Köszi, végülis a Capri által ajánlott glettelő+modellgipsz kombót alkalmaztam, de a nagyszobában olyan mély volt a hézag, hogy oda befújtam előtte egy kis purhabot is, majd amikor az megszilárdult, arra nyomtam a gipszet. Lassan kezdem látni a munka végét, de az biztos, hogy 100nm / 3 szobás lakás felújításába soha többet nem fogok bele egyedül :)
Igazad van abban, hogy a hibák egyik fő oka a műszaki ellenőrzés gyengesége, de szerintem sok esetben (nem indegyikben) a statikai számítások hiánya is. Pont azért szeretnénk egy adagyűjtést, hogy ezek milyen jelentőségűek. Ha van minta, amitt elemezni lehet, lehet objektíven itélni. Lehet, hogy nem az én véleményem lesz a megalapozott.
Aha. Akkor nem olyanokra van szukseged, mint az en '70-es evek beli hazam hibai.
Mondjuk szemelyes velemenyem, hogy a hibak nem a statikai terv hianyabol, hanem a muszaki ellenorzes hianyabol erednek. Pont azert nem kell statikai terv, mert ha a gyartoi eloirasokat, alaptechnologiakat betartjak, akkor nem lesz gond. Viszont nem tartjak be. Pl a tobbseg azt hiszi, hogy a porotherm athidalo az teherviselo, beteszem azt folytatom a falazast es kesz. Ezek az emberek a statikai tervet, vasalasi tervet sem fogjak betartani ha nincs ott valaki korbaccsal.
Vakoló cuccal simán megy, csak elötte be kell nedvesíteni a régi vakolatot spricnivel. Ezután szárazabb vakolatot apránként be tudsz dolgozni spaklival. Ha nagyon teli a tököd, akkor stukatúr gipsz, 2 perc alatt köt. Hátránya, h marha kemény lesz, tehát ne hagyd, h a síkból kilógjon. Természetesen nedvesíteni itt is kell. Ez nálad sima ügy, muternál közfalat bontottam, és azt vakoltam vissza, a két szoba szintje nem volt ugyanaz, na ott oráloztam rendesen. :)
Igen, minden ilyesmi. Nem titok a cél, készíteni egy rövid tanulmányt, hogy ezekre a házakra miért érdemes - elsősorban a Megrendelőnek - statikai tervet készíteni. A jelenlegi (legutóbbi 1000-szer módosított) törvény szerint ebben a kategóriában nem kell statikus.
keresek olyan tartószerkezeti hiba eseteket, ahol az épület nem több, mint 3 szint, nem magasabb 7,5 méternél és a legnagyobb fesztáv kisebb, mint 5,40 méter.
Gipszkarton profilméretek között van különbség? Azért kérdezem, mert CD60-as profilhoz jó-e az 50/120 direktfüggezstő. A CD60-as profil szerintem 6 cm széles..
nehéz kérdésem lenne. Sima téglalap alaprajzú házam alagsora (4 autónyi méretű garázs) félig földbe ásva készült kisméretű tömör tégla 30-as fallal, sávalappal. A padló le van betonozva L alakban, ez a garázs padlójának kb 60-70%-a. A maradék egybefüggő terület döngölt föld, ha ide bármit leteszek (kartondoboz, fém tárgyak), heteken belül szétrohad a talaj nedvessége miatt.
A garázs betonpadlója porszáraz, nem szivárog, gondolom a földbe ásott falak kívülről az akkori (20 éves) kátránypapírral + védő téglafallal szigetelve vannak, apró szivárgás van egy helyen, de elhanyagolható.
A kérdés:
a maradék 30% földet hogyan betonozzam le? (nem a beton összetétel érdekel, hanem a legfontosabb: hő és vízszigetelés, azaz alá fektessek vmi fóliát? a fólia végeit hajtam fel a köz- és külső falra belülről, vagy mit csináljak a túllógó fóliadarabokkal? Alapozni kell a betont? Ebből a garázsrészből fűtött belteret fogunk csinálni (tehát laknánk benne) Fűtés nem kell folyamatosan, elég lesz a pici légm3 miatt egy villanykonvektor, nem ez lesz a nappalink, ráadásul felette levő szint padlófűtéssel fűtött (mert az a nappali) így itt automatikus mennyezetfűtés lesz (mert a padlófűtésem alja és a garázs teteje között nincs hőszig - előző tulaj rulez)
Milyen vastag beton kell? mit tegyek alá? sódert? Hogyan kell ezt vízbiztosra csinálni?
