Tegnap este tüzijáték után vittem sógorékat haza Dunaharasztiba: Hungária krt. - Gubacsi út - M5 kivezetés (Nagykőrösi) - M0 - 51-es. Ez valami eszméletlen, vagy 3 kocit és 1 nagyobb csatit láttam, mindenki ment mint állat, folyamatosan haladtak a szembejövő forgalommal (villamossal is), a jobb szélső sávból 3 sávon keresztül balra kanyarodva satuzni kényszerítették a belső sávokban közlekedőket (autóban 2 gyerekkel) etc.! Világított ez a sötét, paraszt, echte magyar "nyomom a gázt, oszt mindenki takarodjék" stílus :o(
Ja kedvencem: kétsávos Margit-krt. kétindex kitesz és beugrik a tékába videjóért este fél tízkor, amikor még ölég tisztességes a forgalom, oszt csodálkozik, hogy nyomom a dudát ezerrel...
Külön köszöntöm én is a dCi-s forumlakót, én is kíváncsi leszek a tapasztalatokra.
Sajna kiütöttem a Berlingo-t. Lebontottam az autó jobb oldalát. Pár mp-re babráltam a cd-t (cd ki majd csere)közben az előttem menő satuzott egyet. Mire felnéztem csak annyit láttam hogy a tag az út közepén parkol. Kormány félre, de későn, j oldali sárvédőt végighúztam és sajna az elektromos tükör is elszállt. Előbbi 28 E utóbbi 39E plusz javítás fényezés, 100 ezerből talán kijön. A tag természetsen indexet se használt, meg volt győződve róla hogy neki ilyen esetben nem is kell. "Ha meg akarok állni, megállok." Nem próbáltam meggyózni az ellenkezőjéről ( megállni tilos tábla stb) mert ugyis én voltam a hibás másrészt négy tagbaszakadt paraszt ült az autóban.
Most hogy fényeztetni kell a szekeret, legalább be tudom rakatni a tolatóradart is, amit előtte le akartam a színre fujatni.
Csatlakozom peterssen kollegahoz, csak nekem Renault Kangoo II 1.5 dCi -rol lesznek hamarosan tapasztalataim. 150 Km. alatt vegig zsenialisnak tunt a dolog. :)
Nagy nehezen csak ide találtam. Szóval szeretnék én is bejelentkezni errefelé, egyenlőre főleg olvasásra. Véleményem majd egy P. Partnerről lesz kb 1 hó mulva...
Üdv:
Pedig fel lehet rá készülni hogy sokáig fog futni az XH1. Nekem most tart 100 E nél a Berlingo az eredeti XT1 175/70-es 14 colos gumival, tökéletes egyenesfutás, elöl kb 3-4 mm es futófelületmélység, hátul ennél is jobb, tehát még nem csereérett! (Na jó, 2 télen téligumi futott!)Nem is tennék fel nyári gumiban mást mint Michelint, tehát örüljünk neki hogy gyárilag ezt kapták a szekerek.
Egyébként Budapesten nagyon gyakran megfordulok, Vácon pedig még gyakrabban:-))
Július 27.-én hoztam el a kereskedőtől a Berlingomat. 5 azaz öt nap múlva defekt... a gumi totálkáros. Gondoltam veszek egy darab új gumit és minden O.K. A Cit. kereskedés közli nekik nincs ilyen tipus (Michelin Energy XH1) sőt egyetlen beszállítótól sem tudtak szerezni mert ez a Michelin kifutó modell a gumigyár más mintázatra váltott. Hosszas utánjárásra azért tudtam szerezni egy elfekvő darabot. Hurrá!
Na a múlt hét végén Sümeg közepén!!! sikerült rátolatni egy kólásüvegre. Második defekt egy hónapon belül. Most kicsit nehezebben sikerült gumit szerezni de még sikerült. (Szegedi cég, a győri lerakatában talált egyetlen darabot, amit nagyon kedvesen egyből idehoztak pestre nekem egy velük kapcsolatban álló partnerhez ahol átvehettem - na ez több mint európai kiszolgálás!)
Tanulság: autó vásárláskor nem árt tisztázni pontosan milyen gumival jön az új kocsi, mert kifutó modell esetén macerás lehet a gumipótlás.
Nincs kihegyezve rá a szemed ;-) Nem t'om merre, laksz, de Pesten egy csomó új Kangoo személyautót látni. Egyébként az összesített (világ) eladási lista is azt mutatja, hogy az eladott Kangook száma kb. fele a Berlingo-Partner csapaténak.
Egyébként az én érzésem szerint meg kevés a Berlingo-Partner személyautó, de kishaszongépjármű az van dögivel.
Árat nem néztél? A Berlingo ugyanis minimum 100 E-rel olcsóbb azonos felszereltségi szinttel (lehet hogy még több a különbség).
