Keresés

Részletes keresés

atty707 Creative Commons License 2012.08.09 0 0 4213

A képet nem jelenítette meg valamiért, így itt a link:

Tiszta MAN SL200, nem? :)

Előzmény: atty707 (4212)
atty707 Creative Commons License 2012.08.09 0 0 4212

Lehet meglepődsz, de Ikarusból is volt ilyen kialakítású, mégpedig a 190-es. :)

Ha jól tudom, a németeknél ezt a VÖV szabványban írták elő, hogy miként kell kinéznie egy németországban forgalomba állítható busznak. (Természetesen NSZK-ról van szó)

 

Előzmény: by-169 (4191)
atty707 Creative Commons License 2012.08.09 0 0 4211

Az ITS-től felesleges elvenni a járatokat, és a Csigekertre is kell valami, ha már bevezették.

Célszerűbb lenne az ITS-től a Nagyállomásig járatni, mégpedig úgy, hogy a Károli Gáspár térnél forduljon rá a Pesti utcára, majd Segner tér, Nyugati utca, Erzsébet utca (itt már csak a 2-es troli jár szinte). Így érinteni a vasútállomást, az autóbuszállomást, gondolom nem 1-2 emberke dolgozik az ITS-nél. Nekik se lenne városnéző túra a 10-essel munkába menet/hazafele.

Előzmény: marky-511 (4200)
atty707 Creative Commons License 2012.08.09 0 0 4210

A 15-ösnek így is hosszú az útvonala, így nem lenne szabad még tovább nyújtani. Nem hiába volt annak idején szakaszhatáros járat, és azóta méginkább nyújtva lett.

Előzmény: LMG-003 (4203)
atty707 Creative Commons License 2012.08.09 0 0 4209

Erre egy megoldás lenne: idő alapú menetjegy, de úgy hogy legyen 15, 30, 45, 60, 90 perces menetjegy, ahol a mostani jegy ára legyen a 30perces jegy ára.  A többi pedig arányos legyen ezzel, azaz 15perc: 200, 30perc:370, 60perc:750, stb. Természetesen itt a percek a MENETREND szerinti percet jelentik, és nem azt, hogy ha a busz 1 órát tököl a dugóban (pl. baleset miatt), akkor neked 750ft-ot kell leperkálnod a 10 perces útért.

Normális menetrenddel előre meg lehet tervezni az összeget, így nem kerülne indokolatlanul többe akár átszállással sem!

Előzmény: LMG-140 (4206)
atty707 Creative Commons License 2012.08.09 0 0 4208

át nem adott troli-végállomáshoz kéne őket irányítani

Nagyon rossz ötlet, ugyanis mivel tud onnan tovább közlekedni? Ha már van az a pár nagyobb csomópont (Doberdó, Segner, Nagyállomás, Vincellér u), akkor minden egyes járatnak ezekben kellene végződnie. Hogy miért? Gondolj bele! Az utasnak az az érdeke, hogy minél rövidebb idő alatt eljusson a város egyik pontjából a másikba úgy, hogy ha át is kell szállnia, akkor abban a megállóban meg tudja tenni, ahol leszáll. Az nem játszik, hogy 100-500m-eket kelljen gyalogolnia, mert miért vett akkor bérletet? A legegyszerűbb ezeket ott megoldani, ahol sok busz jár. Ha beraksz egy járat végállomását a "puszta közepébe", ahol fű se nő, nemhogy másik tömegközlekedési jármű, akkor csak azt fogod elérni, hogy az a végállomás kihasználatlan lesz, azaz feleslegesen égetik az üzemanyagot. Véleményem szerint akkor lehetne sikeres a tömegközlekedés, és akkor foglalkoznának érdemben egyáltalán az emberek, ha A pontból a B pontba max. a kocsival történő eljutási idő kétszereséig tart a busszal történő utazás, és olcsóbban mint kocsival!

