Keresés

Részletes keresés

marky-511 Creative Commons License 2012.10.03 0 0 4940

Igazából nem is a mi dolgunk lenne ezzel foglalkozni, csupán ötletekkel állunk elő, és megbeszéljük egymás között.

 

A gond ott kezdődik, hogy a DKV-nál dolgozó szakemberek:

a) nem tudnak saját ötletekkel előállni

b) nem hagyják őket érvényesülni

c) a városvezetést nem érdekli a szakemberek véleménye.

 

Ezért is születhetnek olyan viszonylatok, mint a 23-as, 23Y-os; és ezért nem tudnak sok kihasználatlan, már-már felesleges viszonylattal (21, 39) mit kezdeni.

 

A 23-asra azért teszünk javaslatokat, mert egyrészt már jelezték itt a fórumon, hogy kíváncsiak lennének, ki melyik viszonylatot tenné a Tisza István utcára, másrészt a jelenlegi vonalvezetéssel (a 23Y-t is ide értve) a világon semmi értelme. Nincs decentrumhoz kötve, sehonnan nem vezet sehova - illetve semmit nem köt össze semmivel, és a követés is kiszámíthatatlan.

Előzmény: KSKs (4939)
KSKs Creative Commons License 2012.10.03 0 0 4939

Az a baj ezzel a sok ötleteléssel, hogy egyrészt sok az ötlet, nincs felmérve vagy modellezve, vizsgálva.

Msrészt múltkorábban jött nemtomhány 23-as ötlet. Ez azt jelenti h a tervező kocepciótlan, mert módosít. 

Ez a sok ötlet sem jó, nincs koncepciója, jobb lenne így úgy, majd másik agyalás ami jobb lenne. Ezt nem lehet utas elé tárni. Ez is sok sok módosítást okozna gyakran ha ezeket az impulzus szerűen érkező ötleteléseket bevezetnék. Ami ugyebár köztudott h nem jó.

Előzmény: marky-511 (4938)
marky-511 Creative Commons License 2012.10.03 0 0 4938

Én speciel a saját magam szórakoztatására csinálom :)

És persze azért, hogy a valódi közlekedési szakemberek (pl. Zotya, LoLkA, stb.) véleményezzék. Én végül nem közlekedési területen végeztem, de nem sokan múlott. Ettől függetlenül az érdeklődésem elmaradt.

 

Elnézve viszont, hogy hány ötletünket vette már át a DKV (11-es, 22-24, józsai viszonylatok, 44-es, 46-os csoport, stb.), nem felesleges időtöltés :)

Előzmény: Yooha (4937)
Yooha Creative Commons License 2012.10.03 0 0 4937

Amúgy ezek a menetrend-módosítások amiket kitalaláltok, ezek ilyen unaloműzések, vagy Ti tényleg ezzel foglalkoztok hivatásszerűen? Ha az előbbi, akkor ezeket figyelembe veszi valami döntéshozó?

Előzmény: marky-511 (4936)
marky-511 Creative Commons License 2012.10.03 0 0 4936

Amíg nem lesz a Komáromin forduló, addig hiába a terv, hiába ajánlják a megépítését '96 óta. Igaz, a Sumen utcai is ott rohad már mióta...

 

Így ráadásul jobban ketté lenne szakítva a város. Most azzal próbálkozom, hogy a 37-es és a 45-ös menetrendjét fésüljem össze minél jobban, de elég nehéznek bizonyult, a Kondorosi Csárdától való követést szinte lehetetlen tartani. Igaz, beleszámoltam az új lámpákat, és az új megállót is; külső végállomásnak pedig a Kéknyelű utcát (Kondoros) jelöltem meg.

Előzmény: vanyi94 (4934)
DBvonatinfó Creative Commons License 2012.10.03 0 0 4935

52: Nagyállomás - Wesselényi utca - Hatvan utca - Faraktár utca - Komáromi Csipkés György tér

 

Gondolom Hajnal utcát akartál írni. ;)

Előzmény: vanyi94 (4934)
vanyi94 Creative Commons License 2012.10.02 0 0 4934

Amit raktatok fel menetrend tervet, azzal csak a Csapókert járna jól és az István út, a Derék utca viszont nagyot veszítene.

Én egy másik fajta járatot találtam ki. A járat 27-es és 27y-os jelzéssel közlekedne, s a Komáromi Csipkés György tér lenne a fő végállomás (vagy a Sólyom utca, mivel úgy meg is tud fordulni a szervízúton).

