Keresés

Részletes keresés

Yooha Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5772

Tényleg? Akkor ugyebár a Böszörményi út se olyan hosszú, minek rajta tömegközlekedés?

Senki nem mondta hogy nem kellene bárhova is tömegközlekedés. Azt mondtam, hogy a menetrend összeállításánál az csak a 4567. szempont, hogy egy útvonalon az ott járó buszok közül mind ugyanott álljon meg. Főleg, ha az az útszakasz a hossza miatt nem valószínűsíti, hogy pont az egyik végétől a másikig sokan utaznának.

 

A 24-es "menetrendszerint" késik 5-10 perceket. Akkor hova is álljak?

Erre gondolom nem tőlem várod a választ :)

A csatlakozás tervezhetetlenségét pedig nem kell bemutatnod, nekem eddig az a rekord, hogy 8 perc nem volt elég az átszállásra. 13-23(vagy Y, ideglenes menetrend volt) az Egyetem térnél. 5 perc késés + 3 perc sietés, és egymás után állt be a megállóba a 2 busz, csak nekem rossz sorrendben. És természetesen nem várta meg az első a hátsót. Utána sprint a DAB székházig, hogy ugyanazt a 23-ast elérjem, amíg at körbement.

Előzmény: atty707 (5762)
ZotyaJ Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5771

"De nem hiszem, hogy megtérülne valaha is a befektetés, mert lassan trolit kevesebbet látni az utakon, mint szocialista személygépjárműveket..."

 

Közösségi közlekedés esetében önmagában való megtérülésről beszélni értelmetlen. Társadalmi hasznosság, externális költségek és hasonló tényezők figyelembevételével tehető "megérülővé" az adott beruházás. 

Előzmény: atty707 (5770)
atty707 Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5770

Nagy távolságok esetén a közöttpályás közlekedésnek még jódarabig előnye lesz, hiszen energiafelhasználás és talán biztonság szempontjából sem fogod tudni ugyanazt nyújtani gumikerekeken. 

A kulcsszó a nagy távolság. Debrecen nem nagy távolság. A nánásig menő "HÉV"-et én is támogatom, de ennél kisebb távolságra felesleges.

 

Az hogy a "troli" mennyire idejét múlt lesz 10 év múlva nem tudni

Ezért írtam, hogy ezt Ti majd meglátjátok 10 év múlva. Én már nem...

 

a jelenlegi hálózattal valamit kezdeni kell...

Nagyjából elbontani a dkv-itk szerint... Első lépések közt célszerű lenne a Köztemetőtől meghosszabbítani a Doberdóig, vagy még inkább a nem létező vezér utcai vasútállomásig. De nem hiszem, hogy megtérülne valaha is a befektetés, mert lassan trolit kevesebbet látni az utakon, mint szocialista személygépjárműveket...

Előzmény: ZotyaJ (5767)
marky-511 Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5769

Nem úgy értettem, hogy ugyanaz az útvonal és menetrend kellene. Felsőjózsa (34-es végállomása) - Alsójózsai utca (de ha az útviszonyok engednék, még tovább). A menetrend teljes egészében a HÉV-hez alkalmazkodna.

Előzmény: atty707 (5765)
ZotyaJ Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5768

"A körjáratoknak az a "hibája", hogy nem azonos igényű területeket fednek le. Azaz nehéz felfűzni egy hosszú "átmenő" vagy hosszú kör viszonylatra"

 

Ez a vonalvezetéstúl függ, átmenős vonalat is lehet "nem azonos igényű" területen vinni. Meg ugye attól, hogy az egyes célforgalmi irányokat hova terheled rá. 


"Ha belegondolsz az Újkert (mai 31 32) belváros kapcsolat valamennyivel nagyobb mobilitási igényt mutat, mint a Böszörményi út."

 

Tévedsz, ha a helyközid is hosszáveszed a Böszörményi úton másfélszer nagyobb az utasforgalom.

 

Olyan kevés lett az utas és olyan rendszertelen a közlekedés, hogy jelen helyzetben nem az az elsődleges probléma, hogy hol milyen zsúfoltság alakul ki.  Sokkal fontosabbnak tartom, hogy a város egészén azonos ütemű legyen a közlekedés, ne legyen olyan, hogy párhuzamos vonalvezetés esetén az egyik vonalon 20 perc a másikon meg 30 perc.... ismeritek. 