Más
Furcsállom hogy az új kangoo személyautókból gyakorlatilag egy darabot se láttam még. Teherből is csak 1-2-t találtam. Statisztika alapján pedig kb annyinak kellene lenni mint pl a Berlingoból (legalábbis pl a Német statisztikák alapján) Mo-on ugyanis tavaly a Berlingoból ill Partnerből kb ugyanannyit adtak el, a Kangoo nem is került rá erre a listára (ugy tudom az első 30 autó került rá eladott db-szám alapján).
Elvileg a common-rail-t azért (is)találták ki hogy csendesebb legyen a szekér. Ez sztem sikerült is, elég barátságosra sikerült levenni a diesel kerregést, 100 körüli tempónál egyszerűen nem is hallani a motort. Az pedig tény, hogy a 8 szelepes halkabb mint a 16 szelepes. Én a benzinesek motorvezérlö elektronikájától fázok, fater xantiája is eccer leállt egy kanyarban, hát nem kívánom senkinek azt az élményt. Legújabb rekordom a berlingóval mult héten kevés klíma, elővárosi forgalomban 5,5 l/100 km-re jött ki egy 800 km-es út során. A hagyományos 1.9 d nél az 5,8 liter már meseszépnek tűnt...
Azer eccer mar kiprobalnek egy ilyen HDi-t milyen bevulrol...
Rettenet, hogy mennyire odzkodom a dieseltol, le kene kuzdenem! De ha az 1,9 TDi Passat is olyan kivulrol, mintha lancfureszt porgetnenek a fulem mellett. Bar egy szot se szolhatok, ti. a 16 szelepes Kangoo se egy Ford Capri :o)
Már egy hónapja Berlingo tulaj vagyok én is (új 2.0 HDI), hétfőn viszem az első szervízre (2000 Km). Tapasztalatom ezért még nem sok van, de az a kevés csak jó! Az első tankolással majd 1000 Km mentem vegyesen város-autopálya, klimával-klima nélkül. Igaz nem is nyomtam, hiszen bejáratós még.
Pályán is max. 150-ig nyomtam egy rövid ideig, ekkor kb. 3000-et pörgött. 130-ig gyorsul mint a bolond, 130-tól már egy kicsit nehezebben.
Valaki irta, hogy a Partner nem szereti a 4.-et városban 50-nél.... hát a berlingo se, tapasztalatom szerint a 3. úgy 40 - 70ig jó.
Vásárlás előtt a Picasso-s, C3-as topikokból sok hasznos infóhoz jutottam, jó lenne ha ez a topic is feléledne.
Most voltam a 100 ezres szervizen, 48 rugó volt a vége, gyakorlatilag semmi se volt rossz. Ebből 22 e az olaj (uj tip Total quarz 9000 5/30 ) 11 e a mdíj. Nagy sajnálatomra gázolajszűrőt nem cseréltek. Az AX ben anno 20 e ként kellett nem tudom mitől lett ez most 40 e. Remélem bírni fogja.
A nagy kálváriám a berlingó csomagtérbetéttel van. Még májusban megrendelte egy ausztriában dolgozó ismerősöm. Kinéztem az ottani katalógusból, és az osztrák honlapon a cikkszámot, megrendeltem, erre küldtek egy tök máshogy kinéző terméket!!! Nem is jó az én berlingómhoz (csak oldalajtó nélkülihez OK) ráadásul hogy tetézzem a bajt kettőt is rendeltem belőle, másik a kollégámé lett volna. Az érdekessége az hogy a cikkszáma a terméknek ugyanaz volt. Nosza, visszautaztattuk szőnyegeket Ausztriába, aholis a tag aki foglalkozik ezzel, éppen szabira ment, majd amikor visszajött, a citroen ausztria éppen ezzel foglalkozó kollégája ment el szabira. Kb 3 hónapja trónol a pénzem náluk, most Franciao.-gal levelezgetnek hogy ezt a félreértést tisztázzák. Az érdekesség az hogy a Magyarországi Berlingo tartozékkatalógusban is benne van ez a termék, cikkszám ugyanaz.
Bele nem nagyon tudok szólni, mert én Kangoo-s, meg benzines és 50 literes tankú vagyok (úgyhogy ha 600 km-t elautókázok egyvégtiben, akkor a fenekem csapkodom a földhöz), de a meredek lejtőn való felkaptatáskor fellépő rezonanciát a Kangoo-nál is megfigyeltem, és még csak nem is kell, hogy egyenetlen legyen az útfelület - ennyit a sokat istenített elsőkerékhajtásról (Lada, BMW, VOLVO nem nagyon csinált ilyet a seggem alatt)!
