sziasztok!Épp egy 123-as mercedesbe építek be egy bontott diavia klímát.A cucc nem tudom mennyit állt már kibontva.A kompresszornak megvan a mercedeshez való bakja, de a blokkomon nincs csavarnak hely.Ráadásul hallottam, hogy a kompresszoroknak nem tesz jót az állás.
Kérdésem:
1.Mennyi lehet egy esetleges kompresszor-felújítás?
2.Egy másik kompresszor milyen árban tudnék szerezni?
3.Egy kb 1m-es cső hiányzik, mibe kerülhet,és hol vehetek-csináltathatok hozzá?
4.Ha régi gázos, feltétlenül fel kell-e újítani,és ez mibe kerülhet?
Opel gk.-ban manuális klíma van(gk. 93-as).Beinditásakor beregő,búgó hangot ad,de nem állandóan.lehet ez a rendszer levegősődése miatt?(szerelő szerint nem).
Egy újratöltést érdemes megprobálnom ?vagy csapágy csere!
Egy kérdésem lenne a hozzáértőkhöz. Van egy Smartom, aminek nem működik a klímája. Konkrétan meleget fúj. Voltam vele klímásnál (azt sem tudta először hol a motor az autóban. :))), meg a Smart centerben is, de mind a ketten mást mondtak. Tudna valaki egy normális, hozzáértő klímást?
Azért köszi a választ, sokat segítettél, mert én azt hittem, hogy a hőmérséklet jó (lévén az opel adatlapja szerint ezzel még nincs gáz), ezért nem is vittem klímáshoz.
Most hűt mint állat, de ha úgyérzem hogy csak langyos levegő fúj majd akkor viszem csak vissza. Jól tudom hogy 5-6 Cfok a tökéletes,10Cfok-ig elmegy a többi szervízeset? ( max hűtés, venti 2esen, belsőkeringetés be, csak bofába fújás, hőmérő a nyíláshoz )
Nem sikkadt el,csak már többször leírtam,hogy távgyógyászatban nem lehet segíteni,mert nem csak egy oka lehet.Ezért nem reagálok az ilyen jellegű kérdésekre.Keress egy klímást aki megméri a nyomásokat,esetleg lefejti és behatárolja a hibát. Egyébként amit írtál kifújt hőmérsékletre az a legkisebb jóindulattal sem nevezhető elégségesnek.A "szörcsögés" is erre utal.
látom, kicsit elsikkadt az én kérdésem, pedig itt sok profi van, csak van valami ötletetek :-)
A probléma a következő: bekapcsoláskor gyakran előfordul, hogy a klíma azonnal kikapcsol - aztán be, és ezt a ciklust ismételgeti 1 másodpercenként. Legalábbis egy ideig, aztán abbahagyja, és megy nyugodtan. Ez mi lehet? Kezd meghalni a vezérlőrelé? vagy valami szorul, és lassan "old ki"?
A másik gond kikapcsolás után jelentkezik: a levegőt hűtő hőcserélő felől folyamatos zúgás és szörcsögés hallatszik olyan fél-1 percig... Először azt hittem, hogy kilyukadt :-). Mi a fene csinálhatja ezt?
A kocsi amúgy egy 10 éves Corsa, és amióta nálam van (3 éve) nem nyúltam a klímához, csak egyszer volt ellenőrzésen, akkor azt mondták, jó a nyomás, illetve szorgalmasan cseréltem a pollenszűrőt és időnként sprével kipucoltam a rendszert. Az Opel kézikönyve (TIS) szerint megadott levegőhőmérsékletet tudja amúgy biztosítani (külső 25 fok esetén 11-12 fokos a szellőzőn beáramló levegő).
Pont mondani is akartam, hogy a kondenzvizem sem olyan mennyiségű, mint pl. tavaly volt. Most szinte semmi. Azt mondták, hogy a kondenzvíz kivezetésem rendben van. Én először azt hittem, hogy eldugult. De nem.
A másik oldala pedig az, hogy tökéletesen és gyorsan hűt.