 

Józsánál a váltakozó végállomás jelenti a legkevesebb problémát. A nagyobb baj az, hogy a menetrendek összehangolatlansága miatt nincs közvetlen átszállási lehetőség sehol! Elmegy a 10(A)-es, a 24(Y), a 11/43-as, valamint a 2,3,4 trolik, a 25/25Y-ra pedig gyakran nem lehet átszállni, mert a Segneren már tele van. Leszállsz a buszról, és vársz 20-30 percet, amíg tovább tudsz menni. Közvetlen belvárosi kapcsolatuk sincs, mert a Kistemplom a belváros legszéle, ráadásul csak a 19-esre tudsz onnan átszállni (Miklós u. felé) mert  a többi járat is a Nagyállomás-hoz megy. Ja, és az 1-es villamos is pont elmegy az utasok előtt. És mindez nem csak a józsai utasokkal kicseszés, hanem a nem kevés Böszörményi úti lakótelep(ek) utasaival is. Nem is csoda, hogy míg a 28-as tele volt, addig a józsaiakra alig-alig szállnak fel erről a városrészről. Innen az embereknek már megéri kocsival/biciklivel/gyalog megközelíteni a belvárost!

 

A Klaipedáról vagy vissza kellene menjenek a Szent Annán át a Piac utcára

Ebben az esetben nem a Piac utcára hoznám vissza, hanem pont ellenkezőleg a Wesselényire a Szent Annán keresztül, így a TÁG / egyházi iskolák / kollégium is le lennének fedve gyakorlatilag a város nagyrésze felől.

Gyakorlatilag az a lényeg, hogy abszolút hülyeség ennyi járatot (31, 32, 42Y, 34, 35, 36, 10) az amúgy is nagy forgalommal megáldott Piac utcán közlekedtetni úgy, hogy ott megy az egyetlen villamosvonal is. (Kettetlen villamosvonal véleményem szerint még év(tized)ekig nem lesz ebben a városban!

Tényleg "kettes" villamos! Mit gondoltok arról, hogy a Dózsa György-Nádor utcán az út két szélén járnak majd ezer év múlva a tuják? Nem lett volna célszerűbb azt mondani, hogy az egyik irányban a 2 sávot lefoglaljuk erre a célra, ott addig homokozik a kivitelező ameddig akar, a másik két sávon pedig zavartalanul mehetett volna a járműforgalom? Így nem lennének véleményem szerint ilyen áldatlan állapotok, bár úgy néz ki direkt csinálták ilyen nagy rumlival az egészet, hogy a "zemberek" lássák, hogy (nem) dolgoznak...

Előzmény: marky-511 (4201)
marky-511 Creative Commons License 2012.08.09 0 0 4207

Akkor majd annak kell átszállni, aki a Nagyállomásra menne. Mellesleg, ha kivonjuk a 48-ast, a Szabó Kálmán és a Vécsey utcán mi fog járni?

Előzmény: LMG-140 (4206)
LMG-140 Creative Commons License 2012.08.09 0 0 4206

Na, de azér vegyen valaki két buszjegyet ha a városba akarm menni és meglehetne oldani a 15-össel

Előzmény: marky-511 (4205)
marky-511 Creative Commons License 2012.08.09 0 0 4205

Pacra egyelőre tökéletes a 48-as. Majd a 32-est kellene úgy megváltoztatni a 2V átadása után (akár gyorsjáratként a Nagyállomást követően) hogy odáig közlekedjen.

Előzmény: LMG-003 (4203)
Garficicus Creative Commons License 2012.08.09 0 0 4204

 

Már nagyon hiányzott a menetrendváltoztatás.... :(((( köszönjük DKV:(((

Előzmény: marky-511 (4187)
LMG-003 Creative Commons License 2012.08.09 0 0 4203

A 15-öst mindig kifelejti valaki mikor ilyen járat módosításokról lenne szó. :) Én a 15-öst Pac érintésével vinném ki a Széna térig.

Előzmény: marky-511 (4193)
marky-511 Creative Commons License 2012.08.09 0 0 4202

Nos, a 43-asról az jutott eszembe, hogy tovább pótolhatná a 41Y-t (a 14, 14Y-vel együt). Ehhez azonban vagy kimaradna visszafelé a Dobozi lakótelep, vagy engedélyezni kéne autóbuszok számára:

a) a Munkácsy utcáról a Hajnal utca (belső sáv) felé kanyarodást

b) az Arad utcáról a Faraktár utca (felüljáró) felé kanyarodást.

