Fogyi: koszonom a megnyugtato valaszokat. Egy kicsit meglepodtem a gyari(?) adatokon, bar biztosan lehet ugy vezetni, hogy osszejojjon a majd 10 liter.
Helyesen a kerdes: a sarvedo gumikrol van szo, vagy hogy hivjak hivatalosan azokat a bigyokat, amiket a kerek moge a kasznira felszerelve a felverodo sarat, kavicsot, vizet megfogjak? A "szarpofozot" meg nem hallottam, de locs-pocs guminak is hivjak, roviden: pocs gumi, ekezet nelkul:-)! (Ezt is az Indexen tanultam.)
bocs a köznyelvi szóhasználatért ill. argó stílusért (szarpofozó ügyben - "sarvego???"), a lényeg: erre szerintem érdemes költeni.
1.4 16V fogyasztása nálam beállt 7L-re(főleg városi, ill. rövidebb távokon klímával), nyaraláson 6L-rel kalkuláltam, ami szerintem 90-100 km/h-nál reális.
4800 km-nél olajat cseréltem, ami nem árt, de a leengedett olaj tiszta és a sűrűsége is optimális volt. (20E Ft)
Viszont arra ügyeljetek, ha utántöltik az ablakmosó folyadékot, 2L 1300 Ft!!! Megint tanultam.
Autómentő kísért be egy Thaliát ma a szervívbe, a csaj behuzta a kéziféket és hátul leszakadt vmi, a mentős ürge megbütykölte ugyan, de csak 20-30-cal tudott jönni. Szerinte nem tipikus probléma, szerintem viszont durva, hogy a Renault az ügyfélre hárítja a költséget, a fék ugye kopó-fogyó alkatrész, nem számít hogy garanciaidőn belül történt mindez.
Az én Thaliam másfél hónapos 1.4 16V.Város állandó klima használat 8 - 8.2 L/ 100 km.Klima nélkül 6.5 - 7 liter.Nyugodt vezetési stilusban ,nem kilöve a lámpáknál max 2500 fodulat/perc ,60 km/h sebbeség.Hosszab úton 100 és 120 km -es sebbeségel 6 liter klimával.A fogyasztást nagyban meghatározza szerintem hogy ki mennyire nyomja a gázpedált.Igaz az is hogy én nem nagy városban lakom.
"A GYÁRI SZARPOFOZÓK (4 DB MŰANYAG LAPOCSKA) IS TUTIK"
Ez mi lenne? A sarvego gumik?
Kerdes, a 1.4 16V tulajokhoz: milyen fogyasztast produkal az autotok? Az Auto2-ben a varosi fogyasztas 9.9l/100km-nek van irva. Ez nekem soknak tunik, foleg az "elavult" Samaram (1.3, 8 szelep, (elvileg) 65LE) max 8.5l/100km-hez kepest.
A.
Ugy latom "meggyogyult" az asszony, tegnap azt tervezte, hogy visszamondja a mai nappal kezdodo tengeri nyaralast, de vegul megis mennek; Fekete Tenger, ~700km (valami jutalomnyaralas az egyetemrol). Felvaltva vezetnek a koleganojevel egy Daciat (uzemanyag=GPL=nagyon olcso). Hatul harom gyerek. Az egyeves kisfiam az egyetlen ferfi kozottuk.
Hi Imre!
Hála istennek,hogy csak ennyivel megúsztátok(a gyalogos is) és remélem a cascobol is jól jössz ki.
Nekem is az a véleményem, hogy kutyaharapást szőrivel, azaz mihamarabb ültesd vissza az asszonyt a volánhoz.
Üdv Nagya!
Sziasztok.
Tegnap az asszony vezette a sarkanyt es elutott egy 67 eves oregembert. A baleset nagyon szerencses kimenetelu volt, az oregnek egy csontja sem tort el, felallt es a legnagyobb gondja az volt, hogy elrepult a cipoje.
Negysavos uton, abszolut szabalytalanul akart atmenni, elment a kozepso zarovonalig, ott valami eszebe jutott es gondolkodas nelkul visszafordult. A felesegem latta, hogy ember az uton, es csak 30km/h sebesseggel ment de igy sem tudta elkerulni okyan hirtelen volt a hatraarc. Szerencsere nem az auto orraval utotte meg hanem a bal sarhanyoval. Az ember a fejevel betorte a szelvedot, meg az ablaktorlonel levo muanyag maszk beszakadt (valoszinu a konyoketol).
Rendorseg kijott, a bacsi nyilatkozatba adta, hogy o volt a hibas, a figyelmetlen, az ugy lezarva.
Sajnos annyira szerencsetlen, hogy nincs mibol szelvedot vegyen nekunk, a rendor is latta ezt es ugy allitotta ki a jegyzokonyvet, hogy a CASCO-val tudjam elintezni.
Szegeny felesegem ugy megijedt, hogy meg egy fel ora mulva is reszketett; nagyon ovatos sofor, de ugy latszik ez sem eleg, ha mas ennyire nem felti az eletet.
