"New kid" vagyok ezen a fórumon, mert eddig még soha nem volt Toyotám. Egy hete viszont már boldog tulajdonosa vagyok egy 2002-es évjáratú 2.0 VVT-I benzines RAV4-nek. :-) Mivel a kocsihoz nincs használati útmutató, sőt a kereskedő sem tudott mindenről felvilágosítást adni, lenne pár kérdésem - és bocs, hogy nem olvastam végig a 25ezer hozzászólást. A kocsi automata váltós, eddig még ilyet nem használtam. A P,R,N,D,2 tiszta, de mit jelent az "L"? Mi az a gomb a sebváltó botján, aminek a benyomása után a műszerfalon az O/D OFF jelenik meg? Mit jelent a sebváltó mellett lévő kis gomb "Shift lock" felirattal? Segítségeteket köszönöm!
szerencsére nints túl shock tapasztalatom, de ha van tuti kasztnis ismerősöd, akkor hozzá vidd, ha nints akkor szerezz (ezt úgy értem, hogy kérdezd körbe az ismerőseidet), meg fényezőt is!!! Idegen helyre (ide tartozik a márka szervíz is) tsak akkor vidd, ha tucc referenciát nézni, és/vagy nints más választásod. Persze ez tsak akkor érvényes, ha érdekel milyen minőségű lesz a munka
Nnna, ma reggel sikeresen telibevertek balról. Még nem tudom, hogy mit kellene tennem, mert sérült a bal első ajtő, picit a sárvédő és a hátsó ajtó, és benyomódott egy keveset a küszöb is. Ha valakinek vannak kárrendezős tapasztalatai, akkor várom az ötleteket. Szívem szerint bevinném valami rendes Toyota-szervizbe, és megcsináltatnám, de kérdés, hogy egy Posta Biztosító ilyenkor mit fizet?
Nekem egy olyan kérdésem lenne, hogy: Van egy 2003-as kis Yarisom és karira kaptam hozzá egy T Sport logót és szeretném feltenni, de sajna a hűtőrácsom nem olyan mint a sport Yarisokon és nem igazán akar bepasszolni. Van esetleg ötlet, hogyan és mivel szuperáljam oda? Vagy esetleg nem tudjátok, hogy kb. mennyibe kerülne egy sport hűtőrács és hol lehetne olyat beszerezni???
A gumiharang nagy valószínűséggel rá van égve-rohadva az izzó testére, úgyhogy meg fox vele küzdeni... Egy kis csavathúzó segíthet, ha van hely alányúlni és elválasztani a gumit a fémtől.
CarinaII-ben 50 000 km-t bírt a hátsó gyári ami kb 6 év alatt került bele. Aztán a követketző szintén gyári dettó ennyit bírt ki, utána úgy lengett mint egy hajó. Pedig nem volt az autóval "cuccolva" soha, vonóhorog sem volt rajta, és pár hónaposan lett véve. Létezik hozzá egyébként gyári erősített is, csak sajnos abban az időben nem volt beszerezhető mikor épp kellett. Első fékbetét, hátsó lengéscsillapító és a kipuffogó az fogyóalkatrész volt, na meg a benzint is szerette. Igaz semmi mással nem volt gond a 12-13 év alatt.
Lengéscsillapító ügyben: Én azt javaslom, hogy vegyél újat és fontos, hogy párban!!! Ugyanis, ha eltérő a két oldal teljesítménye, akkor csavarodni fog a kaszni!! Én mind a négyet kicseréltem már (nem néztem soha a porvédők állapotát...) tudom ajánlani Sachs Super Touring-ot 17000/db és baromi yoo. Addig tuti nem lesz bajod vele, amíg meglesz a kocsi, feltáve ha odafigyelsz a porvédőkre. Persze a gyári kb. fele ennyi/db, aminek ugyan nem olyan yoo a teljesítménye, de gondod azzal sem lesz többet az tuti.
Aloha Mindenki! Érdeklődnék, hogy van-e valakinak 1996 1.3 16V EFI (65kW) Corollához gépkönyv! Szivesen megvenném, illetve ha nem eladó nagyon yoo lenne ha lemásolhatnám! Előre is köszönöm Aloha!
Aloha! Ha levetted a csatlakozót és a gumit, akkor keress egy kb. 1mm vastag kicsike fém kart amit kis mértékben be kell tolni, majd vagy fel, vagy le ki kell akasztani! Ezutén ha nem jön ki az izzó, akkor az nem fordúlhat elő! Aloha!
"Ha nekem egy autón 100 ezret bír egy lengéscsillapító úgy kiviszem a MÉH telepre mint a szart. "
Hát, nekem az E10-esemen a gyári lengéscsillapítók (garantáltan) 85 ezer után már eléggé szarok voltak a szerelőm szerint. Főleg a hátsók, de azért elöl se voltak a toppon.
pedig ugy kell. leveszed azt a gumibaszt meg a csatlakozot es van ott egy idiota formaju hajlitott drot, azt kell megfelelo iranyban kipattintani (le ki be akarmi)
Nem tudom mennyit bír, csak tippeltem. Ha egy gyári bír Budapesten 100ezret, gondolom a felújított jó, ha harmadát felét bírja. De szvsz az se olyan rossz, mivel én gyakran cserélek autót, tuti a felúíjtást választanám.
Elnézést kérek előre is, ha túl láma a kérdés, de nem vagyok gyakorlott az ilyenben.
Adott egy 1999-es béka Corolla, és szeretném kicserélni az első izzót, mert kiégett (legalábbis nem ég). Hogyan lehet ezt megtenni, vagy hol lehet megnézni, hogy hogyan kell ezt megtenni?
Próbáltam, de hátul csak egy gumiharang van, meg egy csatlakozó. Hiába csatlakoztattam le és húztam le a gumit, az izzót nem sikerült kivegyem...
Én anyám 206-osában újíttattam fel az első lengéscsillapítókat, mert egy nagy döccenőre való gyors ráhajtás után folyni kezdtek. Nekem 10 ezer volt darabja, és nem volt vele gond, igaz kb. 10 ezret mentem utána vele, aztán eladtuk a kocsit. A kérdés az, hogy hányszor lehet felújítani egy lengéscsillapítót. Ha többször fel lehet, és a felújított kitart 30 ezret, akkor nincs gond, az ember felújítja kétszer, addig úgyis eladja nagy valószínűséggel a kocsit, a vevő meg az új l.csillapítók árát úgyse fizetné meg, így "kár belé":).
Nekem Szivákékat ajánlották a Váci úton. http://www.lengescsillapitokszivak.hu Amúgy meg az a kérdés, hogy nagy különbség van-e aközt, hogy felújíttatom mind a 4-et, kb. 40ezerből, vagy veszek valamit újat, 4x17ezerből+szerelés. Mert anyagilag nekem most nagyon nem mindegy, főleg hogy most raktam rendbe a teljes fékrendszert, hamarosan vizsga, és egy katalizátor is elkelne valahonnan.