Előzmény: marky-511 (4200)
marky-511 Creative Commons License 2012.08.09 0 0 4201

 A követési idők kaotikusak a Klinika-Nagyállomás közt Vezér->Nagyállomás viszonylatban. pl. 30perc, 10perc, 30perc.

 

Most hogy mondod, a hétköznap tényleg siralmas :(

 

Széna tér lenne az "illendőbb"

 

Szerintem is, viszont az a Lahner utca és a Monostorpályi út rovására menne.

Van egy olyan elképzelésem, hogy legyen 15 és 15Y a Doberdó utca - Széna tér között, valamint 14 és 14Y (úgyis kiadó) a Doberdó utca és a Lahner utca között. Nem zavarodna bele az ember az indulási időkbe, nem lennének a kaotikus, értelmezhetetlen táblák, mi merre megy.

 

A komplett körjáratozást megszűntetném, nagy a menetidő, sok késést össze lehet szedni.

 

Én is annak örülnék a legjobban, ha visszaadnák a régi 24-est, vagy a másik elképzelésem - amiből sajnos soha nem lesz semmi - hogy a 3-as trolit hosszabbítsák meg a Vincellér utca - Derék utca - Segner tér - Kossuth utca - Köztemető - Doberdó utca útvonalon.

Viszont, akármilyen kiszámíthatatlan ez a körjáratozás, a DKV-nak jobban megéri, mert egy oda-vissza táv időben (tehát fogyasztásban is) kevesebb, mint a régi 24-esnél.

 

Nem a Piac utcán közlekedtetném őket, hanem a Kossuth->Klaipeda->Nagyállomás vonalon

 

A Klaipedáról vagy vissza kellene menjenek a Szent Annán át a Piac utcára (mivel az állomás felől nem lehet a Sumen fele kanyarodni), vagy maradjunk a megoldásomnál, és az át nem adott troli-végállomáshoz kéne őket irányítani. A Vígkedvű Mihály utcán lehetne egy megálló, ami közel lenne a Nagyállomáshoz. A Wesselényi utcától szintén nincs messze a felszállóhely, vissza irányba viszont kéne egy megálló a felüljáró ritkán használt lehajtó ága elé.

De lehetne a rövidesen kialakítandó lámpához is tenni.

 

Ezzel a megoldással nyerne Józsa is (nincs váltakozó belső végállomás), a belváros is, a Böszörményi út is, és persze a Béke Wesselényi lakótelep is.

 

Ha a 39-et összevonjuk a 39-el, akkor sok értelme nem lenne. :) (Csak kötözködök...)

 

Hát igen, hajlandó vagyok a kapkodásra :D

Természetesen 37-39 összevonás akart lenni. Megnyitna néhány új "folyosót", mondjuk a Sámsoni út és a Vámospércsi őt között, de talán időben sok lenne. Nem beszélve arról, hogy a menet közbeni vezetőváltás a DKV-nál továbbra is ismeretlen fogalom.

Előzmény: atty707 (4196)
marky-511 Creative Commons License 2012.08.09 0 0 4200

43-ast elég lenne Dobozi-tól inditanni addig szinte mindig üresen megy.

 

Illetve ott a lehetőség a hosszabbításra, vagy az összevonásra. Majd agyalok egy picit :)

 

11-est meg kenézy kórházig.

 

Az ITS-től felesleges elvenni a járatokat, és a Csigekertre is kell valami, ha már bevezették.

 

Csak hol fordulna meg a körforgalom után?

 

Megállhatna ott, ahol anno a 38-as, de nem látnám értelmét. Maradjon a jelenlegi útvonal, csak korrigálják kicsit, és közlekedjen a Nagyállomásig.

Előzmény: by-169 (4195)
LMG-140 Creative Commons License 2012.08.09 0 0 4199

én pont a Wesselényin lakok majd hozok képeket, de ez gázos lesz így is egysávban halad a forgalom a nagyállomás fele mert beszakadt az aszfalt

Előzmény: by-169 (4198)
by-169 Creative Commons License 2012.08.09 0 0 4198

http://www.haon.hu/forgalomkorlatozasra-kell-szamitani-a-homokkerti-feluljaron-penteken/2051548

 

Holnap lezárják a Homokkerti felüljáró Nyíregyháza felé lehajtó ágát. Akkor megint a Nagyállomás felé menő lehajton fognak torlodni a buszok? Kár hogy leszerelték a lámpákat a felüljáró mentén a Weselényi utcán.

by-169 Creative Commons License 2012.08.09 0 0 4197

45-ös be jöhetne a Segner térre ahol a trolik állnak.