27: Komáromi Csipkés György tér - Faraktár utca - Kossuth utca - Széchenyi utca - Nyugati utca - Kishegyesi út - Derék utca - Vincellér utca - István út - Széchenyi utca - Kossuth utca - Faraktár utca - Komáromi Csipkés György tér

27y: fordítva közlekedne, mint a 27-es.

Így a környék járatait is át kell szervezni, mert csak ezek a járatok közlekednének a belvárosba. Új járatok:

11: Komáromi Csipkés György tér - Hétvezér utca - Diószegi út - Lahner utca - Létai út - Komáromi Csipkés György tér

11y: fordított 11-es

25: Komáromi Csipkés György tér - Vámospércsi út - Veres Péter utca - Acsádi út - Sámsoni út - Budai Nagy Antal utca - Komáromi Csipkés György tér

25y: fordított 25-os

37/37A: Komáromi Csipkés György tér - Vámospércsi út - Kéknyelű utca (37: 47-es út - Nagycsere - Haláp)

41: Komáromi Csipkés György tér - Létai út - Kinizsi nyomda

45: Vincellér utca - István út - Kishegyesi út - Nyugati utca - Széchenyi utca - Kossuth utca - Sas utca - Dósa nádor tér

52: Nagyállomás - Wesselényi utca - Hatvan utca - Faraktár utca - Komáromi Csipkés György tér

 

A menetrendeket később töltöm fel.

atty707 Creative Commons License 2012.10.02 0 0 4933

Nem akart magának problémát.

Hát, ezzel most még nagyobb bajba került/kerülhet. :( Főleg, hogy a haon szellőztette meg a dolgot...

Előzmény: Dreamer (4932)
Dreamer Creative Commons License 2012.10.02 0 0 4932

"Aki mindent meghall, hamar meghal" "Keveset tudsz, tovább élsz"

 

Nem akart magának problémát. Az emberek nagy többségét nem érdeklik a szabályok mennek a legkisebb ellenállás irányába... :(

 

Dreamer

Előzmény: atty707 (4926)
marky-511 Creative Commons License 2012.10.02 0 0 4931

Nem az én véleményem az "átjárhatóság", sokan hozták fel amikor a 22/24 útvonala megváltozott. Most a 25/25Y-ről van szó, illetve a még fontosabb 45-ösről, ami könnyen úgy járhat, mint anno a 10-es, amikor 30-ról 33 percre nőtt a menetideje, még a Volán-korszakban, és plusz járművet kellett rátenni. A DKV-nál ez problémás lenne, mert ott spórolnak, ahol tudnak. De éppenséggel a 37-essel is egybe lehet darálni az útvonalat, akkor 48 perc lenne egy fél forduló. A menetrendet még nem számoltam ki, de oda is több jármű kéne. A 25/25Y-vel viszont kevesebb jármű kéne.

Előzmény: Yooha (4930)
Yooha Creative Commons License 2012.10.02 0 0 4930

a Tócóskert átjárható

Akik a közepén laknak, azoknak talán. Mondjuk a Tócóvölgyből az István útig sétálni már nem olyan rövid. Az idősebb korosztálynak már biztos hogy nagy távolság lenne. Még én is nyűgösködöm, ha a Segnerről kell átballagni a Derék utcáig, bedig én még "fiatal vagyok". Vagy legyen 2 db busz, azok körbe-körbe járnának a Tócóban, szerintem 15 perc alatt körbe lehet érni.

Előzmény: marky-511 (4929)
marky-511 Creative Commons License 2012.10.02 0 0 4929

Továbbra sem vagyok oda ezért a megoldásért, de a 45-ös miatt valami tenni kell. Vagy elpazarolnak rá még egy buszt, vagy átteszik a Széchenyire, mivel az új lámpáknak, és az új Hal köz megállónak hála nem fog beleférni 30 percbe a menetideje.

Ennél is egyszerűbb megoldás, ha a 25/25Y-be építik be a 45-öst, a külső szakasz úgy sincs annyira kihasználva, hogy egy 37A-val ne lehessen pótolni.

 

A tervedben egy problémát látok: A Derék utcán ritkul a követés.

