Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2018.09.20 -1 2 64239

Ha már úgy félünk a versenytől, mint macska a víztől, akkor maradjon mind a kettő.

Páros órában vonat indul, páratlanban busz. Win-win.

Közös menetrend, közös tarifa stb.

trizs77 Creative Commons License 2018.09.20 0 0 64238

Nosza.

Rajta.

Tegyék.

Előzmény: C50 (64237)
C50 Creative Commons License 2018.09.20 0 0 64237

Megszűntek?

Még nem.

Meg akarják szűntetni ?

Igen.

Előzmény: trizs77 (64236)
trizs77 Creative Commons License 2018.09.20 0 0 64236

Fónagy ezt a szüntessük meg a párhuzamosságokat már tizensok éve harsogja.

 

Úgy gondolja, hogy ezt a párhuzamos buszok megszüntetésével kell kezdeni.

Lelke rajta.

Tegye.

 

Azután, amikor felajánlottuk neki (pilot projektként) a :

        - Salgótarján-Budapest,

        - Eger-Budapest buszok

megszüntetését és utasaik vonatra ültetését, úgy ugrott fel az asztaltól, mintha kígyó csípte volna meg.

 

----------------------------------------------

 

Amikor Völner a 2-es vasútvonal ( Egom-Dorog-Bpest) felújításba bele kezdett, teli kiabálta a sajtót ő is, meg Fónagy is, hogy a felújítás befejezése után, az Esztergom-Budapest buszok megszűnnek.

Ok.

 

Megszűntek?

Meg akarják szűntetni ?

 

 

C50 Creative Commons License 2018.09.20 0 0 64235

Az Öreg nem szereti Fónagyot.

Előzmény: Komlósfecskés (64234)
Komlósfecskés Creative Commons License 2018.09.20 0 4 64234

Unatkozunk, unatkozunk?

Előzmény: trizs77 (64232)
Komlósfecskés Creative Commons License 2018.09.20 0 4 64233

Semmit.

Életkortól függően 10-20-30-40 stb. éve hallgatjuk, olvassuk az ilyen mondatokat. Pont ez a feldemhedés mitől lenne más? Olyat meg már 1925-ben is tudott Krause Ervin vállalkozó, hogy Lőkösházán a vonatokhoz igazítsa társas gépkocsija érkezését/indulását.

Előzmény: dundalk (64229)
trizs77 Creative Commons License 2018.09.20 -2 1 64232

Kezdhetné FÓNAGY azzal, hogy saját pátriájában megszünteti az :

 

 - Ózd-Miskolc,

 - Kazincbarcika-Miskolc buszokat.

 

Ott a párhuzamos vonat, járjanak azzal az utasok.

 

 

Előzmény: dundalk (64229)
Törölt nick Creative Commons License 2018.09.20 0 0 64231

A busz menetrendje feltünteti a vonat csatlakozásokat is. Az sem ritka, hogy késés esetén a busz bevárja a vonatot.

 

Most a feltaláljuk a spanyolviaszt tipikus esetéről lehet szó? Csak azért, mert ezekre már most is van példa idehaza is. Most így hirtelen:

- Szobon

- Velencei-tó környékén

- Balatonnál (pl. Lepsénytől Keszthelyig)

stb.

 

Persze, nem tudnak a végtelenségig várni a buszok sem, ha túl sokat késik a vonat, mert az útvonalon más csatlakozásokat nem érnének el sok esetben. Illetve ezek miatt csak bizonyos mértékig tudnak rugalmasan igazodni a vágányzári menetrendekhez is.

Előzmény: rezgaras (64230)
rezgaras Creative Commons License 2018.09.20 -1 0 64230

Nyugat-Európában több helyen is van egyeztetett menetrend. Leginkább ott, ahol a buszközlekedés a vasútiból fejlődött ki, pl. úgy, hogy a felhagyott vasúti mellékvonalakat busszal helyettesítették és ezek üzemeltetését a vasút vitte tovább. (a MÁVAUT is valahol a MÁV-ból lett, csak nagyon régen). A busz menetrendje feltünteti a vonat csatlakozásokat is. Az sem ritka, hogy késés esetén a busz bevárja a vonatot. Sőt, pl. Franciaországban a buszra és a vonatra közös jegyet lehet venni.

Előzmény: dundalk (64229)
dundalk Creative Commons License 2018.09.20 0 0 64229
Gábrisvitéz Creative Commons License 2018.09.18 0 2 64228

Ide még beteszem ezt a kis önreklámot. A szegedi helyi gyorsjáratok története:

 

https://sony872.blog.hu/2018/09/18/szeged_helyi_gyorsjaratainak_tortenete

18-09 Creative Commons License 2018.09.12 -1 0 64227

Ha egyértelműen nem állapítható meg, hogy ott megálló van (feliratból, oszlop, tábla bármilyen piktogrammal festéssel grafikával tökmindegy... stb) akkor kell használni a "normál" buszmegálló táblát. Persze lehet csak "úgy" is használni.

Előzmény: -Smiley- (64223)
matteo14 Creative Commons License 2018.09.12 0 3 64226

Ki kell rakni mind a kettőt és akkor nincs baj. Itthon is bevált így :D

Előzmény: -Smiley- (64223)
trizs77 Creative Commons License 2018.09.12 -1 0 64225

Szlovákiát nem értem, egyes helyeken CSAD tábla van (CSAD elvileg nem létezik már vagy 30 éve) de egyes helyeken kresz táblás buszmegálló van, valahol meg Eurobus.