Előzmény: marky-511 (4193)
atty707 Creative Commons License 2012.08.09 0 0 4196

10, 10A, 10Y: A követési idők kaotikusak a Klinika-Nagyállomás közt Vezér->Nagyállomás viszonylatban. pl. 30perc, 10perc, 30perc.

15, 15Y: Széna tér lenne az "illendőbb"

22, 24: A komplett körjáratozást megszűntetném, nagy a menetidő, sok késést össze lehet szedni.

31, 32: A két járat indulási idejeit megcserélném, így a 15-össel nem vonatozna a 31-es

34, 35, 35Y, 36, 36Y:

1. Nem a Piac utcán közlekedtetném őket, hanem a Kossuth->Klaipeda->Nagyállomás vonalon

2. Segner tér végállomással mindegyik, azzal a különbséggel, hogy Józsa fele a Széchenyi, Kossuth, Burgundia, Mester utca, Böszörményi kerülővel

3. Józsaiként ez lenne a legrosszabb: Józsaiak a Doberdóig közlekednek az alábbi feltételekkel: 5 perces 31-es ÉS 5 perces 32-es követés mellett 10 perces 28-as követés, ahol a 28-as járna a Kossuth->Klaipeda->Nagyállomás vonalakon

Józsai buszok követési ideje marad 30 perc.

 

 Talán LoLkA javaslatára összevonhatnák a 39-essel, de anyagilag nem érné meg a DKV-nak szvsz.

Ha a 39-et összevonjuk a 39-el, akkor sok értelme nem lenne. :) (Csak kötözködök...)

 

A többivel többé-kevésbé egyetértek.

 

Előzmény: marky-511 (4193)
by-169 Creative Commons License 2012.08.09 0 0 4195

43-ast elég lenne Dobozi-tól inditanni addig szinte mindig üresen megy. 11-est meg kenézy kórházig. Csak hol fordulna meg a körforgalom után? 42,42Y jó.

 

Akkor iskolakezdéskor nem lesz Bengáli?

Előzmény: marky-511 (4193)
Törölt nick Creative Commons License 2012.08.09 0 0 4194

Mennek a lámpák pont egy órája a Derék utcán. A lidl előtt két gyalogosátkelőnél 80 másodperc volt a piros, remélem ezen állítanak.  Ezzel, hogy megint ritkítanak, a sofőrök terén szerintetek lesz elbocsájtás? Például a 42 járatnál be se kell akkor jönnie vasárnapra, átszervezésekkel biztos itt is csökkentenek :( 

Azt vettem észre akinek eddig volt saját busza az most mindig mással van és más járaton.

marky-511 Creative Commons License 2012.08.09 0 0 4193

Nos, most egy picit hosszú leszek.

Az a nagy baj az utasszámlálásokkal, hogy alapból az a aszándéka, hogy mit hogyan lehetne ritkítani. Az, hogy mit hogyan lehetne összevonni, sűríteni, módosítani, meg sem fordul a fejükben.

Én nem vagyok közlekedési szakember, és az utóbbi évben jóval kevesebbet tömegközlekedtem az addiginál, de alapvető dolgok megfordultak a fejemben. Felsorolnám viszonylatonként, mit hogyan csinálnék.

 

10, 10A, 10Y: Talán az egyetlen csoport, ami most rendben van. A Vezér utcai forgolódás helyett új megállót alakítanék ki a Károli Gáspár utca kereszteződése után, amit a 11-es is használhatna.

11: Meghosszabbítani a Borzán Gáspár utca - Monostorpályi út - Nagyállomás útvonalon + Csigekert utcai egyik felesleges megálló felszámolása + Károli Gáspár utca helyett a Vezér utcán álljon meg. Egy órába beleférne, csúcsidőben is.