 

Ez igaz, 15-ről 20 percre módosul. A belváros felé viszont 15 helyett 10 percre nő csúcsidőn kívül. A csúcsidei követés viszont marad a Derék utcán, és a 25Y-vel együtt 7 perces lesz a követés.

 

Ugyanez megtörtént a 22/24 esetében is. Pont azzal a viszonylatcsoporttal kapcsolatban mondták el sokan, hogy a Tócóskert átjárható, így nem lehet probléma. Aki a Segner térig utazik, annak a 24-essel együtt teljesen meg fog felelni ez a követés is, aki tovább, annak sajnos alkalmazkodni kell. Azopk viszont nyernek, akik a Segner tértől szállnak fel, és a Faraktár utca fele utaznak tovább.

Előzmény: ZotyaJ (4928)
ZotyaJ Creative Commons License 2012.10.02 0 0 4928

Úgy látom egyre jobban tetszenek a kör, illetve hurokjáratok :)

A tervedben egy problémát látok: A Derék utcán ritkul a követés. Mivel közöld meg a 15 illetve 12 perces követést? 

Előzmény: marky-511 (4927)
marky-511 Creative Commons License 2012.10.01 0 0 4927

Elkészítettem a menetrendet hozzá, ha jól számoltam, két busz megspórolható. Ebből egyet át lehetne csoportosítani 37A-ra is, ami értelemszerűen csúcsidőben, illetve 37-es indulásán kívüli órákban járna. 45H is megszűnne. Cserébe viszont sűrűbb lenne a követés a 25/25Y-n, ezáltal valóban pótolva lenne a 27-es, már ami a követési időt jelenti.

Előzmény: marky-511 (4918)
atty707 Creative Commons License 2012.10.01 0 0 4926

Ez szép:

http://www.haon.hu/jegyzokonyv-nelkul-ne-szamitsunk-a-penzre/2091788

Sajnos itt tartunk a "Balkánon"...

Egyébként többször volt már "szerencsém" balesethez/rosszulléthez kihívott mentőt megvárni utasként, és egy alkalommal se láttam, hogy a sofőr jegyzőkönyvet vett volna fel. Lehet ők se tudják, hogy mi a szabály? Vagy ez az aktuális ügyhöz lett így igazítva? (Mármint  a szabályzat...)

"A sofőr látta, hogy odazuhantam, de ő sem segített." - Ha ez igaz, akkor mélységesen elítélendő!

DBtrolis Creative Commons License 2012.10.01 0 0 4925

Próbáld már magad gatyába rázni öreg, mert read-only üzemmódban is a fejemet fogom...

Előzmény: by-169 (4923)
by-169 Creative Commons License 2012.09.30 0 0 4924

Amúgy igazad ráncajtósnak jobban örültem volna:) De már kevés van belőle.

Előzmény: hajdubus (4921)
by-169 Creative Commons License 2012.09.30 0 0 4923

Látom még nem utaztál piros Man busszal ja hogy te kocsival mész úgy könnyű.

Előzmény: torqmatic (4920)
by-169 Creative Commons License 2012.09.30 0 0 4922

Itt nem arról van szó hogy ráncajtós vagy nem az. Hanem hogy ilyen elhanyagolt buszt adnak ki a forgalomba ami nem képes menni 60-nal rossz a klímája. Jegyvizsgáló töbsször szólt neki de hát csak a fejét rázta a vezető. Tetőszelözző brutális összevissza tekerve sem nyílik ki.

Előzmény: hajdubus (4921)
hajdubus Creative Commons License 2012.09.29 0 0 4921

Nem volt ráncajtós... Neki ez épp elég érv... :DD

Előzmény: torqmatic (4920)
torqmatic Creative Commons License 2012.09.29 0 0 4920

Az, hogy lassan megy a sofőr, nem kapcsolja be a légkondit, ráadásul még bamba is, miért a busz hibája? Nem értem a logikád...