Debrecenben ideális követési időcsoport lenne: 2,5 - 5 - 7,5 - 15 - 30 - 60

 

 

Előzmény: KSKs (5754)
ZotyaJ Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5767

"Ha 10 év időre szeretnél előre tervezni, akkor tudni kellene, hogy 10 év múlva melyek lesznek a város frekventált pontjai ezeken kívül. pl. 1995-ben gondoltad-e volna, hogy az Egyetem jelentős része a Kassai úton lesz, ott, ahol romos épületeket hagytak maguk után a szovjet katonák?"

 

Részben igazad van, hogy nem egyszerű dolog 10 évre előre tervezni, de azért, ha jobban belegondoltok a városvezés amatőr városfejlesztési lépései nagyban hozzájártak ahhogy, hogy más városokhoz képest sokkal több problémát jelent egy-egy városrész közlekedésének a megszervezése. A legnagyobb baj az, hogy amikor eldöntik, hogy egy egy-egy városrész milyen funkcióval rendelkezzen akkor utolsóként jut eszükbe, hogy az tömegközlekedéssel hogyan lehet majd kiszolgálni. Rendkívül rossz helyen van IT services, a határ úti ipari park "zsákutcáiról" meg ne is beszéljünk. Régebbi rossz példa a BIOGAL is. Ezeknek a busszal való kiszolgálása az "ipszilonozás" nem éppen segíti elő, hogy gazdaságosan és utasbarátmódon el legyenek látva.

 

Az önkormányzatnak, mint hatóságnak és mint jogalkotó szervnek igenis komoly befolyása van, hogy hol és mit enged építeni. (A machboxszal már jól játszunk, mert pavilonok esetében ez már nagyon jól megy...) Debrencen közlekedési problémáinak fele a rossz várostervezési lépésekre vezethető vissza.

 

"Debrecen akkor veszíti a legtöbbet, ha felmondja a szerződést. "

 

Hidd el, hogy mindenre van megoldás, ha akarjuk :)

 

"Ez eddig oké, de 10 év távlatról beszélgetünk. Nekem az a véleményem, hogy 10 év múlva "idejét múlt" technológia lesz a troli, pontosabban a kötött pályás városi közlekedés, mert addigra biztosan az elektromos hajtásláncok fejlődnek annyit, hogy csuklós buszok is biztonságosan, "nagy" sebességgel meg tudnak tenni több napnyi távolságot akkumulátorról"

 

Vagy addigra embereket is tudnak teleportálni... Nagy távolságok esetén a közöttpályás közlekedésnek még jódarabig előnye lesz, hiszen energiafelhasználás és talán biztonság szempontjából sem fogod tudni ugyanazt nyújtani gumikerekeken. A jelenlegi trendek szerint a hibrid, több áramnemű, több funkciós járművek felé mutatnak, de ez nem ekvivalens azzal, hogy szükségtelen a vezeték. Az hogy a "troli" mennyire idejét múlt lesz 10 év múlva nem tudni, de a jelenlegi hálózattal valamit kezdeni kell...

 

ZotyaJ Creative Commons License 2013.01.17 0 0 5766

"Valószínűleg az a fő ok, hogy a garázsmenetért kevesebb km díjat kell fizetni, mint a normál járatért..."

 

Ugyanannyit fizetnek a semmiért is.

Előzmény: LoLkA (5743)
atty707 Creative Commons License 2013.01.17 0 0 5765

Felsőjózsa és Alsójózsa között közlekedhetne újra "helyi" busz, mint a Volán idejében.

Ezt ne is említsd, mert maga volt a vicc kategória. Egy nap 2(!) alkalommal jött le alsóra, egyébként felsőjózsán közlekedett A mostani 34-es végállomás, és a Felsőjózsai u. között. Ráadásul "ügyesen" egy időben indult a 36-ossal, így tényleg kihasználatlan volt...

Előzmény: marky-511 (5764)
marky-511 Creative Commons License 2013.01.17 0 0 5764

Átadják a "falábú fiúknak" a stadiont aranyból?

 

A stadiont 2017-ben tervezik átadni, más tészta. Persze ettől még sz*rakodhatnak vele annyit, mint a villamossal, és fognak is :)

 

Aki az útvonalán él, az mind már most utálja a 2-es villamost, így még az is lehet, hogy a többség bojkottálni fogja...