Nem szeretném ha a talajvíz beköszönne, a szerelőaknában ami a padlószint alatt van (de jó mély, kb 150 cm) volt már 50 centis víz (az nincs rendesen vízszigetelve az egyik falon)
Olyan embert keresnék, akinek van tapasztalata utólagos alapmegerősítéssel kapcsolatban. Statikusunk szerint ha tetőteret akarunk a házra, mindenképp szükségünk lesz alapmegerősítésre, mert a jelenlegi agyagos izéből képzett sávalap oldalirányban nem tartja az épületet, ezért nem ajánlja a jelenlegi, amúgy jó állapotban lévő tető lebontását, mert félő, hogy károsodna a falszerkezet. Olvasgattam utólagos alapmegerősítéses módszerekről (kibontás+alábetonozás, jet-grouting), az érdekelne, hogy milyen a megbízhatósága ezeknek a módszereknek és kb mibe kerülnek, egyáltalán érdemes-e ilyenben gondolkodni, vagy ezek csak szükségmegoldások? Köszi a segítséget.
(L alakú, kisméretű téglából épített kb 45 centi vastag falakból álló házról van szó, fafödémmel, a főfalak kb 55 folyóméter hosszúak)
Köszi! Már kinyomoztam!
Rajz a héten, a megfelelő aláírással meg van. A gázos nálunk már beszerelt mindent, csak el kell „gázosítani” a házat! J.héten jön az emberke átvenni, a gázosok pedig erre felé max. két nap alatt kihozzák a gázórát. Akkor ezek szerint nekem viszonylag ügyes gázosom van!
a menet: rajz, jovahagyas, szereles, atvetel, orafelszereles.
ha mindent naivan csinalsz, akkor ez szumma fel ev. ha normalis szerelod van, akinek nem ez az elso meloja, o intez mindent a tervezo kivalasztasatol a gazorafelszereles igenyleseig, tudja a megfelelo emberek mobilszamat es hogy kinek melyik zsebebe mennyit szokas tolni, akkor 2 honapba is beleferhet.
Nekem azt mondta a gázos, hogy ha kész van a rajz, aláírta akinek kellett, akkor vmi műszaki ellenőr kijön, aki átadja, és kész. Ő bevezeti és elvileg megvagyunk!
Nekem tényleg ezt mondta, és eddig nem hazudott semmiben. Egyébként nem igazán tudom, hogy mi a menete!
Köszönöm a múltkori tippeket, tanácsokat. Most az a problémám, hogy hogyan tudnám visszavakolni a plafonon lévő (a födém illesztési hézagában menő) vezetéket? Próbáltam sűrűbbre kevert gyári vakolattal, de azonnal lepotyog, még akkor is, ha spaklival belekenem a mélyedésbe.
Mit lehet ezzel tenni? Fújjam ki purhabbal, és vakoljak rá arra?
Egy kis segítséget kérnék? Valaki tud vmit a gázelvezetési rajzról? Mi már költöznénk a házunkba, de ez a rajz még nincs meg, addig meg ugye fűtés sincs!
A gázosunk már 1 hónapja beadta a tervrajzunkat, de eredmény semmi. Ez máshol is ilyen lassú, vagy csak a mi kis városunkban. Az a baj, hogy a gázos nagyon zaklatni se meri őket, mert akkor állítólag még ennyire se haladnak, és, hogy csak egyedül ez a banda csinál ilyet a városban. Szerintetek hívjam fel a Dégázt és kérdezzek utána, vagy felejtsem el, és majd kész lesz. A vízelvezetési 4 nap alatt elkészült, ebben mi az ilyen nehéz?
1. a csorbázást felejtsd el!!! mert ha megakar repedni úgy is megfog.( még az újonnan épült is képes rá) a csorbázással csak azt éred el hogy kiszámíthatatlan irányba lesznek a repedések.
2. amivel csökkenthető a repedések mértéke: az alapozás megkezdése előtt keverjetek nagyon híg cementtejet és locsoljátok az alap alá (egy kőműves sem csinálja pedig az alap kiásásakor meglazult talaj kiválóan stabilizálható ezzel a módszerrel.
3.a régi alappal több helyen össze kell kötni az újat (minél vastagabb (20-30mm)vassal,minél mélyebben befúrva, mert azon a helyen nyíró erők fognak fellépni és az alapozásban használt vasalat átmérője nem képes ezt a terhet elviselni, mert ott nem homogén a szerkezet.