Főként akkor fordul elő, amikor pl. Budán megérkezik az ember egy szintesen vezető mellékutcáról az arra merőlegesen, meredeken emelkedő főútvonalra, elsőbbséget ad, aztán látja, hogy nehezen tud kikanyarodni a forgalomtól, és kicsit dinamikusabban kigyorsít, illetve -tana mert beremeg valamelyik oldal (és megfigyelésem szerint az az első futóműrész rezonál, ahol a kisebb terhelés van).
Másik dolog a tank mérete (60l). Megemelt hátsó kerekeknél vagy autóemelőről tankolva plusz 5 l belemegy még, igy megnő a hatótávolság 1300 km fölé. A biztonsági légbuborék rovására megy a dolog, úgy mint a VW kocsiknál a túratank.
Ezen a téren milyen tapasztalatok vannak? Lehet pl. olyan gázolajat tankolni, ami felhabosodik, és elég sokág 140-150 km is teli tankon áll a műszer, aztán megállás után hirtelen visszaesik. Sokáig egyhelyben állva járó motorral szintén felmegy az üzemanyagszint, ilyenkor nincs légáramlás és a kocsi alján lévő gázolajvisszahűtő nem funkcionál, a tankba a motorból visszajövő gázolaj felmelegszik és ez megnöveli a szintet.
Hol foglalkoznak intercooler beépítéssel, tudsz konkrét elérhetőséget?
Beraktam új gyári lengőkarokat, az eggyel korábbi gyári szérián még cserélhető volt a gömbfej, ezen már nem, egyben van az egész, igaz, h erősített is a széria, nagyobb a csapátmérő, más menetek vannak stb. A gömbfejcsapágyazás müanyag, ezt lehetne fémmel kiváltani, keményebb lesz a futómű és megnő a terhelhetősége a gömbfejnek. Előbb megvárom, h mit bír az új széria, aztán meglátom.
A futómű egy gyenge pontja: nagy meredekségű úton felfelé haladva, egyenetlen vagy csúszós talajon (pl, jégbordás út vagy kigödrösödött murva) erősen berezonál, ha tovább van terhelve, akkor maradandó szerkezeti károsodás is lesz.
Igazából nem vettem még észre hogy gyenge lenne a futóműve. Előző berlingómon 100 E nél kellett stabilizátort cserélni, másodiknál 80 E-nél. Nekem eszembe se jutna ez a gömbfej kipréselős dolog, meg kell venni a gyári v jó minőségű utángyártottat, ha nem akarod hogy 150 -es tempónál elhagyd valamelyik első kereked. Intercoolert Mo-on is beépítenek, interneten már láttam, de tapasztalatom nincs. Kb 125 LE-re fogja felhúzni a gépet, úgy tudom hogy Tipo intercoolert építenek bele.
Peug Partner 2.0 HDI -hez lenne néhány megjegyzésem, kérdésem. A futómű szerintem nagyon gyenge a megadott terhelhetőséghez képest, igaz, h felmentem vele sziklák között ezer méteres szintkülönbségeket, de lengőkarcsere, stb és alacsonyan van az alja, pont elöl, a motornál. A gyári lengőkar (új széria) egyben van, nem lehet rajta gömbfejet cserélni, foglalkoznak valahol ilyennel, felújítással, új, acél perselyes gömbfej besajtolásával? A másik, létezik -e gyárilag 110 LE HDI Partnerben, hol lehetne intercoolert berakatni, turbót, motorvezérlést cserélni/áthangolni és vannak -e erről tapasztalatok? csak a sima chiptuning nem nagyon biztató.
Hát igen, a berlingo családi és munkaautó is. Nyáron a vászontető miatt cabrio, ha kell a beteg kutyát szállítom vele a gazdájával együtt, ha a csaláb nyaralni megy, a kiságyat és a biciklit is bepakolhatom a csomagtartóba, és 3/4 résznél tovább még egyszer se bírtam pakolni. A feleségem hátul a 2 gyerekülés között hátul kényelmesen elfér, emellett autópályán se kényszerülök a külső sávba. Ja és emellett 6 liter körül fogyaszt. Azt hiszem ennél jobb autót nehezebben találni (legalábbis számomra). 1 év alatt kb 40 e-t megyek vele. Kiváncsi lennék az 1,5 dci kangoo tapasztalatokra is.
Eddigi hibák: -ajtókitámasztó tönkrement(érdekes hogy mindkettő berlingonál rossz volt a vásárlás idején)
- 85 e km nél kigyulladt a töltéslámpa menet közben. (állítólag egy kis dióda szállt el 15 e Ft volt)
- A levegőszűrő egyik tartócsavarja leesett. Emiatt alapjáraton iszonyatos kerregő hangot adott, már azt hittem a vezérlés szállt el. ( ez már az autó vételénél megvolt, de ennek ellenére megvettem, szerencsémre nem volt nagy baj)
-nem működött a világítás visszajelző sípolója (kiderült hogy gyárilag kisajnálták a full extrás Hdi ből, holott az 1.4-es alaptipusban is benne volt. (14e Ft)
- Tárcsa és betétcsere (60 e Ft)
- Stabilizátor jobb oldalon kopogott, csere ( 24 e Ft)
Természetesen csak márkaszervízbe viszem a gépet.