Jó....jó...igazad van. Visszaolvastam és látom profi vagy, csak kicsit távol tőlem :-( Mások is mondták hogy nem olcsó dolog a klíma javítása, csak hát tudod az ember mindig szeretné a legolcsóbban megúszni a dolgot. Szerinted mennyi egy új kondenzátor? ( plussz ugye szerelés+ feltöltés újra)
Mint írtam ,szinte 100 %,hogy a kondenzátorod lukas.Javítani nem lehet,tehát csere.Egy új ára pedig szereléssel ott van amit mondott.Ha lekezelő volt ,akkor keress más szerelőt.De nem biztos,hogy egy szimpatikusabbal olcsóbban jössz ki.Aki ismeri a típushibákat annak nem kell órákat tapogatóznia,hanem egyszerre rátapint a hibára.Egyébként el kell fogadni,ha a klímarendszernek komoly baja van ,akkor az nem biztos,hogy megvan 1000 Ft-ból.
Biztos,hogy gombásodás miatt büdös.Ezt okozhatja,hogy a rendszer nem tökéletesen működik és nem keletkezik kondenzvíz ami nem tudja lemosni az elpárologtató felületét.Eszedbe ne jusson kiszedetni.Elösször mérjenek nyomásokat ,esetleg fejtsék le.
Nemigazán volt szimpi az a klímás akinél voltam. ( kicsit lekezelő volt, nagypályás, rémisztően dobálta a 40-50-60 ezres javítási díjakat ). Tud valaki megbízható, jó klímást pesten?
Köszi. Nincs bekapcsolva a belső keringetés. Akkor is. De már az a bajom, hogy senki sem tudja, hogy miért is van ez, csak ötletek jönnek, no meg, hogy fizessem ki a munkadijjat.
Ami persze a legjobb, hogy ma mentem több emberhez, de most nem nyomta a szagot. Klafa. És kérdezték, hogy mit érzek, mert ők semmit :))) CakKos
Próbáld meg azt, hogy a belső levegő kerintetést kapcsolod ki. De lehet, hogy a szétszedés kipucolás segíthet rajta. Igazából nem tudok más gyógyírt....
Nekem az a tapasztalatom, hogy a kompresszorból lejövő ikrecső közül amelyik a baloldalon a váz mellett megy el, általában kilukad, szétrázódik, meg amúgy is kapja a nagy hőt a kipufogótól. Gyakorlatilag a hővédő alól szokott kijönni a festett olaj...
Van egy 2003-as Corsa C-m digit klímával. A jelenség az, hogy kikapcsoláskor (nem indig) elég büdös levegőt nyom. Ez tavaly is jelentkezett, 1 éves garanciális szervízen meg is csinálták a klíma fertőtlenítését. Kb 2 hónapig jó volt, aztán ismét büdi lett. MOst ismét előjött, ismét fertőtlenítés, majd ismét visszajött, de már 1 hónap után.
Megállás után visszanyomom a klímát, hisz ilyenkor a maradék hőt még kinyomja. Tehát száradni is tud(na) :) Már azt is csináltam, hogy a megállás előtt 3-5 perccel kikapcsoltam, de a megálláskor ismét büdi :)
Naná hogy nem fer be a kormod, de ez nem eppen egy egzakt hezagmeresi modszer... Pl. a Sanden cuccoknak 0.4-0.8mm a specifikacioja, ezt azert korommel nehez kimerni:o)
Egyebkent a tekercset is lehet cserelni, meg gyakorlatilag minden mast is. Csak elobb tudni kene, mi a baj...
JAno
p.s: felejtsd mar el ezeket a nagymeretu betuket, senki sem vak, annyit viszont elersz vele h bosszantova valsz es senki nem fog valaszolni...
Valszeg -ahogy a mester is irta- tul nagy a magneskuplung hezagja. Ez feltehetoen kopasbol szarmazik. Meg lehet probalni a kuplungot hezagmeres utan szetszedni, es -ha van meg ra mod- kivenni a hezagolo alatetekbol, beallitva az eloirt hezagot. Ha ez mar nem segit-> rotor csere...