 

Nem lep meg. Nekem sem tetszene, ha a 31-es és a 32-es likvidálása miatt nem lenne megközelíthető a Segner tér, a buszállomás, a Csapó utca, Kossuth utca, stb. Ezért kéne ésszerűen tervezni a menetrendet, és nyomokban meghagyni a tömegközlekedést. A 12-est azért, hogy érintse a Segner teret (az útvonal majd átalakításra szorul, hogy a Bethlen - Hatvan utca felé közlekedjen), a 15-öst pedig azért, hogy a Burgundia utca környéke legyen kiszolgálva.

Meg ugye ott lesznek a főutcai rendezvények, majd lehet gyalogolni a Plázától a Városházáig.

 

Térképen nagyon szépen fest ez igaz, de Debrecen és Józsa közt egy vágány van, így egyszerre csak egy tuja tud haladni.

 

Tényleg csak térképről láttam, de gondolom, lehet javítani valamit rajta. Ha más nem, a régi módszerrel, kitérőket kell építeni.

 

Azon kívül mint már írtam, Józsa két pontja 9-10km körüli a különbség. Mivel teszed meg? Helyi busszal? Hol áll meg?

 

Felsőjózsa és Alsójózsa között közlekedhetne újra "helyi" busz, mint a Volán idejében. Ha a Hajdúszentgyörgy megálló nem használható, akkor a Józsa megállót kell átalakítani. El is lehetne tolni a megállót a Bocskai útig, így a 36-osról, és a leendő új viszonylatról át lehetne szállni.

 

jelenleg egy kocsi járkál, és az is kong az ürességtől, miközben a nánási, böszörményi buszok dugig vannak...

 

Ez köszönhető annak, hogy a tiszalöki vasútvonal úgy lett átalakítva, ahogy. Ha még meglenne a Kisállomás, más lenne a helyzet. De ha már ez jutott nekünk, ezzel kell együttélni. Megálló Nyulasnál, közel a 10-eshez és a 11-eshez, néhány viszonylatot meghosszabbítani odáig; Határ út - Vincellér utca összekötése, tömegközlekedéssel, új vasúti megállóval. A jelenlegi Tócóvölgy megállónak a világon semmi értelme.

 

Ha viszont az 1-es vonalán közlekedne 10-20 percenként egy "HÉV", máris elérhető lenne Józsáról a TEVA, a Klinikák, a Nagyerdő, a Pláza, a főutca, és a Nagyállomás. Gondolom, busszal is azért utaznak többen, mert több létfontosságú helyet érint, mint asenki földjén közlekedő vasút.

Előzmény: atty707 (5763)
atty707 Creative Commons License 2013.01.17 0 0 5763

Kész lesz az, hidd el! Muszáj lesz nekik, mert utána lesz egy fontos esemény... na mindegy.

Átadják a "falábú fiúknak" a stadiont aranyból? Oké, tudom mi lesz 2014 tavaszán/őszén, de nem az a fő mozgatórugó. Tegnap voltam az újkertben orvosnál, a váróban mindenki a 2-es villamos "sikerét" beszélte, és átkozták azt a percet, amikor KL megnyerte az első választását... Aki az útvonalán él, az mind már most utálja a 2-es villamost, így még az is lehet, hogy a többség bojkottálni fogja...

 

Nagyerdőn keresztül a Hajdúszentgyörgy vasúti megállóig.

Jártál mostanság erre? Térképen nagyon szépen fest ez igaz, de Debrecen és Józsa közt egy vágány van, így egyszerre csak egy tuja tud haladni. Azon kívül mint már írtam, Józsa két pontja 9-10km körüli a különbség. Mivel teszed meg? Helyi busszal? Hol áll meg? Hajdúszentgyörgy "megálló" csak és kizárólag földúton közelíthető meg (1 évvel ezelőtti állapot). A "Józsa" megállóhelynél sincs lehetőség átszállásra. A felsővezetékről nem is beszélve. Ahhoz, hogy versenyképes legyen a közúti tömegközlekedéssel, minimum két sávos, felsővezetékes pálya kellene, és nem villamossal, hanem gyorsvasúttal legalább Hajdúnánásig. Ez alatt felesleges görcsölni vele, jelenleg egy kocsi járkál, és az is kong az ürességtől, miközben a nánási, böszörményi buszok dugig vannak...

Előzmény: marky-511 (5758)
atty707 Creative Commons License 2013.01.17 0 0 5762

A Hatvan utca nem olyan őrületesen hosszú, hogy ne lehetne végiggyalogolni a Piac utcáig.

Tényleg? Akkor ugyebár a Böszörményi út se olyan hosszú, minek rajta tömegközlekedés? Sőt? Egész Debrecen egy kis p*csányi város (New York, Tokio-hoz képest), minek bele tömegközlekedés?