4. a koszorúnál is hasonló a helyzet azzal a különbséggel hogy ott valószínű a keresztmetszet miatt csak a közepébe tudtok egy max. 2 db berakni.
Meg lehet csinálni gond nélkül. Még olyan sokba sem kerül. Ki kell kéri statikus véleményét a talajról és az alapok összeépítésének módjáról, valamint nem árt a falakat is összeépíteni csorbázattal, a koszorú összevasalása is fontos. A probléma oka a nem kellő körültekintő, gondatlan, ész nélküli kivitelezés szokott lenni. Egy kis plussz munkával - kb. 3 nap - ezek a problémák elkerülhetők. Kérdés még hogy a régi épület alapja milyen? elég erős e ? Mozog e az épület? No de ez a statikus kenyere. Masgas
Köszönöm a segítséget! Esetleg van valakinek tapasztalata arról, hogy: van egy ház, ehhez akarok hozzátoldani még . Az a nagy problémám, hogy össze lehet -e hozzni, úgy az alapokat, falakat, hogy később ne látszodjon meg( repedés, stb) vagy bontsam le. Tudom, hogy jóval drágábban jönnék ki, de a későbbiekben zavarna, ha repedések csúfitanák a házat, amire így sem kell keveset költeni, de ha összelehetne hozzni, miért ne sporolnék.
Vannak az ún. szocpol építésű házak, ahol az amúgy is alábecsült anyagmennyiség mellett még ki is szokott maradni pár zsák cement, ill. egyéb hajmeresztő dolgok is történnek. Gondolom ezeknél jön ki hasonló minimál költségvetés.
Meséltek olyat, hogy átadásnál a konnektorok helyén a védőcsőben csak a kilógó 10-15cm vezeték volt, hogy úgy tűnjön: kész a vezetékezés, csak még nem szerelvényeztek. Közben ha meghúztad a kilógó vezetéket, egyből a kezedben maradt... Sokan élnek ilyenekből.
Itt valaki belinkelt egy generálkivitelezőt, aki 125e/nm ártól épít házakat. Nagyon szerény a kivitelezés tartalma, de ha azt is hosszáveszed, hogy ő még 2 millát keres rajta minimum.... Egyébként én inkább netto 150-200e /nmre saccolom.
Szia, én az anyagárat tudom neked megmondani a saját példámmal:
144 m2, 30-as prokoncept fal, fa födém, szerelt válaszfal, betoncserepes normál tető, padló és falfűtés, 3 rétegű nyz, stb. Ez nekem kulcsrakészen anyagárban!! közel 10M bruttó ft.
Sziasztok! Abban kérném a segítségeteket, hogy kb. milyen m2 árakkal számoljak, ha házat akarok építeni. a telek már megvan, csak azt nem döntöttem el, hogy felújítom a házat vagy letúrom és építek rá kb. 140 m2 lenne + 20m2 terasz és egy kis pince kb . 15m2, bár erről esetleg lemondok.. Szerkeztkész és kulcsrakész tipp is érdekelne, kb átlagos minőségű annyagokkal és munkadíjakkal. Köszönöm
Holnap szaladok a bótba. Van néhány hétvégén is nyitva tartó -amúgy drága- barkácsáruház, de nekem nem hiszem, hogy nagyon-nagyon sok cuccra lesz szükségem 12 nm-re, talán kibírom. Inkább fontosabb a jobb kötés.
Tegnap lebetonoztam a kültéri teraszom tetejét földnedves betonnal. Földnedvessel, mert csak másfél köbméterre volt szükségem és billencs hozta. Elhúztam, piszkosul egyenes lett, de a felülete...... hát.... báncsa a szememet. (Hiába locsolgattam a tetejét elhúzás előtt.) Az elkövetkezendő egy, de inkább két évben nem lesz időm/energiám/pénzem leburkolni, addig pucéron marad a járófelület.
Kérdésem a hozzáértőkhöz, lécci lécci:
1. Maradt két zsák Terranova aljzatkiegyenlítőm. Kültérre felhasználhatom-e a felületi egyenetlenségek kitöltésére, az időtálló, kb. két évig terhelés/járás álló felületet képez-e, mely később képes lesz fogadni a rá hajigált járólapot? Ha nem akkor mit ajánlotok helyette?
2. Ha az aljzatkiegyenlítő oké, akkor mikor önthetem ki a betonra, lévén tegnapi beton, kontra megyünk bele a télbe, még ha ezt az időjárás jelenleg nem is igazolja. Szóval haladnom kéne, úgy a biztos.