Keresés

Részletes keresés

ckg471 Creative Commons License 2013.01.15 0 0 5750

Nem a dobtól függ. Az önjáró Solákon az áramszedőre szerelt pneumatikus szedőlehúzó berendezés szabályozza az áramszedők felpakolását és lehúzását. Kb. 2003 körül a 402-est is felszerelték ilyennel, de nem tudom, hogy működik-e még. A többi csuklóson és a ZIU-kon nincs ilyen, szóval lehet, hogy azokon másféle lehúzódob van.

Előzmény: by-169 (5748)
ckg471 Creative Commons License 2013.01.15 0 0 5749

Láttunk már karón varjút. :)

Előzmény: torqmatic (5747)
by-169 Creative Commons License 2013.01.14 0 0 5748

Akkor a vezetőnek nem kiszállni lehúzni a szedőt?

Előzmény: ckg471 (5746)
torqmatic Creative Commons License 2013.01.14 0 0 5747

Még szerencse, különben mi értelme lenne? :P (Egyébként nem mindegyik Solarison van olyan, csak az önjárókon.)

Előzmény: ckg471 (5746)
ckg471 Creative Commons License 2013.01.14 0 0 5746

402-esre a Solarisokon lévőkkel megegyező kivitelű lehúzódob van felszerelve, ha valakit érdekel. Az áramszedő is rá van kötve.

MCA-001 Creative Commons License 2013.01.12 0 0 5745

Múlt hét szombaton is ezek a kocsik voltak:)

Előzmény: by-169 (5741)
marky-511 Creative Commons License 2013.01.12 0 0 5744

Anno pedig elő volt írva, hogy a garázsmeneteknek is szállítani kell utast. Trolival lehetett a Segner tér és a Mentőállomás között utazni.

Előzmény: LoLkA (5743)
LoLkA Creative Commons License 2013.01.12 0 0 5743

Volt már javaslat erre is.

 

Valószínűleg az a fő ok, hogy a garázsmenetért kevesebb km díjat kell fizetni, mint a normál járatért...

Előzmény: Yooha (5742)
Yooha Creative Commons License 2013.01.12 0 0 5742

-Melyik Debrecen legnagyobb tömegközlekedési csomópontja?

.

.

.

- Garázsmenet. A buszok fele oda megy! (babumm-tss!)

 

De komolyan, ezek reggel/este/nemtudommikor miért nem mennek ki ilyen ritkán járó viszonylatként a végállomásra? Pl. reggel az ITK-ból a Doberdóra 15G néven egy adott útvonalon. Ilyenkor sűrűn, napközben meg persze nem, de a semminél ez is jobb. Gondolom ezek sem ad-hoc járnak, hanem a pl. a reggel X:Y-kor kezdő 15-ös elindul W:Z perckor az ITK-tól. Mert minden kilométer, amit úgy tesz meg a busz, hogy esélye sincs utast=bevételt szállítani, az ilyenkor elhasznált üzemanyag olyan, mintha a WC-n húznák le.

 

by-169 Creative Commons License 2013.01.12 0 0 5741

Az egyik záhonyi sebes csupa elővárosi villamosmotorvonat kocsijaiból állt.

marky-511 Creative Commons License 2013.01.11 0 0 5740

Sajnos az útvonala is elavult. Az idők múlásával a két nagy lakótelep "elöregedett", azaz az onnan iskolába járó fiatalok már munkába járnak, vagy elköltöztek más helyekre.

 

De az útvonalon is történtek változások. Csokonai Gimnázium, a már említett Malompark, Kölcsey, stb. Városrészek nem szűnnek meg csak úgy. A 2-es villamosnak pont az a szerencséje, hogy olyan helyen fog közlekedni, ahol utas mindig lesz. A lakótelepet nem fogják ledózerolni, az iskolák adottak, stb. Nem emiatt felesleges beruházás.

 

Egyetem a helyén lesz, Nagyállomás is talán, de a buszvég szinte biztosan nem, a belváros is kérdéses, hogy mivel lehet egyáltalán megközelíteni majd.

 

A buszvég "rosszabb" esetben a Nagyállomás mellé épül, ahol már eleve közlekedik trolibusz. De én a Segner térre költöztetném inkább, már kifejtettem, miért. A helyi viszonylatokat (busz és troli egyaránt) pedig meg kell hosszabbítani minimum a Tóciig.

 

Nem tudod, hogy megáll-e a terjeszkedés, vagy a Segner tér lesz az alsó része a "sétatérnek"?

