Keresés

Részletes keresés

CAMPPityu Creative Commons License 2015.05.02 0 0 541

Űdv mindenkinek!

Elsö camtourist 5-3 at vásároltam idén tavasszal.Köszönet mindenkinek mert sok dologot tudtam felhasználni a felujitás során!

Tömitések  tetö: wartburg 1.3 csomagtér szigetelés

    lenyiló ajtok : D idomu gumitomités

                tetö: Csuszásmentesitett Heksa rétegelt lemez vizzáró 1.5cm     nem nehezebb a réginél!

 

A kasznit lecsiszoltam rozsda átalakitoval lekezelve újra fényeztettem.

Padlolemezt alvázvédövel bevontam.

Fékek megtisztitása csapágyak megzsirzása után, a tüzhely renoválása új mosogató és gázcsö csere.

 

Sok munka volt benne de a végeredmény magáért beszél!

 

Szivesen segitek  ha valakit érdekel

 

 

 

 

vareszos Zoli Creative Commons License 2015.05.02 0 0 540

Nagyon örülök,hogy találtam egy ilyen fórumot.Én három éve használom a campot ,de többnyire csak három napos Trabant wartburg találkozókon.Nagyon szeretjük a párommal együtt .90-es évjárat nagyon jó állapotba van.Valakinek van képe a kissebik hálórész szunyog védőjéröl felszerelve.Az enyém szerintem össze van menve.

dandarezsolesz Creative Commons License 2015.05.02 0 0 539

Sziasztok,

 

Köszönöm a segítőkész hozzászólásokat! Megmértem a horog magasságát. 46cm, tehát magasabb. Mondjuk ez érdekes, mert gyári horog van az autón. Ezt nagyon nem piszkálnám, de találtam egy közbetétet, amivel a futó magassága állítható. (https://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=hu&prev=search&rurl=translate.google.hu&sl=de&u=https://www.trabiteile.de/product_info.php/cPath/122_264/products_id/1754&usg=ALkJrhir6VRTIMtjjKmM42rWjLlpWJ7SKA) Ezt lehet megpróbálom.

 

Sátorrúd: A legfelső rudak hiányoznak, amik a tető feszességét adják. Szerintem ezeknek a rúd mindkét végén "hegyesnek" kell lenniük, hogy illeszkedjenek a lyukakba, ha jól gondolkodom.

 

vareszos Zoli Creative Commons License 2015.05.01 0 0 538

Nagyon szépen köszönöm. Rákeresek.

Előzmény: Senior55 (537)
Senior55 Creative Commons License 2015.05.01 0 0 537

Magyar gyártó, nagyon sokféle profilválasztékkal.

http://bolthely.hu/szilikongumi/

FBS ragasztóval gyosan és nagyon erősen felk lehet ragasztani a gumiprofilt.

Előzmény: vareszos Zoli (536)
vareszos Zoli Creative Commons License 2015.05.01 0 0 536

Sziasztok.érdeklődnék,hogy camtourist 5-3 tető köré a vizzáró gumit hol lehet szerezni? Vagy mié jó hozzá?

 

 

Senior55 Creative Commons License 2015.04.28 0 0 535

A helyzetem nekem még összetettebb, mert az utánfutóval még egy összehajtogatott gumicsónakot és egy 15 lovas csónakmotort is szállítok.

Ignis-em van, nem túl nagy csomagtérrel és egy 350 l-es Thule túraboxom.

A konyharészbe ügyes összeválogatással az össze konyhai felszerelést be lehet rakni.

Edényeket (rozsdamentest) olyat viszünk, amelyek egymásba illesztve egy edénytérfogatban 2-3 edényt is viszünk. a zörgést egyszerűen küszöböljük ki, a laminált padló alá kapható 3 mm vastag polifoamból készített elválasztókkal. A legbelső edénybe beleférnek az apróbb tárgyak. A fedők az edény mögött elférnek. Az evőeszköz tartóban elférnek a kanalak, kések, villák, konzervbontó, gázgyujtó.

Az evőeszközöknek varrtam vastag anyagból zsákokat, így nem verik a tartót nés nem zörögnek:

az ivóvíztartály összecsukható, így 2 db is kis helyen elfér a konyhatérben is.

Apró holmiknak a sátorrudazatra függeszthető tárolózsebes tartókat használok.

Takaróknak polar takarót használunk, kis helyen elfér és ha meleg van ráfekszünk, ha hűvös van alábújunk.

A Decathlon-ban tavalyelőtt vettünk összecsukható kb. 60x60 cm szelvényű, 1,5 m magas "szekrénykét, amiben az összes "kacat", apróholmi elfér.

Aki tud varrni, házilag is könnyen készíthet ilyen kis szekrényt (4 alu láb, 4-5 farostlemez polc, szövet oldalfal zipzárral nyithatóan)

Előzmény: Campika (533)
sergio82 Creative Commons License 2015.04.28 0 0 534

Szia!

 

Ha kiderül, hogy mi hiányzik, publikáld. Több szétrohadt CT6-2-t bontottam el. Nem mondom, hogy minden cső megvan, mert már a szőlőlugas is ilyen csövekből van, de talán pótolhaton a hiányodat.