Tudod milyen kellemes 4 gerincsérvvel, vagy bottal gyalogolni 10m-t is, miközben ott a bérleted a táskádban? Normál tempóban 10-12 perc. (Tudom, mert évekig sétáltam fel a Segner tértől a mostani Fórumig) Busszal mindez 1 perc. 

 

Ha meg mégis busszal akar menni (mert pl. idős) akkor megy abba a megállóba, ahol hamarabb jön menetrend szerint a busz.

Ezzel csak egy baj van: A 24-es "menetrendszerint" késik 5-10 perceket. Akkor hova is álljak? Reménykedjek, hogy véletlen nem megy el előttem a 32-es, amíg átkelek az úton, vagy reménykedjek, hogy éppen nem késik csak 2-3 percet a 24-es? A két megálló közt van legalább 50 méter, egy 2*2 sávos út, és egy jelzőlámpa. 

 

Mindezekkel csak egy baj van. Nem azért fizetek ki havonta 6500Ft-ot, hogy utána rohangáljak mérgezett egér módjára a megállók közt, holott annak idején meg volt erre a kultúrált megoldás. Nem hiszem, hogy olyan sokba kerülne a fenntartása annak a buszmegállónak, menetidőben is max. fél percet, ha jelentett...

 

Meg kell nézni otthon, hogy mikor jön busz, meg hordani kell magaddal az egész menetrendet, mert fejben tartani úgyse lehet.

Erre a mai példám: A troli(pótló) 1 perccel hamarabb indult el a Burgundia utcai megállóból. 1 perc nem a világ, nem igaz? Nekem az volt, ugyanis a buszom indulásáig volt kemény 13 perc hátra, azaz a 15 percenként közlekedő következő troli(pótlóval) esélyem sem volt arra, hogy elérjem. 3 (troli)busz kellett ahhoz, és még így is futni kellett a sikerhez. Jöhetsz erre azzal, hogy hordjam a menetrendet, de minek? Az esetek 90-99%-ban NEM az előírt menetrend szerint közlekednek a buszok, így a csatlakozást se lehet megtervezni. 

Előzmény: Yooha (5759)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.17 0 0 5761
DBvonatinfó Creative Commons License 2013.01.17 0 0 5760

Ma járkáltam egy kicsit a belvárosban. Egész délelőtt kint volt a 404-es troli a 2-es vonalon. A 36-oson két szólót láttam, de ami ennél rosszabb volt, hogy a Nyugati utcán, a Mechwart András Szakközépiskola nevű megállónál alighanem defektes lett az LMG-055, mert a bal első kerekénél dolgoztak nagyon az ITK-sok. Egy órát biztosan ott állt az a busz.

Yooha Creative Commons License 2013.01.17 0 0 5759

Aki csak "fel" szeretett volna menni a városba az megállt abban a megállóban, és jött a 10,32,26,20,stb. buszok. Ezek most (26-helyett 24, 20-helyett 33) 2 külön megállóban állnak meg, az ember rohangáljon a 2*2sávos úton, hogy melyiket éri el?

 

A Hatvan utca nem olyan őrületesen hosszú, hogy ne lehetne végiggyalogolni a Piac utcáig. Ha meg mégis busszal akar menni (mert pl. idős) akkor megy abba a megállóba, ahol hamarabb jön menetrend szerint a busz.

Ma már nem lehet úgy közlekedni Debrecenben, hogy "odamegyek a megállóba és majd jön valami". Meg kell nézni otthon, hogy mikor jön busz, meg hordani kell magaddal az egész menetrendet, mert fejben tartani úgyse lehet. Persze párhavonta újra kell nyomtatni.

Előzmény: atty707 (5756)
marky-511 Creative Commons License 2013.01.17 0 0 5758

Szóval a 31: Doberdó->Nádor->Dózsa György->Nádor->Hunyadi->Burgundia->Kossuth->Piac->Nagyállomás-> eddig semmi változás

visszafele: Nagyállomás->Piac->Széchenyi->Segner tér->Pesti->Böszörményi->Doberdó

 

Még a trolibusz-üzem beindulása előtt volt olyan terv, hogy két ellenirányú troli lássa el - illetve váltsa ki - az akkor még csak a Bolyai utcáig közlekedő 31-est:

Nagyállomás - Hatvan utca - Bethlen utca - Nádor utca - Doberdó utca - Böszörményi út - Mester utca - Bethlen utca - Nagyállomás, és vissza. Természetesen ellenirányú viszonylattal együtt. Most annak több értelme lenne, mint a 2-es villamosnak.