 

A főbb közlekedési útvonalakat nem fogják lezárni. Amire fókuszálnak, az a Simonffy, és a Bajcsy, ahol már jó ideje nincs tömegközlekedés. Esetleg lezárják a Piac utca Kistemplom és Miklós utca közötti szakaszát, de ez sem érinti a kötöttpályás közlekedést.

 

De az is megtörténhet, hogy ahogy írod, változik a háttérhatalom, és pl. a piac utcát ledózerolja, és újra kocsik, buszok fognak ott járni. Durva példa, tudom.

 

Azért csak nem :D

A háttérhatalom max az ITK szerződést érvénytelenítheti, pláne ha kiderül, mekkora veszteséget hoz a városnak.

 

Debrecen akkor veszíti a legtöbbet, ha felmondja a szerződést.

 

Nyilván nem egyik napról a másikra kell felmondani; elő kell készíteni. A HV úgyis egybeolvad a regionális Volánokkal, akár új helyi céget is lehet alalítani. Sokkal több hozzáértő dolgozik ott, mint a DKV-nál. Ők már kiadtak a kezükből egy jó szerződést, ha van fedezetük, ismét megtehetik. Így a metán üzemen is újból el lehetne gondolkodni.

 

Azt azért vegyük figyelembe, hogy hatalmas pszichikai terhelés van rajtuk! Nem mindenki képes huzamosabb ideig elviselni az utasok "bunkóságait", szitkozódásait. A legnyugodtabb járművezetőt is ki lehet hozni a sodrából (elég egy hülye autós, vagy utas). Nem tudom, hogy van-e egyáltalán ilyen felkészítésük a járművezetőknek/ellenőröknek, csodálkoznék, ha nem lenne.

 

Ezzel teljesen egyetértek. De azt se felejtsük el, hogy a cég vezetése is hozzátesz a pszichés terheléshez! A menetrendeket mindha direkt úgy szerkesztenék, hogy a legkevésbé legyen betartható. Utána persze az utas szidja a sofőrt, én sem bírnám idegekkel.

Előzmény: atty707 (5738)
atty707 Creative Commons License 2013.01.11 0 0 5739

Az egy a kb. 250-300-ból. Van olyan is, aki menet közben dohányzik. DE! Egyre több járművezető köszön, megköszöni a bérlet felmutatását. Az erre a feladatra "nem megfelelően szocializálódott" emberek előbb-utóbb úgyis elhagyják ezt a pályát, vagy feletteseik tesznek róla, hogy ne kelljen elviselniük a feladattal járó napi stresszt.

Azt azért vegyük figyelembe, hogy hatalmas pszichikai terhelés van rajtuk! Nem mindenki képes huzamosabb ideig elviselni az utasok "bunkóságait", szitkozódásait. A legnyugodtabb járművezetőt is ki lehet hozni a sodrából (elég egy hülye autós, vagy utas). Nem tudom, hogy van-e egyáltalán ilyen felkészítésük a járművezetőknek/ellenőröknek, csodálkoznék, ha nem lenne.

 

Előzmény: Törölt nick (5736)
atty707 Creative Commons License 2013.01.11 0 0 5738

A 2-es villamos sem az útvonala miatt elavult, hanem azért, mert ilyen ár-érték arányban a kutya nem használja a tömegközlekedést.

Sajnos az útvonala is elavult. Az idők múlásával a két nagy lakótelep "elöregedett", azaz az onnan iskolába járó fiatalok már munkába járnak, vagy elköltöztek más helyekre. Akiknek akkoriban volt munkahelyük (20 évvel ezelőtt) jó eséllyel nyugdíjasok, vagy más módon közelítik meg munkahelyüket, vagy rosszabb esetben munkanélküliek. A két lakótelep közé épült a Malompark, így a nagybevásárlás egybeköthető egy kis sétával is akár. A nagy gyárak is megszűntek a városban, így oda se indulnak reggelente tömegesen a munkások a lakótelepekről. 

10 év múlva lehet a Tóci is hasonló helyzetben lesz, hogy a lakosai kevésbé fognak tömegközlekedéssel kimozdulni a lakásukból, mert nem lesz okuk rá. Egyetem a helyén lesz, Nagyállomás is talán, de a buszvég szinte biztosan nem, a belváros is kérdéses, hogy mivel lehet egyáltalán megközelíteni majd. Kérdés, hogy a városvezetés hány száz szökőkutat kíván még a környékén beüzemelni? Így ez is kilőhető akár. Nem tudod, hogy megáll-e a terjeszkedés, vagy a Segner tér lesz az alsó része a "sétatérnek"? Másik irányba meg lehet az Árpád tér? Nagyállomás? Bem tér?