12: Botrány, senkinek sem jó ez az útvonal. A 20 és a 30 perces követéssel nincs baj, a 40-essel már lesz. Éppen ezért ajánlom a következő opciót:

13, 13A: Belső végállomás a Vincellér utcára kerülne, az István úton át közlekedne. A 13A kiegészítő járat lenne a TEVA-ig. Hétvégén, illetve amikor a 12-es is 40 percenként közlekedne, a 12 - 13 - 13A óránként közlekedne (13 és 13A nyilván felváltva), így 30 perces követés lenne a TEVA-nak, és a nem kis számú István úti dolgozónak se kell átgyalogolni a Tócóskerten.

15, 15Y: Megint csak botrány. A 80 perces (!!!) követés miatt a Lencz-telepiek nagyon nagyot fognak szívni. Éppen ezért, vagy mindkét viszonylatnak a Széna térig kellene közlekednie, vagy a Lahner utcáig. Utóbbi esetben rehabilitálni lehetne a 18-ast is.

16: Maradjon meg munkásjáratnak, ne piszkáljuk! Különben lehetne mit kezdeni vele.

17, 17A: Talán ezt se zargassuk!

18, 18Y: A legjobb talán az lenne, ha visszaállna a 15-ös meghosszabbítása előtti állapot.

19: Először is felülvizsgálni a menetidőt, mert a külső szakaszon állandó az 5-10 perces állandó korábbi indulás. A Júlia-telepi keringőre két javaslatom lenne: vagy ne térjen be (lásd 23-as), vagy mindkét irányba tegye meg a Diadal utca - Kard utca - Lovas utca útvonalat, és utána menjen a Sámsoni útra. Úgy az oda-vissza menetidő is egységes(ebb) lenne.

21: A jelenlegi formában semmi értelme, a 42Y tökéletesen pótolja. A hétvégi egy (!!!) járatpár a legrosszabb. Ha nem lenne az egyetlen Nyíl utcát érintő viszonylat, megszüntetném.

22, 24: Az Y-os betétjáratokkal végeznék, de a jelenlegi útvonallal is. A verzió: "nyolcasozás" megszüntetése, mindkét irányban a Derék utcán közlekedjen. B verzió: maradjon a két út érintése, de itt se legyen "nyolcasozás", 22-es az István útról a Hatvan utcán haladna, Csapó, Kassai, Böszörményi, és vissza. 24-es fordítva. Így oda-vissza elérhető lenne minden megálló, csak az indulási időket kéne rendesen átszabni.

23: Már ismertettem a tervemet. Megfelelő követéssel jó kapcsolatot létesít a Júlia-telep és a belváros között, így a 19-esen lehet változtatni.

23Y: Kuka, pláne az új menetrenddel. Egy új útvonal, és egy új viszonylatjelzés segítene (nem feltétlen 51-es; lehet 40 is).

25, 25Y: Fogjuk rá, hogy rendben van!

30, 30A, 49, 49Y: A 30N lehetne 49-es, a 30I pedig 49Y, a félreértések végett.

31, 32: Nem kell bolygatni, csak a kihasználtság egyre siralmasabb. Ilyen útvonalra villamost tenni egyet jelent az öngyilkossággal.

33, 33Y, 33E: A 33E a gyenge láncszem, arra is gondoltam, hogy néhány járatot a 21-essel kéne kiváltani. De talán ne akarjuk megjavítani azt, ami "működik".

34, 35, 35Y, 36, 36Y: Két nagy hibája is van a jelenlegi rendszernek: a) nem állandó a belső végállomás helye b) viszonylag sűrű követés a Piac utcán, kihasználatlanság. Éppen ezért egy új, régóta ígért, de át nem adott végállomásra költöztetném a józsai járatokat: a Homokkerti felüljáró alatti fordulóhoz. A Wesselényi lakótelep is megérdemli, hogy legyen tömegközlekedése. Jobban el lenne látva a TÁG, a Svetits, a Szent József, a GPK, és persze a nem kis lakótelep. A Kossuth és a Széchenyi utcát is érintené minden járat, így a Böszörményi útra ismét el lehetne jutni a belvárosból. Plusz a forduló a Nagyállomástól sincs túlságosan messze.

37: Maradhat.

39: Borzalmasan kihasználatlan, de nem tudom, mit lehetne kezdeni vele. Talán LoLkA javaslatára összevonhatnák a 39-essel, de anyagilag nem érné meg a DKV-nak szvsz.