 

...ha már a 28-ast nem kívánja igen nem tisztelt közlekedési vállalatunk visszaállítani. (Az lenne a legtisztább megoldás.)

 

Az ezernyi ritkítással már bőven lenne annyi jármű, hogy vissza lehessen állítani. Ezek után már csak egy kis összeget kéne költeni a váltókra, és némi vezetékre, hogy a DERKE-féle 4-es és 6-os körjárat megvalósuljon.

 

Tudom, hogy jön a 2-es villamos, de az még minimum egy év(tized), amíg kész lesz.

 

Kész lesz az, hidd el! Muszáj lesz nekik, mert utána lesz egy fontos esemény... na mindegy.

 

Úgy sikerült ma, hogy a 11:00-kor induló józsaival kellett hazajönnöm (ez az időpont nem felel meg a csúcsidőnek, gondolom ebben egyet értünk.)

 

Józsához annyit, hogy egy "minimális" változtatással orvosolható lenne minden. Az 1-es villamosvonalat kéne némiképp megváltoztatni.  Nevezetesen összekötni a Gyógyfürdő - TEVA iparvágány szakaszt, onnan egyenes út vezet a Nagyerdőn keresztül a Hajdúszantgyörgy vasúti megállóig. Ott a sín megvan, "csak" felsővezeték kéne.

Tudom, hogy eredetileg a 2-est szeretnék a Kartács utcán keresztül kivinni, de szerintem nem kéne arra várni. Az 1-est meghosszabbítani egyébként is célszerűbb. Tömegek vennék igénybe a TEVA miatt (is).

Azt nem tudom, mi lenne jobb; ritkábban közlekedő józsai járat, a Gyógyfürdőtől egyenesen, és visszafelé szintén a Gyógyfürdő fele közlekedjen-e, vagy likvidálni a rövid Pallagi úti szakaszt (úgyis át akarják terelni az Ady Endre útra, feleslegesen), és akkor oda-vissza a Nagyerdei körúton közlekedne.

Így persze lesz egy újabb dilemma; kétvágányúsítás, vagy egyvágányú közlekedés a Nagyerdei körút megállótól. Hely lenne a második sínnek a Nagyerdei körút keleti és nyugati felén is, de baromi sokba kerülne. Az 1-es meg lassan olyan ritkán közlekedik, hogy egyvágányú közlekedésre alkalmas menetrendet is ki lehet dolgozni. Ha a 2-es beindul, valószínűleg tovább csökkentenék a követést.

Előzmény: atty707 (5752)
KSKs Creative Commons License 2013.01.16 0 0 5757

Egyszerű. Kettőt jobbra, egyet balra. Azaz elmegy 2 a belváros fele, 1 meg a másik irányba (Böszörményi) 31-32-31-31-32-31...

 

Ha körjárat, akkor vissza is kell ugyan annyi járat. A belvárosból mennyi fog menni az Újkert felé? Ez nem lenne túl jó ötlet.

 

Gondolj bele rdekesen hatna ha a Vincellérről így indulnának: 24 24 22 24 24 stb. Azt hiszem a Kassai útról belvárosba vissza utazók nem örülnének neki.

Előzmény: atty707 (5756)
atty707 Creative Commons License 2013.01.16 0 0 5756

A böszörményi úton lakók már átszoktak az alternatív közlekedési módokra, pont azért, mert kiszámíthatatlan ezen a szakaszon a közlekedés. Azért 15-20 perc követési idő elég nagy egy ilyen sok lakost számláló területen, ráadásul a teljes menetidő a Segner-Árpád vezér közt 12 perc. Másik példa, ha a 35-ösön baleset van, és órákra megbénul a forgalom (átlag kéthavonta 1* minimum), akkor a debreceni szakasz utasai is szívnak, mert nincs semmilyen buszjárat. 

 

Tegyük fel, hogy az Újkertből 4 percenként kéne busznak jönnie, míg a Böszörményi út felől 8 perccel is bőven kiszolgálnád

Egyszerű. Kettőt jobbra, egyet balra. Azaz elmegy 2 a belváros fele, 1 meg a másik irányba (Böszörményi) 31-32-31-31-32-31... A digitális kijelzőket nem olyan bonyolult átállítani, a HV idejében igaz a 25-össel volt ilyen, hogy egyszer 25-nek, másszor 25Y-nak ment ugyanaz a busz, mégis megoldották.