Most csinálok egy hdi renszertisztítást, ( Tunap gyártmány) és imádkozom hogy a magyar szennyezett gázolaj ne tegyen kárt az üzemanyagrendszerben.
Én most sorozatban vezetek egy céges Partner HDi-t (alig párezer km van benn, klímás). Nagyon jól megy, öröm vele autózni, az utasok is jól érzik magukat ! Érdekes viszont hogy én úgy veszem észre, hogy 50-nél nem szereti ha 4. fokozatba rakják inkább a 3.-t szereti. Azt hittem hogy ez a motor elviseli a magasabb fokozatot, de persze a váltóáttételezés is belejátszik ebbe.
130-nál többet én nem mentem vele (4 személlyel autópályán) - kb 2900-at forog ott - mivel még bejáratós, de bírna többet is.
Az a titka a Hdi-nek hogy 170-es tempónál 3700 körül pörög a motor, 150 körül 3000 és 3200 között, tehát a motorzaj itt egyáltalán nem vészes. Szélzaj az van, sőt nekem a panoráma vászontető már 120 felett is hallatszik, de szerecsére nem durván. Halfdan, figyelem az oldalad, nagyon jó, főleg az hogy hibanaplóba is régen került bejegyzés:-)))
Legutoljára az autó 6,1 et evett kb 1/3 úton klímával, vegyes kisvárosi és országúti használatban.
Én eccer mán 180-at (5000 rpm) kitapostam a Kangooból (1.6-os), de 160-170-et nem utazom vele, mert 150 felett már ordit a motor és nagyon nagy a menetzaj (lég- és futóműzaj). Pont 145-nél pörög 4000-en a motor, az nékem ippeg elég...
Minimálfogyasztása 5,6 liter volt egy 320 km hosszú, alföldi etapon, többnyire 80-120 km/h-val autóztam, és a felét a 4-es úton tettem meg rendesen előzgetve (nem akartam elhinni :-)
Autópályás fogyasztást pontosat nem tudok mondani, de egy 500 km-es gurulásból 350 km volt autópálya, szabályszerűen 130 km/h-val (a többi Budapest), és igy jöttem ki 7,4 literre (klima ohne). Ja, és most, hogy mindenfele nyaralunk/rohangálunk a kölkökkel jött le a teljes futott km-re vetitett átlagfogyasztása (10 ekm-en, amiből 60% Budapest) 8 liter alá.
Javaslom berlingo ill partner tulajoknak hogy ha gyári tartozék vásárlásán gondolkodnak, inkább keressenek ausztriába járó ismerőst mert kb 40%-kal olcsóbb odakint. Pl a tetőcsomagtartó alaprúd a magyar 32 E helyett kerek 20 E-ből megvan.
Jó lenne ha a berlingo-parner ill kangootulajok összeszednék magukat és felébresztenék ezt a szegény topicot. Jómagam eladtam a sima diesel berlingot, és egy Hdi-t vettem helyette. Ég és föld a különbség, ezzel tartós 160-170-et lehet utazni, klímával. A régi diesel 140-et már csak küszködve tudta. Fogyasztása átlagos körülmények között 5.8-6.2 l, klímával 6.5 körül, autópálya 150-160 as utazó klímával, 7.3 körül. Szerecsére full extrásat fogtam ki, 3 éves, van egy panorámatető is rajta, hihetetlen jó, amikor nem süt a nap, nagyon kellemes, ajánlom mindenkinek. 100e km-nél tart a gép, én 15 e Km-t mentem vele, hiba nélkül.
Jól sejtettem hogy az 1.9 D Berlingonak ennél jobban kellene mennie. Kollégám is azt mondta annak idején hogy 140-et simán ment a D65 ös Kangooval. Jövö héten viszem beállítatni a Berlingot.
Az mindenesetre meglepő számomra hogy ilyen sikeres tipusok mint a Berlingo/Partner és Kangoo és nincs rendes topic...
Elköszönök, nem lesz Kangoom. Sok az a 380.000 Ft, amivel levitte a Renault a Megane kombi árát. No meg a Kangoo is drágább lett, anélkül, hogy pl. alapból járna annyi extra, mint dajcslandban. No mindegy. Talán amikor a 2006-os új Kanggoo majd kifut, újra benézek ide. Alig várom már a Meganet.