Ha 10 év időre szeretnél előre tervezni, akkor tudni kellene, hogy 10 év múlva melyek lesznek a város frekventált pontjai ezeken kívül. pl. 1995-ben gondoltad-e volna, hogy az Egyetem jelentős része a Kassai úton lesz, ott, ahol romos épületeket hagytak maguk után a szovjet katonák? Azt tudni lehet, hogy a szórakoztató központok is kb. a helyükön maradnak (stadion, főnix, stb), de kérdés, hogy hol fog addigra virágzó lakótelep kialakulni? Persze nem egy 2. tócira kell gondolni, mert panelházak már nem épülnek, de társasházakba is rengeteg potenciális utast lehet megtalálni. Vagy épp nagyobb ipari létesítmény, akár 1000-2000 munkahellyel.

10-15 éve gondoltad volna-e, hogy az IT Services az isten háta mögé települ ki? Akkoriban a Vezér utcai lakótelep is épp, hogy elkezdődött kiépülni.

Vagy ott az NI, szintén gyakorlatilag elégtelen tömegközlekedéssel.

Gyanítható, hogy a repülőtér környéke a jövőben fejlődni fog. (Rossz nyelvek szerint "érdek" van benne.) De az is lehet, hogy Macs, vagy Józsa fele is terjeszkedni fog a város. Vagy Sámson fele. Bejön egy nagyobb cég pl. Haláp mellé.

Gondolom a városvezetésnek legalább erről van valami elképzelése, de amíg ezt pontosan nem tudod, addig nehéz tervezni.

De az is megtörténhet, hogy ahogy írod, változik a háttérhatalom, és pl. a piac utcát ledózerolja, és újra kocsik, buszok fognak ott járni. Durva példa, tudom.

 

Debrecen akkor veszíti a legtöbbet, ha felmondja a szerződést. Gondolom ügyvédileg meg van oldva, hogy az itk ne veszteséggel szálljon ki a "buliból", azaz őket mindenképp kártalanítani kellhet. Ha meg az itk dönt úgy, hogy megy, akkor itt maradunk egy (kettő) darab Ikarussal.

A végszó az, hogy mindenképp ki kell fizetni az újabb buszok költségét úgy, hogy a mostaniakat is fizetni kell. Ki fogja kifizetni, és miből?

Ha Debrecen rugja ki az itk-t, akkor azzal maga alatt vágja a fát, mert komoly cég nem fog arra vállalkozni, hogy bizonytalanra játsszon. Alaposan meg kell indokolni, és még a két cég közti adok-kapok sem lehet egyszerű.

Bonyolult...

Egyébként elgondolkoztam azon, hogy az index.hu-n van kint egy cikk a BKV felújításairól, és ha jól emlékszem, egy csuklós Ikarus teljes felújítását megcsinálják 6-8millió forintból. Amennyi pénzt eltapsoltunk itt új buszokra, 2-es villamosra, vagy loki stadionra, abból a pénzből fel lehetett volna külön-külön is újítani az összes nagyvárosi tömegközlekedési vállalat összes buszát, de legalábbis a nagy részüket. 10-15 évig járhattak volna még. Nem korszerű? Nem. De a magyarországi utazási szokásokhoz ez az ideális. Nyugat Európában nincs, vagy nagyon kevés az álló utas. Itt meg nincs olyan busz, amelyiken nem állnának.

 

 

ckg471 Creative Commons License 2013.01.11 0 0 5737

Uhh, jó kérdés...

Úgy emlékszem, mintha lett volna rajtuk, de nem rémlik, hogy be lettek volna kötve...

Pedig nekem is fúrja a kiváncsiságom, de akkor pont nem jutott eszembe megnézni.

Előzmény: NZA (5731)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.11 0 0 5736

Múltkor az egyik majdnem odazárt egy nénit aki bottal járt és még neik állt fejjeb 

Előzmény: atty707 (5729)
marky-511 Creative Commons License 2013.01.11 0 0 5735

Megeszem a kalapomat, ha 8 év múlva mind a 140 busz itt lesz :)

Közlekedést nem így kell szervezni; a 2-es villamost se fújják le azért, mert a 31-esre és a 32-esre van elég busz. Arra is elegendő lenne - köszönhetően a sok ritkításnak -, hogy a hét minden napján trolipótlók közlekedjenek, csak és kizárólag. Mégsincs így, ergo annyira még sem érné meg.

 

Az útvonalak elavultsága relatív. Az egyetem valószínűleg a helyén lesz, a Nagyállomás is, a belváros is, és a lakótelepek is. A 2-es villamos sem az útvonala miatt elavult, hanem azért, mert ilyen ár-érték arányban a kutya nem használja a tömegközlekedést.