41: Az új 23-assal csökkenne a követési idő a Széchenyi utcán, viszont a 41Y-t semmi sem pótolja. Gondoltam a betérős módszerre is, de nem oldható meg 30 percen belül.

41Y: Barbárság. A 15Y a DKV egyik legnagyobb szégyene :(

42, 42Y: Tegyük fel, hogy jó így!

43: Már a HV idejében is felesleges volt a Tócóvölgy vasútállomás felé közlekedtetni, most méginkább az. Ha nem lenne ott egy rutinpálya, és egy épülő üzem, áttenném a Szotyorira.

44: Hiányolok egy ellenirányú viszonylatot, de tuti nem megoldható.

45: Ahogy már írták: előbb-utóbb a 41Y sorsára jut.

46, 46E, 46Y: Jó ahogy van.

47, 47Y: Egyetlen új megállóért új "viszonylat", lol. Legalább előre láthattak volna, és a Somlyai utcán is építhettek volna egy megállópárt. Vagy legalább a Vadász utca irányában.

48: Jó.

49, 49Y: Lásd 30-as csoport.

51E: Felesleges.

 

Kb. ennyi. Vélemény? :)

atty707 Creative Commons License 2012.08.09 0 0 4192

Az SG240H-nak a szóló párja az SL200 volt.

A Berkof-ok is pozitív "csalódások" voltak.

Azért Európában ha busz, akkor Ikarus, vagy MAN. :)

Előzmény: LoLkA (4188)
by-169 Creative Commons License 2012.08.09 0 0 4191

Nekem a régi csuklós Man tetszett. Osztott íves szélvédője volt.

Előzmény: LoLkA (4188)
by-169 Creative Commons License 2012.08.09 0 0 4190

Holnap valaki fotózza a Moszkvai járatott? Én pont nem leszek itt mikor leszáll Debrecenben.

marky-511 Creative Commons License 2012.08.08 0 0 4189

Csak bezavart, hogy 202 vagy 220 :)

A Berkhof enyhén szólva nem tartozott a kedvenceim közé :D

Előzmény: LoLkA (4188)
LoLkA Creative Commons License 2012.08.08 0 0 4188

Te szerintem az MAN-Berkhof NL202-re emlékszel. Onnan a 202. :)

Előzmény: marky-511 (4187)
marky-511 Creative Commons License 2012.08.08 0 0 4187

Nekem "csak" a 220/240H-hoz volt szerencsém, tényleg jó kis buszok voltak ezek. :)

 

Az lesz az :)

A "Wagen Hält" lámpa, és a csuklóban lévő ülések (nem mindnél!) örökre megragadtak :D

 

Kíváncsi lennék, ekkor mit tennének? :)

 

Mennének biciklivel, a vezír meg kimagyarázza, hogy ezért csökken a közlekedők aránya :)

 

Ha jól tudom, ez vmi EU-s szabályozás, és  mint olyan totál baromság.

 

Nem vagyok benne biztos, hogy nem-e ENSZ rendelet, de mindegy. A lényeg az, hogy minden embernek ugyanolyan könnyen használhatóra kell építeni valamit (az átalakítás nem kötelező). Ez vonatkozik az alacsony padlóra, de az ajtó nyitó-záró részére nem. Az tényleg baromság. Még a Neoplan-okban is átszerelték a hasonló rendszert, hogy ne kelljen egy utas miatt minden ajtót kinyitni.

 

 

http://www.dehir.hu/videogaleria/valtoztat-a-menetrendjen-a-dkv/

 

Ezek még egy térképet sem tudnak összehozni rendesen :/

Abszolút nem stimmel a 47Y útvonala.

Előzmény: atty707 (4186)
atty707 Creative Commons License 2012.08.08 0 0 4186

Bár az örök kedvenc a 202-es marad :)

Nekem "csak" a 220/240H-hoz volt szerencsém, tényleg jó kis buszok voltak ezek. :) Egy nagy hátrányuk azért volt, hogy nem volt nyitható az ablak csak egy pár. Kár, hogy szétvágták őket, jó lett volna legalább egyet megmenteni közülük. :(

 

Könnyen lehet, hogy olyan végeredmény kellett nekik, ami alapján tovább lehet ritkítani a közlekedést.