SZIASZOK, RÉGEN ÍRTAM (1.4,16V - 10 HETES, 4800KM)
DE RENDSZERESEN OLVASLAK TITEKET.
BAL ELSŐ OLDALÜVEGEM EGY HETE CSAK ÚGY MAGÁTÓL ELDURRANT, ÉJSZAKA, VSZÍNŰ NEM BÍRTA TOVÁBB. FELTÖRÉS KIZÁRVA. MÁS TÍPUSOKNÁL IS ELŐFORDULT MÁR, TI IS HALLOTTATOK HASONLÓKRÓL?
JAVASLOM MINDENKINEK HATALMAS CSOMAGTARTÓNKBA A BELSŐ GUMÍROZOTT BETÉTET - 10.000-ÉRT. HORGÁSZAT, MÁS KALANDOK, PL. BEVÁSÁRLÁS, SZÁLLÍTÁS UTÁN NEM KELL TAKKERKODNI A KÁRPITOT. NEKEM BEJÖTT.
A GYÁRI SZARPOFOZÓK (4 DB MŰANYAG LAPOCSKA) IS TUTIK, ESŐBEN AUTÓPÁLYÁN 170-NÉL ELÉG DISZKRÉTEN KEVERTE-KAVARTA UTÁNAM A VIZET - TÖKÖRBŐL KÉMLELTEM - ÉS AMIÓTA FELSZERELTÜK AZ AJTÓK IS SOKKAL TISZTÁBBAK, MOSÁSNÁL SEHOL SINCSENEK A HOSSZANTI CSÍKOK.
KÉRDÉS VISZONT, AZ AJTÓK KÜLSŐ RÉSZÉNÉL A KÜSZÖBRE RAGASZTHATÓ ERŐSEBB MATRICA, 10.000-OT MEGÉR-E. KI-ÉS BESZÁLLÁSKOR VÉDI A KÜSZÖBÖT, GYERMEKESEKNEK SZERINTEM TUTI. CSAK RENAULT CLIO FELIRATTAL LÁTTAM EDDIG. MAJD MÉG MEGÁLMODOM.
NYARALÁSON CSAK ÓVATOSAN, SOK AZ ŐRÜLT AZ UTAKON, ELÉG SZAR LÁTVÁNY A HATÁR UTÁN A MAGYAR RENDSZÁMÚ AUTÓ AUTÓMENTŐN. (MEG A 2 HÉTRE SZÁNT KONZERVET IS OTTHON KELL MEGENNI!!!)
Tegnap egy parkolóban valami BAROM nekicsapta az alig egy hetes autómnak az ajtaját és csinált rajta egy horpadást. Az ügyet többen látták, köztük egy haver is és lett betétlap, de a guta üt meg.
A márkakereskedőnél lehet rendelni eredeti javítófestéket, én ma rendeltem meg, 2.488 Ft-ba kerül. Én is egy kavicsfelverődés nyomát szeretném kijavítani. A festéket a kocsi színkódja szerint rendelték, lesz benne egy javítófesték és egy fixáló lakk.
Nem tudjátok hol lehet kapni olcsó, de esztétikus sebességváltó gombot. Győrben. És egy láma kérdés: ezek a gombok kompatibilisek mindenféle karral? Ugyanis a Thaliáé hmmm.... hát... finoman szólva is qrvaronda.
Hi emberek !
Tegnap megcsináltattam az olajcserét, hát mit mondjak eléggé fekete olaj jött ki a thalicsból nem tudom hogy merik erre vállalni a 30000 kilométert?
A válto rudazatom még mindig olajos, (a szerelő szerint az összes Thalicsé ilyen) a váltóból kijövő rudra ugy van ráhegesztve a rudazat, ha ez csavarozva lenne lehetne a szimeringet alulról cserélni.SAJNOS íGY CSAK A VÁLTÓ SZÉTSZERLÉSÉVEL LEHET CSERÉLNI!!!!! Röhej 1000ft alkatrész cseréjéhez sacc/kb 8óra munkadij és lehet,hogy 1 év múlva ugyanolyan.
Sajnos a szerelő azt mondta, hogy az összes régebbi rönyonál ilyen elvetemülten oldották meg a váltó rudazatot.A most kijövő újabb (és nagyobb)rönyoknál már felülről csatlakozik.(lehet,hogy felvettek egy MAGYAR józan paraszti ésszel megáldott mérnököt?)
Ne haragudjatok a rossz hírekért, csak ez a tervezői hülyeség nagyon a bögyömben van.
További jó Thalicskázást.
Nagya
joe69!
Néhány adat amit tapasztaltam az 1,4 98LE-sel éjszaka autópályán 172 km/h és volt még a pedálban!
1,5 DCi szintén a pályán 160 km/h és itt is volt még a pedálban bizony a sebességel párhuzamosan megnő a fogyasztás is rendesen! Hogy mennyi lehet a maximum sajnos nem tudom mert tényleg elég hangos a menetzaj mind a két Thalicskánál!
