Azt hittem hogy ez a motor elviseli a magasabb fokozatot, de persze a váltóáttételezés is belejátszik ebbe.
130-nál többet én nem mentem vele (4 személlyel autópályán) - kb 2900-at forog ott - mivel még bejáratós, de bírna többet is.
Az a titka a Hdi-nek hogy 170-es tempónál 3700 körül pörög a motor, 150 körül 3000 és 3200 között, tehát a motorzaj itt egyáltalán nem vészes. Szélzaj az van, sőt nekem a panoráma vászontető már 120 felett is hallatszik, de szerecsére nem durván. Halfdan, figyelem az oldalad, nagyon jó, főleg az hogy hibanaplóba is régen került bejegyzés:-)))
Legutoljára az autó 6,1 et evett kb 1/3 úton klímával, vegyes kisvárosi és országúti használatban.
Én eccer mán 180-at (5000 rpm) kitapostam a Kangooból (1.6-os), de 160-170-et nem utazom vele, mert 150 felett már ordit a motor és nagyon nagy a menetzaj (lég- és futóműzaj). Pont 145-nél pörög 4000-en a motor, az nékem ippeg elég...
Minimálfogyasztása 5,6 liter volt egy 320 km hosszú, alföldi etapon, többnyire 80-120 km/h-val autóztam, és a felét a 4-es úton tettem meg rendesen előzgetve (nem akartam elhinni :-)
Autópályás fogyasztást pontosat nem tudok mondani, de egy 500 km-es gurulásból 350 km volt autópálya, szabályszerűen 130 km/h-val (a többi Budapest), és igy jöttem ki 7,4 literre (klima ohne). Ja, és most, hogy mindenfele nyaralunk/rohangálunk a kölkökkel jött le a teljes futott km-re vetitett átlagfogyasztása (10 ekm-en, amiből 60% Budapest) 8 liter alá.
Javaslom berlingo ill partner tulajoknak hogy ha gyári tartozék vásárlásán gondolkodnak, inkább keressenek ausztriába járó ismerőst mert kb 40%-kal olcsóbb odakint. Pl a tetőcsomagtartó alaprúd a magyar 32 E helyett kerek 20 E-ből megvan.
Jó lenne ha a berlingo-parner ill kangootulajok összeszednék magukat és felébresztenék ezt a szegény topicot. Jómagam eladtam a sima diesel berlingot, és egy Hdi-t vettem helyette. Ég és föld a különbség, ezzel tartós 160-170-et lehet utazni, klímával. A régi diesel 140-et már csak küszködve tudta. Fogyasztása átlagos körülmények között 5.8-6.2 l, klímával 6.5 körül, autópálya 150-160 as utazó klímával, 7.3 körül. Szerecsére full extrásat fogtam ki, 3 éves, van egy panorámatető is rajta, hihetetlen jó, amikor nem süt a nap, nagyon kellemes, ajánlom mindenkinek. 100e km-nél tart a gép, én 15 e Km-t mentem vele, hiba nélkül.
Jól sejtettem hogy az 1.9 D Berlingonak ennél jobban kellene mennie. Kollégám is azt mondta annak idején hogy 140-et simán ment a D65 ös Kangooval. Jövö héten viszem beállítatni a Berlingot.
Az mindenesetre meglepő számomra hogy ilyen sikeres tipusok mint a Berlingo/Partner és Kangoo és nincs rendes topic...
Elköszönök, nem lesz Kangoom. Sok az a 380.000 Ft, amivel levitte a Renault a Megane kombi árát. No meg a Kangoo is drágább lett, anélkül, hogy pl. alapból járna annyi extra, mint dajcslandban. No mindegy. Talán amikor a 2006-os új Kanggoo majd kifut, újra benézek ide. Alig várom már a Meganet.
Én is gyakran szállítok a berlingoban ebet (állatorvos vagyok) emiatt is jó hogy ha ki van csomagtartó bélelve letörölhető müanyaggal. Az alján levő filcbetétre természeresen tettem egy csomagtérbélelő tálcát, elég jól bírja a gyűrődést. Kiváncsi lennék a D65 motorú kangoosok tapasztalataira is,mennyit megy a gép mennyit fogyaszt. A berlingó kezd az őrületbe kergetni a 120-as csúcssebességével. Azt hiszem átnézetem a motort mert sztem ennél többet kéne mennie.
Kössz, drzsoo1! Gondoltam nem árt némi segítség, ha valaki sokat problémázik, milyen avtomasinát vegyen. Vásárlás előtt elolvastam egy csomó hozzászólást/tapasztalatot itt-ott, és meg kell, hogy mondjam én is tisztában voltam azzal, h. valószínűleg "stabilabb" kocsi a Berlingo, dehát így is a Kangoo mellett döntöttem.
Hogy miért?
1. Nem kellett a dízel (az ára és a "dízelsége" miatt), márpedig a Berlingo-ban a nagy zsuga a 2.0 HDi.
2. Kívülről/belülről jobban tetszik a Kangoo.
3. A Kangoo-nak "pozitívabb" töréstesztje.
Mindenesetre egy francia pali írta a kangoo4x4.com-on, hogy most nyúzza a második Kangoo-ját, de nagy valószínűséggel a következő kocsija egy Multipla lesz... :-)
PS: Ja, a Kangoo csomagtartójában egyetlen darab nagy, műanyag takarólemez van. Jó is meg nem is. A kutya miatt teljesen OK, ti. nem kell a kárpitot agyonporszívózni, hogy tiszta legyen.
Profi az oldalad Halfdan! Az hogy kicsit csúnyább lesz az uj kangoo, tény, az viszont csak előnyére válhatna ha a citroenre hasonlítana :-)))(de nincs így)
A hibanapló elég meglepő! Kollégám most vesz HDi berlingót, én csak tervezgetem (nincs benne osztva nyíló hátsó ajtó mint a kangoonál :-((( )
Én a citroen minőségről csak jókat tudok mondani. 70E rel vettem a sima dízel berlingót (hibátlan volt) 30E km-t mentem vele, azóta se jött elő semmi.Ami hiányzik az uj berlingókban hogy a csomagtartóból kihagyták a kárpítozást. Az enyém még szépen ki van burkolva,alján textilszőnyeg, a mostaniakban kis takarolapocskák maradtak.
Amiben szerintem erős a berlingo, az az értéktartás. Igaz hogy kicsit drágáb( ha az extrák árait nézzük már közel se biztos) viszont nagyon jól tartja az árát, a piacon viszonylag kevés az eladó belőle. (Ez persze a használtautó vásárlóknak nem biztos hogy jó!)
A múlt héten voltam olajat cseréltetni a Renault Házban és szétkapták a műszerfal közepét, ti. klattyog(ott) valami a levegő beömlő nyilások mögött. Kb. 4 napig bírta és újrakezdte, úgy láccik nekem köll szétszedni és megigazítani/kibélelni valamivel :-(