Ott most mi a helyzet?

 Miért kell mindent egységesíteni?

 

 

 

-------------------------------------------------------------

 

 

 

 

Ha nem érted (ami jogod) nyilván megkérdezted őket.

 

Mit válaszoltak a kérdéseidre ?

Előzmény: -Smiley- (64223)
seadxdx Creative Commons License 2018.09.12 0 0 64224

Hát ahol lakok, ott is kinn van az egyik buszmegállóban, hogy "Lenin út", de attól még minimum 25 éve más az út neve.

Előzmény: -Smiley- (64223)
-Smiley- Creative Commons License 2018.09.12 0 0 64223

Szlovákiát nem értem, egyes helyeken CSAD tábla van (CSAD elvileg nem létezik már vagy 30 éve) de egyes helyeken kresz táblás buszmegálló van, valahol meg Eurobus.

Ott most mi a helyzet? Nekem a CSAD megálló hangulatosabb és egyedibb volt, az olyan igazi csehszlovák. Miért kell mindent egységesíteni? 

Előzmény: EKM-765 (64219)
sosiforda Creative Commons License 2018.09.09 0 2 64222
Törölt nick Creative Commons License 2018.09.09 0 0 64221
Tourismo Creative Commons License 2018.08.22 0 0 64220
EKM-765 Creative Commons License 2018.08.21 0 0 64219

Esztergom környékét is a legutolsó puszta megállóig is. De a Duna túlfelén, Párkány környékén ugyanígy két nyelvű feliratokkal és egyben ők is áttértek a nálunk használatos kresz szabványú táblákra.

Előzmény: Gábrisvitéz (64218)
Gábrisvitéz Creative Commons License 2018.08.21 0 0 64218

Szegedet és környékét is teleszórták ilyenekkel.

Előzmény: Komlósfecskés (64216)
DZA242 Creative Commons License 2018.08.17 0 3 64217

A balatoni csúcs idején Budaörs környékén lassul a sor először, a törökbálinti csomópontig. Az M0 kihajtója környékéig járható, majd az M0 becsatlakozásánál csontra beáll, majd szépen lassan oszladozik, persze elég egyetlen szerencsétlenkedő aki miatt nagyobbat kell fékezni, és áll is befelé az egész sor újra.. Természetesen ha bárhol a legkisebb koccanás is van, amíg írkálják a betétlapot a leállósávon, a sok katasztrófatúrista fékez, mert látni akarja a törött autókat, és a csöpögő vért, így újra beáll... Iskolás délután az érdi csomópont környékén már megszűnt a torlódás, ritka, hogy a sor vége a pályán is állna.

Előzmény: Törölt nick (64214)
Komlósfecskés Creative Commons License 2018.08.17 0 3 64216

A DAKK-nál is terjednek a megállónév táblák. 

trizs77 Creative Commons License 2018.08.15 0 0 64215

Balatonlelle-Rákospalota = 95 perc.

Indulás Lelléről 04,45-kor.

Síma, kényelmes út, egy viharral fűszerezve

5 fő + tele kocsi csomaggal.

Seholsem 120 km/h fölött.

 

 

Előzmény: Törölt nick (64214)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.15 0 0 64214

Köszönöm. Nemrég autóval mentünk föl Pestre az M7-esen egy szombat délelőtt. Dugó, araszolás a Balaton felé. Az M0-Marton szakasz nem tűnt olyan vészesnek. Inkább utána. Az érdi kihajtó környéke inkább suliidőszakban délután problémás emlékeim szerint - bár tény, hogy mióta odatették az Interspart, és piszkáltak valamit a csomóponton, nem jártam arra olyan időpontban.

Előzmény: kbn (64210)
Irisbus Creative Commons License 2018.08.15 0 1 64213

A Volánbusz alvis Tourismo, és Volánbuszos 9700-as olyan űrszolgáltatás a MÁV-hoz képest, hogy többé vonatra nem ülnék. :)

Előzmény: kbn (64212)
kbn Creative Commons License 2018.08.14 0 0 64212

Vasárnap reggel talán nem lesz durva dugó... én ebben a fekvésben Volánbusszal mennék. Közvetlen, alapjárat az IC-nél is kulturáltabb, és rendesen működő klíma van.

Előzmény: -Smiley- (64211)
-Smiley- Creative Commons License 2018.08.14 0 0 64211

Vasárnap reggel kellene, csak párom nem igazán bírja a hőséget azért gondoltam hogy valami klímás kéne ( a vonattól elrémísztettek hogy IC kocsiban nincs klíma és még az ablak se nyitható tehát melegebb mint a Halberstadti kocsi)  Akkor elvileg jó az IC is csak 39 fok helyett 30 lesz benne? :) 

kbn Creative Commons License 2018.08.14 0 0 64210

Veszprém nem jó ötlet, lefelé Fehérvár fölött szokott gond lenni a pályán (azon belül is M0-Martonvásár a kritikus).

 

Vasárnap felfelé teljesen más, ott ugye 3 sáv van Fehérvártól, ahol ha nincs nagyobb baleset, már nem szokott dugó lenni. Az Aliga-Fehérvár araszolás itt valóban megúszható Veszprém felé, ami Hévíztől busszal 4,5 óra, pályán ennél dugóban is minimum 1 órával gyorsabb.

Előzmény: Törölt nick (64209)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!