Talán kicsit instabil is ennél a sebességnél a kocsi de lehet ez csak az aránylag erős szélnek tudható be a dci esetében!!!
Megnéztem az összehasonlító tesztet is az Autó2-ön. Nem hiszem, hogy a Fabia Sedan keskenyebb lenne a Kombinál. Mindenesetre a Kombi adatai között az 1893-mat írja szélességre. Val.szeg inkább a másik adat a valós.
Az Autó2 szerint a Thalia 4171x1639x1437, a Fabia 4222x1893x1452. Ezért gondoltam a kb. 25 cm-t, ami akkor pontosan a fenti adatok alapján 254 mm, ami 25,4 cm. Lehet, hogy az Autó2 nem jól tudja valamelyik adatot.
Ja mégvalami!
Előtte csodás favoritom volt, de szerintem az utastér nem szélességre, hanem hosszuságra nagyobb (hátul a lábhely nagyobb volt )
További balesetmentes Thalicskázást.
Na szóval melyik a szélesebb???
A felső adat mindig a Thalicskáé(A2 összehasonlítóteszt)606km-25.77L=4.25L
hosszutáv automata légkondi(ha melegem van letekerem az ablakot).
További jó thalicskázást.
Renault Thalia
1.4 RN
Skoda Fabia Sedan
1.4 Classic
Befecskendezés
Hengerenkénti
Vezérlés/szelepszám
OHC/8
OHV/8
Hengerűrtartalom [cm3]
1390
1397
Furat x löket [mm]
75,8x77
75,5x78
Kompresszióviszony
9,5:1
10:01
Teljesítmény [LE/kW/perc]
75/55/5500
68/50/5000
Nyomaték [Nm/perc]
114/4250
120/2500
Végsebesség [km/h]
170
162
Gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra [s]
12,1
15,4
Fogyasztás:
városon kívül/város [l/100km]
5,6/8,8
5,5/9,4
Hossz x szél x mag [mm]
4150x1639x1427
4222x1645x1450
A Skoda motor sem volt rossz. Végsebességben kb. ugyanott van a két moci, gyorsulásban szvsz az első két fokozatban a Fabia a jobb, a harmadikban fej-fej mellett, a negyedikben a Thalia nagyon megy, az ötödikben ismét fej fej mellett halad a két autó. Bár mind az elöbbiek, mind a végsebesség függ a fokozatok áttételeitől. A fogysztásban az 1.5-ös diesel agyonveri az 1.4-es Mpi-t. A Fabiaval hosszú országúti és autópályamenetnél mértem 6,3-mat, de inkább 6,5 és 7 között fogyasztott. A városban dugóban vagy rövid távon a tizet is bekapta, de nyolc alá csak ritkán sikerült lenyomnom. A Thalia 100,8 km.-en Budapest-Győr M1 autópályán légkondis menetben első kattanásig 4,91 liter ivott az olcsóbbikból.
Viszont a Skoda tágasabb belül. A Thalia 25(!) cm-vel keskenyebb, alacsonyabb és rövidebb, mint a Fabia. Ráadásul hiába óriási a csomagtartó, az én Fabia kombimhoz képest nagyon nehéz pakolni bele. A Fabia-nak a hátsó ülését osztottan is lehetett dönteni. És a Fabia-ban még volt ABS, elektromosan állítható és fűthető tükrök, fedélzeti kompjuter, csomagtérben 12V-s csatlakozó, két pohártartó, stb. Ezek most még hiányoznak. Viszont az a Thalia mellett szól, hogy hasonló motorral és felszereltséggel a Fabia sokkal drágább lenne. Szóval szerintem a Thalia nem volt rossz választás, ha már ki kellett szállni a céges(!) Fabia-ból.
macs45
A seb.váltózárhoz azért kell egy kis munka, hogy elvigyék, ha már az az autó kell nekik. Utána a műhelyben ki kell szerelniük, mert nem lesz kulcs hozzá. Tehát mindenképpen bele kell fektetni egy kis munkát. Talán egy másik autót fognak ellopni, ha látják, hogy seb.váltózár van benne.
Hi!
A márkaszerviz(kereskedés)ben anno láttam javítófestéket a kirakati polcon, a használati utasítás gondolom jár hozzá. Ha jól révedek néhány ezer HUF.
Sziasztok!
Nagy örömömre sikeresen eltalálta az autót egy felverődő kődarab, ami meg is látszik az autón. El lehet tünteni valahogy az ilyen pici sérülésket? (javító festék vagy valami hasonlóval) vagy szakember kell hozzá és jó sok pénz. :(
ironmen
Azért egy picit túl egyszerűsítetted. Emelni kell az autót, utána vágni a váltórudat, majd nagyon erősen rögzíteni (mivel a hajtáslánc terhelésváltása kidobja üresbe). Pont ennek köszönhetően maradt meg egy ismerős autója. Utána is csak 2. fokozat marad, így egy bőgő motorú alig 50-el vánszorgó autó inkább feltűnő a rendőrőknek. Szóval szerintem a váltózár az egyik legtöbb lopásidőt növelő megoldás.