Fónagy ezt a szüntessük meg a párhuzamosságokat már tizensok éve harsogja.
Úgy gondolja, hogy ezt a párhuzamos buszok megszüntetésével kell kezdeni.
Lelke rajta.
Tegye.
Azután, amikor felajánlottuk neki (pilot projektként) a :
- Salgótarján-Budapest,
- Eger-Budapest buszok
megszüntetését és utasaik vonatra ültetését, úgy ugrott fel az asztaltól, mintha kígyó csípte volna meg.
----------------------------------------------
Amikor Völner a 2-es vasútvonal ( Egom-Dorog-Bpest) felújításba bele kezdett, teli kiabálta a sajtót ő is, meg Fónagy is, hogy a felújítás befejezése után, az Esztergom-Budapest buszok megszűnnek.
Életkortól függően 10-20-30-40 stb. éve hallgatjuk, olvassuk az ilyen mondatokat. Pont ez a feldemhedés mitől lenne más? Olyat meg már 1925-ben is tudott Krause Ervin vállalkozó, hogy Lőkösházán a vonatokhoz igazítsa társas gépkocsija érkezését/indulását.
A busz menetrendje feltünteti a vonat csatlakozásokat is. Az sem ritka, hogy késés esetén a busz bevárja a vonatot.
Most a feltaláljuk a spanyolviaszt tipikus esetéről lehet szó? Csak azért, mert ezekre már most is van példa idehaza is. Most így hirtelen:
- Szobon
- Velencei-tó környékén
- Balatonnál (pl. Lepsénytől Keszthelyig)
stb.
Persze, nem tudnak a végtelenségig várni a buszok sem, ha túl sokat késik a vonat, mert az útvonalon más csatlakozásokat nem érnének el sok esetben. Illetve ezek miatt csak bizonyos mértékig tudnak rugalmasan igazodni a vágányzári menetrendekhez is.
Nyugat-Európában több helyen is van egyeztetett menetrend. Leginkább ott, ahol a buszközlekedés a vasútiból fejlődött ki, pl. úgy, hogy a felhagyott vasúti mellékvonalakat busszal helyettesítették és ezek üzemeltetését a vasút vitte tovább. (a MÁVAUT is valahol a MÁV-ból lett, csak nagyon régen). A busz menetrendje feltünteti a vonat csatlakozásokat is. Az sem ritka, hogy késés esetén a busz bevárja a vonatot. Sőt, pl. Franciaországban a buszra és a vonatra közös jegyet lehet venni.
Ha egyértelműen nem állapítható meg, hogy ott megálló van (feliratból, oszlop, tábla bármilyen piktogrammal festéssel grafikával tökmindegy... stb) akkor kell használni a "normál" buszmegálló táblát. Persze lehet csak "úgy" is használni.
Szlovákiát nem értem, egyes helyeken CSAD tábla van (CSAD elvileg nem létezik már vagy 30 éve) de egyes helyeken kresz táblás buszmegálló van, valahol meg Eurobus.
Szlovákiát nem értem, egyes helyeken CSAD tábla van (CSAD elvileg nem létezik már vagy 30 éve) de egyes helyeken kresz táblás buszmegálló van, valahol meg Eurobus.
Ott most mi a helyzet? Nekem a CSAD megálló hangulatosabb és egyedibb volt, az olyan igazi csehszlovák. Miért kell mindent egységesíteni?
Esztergom környékét is a legutolsó puszta megállóig is. De a Duna túlfelén, Párkány környékén ugyanígy két nyelvű feliratokkal és egyben ők is áttértek a nálunk használatos kresz szabványú táblákra.
A balatoni csúcs idején Budaörs környékén lassul a sor először, a törökbálinti csomópontig. Az M0 kihajtója környékéig járható, majd az M0 becsatlakozásánál csontra beáll, majd szépen lassan oszladozik, persze elég egyetlen szerencsétlenkedő aki miatt nagyobbat kell fékezni, és áll is befelé az egész sor újra.. Természetesen ha bárhol a legkisebb koccanás is van, amíg írkálják a betétlapot a leállósávon, a sok katasztrófatúrista fékez, mert látni akarja a törött autókat, és a csöpögő vért, így újra beáll... Iskolás délután az érdi csomópont környékén már megszűnt a torlódás, ritka, hogy a sor vége a pályán is állna.
Köszönöm. Nemrég autóval mentünk föl Pestre az M7-esen egy szombat délelőtt. Dugó, araszolás a Balaton felé. Az M0-Marton szakasz nem tűnt olyan vészesnek. Inkább utána. Az érdi kihajtó környéke inkább suliidőszakban délután problémás emlékeim szerint - bár tény, hogy mióta odatették az Interspart, és piszkáltak valamit a csomóponton, nem jártam arra olyan időpontban.
Vasárnap reggel talán nem lesz durva dugó... én ebben a fekvésben Volánbusszal mennék. Közvetlen, alapjárat az IC-nél is kulturáltabb, és rendesen működő klíma van.
Vasárnap reggel kellene, csak párom nem igazán bírja a hőséget azért gondoltam hogy valami klímás kéne ( a vonattól elrémísztettek hogy IC kocsiban nincs klíma és még az ablak se nyitható tehát melegebb mint a Halberstadti kocsi) Akkor elvileg jó az IC is csak 39 fok helyett 30 lesz benne? :)
Veszprém nem jó ötlet, lefelé Fehérvár fölött szokott gond lenni a pályán (azon belül is M0-Martonvásár a kritikus).
Vasárnap felfelé teljesen más, ott ugye 3 sáv van Fehérvártól, ahol ha nincs nagyobb baleset, már nem szokott dugó lenni. Az Aliga-Fehérvár araszolás itt valóban megúszható Veszprém felé, ami Hévíztől busszal 4,5 óra, pályán ennél dugóban is minimum 1 órával gyorsabb.