Mármint a járműre szerelhető? (Mert kevésbé szerencsés országok kisforgalmú vasúti megállóhelyeire azért inkább nem tennék automatát.) Szóval, a járműre szerelhető automata valóban helyettesíti a mv.-nek kiosztott kézikészüléket (feltételezzük, hogy azt azért kapna, és nem kézzel írná a jegyeket, mert az túl motiváció-romboló volna, tehát a "biztosítandó-megakadályozandó" közül a "megakadályozandó" című verziót szolgálná). Kérdés, hogy a kézikészülék és az automata ára közötti különbség valóban bejön-e azon, hogy a mv. nem kap jutalékot (tegyük fel, hogy kapna valamit, ismétcsak a motiváció miatt)? Ötutasos Bézén? Hááát... :)
Ha a feladat a mv. általi jegykiadás megakadályozásáról szól, akkor természetesen az árusítandó jegyfajták közé be kell venni a háborús veterán vakvezető kutyájának a helybiztosításos jegyét AAR forgalomban, mérlegelve, hogy melyik háborúban vett részt a veterán és melyik oldalon, mennyire kutya a kutya, és milyen módon állapítható meg a gazdi látásproblémája. Úgy majd egykettőre világos lesz mindenki számára, hogy a mv. általi jegykiadás egy marhaság. De ha a feladat a mv. általi jegykiadás biztosításáról szól, akkor az árusítandó jegyfajták egy könnyen kezelhető halmazra korlátozandók. Kérdés, hogy mi a feladat: biztosítani vagy megakadályozni?
Olyan blaszfémiára már gondolni sem merek, hogy a mozdonyvezető ellenőrizze a jegyeket, amit egy busszsofőr simán megtesz, pedig buszt nehezebb vezetni, mint Bz-t. Hiába, intelligensebbek.
Széles tömegek számára nyílt meg az ingyen utazás lehetősége. Néha, bizonyos vonatoknál ellenőrzik a a le és felszállókat, de van idő...Mikor a fővonalival elmegy a jegyvágó, utána le, illetve felszállnak a potyások...
Ha az utas azt hazudja, hogy a legközelebbi állomástól jön (ha nem, hogy is vesz onnan jegyet? A vonat áll egy kicsit, mindenki beszalad az állomásra és jegyet vesz? :-) ) és onnan van jegye, azt az összeget, amit nem fizet meg a vasútnak, annál sokkal költségesebb rendszerrel lehet ellenőrizni.
Rollende Landstrasse: De vajon akkor is ilyen rugalmas lenne, ha több állomást, felszálló-leszálló utasokat is érintene a KN közlekedés?
A kőszegi vonalon (és a bezárása, akarom mondani, az ideiglenes forgalomszüneteltetése előtt a Körmend–Zalalövő vonalon) is KN-közlekedés volt.
Le volt szabályozva végrehajtási utasításban, hogy miként indulhatott el a megállókból a mv., illetve, hogy milyen esetekben kell vjv. a vonatra (pl. "tökig érő köd" - na, ez persze nem ÍGy volt leírva :D).
Erről nem tudtam. Meglepő rugalmasság a hatóságtól a helyi szabályozás. De vajon akkor is ilyen rugalmas lenne, ha több állomást, felszálló-leszálló utasokat is érintene a KN közlekedés? No, nem ellenzem, csak meglepődtem. Messze van tőlem Somogyszob...
"Nem kell ingyennek lenni, kalauz nélküli rendszer. Naponta egy vonat leszálló utasait ellenőrzik, ott, ahol nagyobb a forgalom, ott inkább van rendőr is a környéken, ha kellene"
Az nem is érdekes,hogy hol szállt fel és mennyit utazott az utas.Jó rendszer.
Jelenleg nincs az F.2 hatálya alá eső vonalakon kalauz (vezető jegyvizsgáló) nélküli rendszer. Személyszállító vonathoz kell mozdonyvezető + vjv. az utasítás szerint.
Nem kell ingyennek lenni, kalauz nélküli rendszer. Naponta egy vonat leszálló utasait ellenőrzik, ott, ahol nagyobb a forgalom, ott inkább van rendőr is a környéken, ha kellene :-)
És az mi, hogy Bz-s vonalakon legyen ingyen a vasút?? És a Putyinos vonalakon??? Vagy azt megfizetjük az atomerőmű árában? :-)
Tudom! Tanulj meg olvasni, mert semmi ilyent nem írtam, hanem arra céloztam, hogy ezentúl kvótákhoz kellene kötni, és nem orrba-szájba osztogatni! Az jó volt egyszeri beetetésnek!
Ezt könnyen be lehet vezetni! Egyszerűen kiadnak róla egy rendeletet, de pénzt nem adnak mellé. A helyjegyet meg meg kéne venni továbbra is, hogy ne legyen káosz.
a regionális személyszállítás-saga speciális esete, a Szocsi-saga
Idekívánkozik egy kiegészítés az idézett hsz.-hoz, ha már tarifákról is beszélünk. Tehát az olimpia óta RZsD-kezelésben álló, Szocsi-környéki elővárosi járatokból 6+6 vonatpárt (két viszonylaton) fenntartanak, mivel a helyi kormányzati szervek ígéretet tettek arra, hogy "valamennyit" fizetnek. És ezt a kétszer hat vonatpárt addig tartják fenn a jelenlegi elképzelések szerint, amíg nem sikerül a szolgáltatást átadniuk az illetékes elővárosi társaságnak (Kubány Expressz-Prigorod). Igen ám, csakhogy a "van egy jó, meg egy rossz hírem" típusú helyzetnek itt is megvan a másik oldala. Eddig ugyanis azon a környéken 1 zóna (ami jelenleg 10 km) ára 18 rubel volt. (Ez országosan nem egységes, az elővárosi-helyi vasúti közlekedésben minden terület maga dolgozza ki a tarifákat és a kedvezményrendszert.) December 29-től a 18 rubeles tarifát 50 rubelre emelte az RZsD.
A társaságnál megjegyezték, hogy a Desiro RUS (Lasztocska) jelenlegi, valós önköltsége (beszerzési árat, energiafogyasztást, fenntartást, infrahasználatot beleértve) 156 rubel lenne zónánként, azaz 10 utaskilométerenként. Ez egy friss számítás, amiben nyilván benne van a gyenge RUR/EUR arány (a jelenleg forgalomban lévő Lasztocskákat EUR-ért vették, a Szinara-gyártásúak még nincsenek köztük), de még ha felezzük, akkor is jóval drágább, mint hagyományos ED4m szerelvényekkel számolva. Ha egyáltalán beszélni lehet valamiféle megtérülésről, akkor azt a Desiro RUS-ok városközi forgalomban tudnák teljesíteni, ahol van fizetőképesebb kereslet. Helyi forgalomban reménytelen az üzemeltetésük, jelentős veszteségek nélkül.
De ezt jóval olcsóbban teszik, mintha teljes árat kéne fizetniük. Legkevésbé költséghatékony, mikor ez különvonatos utazáson történik, amelyől különbusszal térnek otthonaikba.