Előzmény: by-169 (4919)
by-169 Creative Commons License 2012.09.29 0 0 4919

A piros Man buszokat mikor dobják ki? Életveszélyes amit ezekkel csinálnak. Vonatpótlóval utaztunk. A 42-es egy forgalmas főút a busz maximális sebbesége 57 km/h óra. Kamionok jönnek mennek nem normális aki ilyent buszt ad ki ráadásul később sorolt ki satufékkel mert biztos elfeljette hogy keresztesen le van zárva a sorompó átjáró felújitás miatt ezért városon keresztül kell menni közben meg 20 25 kamion jön mögötünk. A szelőzzés nulla hátul teljesen kitekert tetővel semmi levegő. Remélem visszafele ikarus lesz ami a múltkor is volt az legalább szellős és gyorsan megy.

marky-511 Creative Commons License 2012.09.29 0 0 4918

Átfutott egy ötlet a fejemen 1-2 hete, és egyre inkább úgy érzem, beszélni kellene róla. Azt már említettem, hogy a 45-ös menetrendjébe bekavarhat, hogy beüzemelik az új Hal köz megállót a Kossuth utca irányába, plusz még a menetidőt is felülvizsgálják a Széchenyi utcai lámpák miatt.

 

Nos, szerintetek nem lenne-e értelmesebb, ha a 25/25Y viszonylatokat módosítanák oly módon, hogy 22/24 módjára "nyolcasozna"?

A 25-ös a Deréken keresztül menne a Veres Péterig, majd az István úton keresztül jutna vissza a Vincellérig. A 25Y értelemszerűen fordítva.

 

Ezzel egyidőben a 45-ös megszüntethető, illetve beépíthető a 25/25Y követési idejébe, ami így csócsidőben járhatna 5-7 percenként összevontan.

A Veres Péter utca - Kondorosi Csárda útvonalról egy 37A gondoskodna, a Nagyállomástól a Kéknyelű utcáig. A követési idő lehetne rugalmas, nem hiszem, hogy a 45-ösnek pont a külső szakasza lenne a legkihasználtabb. Ezzel együtt a Vámospércsi út - Nagyállomás összeköttetés is javulna.

ZotyaJ Creative Commons License 2012.09.28 0 0 4917

Ezekre tarott kártyával lehetne esetleg tippeket adni... Az is lehet, hogy hamarabb lesz apokalipszis. 

Előzmény: LMG-003 (4915)
marky-511 Creative Commons License 2012.09.28 0 0 4916

Jó kérdés, de én már a buszokon is egyre több üres kijelzőt, vagy kínai karaktereket látok feltűnni.

Előzmény: LMG-003 (4915)
LMG-003 Creative Commons License 2012.09.28 0 0 4915

Szeretnék kérdezni egy pár dolgot,remélem kapok rá válaszokat:

  -Mikor várható az,hogy a trolibuszokon a belső kijelzők vissza legyenek szerelve(hova tűntek ezek)?

  -Mikor várható az,hogy a trolibuszokon,villamoson az összes monitor megfelelően működjön? Úgy mint a legelején.

-A külső kijelzők mikor lesznek rendben a trolikon?

Bocsánat,hogy ilyen kérdéseket teszek fel de érdekelne.

GST 341 Creative Commons License 2012.09.28 0 0 4914

Szerdán még a 11:35-ös is csuklós volt...

Előzmény: GST 341 (4913)
GST 341 Creative Commons License 2012.09.28 0 0 4913

A Főnix csarnoknál a Sportuszoda felől a Baksay felé a 13:35-ös járat.

Előzmény: ZotyaJ (4909)
Ricsi89 Creative Commons License 2012.09.28 0 0 4912

Ma hallottam a 31-esen. Öreg úr mondta, hogy a Csemete utca megállót át kellene nevezni kósa-híd megállónak, az ott található "híd" miatt, ami az építkezés fölött van. :D

atty707 Creative Commons License 2012.09.28 0 0 4911

Ma reggel a "gyorsjárat" megint xtra lassú járattá minősült vissza, amikor is kb. 13 perc késéssel futott be a buszvégre, ezzel alulmúlva a "normál" járat menetidejét is. Ez nem is lett volna annyira nagy gond, bár a tisztelt Nagy Attila úr fenheti a körmét kaparni a "pontos közlekedés" szlogent. Annál nagyobb baj volt, hogy a csatlakozó 25-ösre NEM lehetett felférni, rengeteg utas maradt hoppon a megállóban! (több mint 5). Csak tudnám miért nem tudnak normális közlekedést biztosítani... Ezért fizetek/fizetünk? Nem érdekel, hogy nincs elég buszuk, nem érdekel, hogy nem értenek a menetrendek megszervezéséhez...

Ja, és a késés nem a buszvezetőn múlott, a volvo-k továbbra sem tudnak repülni, ellenben ősz van, egyes fejesek igazán megtanulhatnának már ennél a neves cégnél...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!