Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.01.17 0 3 63064

FA-01-89 (Csepel D-350 lenne az alap?)

(Forrás: régifotók.hu)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.01.17 0 3 63063

GA-03-62 (MÁVAG Tr5)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.01.17 0 5 63062

GE-07-44 (Ikarus 280)

gumidani Creative Commons License 2024.01.16 0 4 63061

Köszönöm.

A kérésem inkább a Trizs77 től számazó és a jövőben bemutatandó képekre irányult.

---------

GC 49-20, szerintem a Mező garázsban. (Ott volt ekkora dzsuva. Külön oktatási téma volt a garázs területén való gyalogos közlekedés. Nincs futkározás, aprókat kell lépkedni.)

Korábban már szerepelt mindkét testvére:

 

Előzmény: negyesi_pal (63060)
negyesi_pal Creative Commons License 2024.01.16 0 0 63060

Ő nem tudja megtenni, max. a régifotók gazdája akinél a kép van :) Arra emlékszem, hogy Endrének hívják, de még ez se 100 százalék.

Előzmény: gumidani (63047)
gumidani Creative Commons License 2024.01.16 0 4 63059

"Nem kell kiírni, hogy kitól származik." Úgyis tetszenek tudni. Az egyik "vótmán", a másik új.

 

Austro-Fiat 745 G

HI 705 

gumidani Creative Commons License 2024.01.16 0 4 63058

Itt "todományoskodunk" a képminőségről. Persze szarból nem lehet várat építeni. Azt a három képet egy könyvből másoltam ki, amelyek ott kb. 60x40 mm méretűek. Nem is az autók képezik a képek tárgyát, hanem a mögöttük levő házak. 

Van még egy hasonló szinvonalú kép:

Talán TA 26-96

Előzmény: vt976 (63056)
gumidani Creative Commons License 2024.01.16 0 2 63057

Én meg ennek a 720x667 méretű képnek a láttán terjesztettem elő a kérésemet. Főleg a jövőre vonatkozólag.

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=166156700&t=9177480

 

Most meg két kérdéssel állok elő, amit a tartalékos őrmester értelmi szintjénél feljebb állók felé intézek.

Mi ez az izé a Dodge WC-51-en?

Mit jelentett a bekarikázott Vo?

 

  

Előzmény: apron64 (63055)
vt976 Creative Commons License 2024.01.16 0 0 63056

A harmadik képen az IM helyett inkább TM lehet, mert Kispolszkiból nem volt I-s rendszámú.

Előzmény: gumidani (63048)
apron64 Creative Commons License 2024.01.16 -1 0 63055

Bizonyos határig lehet javítani a nagyított kép minőségén, ha nem csak a képpontokkal, hanem a minőségi beállításokkal is variálsz. De ezt biztosan tudod :-)

A szóban forgó kép 621x800 képpontsűrűsggel, 88,4 KB méretben lett felrakva. Amit én csináltam nagyítás az 1397x1800 képpont, 989 KB méretre beállítva és a kép szerintem nem lett mérvadóan homályosabb az eredetinél. Ennyit tud a Windows. A megoldás egy jó képszerkesztő program.

Itt van egy tipp (természetesen a teljesség igénye nélkül), a netről: https://www.vidmore.com/hu/edit-image/enlarge-image-without-losing-quality/

 

Előzmény: gumidani (63053)
apron64 Creative Commons License 2024.01.16 -1 0 63054

Igazából GordonZsigmondnak szólt a hozzászólásom, csak kapcsolódtam a tiédhez és ezért a te hsz-edre hivatkoztam.

Előzmény: gumidani (63053)
gumidani Creative Commons License 2024.01.16 0 2 63053

A letöltött képet átméretezni én is tudom. De ettől a kis méretben beszkennelt kép lefeljebb életlenebb lesz.

 

Szemléltetésül:

Eredetileg feltöltött 900x600 méretű kép:

 

Ugyanaz felnagyítva 7500x5001 méretre:

Eredmény: semmi 

 

 

Előzmény: apron64 (63049)
trizs77 Creative Commons License 2024.01.16 0 1 63052

Mennyi Steyr-t importáltunk ?

 

 

trizs77 Creative Commons License 2024.01.16 0 1 63051

a RENAULT-8-as is az egyik olyan autó volt akkoriban, amit forintért lehetett kapni a MERKUR-nál.

 

 

Előzmény: gumidani (63048)
apron64 Creative Commons License 2024.01.16 -1 0 63050

Lehet, hogy a fórum is átméretez?

Az előző hsz-emben a nagyított első kép 1397x1800/989KB, a második kép 1708x2200/1,27MB.