Ha megvan, hogy honnan hiányzik, akkor a fórumtársakat meg kell kérni, nézzék meg a hosszúságát és átmérőjét, mert nekem ömlesztve vannak ezek a csövek és igazából nem is láttam ilyet egyben felállítva. Nekem az 5.3-as volt.

 

Sergio

Előzmény: dandarezsolesz (528)
Campika Creative Commons License 2015.04.27 0 0 533

Sziasztok

 

A tavalyi első év tanulságai alapján, az idei túráinkat okosabban terveznénk a családommal.

 

Az alábbi megállapításokat tettük:

 

- a sátrast felállítani, összecsukni és kocsira akasztani viszonylag gyorsan lehet, kb. 15-20 perc a Camp Let re, amit a leg gyorsabb sátrasnak aposztrofálnak, úgy hogy nem rohanok, és a család nem nagyon segít, egy feleségről és egy 8 éves gyerekről van szó. Viszont akkor nincs komfortom, csak fekszem és annyi.

 

- A kacatokkal megy el a legtöbb idő, amit a kényelmünk érdekében viszünk magunkkal, állítunk össze és szedünk szét,  pakolunk ki és be a futóba. Ezek nagyjából plusz 40 percet vesznek igénybe. Ilyenek az asztal, székek, edények, evőeszközök, összecsukható kempingszekrény, beltéri lámpák, gázpalack, konyha szekció, elősátor, szőnyeg, áram hosszabbító, kemping hűtő lábbal. Ez alatt a feleségem pakolja a kajákat, és a ruhákat a Thule boxba és a hűtőbe, tehát az nem plusz idő.

 

- Megállípítottuk, h. 1 éjszakára ezt végigjátszani elég nyűgös, min, 2 éjszakában húztuk meg az egy kempingben tartózkodás határát.

 

- A sátorban állandóan kupi van, nem tudunk közel sem olyan rendet tartani mint otthon, vagy akár ahogy képzelem egy lakókocsiban lehetne ahol vannak szekrények, és a konyha cuccoknak is tárolók. OK, erre azt lehet mondani, h. menjek szállodába vagy vegyek lakóautót 10-15 Mio-ért, elfogadom.

 

- Király h. könnyű a sátras, emelkedőkön látom szenvedni a kis kocsikkal húzott lakókocsikat és 11-12 L fogyasztásokról írnak a fórumokon. Sok a baleset is, még vonófej stabilizátosokkal is, beleng, kígyózik, egyszerűen kicsi a kocsi a lakókocsi súlyához képest, a szélről meg a kamion szélárnyékáról nem is beszélve. Én nagy dízellel húzom a sátrast, soha nem lengett be egyszer mentem 120-130-al is próbára, de van e ajánlott vonófej súlyterhelés ami optimális ? Azt olvastam, ha kicsi a vonófej súlyterhelés akkor lenge be, de akkor mennyi legyen ?

 

Érdekelne ti hogyan álltok ezekkel a kérdésekkel. Hasonló idők mennek e el, vagy én vagyok gondban a time management-emmel ? Azt láttam a kempingekben, h. a  lakókocsis, lakóautós csak bevágja az elősátrát meg a kacatjait, otthon meg lesz ideje kipakolni, én viszont ha nem pakolok módszeresen, ami időigényes, akkor nem is tudom összecsukni, mert nem fér bele a sok cucc. Vettem egyébként 11 e-ért egy tetőzsákot az ebay-en angliából, ami plusz 300 L tárhelyet ad, felszabadítva némi zsúfoltáságot a sátras belséjében. Most nézem hogy itt van 450 L-es verzió is, hát én ilyet vettem volna, de ez most jelenhetett meg:

 

http://www.ebay.co.uk/itm/458L-Roof-Cargo-Bag-Box-Carrier-Water-Resistant-New-For-Cars-With-Roof-Rails-/331410238526?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item4d2996ec3e

 

üdv

Senior55 Creative Commons License 2015.04.27 0 0 532

A nyár előtt frissítettem a cövekekről szóló ismertetőt a honlapomon.

http://diojet.hu/CT5_3_luxus/Covek_r%C3%B6gzito/Covek.htm

 

DAFMAXX Creative Commons License 2015.04.26 0 0 531

Pár centivel megint csak közelebb a végéhez. Az oldal lemezek megkapták az alapozó és az első fedő réteget is. Megérkezett a padlónak szánt 18-as OSB lap ami majd kap még egy felületkezelést a méretre vágást követően.

 

   

Sanya1963 Creative Commons License 2015.04.25 0 0 530

Sziasztok!Köszi Sergio most már tudom mért volt a sátras futóban az az érdekes elektromos csatlakozó (átalakító).Petörnek is kössz megoldódott a gázszelep gondom esztergályos által.Lassan kezd összeálni a szerelvény.Sok jó ötletet kapok tőletek soraitokat olvasva kezdő sátrasként.Egy példányt én is kérnék a Skif kezelési kézikönyvéből ha lehet erre az freemail cimre pacsa.sandor@freemail.hu Előre is köszönöm.