 

A 32 célja a buszvég és az Újkert összekötése

Eredetileg a dobjunk egy koncot "ezeknek", ha már lezártuk a Kossuth teret volt a célja. A Kölcsey, OTI elérhető a 31-essel is. Kellene egy felmérés, hogy a 32-est hány százalék választja azért, hogy a Hatvan utca fele menjen. Én mindig azt látom, hogy azokon a szakaszokon nincs jelentős utasmozgás a járaton. A belvárosi kapcsolatot is elcseszték a Hatvan utcával, ráadásul a Hatvan utca eleji megálló megszűntetése is baklövés volt. (Aki csak "fel" szeretett volna menni a városba az megállt abban a megállóban, és jött a 10,32,26,20,stb. buszok. Ezek most (26-helyett 24, 20-helyett 33) 2 külön megállóban állnak meg, az ember rohangáljon a 2*2sávos úton, hogy melyiket éri el?

 

Mindegy, a probléma adott, a Böszörményi út tömegközlekedése, és ezzel együtt Józsa közlekedése is több sebből vérzik. Ha hamarabb nem is, talán a kettes villamos után marad annyi busz (bár véleményem szerint most is lenne annyi, hogy a Dobredó-Segner viszonylatban negyed óránként járjon egy járat - 2 busz kell rá) hogy megoldják ennek a városrésznek is a korrekt kiszolgálását. 

Előzmény: KSKs (5754)
atty707 Creative Commons License 2013.01.16 0 0 5755

Az "express" járat felejtős, az utasok többsége nem a belvárosba utazik. Az első nagy leszállási hullám az Árpád Vezérnél van (Doberdó), majd a többi megállóban is rendszeres a leszálló utas. Ezeket kényszerítenéd vagy átszállásra, ami nonszensz ugyanazon az útvonalon, vagy autóba. 

 

Ha a 31/32 járatotokat az előbb említett körjáratban járatnád, akkor az egy érvágás lenne azokkal, akik a mostani útvonalon közlekednek, mert nekik a felére csökkenne a járatok száma. 

Mivel az esetek többségében vonatoznak egymás "s*ggében" - csak tudnám, hogy csinálják, amikor felváltva indulnak - akkor nem hiszem hogy olyan nagy érvágás lenne. 

 

 megérkezik Józsáról az expressz járat, azután indulna az alapjárat a Belváros irányába.

Na, erre igazán kíváncsi vagyok, hogy csinálnád meg. Ugyanaz a járat van amikor 14 perc alatt bent van, de van amikor 25 is kevés neki az Árpád Vezérig ugyanolyan útviszonyok mellett. (És itt most a "gyorsjáratról" beszélek, ami Józsa és Debrecen közt nem áll meg sehol! A "csatlakozó" busz vár erre, vagy elmegy az utasok orra előtt? (Ma ez utóbbi van bármelyik viszonylatot nézed.)

 

 

Előzmény: vanyi94 (5753)
KSKs Creative Commons License 2013.01.16 0 0 5754

A körjáratoknak az a "hibája", hogy nem azonos igényű területeket fednek le. Azaz nehéz felfűzni egy hosszú "átmenő" vagy hosszú kör viszonylatra  "ekvidisztáns"  igényű városrészeket. Ha belegondolsz az Újkert (mai 31 32) belváros kapcsolat valamennyivel nagyobb mobilitási igényt mutat, mint a Böszörményi út. Tegyük fel, hogy az Újkertből 4 percenként kéne busznak jönnie, míg a Böszörményi út felől 8 perccel is bőven kiszolgálnád: (A számkat most csak a prezentálás kedvéért írtam). A 32 célja a buszvég és az Újkert összekötése, ezt a kapcsolatot megszüntetni nem lenne célszerű, ugyanakkor ez a vonal ellátja a belváros Hatvan utcai részét, Kölcsey kp, Rendelőintézet is).