 

Van a témának egy olyan oldala is, amit nem kéne leírnom, de megkockáztatom. 8 év alatt változhat a háttérhatalom is, az is előfordulhat, hogy jön valaki, és felmondja a szerződést. Vagy az ITK-t átcsábítják Bp-re. Minden lehetséges.

Előzmény: atty707 (5734)
atty707 Creative Commons License 2013.01.11 0 0 5734

Nyugi, nem nyeltem be, ismerem a dolgok hátterét.

Teljesen mindegy, hogy miért jár busz a troli helyett, amíg jár, addig felesleges azon rágódni, hogy milyen szép-új világ lenne, ha mindenhol trolik járnának. Az lenne, de nem lesz az, mert ez a helyzet állt elő, és még 8 évig ez lesz, ha tetszik, ha nem!

Hogy mi lesz 2021 után? Na látod, ez jó kérdés! Remélhetőleg a debrecenieknek és az országnak sikerül kilábalni ebből a helyzetből, amelybe a megélhetési politikusok hozták, és beszélhettek majd 3-4-5-6-7-es villamosokról, meg még 10-15 trolivonalról. Vagy elekromos hajtásláncról.

De most felesleges. Ráadásul előfordulhat az a helyzet is, hogy Debrecen addigra megváltozik, így a most megálmodott trolivonalak elavulttá válnak, pont úgy, mint a 2-es villamos. A '90-es években jogos volt rá az igény, mert a 3 percenként közlekedő csuklós buszok is tömve voltak, most meg már elég a szóló volvó is.

Szerencsére nem értünk egyet a dologban, így többféle vélemény is ütköztetésre került, az hogy kinek van most igaza, az meg 10 év múlva kiderül. :)

 

Előzmény: marky-511 (5732)
by-169 Creative Commons License 2013.01.11 0 0 5733

Ez jó hír. Csak foglakkozni is kell velük nem csak megépítenni.

 

Előzmény: Törölt nick (5722)
marky-511 Creative Commons License 2013.01.11 0 0 5732

Ugye nem nyelted be azt a DKV-s dumát, hogy azért közlekednek buszok a trolik helyett, mert a busz gazdaságosabb?

Frászt.

A DKV előre megállapodott az ITK-val, hogy a szépújbuszoknak hány km-t kell futni. Csak azóta ugye nem egy ritkítás volt, így a buszok kevesebbet futnak. Akkor mi legyen? Pihenjenek a buszok a garázsban, és fizessék a semmit? Na ná, hogy nem.

Abban igazad van, hogy egyszerre futtatni a trolikat, és pihentetni a kifizetett buszokat nem gazdaságos. Viszont ha a pár troli helyett a buszok futnak, akkor spórolnak a troliközlekedésen, a buszok pedig lefutják azt a km-t, amit már kifizettek. Köze nincs ennek a költségcsökkentéshez.

 

Egész biztos van olyan busz, amelyek gazdaságosabban üzemeltethetőek mint a trolik, csak nem ezek a 70-80 litert zabáló romhalmazok. A trolibusz-üzem a ZIU-érában volt inkább veszteségesebb, amikor csak fogyasztani tudták az áramot. De az újabb kocsik már vissza is termelnek, ezt ne felejtsd el!

Előzmény: atty707 (5730)
NZA Creative Commons License 2013.01.11 0 0 5731

Utcán volt mindkét ZIU, x darab Solaris, és délutáni csúcsban kijött a 401.

 

Egy kérdés: a most közlekedő debreceni ZIU-kra visszatették a szedőlehúzót?

Előzmény: ckg471 (5704)
atty707 Creative Commons License 2013.01.11 0 0 5730

Annyira pedig csak nem lehet elavult a trolibusz, hiszen manapság is több nyugati városban hoznak létre trolibusz üzemet.

Ígérem, befejezem ezzel a troli "fikázásomat":

 

Olyan új trolit láttam most Debrecen utcáin, halljátok! Csuklós volt, teljesen alacsonypadlós, és valószínűleg "a vízbű vonta ki a zoxigént", mert még áramszedője se volt. Ráadásul az ellenség "megtévesztése" végett hanggenerátorral is fel volt szerelve, mert nagyon szuperül szimulálta a diesel motor hangját is. Sőt, képzeljétek el, még a fokozatmentes sebességváltót is lecserélték egy "korszerűbb", több fokozatos váltóra. Nem is tudtam, hogy új trolik kerültek beszerzésre.