 

Előzmény: apron64 (63049)
apron64 Creative Commons License 2024.01.16 -1 3 63049

És ha lehetne kérni, akkor a többi kisebb képet is kérnénk nagyobbra :-)

Ez így kicsit nagyobb lett?

 

Előzmény: gumidani (63047)
gumidani Creative Commons License 2024.01.16 0 3 63048

CT 19-48 talán

 

FS 84-87

 

GB 72-26, PA 12-20 és talán IM 03-70

gumidani Creative Commons License 2024.01.16 0 0 63047

Megtenné, hogy nagyobb felbontában szkennelli be ezeket a csepeles különlegességeket? 

Előzmény: Gordon Zsigmond (63044)
stihl guru Creative Commons License 2024.01.16 0 1 63046

Csepel őse Steyr..

Előzmény: Gordon Zsigmond (63044)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.01.16 0 3 63045

PRÓBA 12-16 (Polski Fiat 126p)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.01.16 0 3 63044

YM-175 (Típus?)

(Régifotók.hu)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.01.16 0 3 63043

XX-01-48 (Plymouth Valiant)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.01.16 0 4 63042

EH-02-40 (Típus?)

(Régifotók.hu)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.01.15 -1 3 63041

BA-14-77 (Volga GAZ M-21)

(Régifotók.hu)

trizs77 Creative Commons License 2024.01.15 0 0 63040

Kb. én is így tudtam fejből, csak már kopnak az emlékek.

Gyuri nagy haver volt.

Előzmény: gumidani (63037)
scsabi Creative Commons License 2024.01.15 0 0 63039

Pontos adataim nincsenek, de emlékeim szerint a 324, 375 és 376 sorozatokból mind több készült, mint 424-ből. (Talán még 326-osból is).

Előzmény: trizs77 (63036)
gumidani Creative Commons License 2024.01.15 0 5 63038

Antivasutasok ne nézzék az előbbi két beírást!

Nekik vigaszul:

Mercedes-Benz 170

FF 441

fortepan_278491

 

CF 18-51 és CM 18-56

MTI-FOTO-F__ZO19651010001 

 

FL 43-15

Multicar 

 

Opel Olympia

CG 48-64

fortepan_278687

Előzmény: gumidani (63037)
gumidani Creative Commons License 2024.01.15 0 2 63037

Villányi György: A magyar mozdonygyártás nagykönyve c. műből kimásolva:

 

A MÁVAG 134 szerkezetszámú, СЖ Эр 798, vagy MÁV 510 típusú (1524 mm nyomtávú) gőzmozdony tűnik a csúcstartónak 1350 darabbal.

 

A MÁVAG DVM-2 szerkezetszámú, MÁV M44 sorozatú és a kb. 7 országba exportált dízelmozdonyból 926 db. készült.

 

A MÁVAG DVM-4 szerkezetszámú, (1435 és 1524 mm nyomtávú) 2 országba exportált dízelmozdonyból 325 db. készült

 

A MÁVAG 90 és 114 szerkezetszámú, MÁV 324 típusú gőzmozdonyból 355+357=712 db. készült.

 

A MÁVAG 122 szerkezetszámú, MÁV 424 és az öt országba exportált (1435 és 1524 mm nyomtávú) gőzmozdonyból 514 készült.

 

A MÁVAG 29 szerkezetszámú, MÁV XII. (utóbb 377) sorozatból 425 db. készült

 

A MÁVAG 28 szerkezetszámú, MÁV III.e (utóbb 326) sorozatból 340 db készült

 

A többiek 300-nál kisebb darabszámúak voltak.

Előzmény: trizs77 (63036)
trizs77 Creative Commons License 2024.01.15 0 1 63036

Egy OFF téma de hátha valaki tud segíteni.

 

A Totalcaron jelent meg egy vasúti emlékező cikk.

Íme :

 

https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2024/01/13/a-magyar-vasuti-jarmugyartas-legendai---a-bivaly/

 

Ebben van ez a mondat :.

 

......"......A magyar vasúti járműgyártás legnagyobb darabszámban gyártott mozdonyáról, minden túlzás nélkül elmondható, hogy napjainkra legendává vált......."

 

Igaz ez a mondat ?

Tényleg a 424-est gyártották legnagyobb darabszámban?

Eddig úgy tudtam, hogy még csak nem is dobogós.

 

Szíves elnézést kérek, hogy OFF témát hoztam ide, de bízom abban, hogy ülnek itt olyanok akiknek van kimutatásuk a gyártott magyar gőzmozdonyok erősorrendjéről (gyártott db számáról.)

 

ON

Desgrévres Creative Commons License 2024.01.15 0 3 63035

 

CF-60-40 (Pontiac 1955.), Esztergom, 1966.

 

 

IV-17-08 és IM-49-19 (FIAT 128). Budai külváros, 1977. (Hajas János képei)

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!