Előzmény: atty707 (5752)
vanyi94 Creative Commons License 2013.01.16 0 0 5753

 

A józsai járatok, ha a Nagyállomásról indulnak, akkor mindig tele vannak, mivel akkor azt a debreceniek is igénybe veszik. Ha viszont csak a Segner térről indulnak a járatok, akkor pedig csak a józsaiak vannak a járaton, mivel az utasok nagy többsége nem vár a Segner téren a józsai járatokra, hanem akkor inkább megy 31/32-vel, s inkább gyalogol még, ha kell neki. De viszont pont a józsaiak szívnak a legnagyobbat, mivel nekik az lenne a legjobb, ha a járatok mindig a belvárosig közlekednének, de így a járatokon mindig tumultus lenne. Ez a belvárosi kapcsolat lehetne a Nagyállomás (mint most), vagy más eljutási lehetőség is, hogy új területeket kapcsoljunk be a városi tömegközlekedés vérkeringésébe (pl: Wesselényi lakótelep). Ezért lenne jó az, ha a józsai járatok Expressz járatként közlekednének, s a városi szakaszon indítanának egy új járatot. Az expresszt a Segner tér és a Árpád vezér Ált. Isk. között nem állítanám meg sehol, így azok a józsai utasok, akik most a Belvárosig utaznak, gyorsabban jutnának el. Az alapjáratot úgy csinálnám meg, hogy amikor megérkezik Józsáról az expressz járat, azután indulna az alapjárat a Belváros irányába. (Visszafelé és ugyanígy történne, így az átszállás könnyedén megoldott lenne.) Az alapjárat lehetne a 28-as is a Doberdó utca és a Dobozi lakótelep között, mint régen. Viszont kora reggel, késő este és hétvégén nem indítanék expressz járatot, hanem akkor csak az alapjárat közlekedne, de úgy, hogy a busz jön a Dobozi lakótelepről, betér a Doberdó utcai buszfordulóhoz, s utána folytatja az útját Józsára. Így a Doberdó utcai kapcsolat is megmaradna.

 

Ha a 31/32 járatotokat az előbb említett körjáratban járatnád, akkor az egy érvágás lenne azokkal, akik a mostani útvonalon közlekednek, mert nekik a felére csökkenne a járatok száma. Ezzel pedig csak utasokat veszítene a DKV, amivel most is nagyon küszködik.

 

Reménykedjünk benne, hogy a villamos Karácsonyra elkészül. Most már annyira ígérik, hogy én bízok benne, hogy elkészül. :-)

 

A remény hal meg utoljára.

 

 

A 23y-os (átszámoznám 40-esre) mostani útvonal vezetésének szerintem semmi értelme, s szerintem ezzel mindenki így van. Ráadásul csak egyetlen járat van kihasználva, ami a Veres Péter utcáról indul 7:06-kor. Az útvonalat úgy változtatnám meg, hogy Doberdó utca - Kartács utca -  Dóczy József utca - Nagyerdei körút (Klinikák felőli irányba) - Hadházi út - Zákány utca - Kassai út - Sámsoni út - Acsádi út - Veres Péter utca. Így a Klinikák is elérhető lenne a Csapókertből, ami azért fontosabb, mint a Loki pálya környéke. Ezzel az útvonallal a menetidő se növekedne. A menetrenden annyit változtatnék, hogy a Doberdó utcától 10 perccel korábban indítanám minden időben a járatokat. De viszont a Veres Péter utcától csúcsidőn kvül nem indítanám 10 perccel korábban a buszt, mivel így a Sámsoni útról kb. 20 percenként van kapcsolat a Kassai útra csúcsidőn kívül (Tizedes utca: 03(23), 21(11), 37(23y/40)), csúcsban pedig a 23 és a 23y(40-es) is adna egy 20 percenkénti ütemet a Sámsoni útról a Kassai útra.

 

atty707 Creative Commons License 2013.01.16 0 0 5752

Úgy sikerült ma, hogy a 11:00-kor induló józsaival kellett hazajönnöm (ez az időpont nem felel meg a csúcsidőnek, gondolom ebben egyet értünk.) Szóló busz jött, már a buszvégnél is csak éppen hogy fel lehetett rá férni. A tumultus a város széléig nem nagyon csökkent, bár tény, hogy kissé szellősebbek lettünk az Árpád Vezér iskoláig. Az igazi tömegnyomor a Rózsás Csárdánál szűnt meg, bár még akkor is csak pár ülőhely szabadult fel.

Az addig oké, hogy spórolunk ezerrel, és emiatt nincs normális tömegközlekedés a böszörményi úton. De az kissé "izgalmas", hogy a józsai utasok a későbbi megállókban nem férnek fel azokra a járatokra, amelyek elvileg az otthonukig közlekednek. Nem túl "vicces" napközben egy órát ácsorogni és várni a következőre, közben reménykedni abban, hogy azon lesz hely... Mindezt 6500Ft-ért/hó.