 

A viccet félre téve, amíg az "önjáró" trolik a dkv telephelyén rohadnak, és helyettük ezek a "szépújbuszok" járnak, addig mit akartok trolihálózatot fejleszteni? A busz elmegy a drága felsővezeték nélkül is, ráadásul "olcsóbb" is...

Sajnos ez ma Debrecen, és a dkv-itk kettős...

Előzmény: marky-511 (5714)
atty707 Creative Commons License 2013.01.11 0 0 5729

Szerencsére nagyon sok "normális" sofőr van a dkv-nál. De egy rossz is képes a róluk kialakult képet elrontani.

Előzmény: Törölt nick (5727)
atty707 Creative Commons License 2013.01.11 0 0 5728

Hiszed, vagy nem, de a hibrid hajtás a(z egyik) jövő. Drága? MA igen. De én 2021-re próbáltam javasolni. Addigra ugyanolyan tömegcucc lehet, mint pl. a diesel motor most. Mint írtam, egyes szakértők olyan 2015-16-ra ígérik az áttörést ezen technológiában, amikor is általánosan elterjedté válhat. De ha 2020-ra terjed el, akkor is belefér az időbe.

Kecskemét nagyon okosan a jövőbe próbál beruházni, és arra hazárdíroznak, hogy amikorra az akkumulátorokat cserélni kell, addigra jóval olcsóbb lesz az áruk. Ha bejön, akkor nyernek, ha nem jön be, akkor mint mondod mennek diesel üzemben. Semmit nem veszítenek vele, csak nyerhetnek. Ha már csak a belvárosban járnak elektromos hajtással, akkor is egy élhetőbb várost kapnak. Míg mi szagoljuk az euro5-ös normának alulról megfelelő volvókat az EVV-t túlteljesítő Rába gázmotorokhoz képest is.

 

Előzmény: Ricsi89 (5721)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.11 0 0 5727

hát igen csak kéne egy jól szervezett menetrend normális busz normális sofőrökkel és ideális árak

Előzmény: marky-511 (5726)
marky-511 Creative Commons License 2013.01.11 0 0 5726

A kettőnek nem kéne sok köze legyen egymáshoz. Megfelelő színvonalú tömegközlekedés mellett nem kéne ilyen indokokat keresni.

Előzmény: Törölt nick (5725)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.11 0 0 5725

Hát igen, lassan megszűnik a (tömeg)közlekedés  annyi kerékpár út lesz.

Előzmény: marky-511 (5723)
hajdubus Creative Commons License 2013.01.11 0 0 5724

Ez nagyon örvendetes hír.

Viszont jó lenne, ha a meglévő kerékpárutakkal is foglalkozna az önkormányzat.

Azzal, hogy megépítenek évente X kilómétert, és nagy dobra verik, a többivel nem történik semmi. Téli időszakban például én sosem

tapasztalom, hogy fagymentesítenék a burkolatot. (Bár igaz naiv vagyok, mert az autóutakat sem.)

 

Semmilyen takarítás sem történik. A Mikepércsi úton például, a Leiningen és a Szabó Kálmán utcák között kb. két évvel ezelőtt történt padkára futásos baleset óta ott hevernek az üvegszilánkok. Eddig még senkinek nem jutott eszébe azt eltakarítani a bicikliútról.

 

Más fejlettebb országokban máshogy van. Sokat kerékpároztam Hollandiában és Finnországban is: ott a kerékpárút burkolata ugyanolyan tiszta és jégmnetes volt, mint az autóút. Nem csoda, hogy ott többen választják télen is a biciklit...

Előzmény: Törölt nick (5722)
marky-511 Creative Commons License 2013.01.11 0 0 5723

Megint lehet majd mire fogni, hogy csökken az utaslétszám :D

Előzmény: Törölt nick (5722)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.11 0 0 5722
Ricsi89 Creative Commons License 2013.01.11 0 0 5721

Szerintem a légsürítőt hallod, amikor lekapcsol üresjáratba.

Erre az akkumulátoros hajtásra rátérve szerintem elég hülyeség. Kecskeméten is megveszik a csúcsbuszokat, 2-3 év múlva meg ha bedöglenek az akkuk és egy pakk cseréje több millió lesz, akkor azt fogják mondani, hogy erre nincs pénz, járnak tisztán dízelmotorral, ezzel megszüntetve a hibridséget. Egy ilyen busz árából 3db sima dízelt vehetnének. Egy hibrid autóba is milliókba kerül egy akkutelep, akkor mennyi lehet egy ekkora buszba?

Hiába az új technológia, ez hatalmas igénybevétel bármilyen akkunak.

Előzmény: Dreamer (5715)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!