Végre valamit próbál alkotni a HÉV kínálat terén. Remélhetőleg visszajön ez a szemlélet a régmúltból mikor pl. a ráckevein próbálkoztak vele, lásd. S2001-es sebesvonat.
Végleges az új menetrenddel, és stabil 30 perc napközben is. Ettől eltérés csak a csúcsidőszakok előtt és után lévő átmeneti időszakban van. :)
Több szerelvényt nem igényelt, csúcsban eddig is 30 perc volt a követés, csúcson kívül meg megszűnt a cinkotai viszonylat, így az a vonat megy tovább Csömörre, ahelyett hogy Cinkotán állna.
Szerintem arra kellene törekedni, hogy az esetleges jövőbeli, föld alatti megállók (Közvágóhíd és attól beljebb a belváros irányában) és ott a kijáratok úgy legyenek elhelyezve, hogy megérje középen és hátul is utazni. Illetve a jövőben ide helyezendő jármű legyen teljes hosszában átjárható.
Most van egy MIXa-n 6x4 ajtó, de az utasok 50-55%-a az első két kocsiban utazik, tehát ezek 8 ajtón szállnak fel, miközben 12-14-en "kellene". Ez durvább veszteség időben, mint kocsinként 4 ajtó helyett 3.
Néztem amúgy ma az egyik retro festésű MIXa-szerelvény motorkocsijának az oldalát , iszonyat, mennyire hepehupás a felszíne. Pont olyanok voltak a fényviszonyok, hogy nagyon feltűnt. :
Az egyik hétvégén eredeti színtervű festésében tér vissza a Ráckevei HÉV-re a Csepeli HÉV-ről ismert MIX/A típusú motorvonat, amelyet szintén a nosztalgiázni vágyók fognak értékelni.
Na erről beszélek, hát ezek az emberek a MÁV-HÉV-nél nagyon értik az öniróniát. :)
Azt is írták máshol ,hogy miután rajtakapták a jómadarakat, csapot papot hátrahagyva pucoltak el a helyszínről és az egyikük a mobilját is otthagyta, és még sokáig folyamatosan csörgette, hogy lemerüljön, de hiába, volt hozzá töltőjük. Idő kérdése és megtalálják kié.
Csepel HÉV-állomáson csúnyán összegraffitizték az egyik szerelvényt. Pontosabban csak az egyik motorkocsiját, de azt úgy telibe az egészet. Nem úgy tűnt, mintha kiengednék forgalomba. Pedig így is a szentendrei HÉV-től van kölcsön az egyik szerelvény.
Mondjuk a kérdés is jogos, bár régen is voltak meleg nyarak, de: Mára eljutott hozzánk az az igény és technika, ami a tengerentúlon már akkor létezett, amikor mi a Sztálin szobrot döntögettük, és jégért álltunk sorba. 20 éve még privilégiumnak számított a klíma, mára tömegigény lett, és elérhető áron hozzáférhető. Már nem többmilliós luxuscikk, ezt lássuk be.