Erre csak egy megoldás van. Azonnali hatállyal az összes szolgálati autót ekobozni mind a dkv-tól, mint az itk-tól (kivéve természetesen azokat, amelyekkel menteni járnak), a dkv közép és felsővezetőinek kötelezővé tenni a tömegközlekedési eszközeik használatát. Kíváncsi lennék, ekkor mit tennének? :)

 

az egyetemes tervezés miatt új buszokat már csak így lehet vásárolni

Ha jól tudom, ez vmi EU-s szabályozás, és  mint olyan totál baromság. Ahogy az ajtónyitó elektronika is hülyeség (ez az engedélyező, stb). Miért nem lehet mindegyik ajtónak egy nyitó és záró nyomógombot kirakni, mint az Ikarusokban volt? Sokkal ésszerűbben lehetett üzemeltetni velük az ajtókat, de valamelyik EU-s nagyfejűnek ez nem tetszett...

 

Ha lenne esze ennek a jópár még vegetáló buszgyártónak, akkor összefognának, és az Ikarus 200-as széria alapján (véleményem szerint a legjobban eltalált konstrukció, ami létezik) készítenének egy magyar igényeknek megfelelő járművet. Elég lenne az utolsó ajtónál alacsonypadlós kialakítást kialakítani a babakocsik/mozgássérültek számára (ott szerintem mechanikailag nem akadályozza semmi sem), így mindenki örülhetne. Természetesen ehhez hathatós kormányzati támogatás is szükséges lenne... Pénz biztos akadna rá, és jóval kevesebbe kerülne, mint felvásárolni ezt a sok külföldi szutykot. És még rengeteg munkahely is lehetne erre alapozva.

Előzmény: marky-511 (4184)
LoLkA Creative Commons License 2012.08.08 0 0 4185

Mikor ébred már fel az önkormányzat, és zavarja el ezt a diletáns, hozzá nem értő bandát!

 

Amíg a DKV a képviselők Dévényi Tibi bácsija, addig eszük ágában sincsenek elzavarni senkit.

Csak úgy röpködnek a pontos labdák, csak az a baj, hogy ezek az utazókat vágják kupán.

 

 

Előzmény: atty707 (4178)
marky-511 Creative Commons License 2012.08.08 0 0 4184

Bár a Solarisok remek kis buszok, de szerintem a MAN-ok jobbak voltak.

 

Én se vagyok oda az alacsonypadlóért, de a Solaris akkor is mindent visz :)

Egyébként nem önszántukból vásárolnak a legtöbb helyen alacsonypadlós buszt, az egyetemes tervezés miatt új buszokat már csak így lehet vásárolni. Nem voltam MAN párti, de a 223-as tényleg jó széria lett. Bár az örök kedvenc a 202-es marad :)

 

A hangos utastájékoztató is csak a csili-vili része, gyakorlatilag nem sok értelme van.

 

Egy hétköznapi utasnak valóban nem, de nekem jól esett már évekkel ezelőtt Nyíregyházán, hogy a busz (vagy ha más nem, a járművezető) bemondta a megállókat. Vannak alkalmi utasok, és turisták is, nekik nagyon jó kiírni, mikor mi következik. Már csak használni kéne tudni, és bemondani, ha valami változás van.

 

 Bár nekem tökéletesen megfelelt, amikor a buszban levő tábla hátoldalán voltak felsorolva a megállók (80-as évek vége, 90-es eleje), de nem vagyunk egyformák.

 

Azt én is szerettem, csak biztos nem "EU-konform".

 

Másik nyomós érv volt a HV ellen, hogy koszosak a buszok.

 

Ez sajnos igaz; ennyi pozitívumot láttam anno az ITK-ban, de már az se a régi. A '103-as már szinte rongyosabb, mint egy régi 280-as.

 

Szóval lehetséges, hogy ezek gyártottak vmit, és beadták az önkormányzatnak, ők meg nem ismerik a történelmet? :)

 

Könnyen lehet, hogy olyan végeredmény kellett nekik, ami alapján tovább lehet ritkítani a közlekedést.

 

 

Ja, és mit fognak szólni a TEVA dolgozói a 40 perces követéshez? Eddig is sorozatosan ott hagyta a busz őket, ezek után állandóan ez lesz.

Előzmény: atty707 (4180)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!