Gondolkoztam egy picit, és kövezzetek meg, de azt találtam ki, hogy a 31-32 buszokat jelentősen átvariálnám, ha már a 28-ast nem kívánja igen nem tisztelt közlekedési vállalatunk visszaállítani. (Az lenne a legtisztább megoldás.)

Szóval a 31: Doberdó->Nádor->Dózsa György->Nádor->Hunyadi->Burgundia->Kossuth->Piac->Nagyállomás-> eddig semmi változás

visszafele: Nagyállomás->Piac->Széchenyi->Segner tér->Pesti->Böszörményi->Doberdó

A 32-es pedig ellenkező irányba ugyanez, úgyis szeretitek a körjáratokat. :) Menetidőben kb. ugyanannyi mint most, de lehet valamennyivel kevesebb is.

Igaz ugyan, hogy ezzel ellátatlan marad a Bethlen->Hatvan utca szakasz, de ezeken járnak más járatok is (10/13/22/24/33) igaz nem olyan sűrűn, mint a 32-es.

Ha ezek a járatok a mostani időközönként járnának (5perc - 31-32 együtt), akkor lehetne beszélni a józsai járatok csonkolásáról, bár így jelentősen magam ellen beszélek, és kitaganak a "faluból" is. :)

A 31-32 közös szakaszán úgyis folyamatos a "vonatozás" a 31 és 32 között, amibe betársul még a 15-ös is, így az ottani utasokat nem érné hatalmas veszteség, ellenben a teljes böszörményi út és vonzáskörzetének normálisabb tömegközlekedés lenne biztosítva.

Tudom, hogy jön a 2-es villamos, de az még minimum egy év(tized), amíg kész lesz.

Várom az ellenjavaslatokat. :)

Előzmény: atty707 (5751)
atty707 Creative Commons License 2013.01.16 0 0 5751

Jó hír: frissítették a belső kijelzőn a reklámokat.

Rossz hír: Pár új hirdetés kitakarja a járatszámot és útvonalat oldalt (Malompark ilyen), és utána csúnyán néz ki keverve a többi reklámmal, mert nem áll vissza az útvonal kijelzés.

Kérdés: Miért nem lehet ilyenre figyelni? 

Bónusz kérdés: Ki az egyáltalán, aki ilyen össze-vissza (nem)működő hirdetési felületen próbál reklámozni? A fekete kijelzőkön pont olyan a reklám hatása, mintha kútba dobálnák a köteg húszezreseiket. Egyáltalán hogy van mérve, hogy mennyi ideig volt kirakva egy-egy reklám?

ckg471 Creative Commons License 2013.01.15 0 0 5750

Nem a dobtól függ. Az önjáró Solákon az áramszedőre szerelt pneumatikus szedőlehúzó berendezés szabályozza az áramszedők felpakolását és lehúzását. Kb. 2003 körül a 402-est is felszerelték ilyennel, de nem tudom, hogy működik-e még. A többi csuklóson és a ZIU-kon nincs ilyen, szóval lehet, hogy azokon másféle lehúzódob van.

Előzmény: by-169 (5748)
ckg471 Creative Commons License 2013.01.15 0 0 5749

Láttunk már karón varjút. :)

Előzmény: torqmatic (5747)
by-169 Creative Commons License 2013.01.14 0 0 5748

Akkor a vezetőnek nem kiszállni lehúzni a szedőt?

Előzmény: ckg471 (5746)
torqmatic Creative Commons License 2013.01.14 0 0 5747

Még szerencse, különben mi értelme lenne? :P (Egyébként nem mindegyik Solarison van olyan, csak az önjárókon.)

Előzmény: ckg471 (5746)
ckg471 Creative Commons License 2013.01.14 0 0 5746

402-esre a Solarisokon lévőkkel megegyező kivitelű lehúzódob van felszerelve, ha valakit érdekel. Az áramszedő is rá van kötve.

MCA-001 Creative Commons License 2013.01.12 0 0 5745

Múlt hét szombaton is ezek a kocsik voltak:)

Előzmény: by-169 (5741)
marky-511 Creative Commons License 2013.01.12 0 0 5744

Anno pedig elő volt írva, hogy a garázsmeneteknek is szállítani kell utast. Trolival lehetett a Segner tér és a Mentőállomás között utazni.

Előzmény: LoLkA (5743)
LoLkA Creative Commons License 2013.01.12 0 0 5743

Volt már javaslat erre is.

 

Valószínűleg az a fő ok, hogy a garázsmenetért kevesebb km díjat kell fizetni, mint a normál járatért...

Előzmény: Yooha (5742)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!