A motor lényegtelen olyat tesz rá az ember amilyet akar.
A hajtómű viszont azonos minőségben és egyebekben is mint Pl: a Szentkirályi KF szériája Pl: Dragon 55, Dragon 65, Quantum 60 és Quantum 70 ott is csak a motorok változnak de minden más azonos és itt is motorból olyat tesznek rá amilyet akarnak.
Akkor most ez Magyar gyártmány? Mert ha a Szentkirályit és a "Marko" gépet szétszednénk egyeznének az alkatrészek, éppen annyira mint a Zongshen és Oleo esetben
Az Oleo és aZongshen minden méretében és alkatrészében az utolsó csavarig megegyezik egymással. Az alkatrészek és az adapterek is kompatibilisek egymással.
Az Oleo-ról lespórolták azt a +1 ékszíjtárcsát de nincs jelentősége talán csak az áttételnél.
A két szíjas hajtás is azt mutatja, hogy a két hajtómű csak hasonlít egymásra. Ezért is látom gondnak, hogy egyformának hirdetik a két gépet. Valaki megveszi ez alapján abban a hitben a Zongshent, hogy ha baj van, akkor majd vesz Oleo alkatrészt hozzá, ha nincs netán Zongshen.
Ez tiszta sor. A gépkönyv szerint pl. az Oleo-Mac MH 175 RK, az Efco MZ 2075 RK, a Bertolini 195 és a Nibbi 095 ugyanaz a gép. Ezeket a márkákat az Emak csoport összevásárolta az idők során:
Piaconként más-más márkanevet használnak attól függően, hogy hol melyikkel gondolják eladhatóbbnak. A Zongshennel ilyen kapcsolat azért nem lelhető fel. Ettől még bérgyárthat az Oleonak, bár van saját kínai gyáruk is. Egyébként az Oleo gépemen és a papírjain csak az olasz cím van feltüntetve mindenhol, de sehol nincs a "Made in" felirat előtte. Így akárhol is gyárthatták. Más oldalról megközelítve a dolgot a kínai gyártású termékek jellemzője, hogy a gyártás beindulásával az e-bay kínai eladóinál megjelennek az alkatrészek. Oleo alkatrészt csak kisebb gépekhez, pl. láncfűrészekhez láttam az e-bay-en Kínából.
Szia. Ültetéshez nem kell felező a töltögető ekéhez, jobbról balról 1-1 kapatag, de fordítva tedd fel a kapákat, ne az éle legyen előre, hanem a kapák élezetlen kése, tehát a jobbost a bal oldalra, a balost a jobboldalra, lehet védőtárcsát is feltenni. A fordított kapák húzóként funkcionálnak, simán elviszik a kicsit kinyitott töltőekét, én egy sort 2x szoktam vele megnyitni, a 2. után ültetem a krumplit. Lábbal simán visszatakarom a barázdába beültetett gumókat.
A www.profikisgep.hu oldal ezt írja a Zongshen SR1Z-750 gépről: "Ez a gép megegyezik az Oleo-Mac MH 197 RK típussal." Érdemes megnézni a gépek motorjáról a képeket. Valóban az utolsó csavarig megegyeznek:))))))))
A Zongshen gép egy török oldalon Kama SR1Z-750 néven már Honda GX motoros:
Szerintem a Zongshen gép egy Oleo-Mac szerű hajtómű egy Honda klón motorral. Mivel a Zongshen egy legalább ötször akkora cég mint az egész Emak/Oleo-Mac csoport, csak szándék és nem pénz kérdése, hogy jobb gépet csináljon, mint az Oleo. Ezzel csak azt akarom írni, hogy nem a Zongshen gépet akarom fikázni, akár nagyon jó is lehet, de nem ugyanaz a két gép. A www.profikisgep.hu oldal egyszerűen hazudik.
""A Zongshen gépeket is az Oleo-mac gyártja nagyon jó munkát végeznek bármilyen talajon.
Tőlünk keletre egyébként több néven is futnak ezek a gépek pl: Ruris, Rotakt, Loncin,BSR, Gigant, Powerplus, stb...
Egy közös bennük mindegyik jó minőségű, nekem is voltak először fenntartásaim velük de egy év használat után eloszlottak."" Ez érdekes számomra esetleg nem fordítva oleo is gyártat kínában?
Ha ilyet szokot nekem csinálni a kapa gépem akkor a több benzin kell neki 1/8 fordulat óramutató járásával ellentétesen és megy terhelésen is( nekem robi 56 briggs motoros). Csak saját tapasztalat.
Ha a gázkart teljesen hátrahúzom (nyúl állásba) akkor ugy ahogy megy , de ahogy csökkentem a fordulatot a gázkarral elkezd szabálytalanul járni, felpörögni, es leall Karburátor többször pucolva, tömitések kicserélve. Mi lehet a gond Honda gvc 160
Ha jól tudom, a Honda GCV motorok jó részét is Kínában gyártják. Ebből is látszik, hogy nem minden Kínai cucc egyforma. Nem mindegy, hogy kínában gyártott európai vagy japán, vagy teljesen kínai. És még a kínaiak között sem mindegy, hogy Loncin, vagy valami más. Sőt több helyen olvastam, hogy a Loncin azért már itt-ott ver nagyobb márkákat is minőségben.
Meg fogom nézni, hogy mi van a gépre írva. Azért Európában még feltüntetik általában a tényleges gyártási helyet. Ha ez Kína, akkor valami lehetetlen helyen és "Made in prc" formában, hátha nem tudja valaki ebből.
Pár éve jártam véletlenül Milánó egyik munkásnegyedében. Háááát....... Lehet, hogy jobban örülnék, ha kínai lenne:)