Senior55 Creative Commons License 2015.04.24 0 0 529

Üdv a csapatban!

A CT 6-2W változat a ráfutófékes.

Gyönyörű a Mercid. A vonóhorog magassága nem éppen a legmegfelelőbb, 400 mm-re a talajtól lenne jó, akkor az utánfutó is vizszintesen állna. A kezelésiből:

 

Melyik cső hiányzik a sátradból?

Előzmény: dandarezsolesz (528)
dandarezsolesz Creative Commons License 2015.04.23 0 0 528

 

Sziasztok! Én is csatlakoznék a közösséghez, ugyanis a múlt héten sikerült megvásárolnom egy camptourist 6.2-t. Az enyém 1980-as és nem ráfutófékes gyárilag. Eddig "csak" veterán autóztam, de már régóta vágytam egy sátrasra, hogy akár több napon keresztül is élvezhessem a retró érzést. A futó jó állapotú, csak az alsó keretet kellett csiszolni, újrafesteni. A sátor is rendben van, de szerintem 3 rúd hiányzik. (Bár ezek nélkül is sikerült stabilan felállítanom és a hétfő-keddi nagy szelet is jól viselte) Aki esetleg tud eladó rudazatot, kérem jelezze. Vizsgáztatás:  A mai napon vizsgázott és nem kértek papírt a gázról.

 

 

 

 

 

Senior55 Creative Commons License 2015.04.23 0 0 527

A lakókocsiknak zárt gázrendszerük van, amely sok esetben menet közben is működik (pl. gázos hűtők esetén) ezért kell a nyomáspróbáztatás.

A PB gáz a levegőnél nehezebb, így a zárt térben robbanásveszélyessé válik. A sátras utánfutó nem zárt terű, valószínűleg ezért nem kell nyomáspróba. A mi utánfutónk gázrendszere max. 5 kg-os palackot tartalmazhat (lakókocsik 11 kg-osával szemben), és nem több a rendszerünk, mint bármely kemping gázberendezéseknek.

Ha a palackot magaddal viszed a vizsgáztatáshoz, akkor csak még érvényes nyomáspróbás palackot vigyél. Véleményem szerint  ne vigyél a vizsgára magaddal palackot, mert arra hivatkozz, hogy a kempingekben van kölcsönözhető palack, azt fogod használni.

Amúgy a vizsgán nézik a jármű (mert annak minősül) főbb szerkezeti részeit (pl. alváz, futómű, vonófej), mert ezek átalakítása tiltot. Ha ilyet találnak a vizsgán megbukik.

Nem tudom merre laksz, de van egy utánfutó vizsgáztató hely a X. ker Keresztúri úton, a maszek benzínkutnál levő szervízben.

Előzmény: Campika (525)
fox888 Creative Commons License 2015.04.23 0 0 526

Nekem tavaly kellett ismételten forgalomba helyeztetni a sátras utánfutót. 

Csak NKH vizsgabázison lehetett. Szigetszentmiklóson voltam, de semmilyen papírt nem kértek a gáz miatt!

Fel sem merült még említés szintjén sem. Abban sem vagyok biztos, hogy tudják-e, hogy ezekben van gázrendszer.

Előzmény: Campika (525)
Campika Creative Commons License 2015.04.23 0 0 525

Sziasztok

 

Van e valami infótok arról, h. a műszaki vizsgán kérhetnek e "gázrendszerről" friss mérési jegyzőkönyvet, vagy bizonyítványt. A gázrendszer egyébként kimerül egy 3 fejes főzőlapban, csőben, és a palack felőli végén pedig egy reduktorban, szeleppel.

A pontos nevét nem tudom a dokumentumnak, de lakókocsis oladalakon ez téma és nekik kell ilyen a vizsgára.

Hol érdemes Budapesten vagy környékén sátrast vizsgáztatni egyébként, nekem szeptemberben lesz aktuális és ez lesz az első hazai vizsga, jelenleg még a német vizsgám érvényes és azzal járok ? Az én Camp Let -emen nincs ráfutófék sem, a gumikon és a lámpákon kívül nem nagyon tudnának mást vizsgálgatni rajta, de a gáz kérdés, az kérdés. Vagy jobb ha kiszerelem a főzőlapot és úgy vizsgáztatom ?

 

Más: Idei újításként vettem egy Brunner Medusa 3 x 3 m-es szél és eső álló sörsátrat a tetején szellőzőréssel a huzat miatt, amihez járt két oldalfal is, majd a nyár után megosztom a tapasztalatokat veletek, 10 p. alatt fel lehet állítani. Már nagyon várja a családunk h, végre útra kellhessünk, bár a feleségem egyre kényelmesebb, és én vagyok a hajtóerő, a 8 éves lányom meg tűri amit a bolond apja kitalál.

 

A nyári olasz tengerparti tervezett kiruccanással az az eddigi tapasztalatom, h. már most nem lehet foglalni, és min. 7 éjszakát ott kellene tölteni, még akkor is ha nem foglalsz, kicsit szemtelenek. Az ára is, mert 2 felnőtt 2 gyerek főszezonban júli végén 1 hét = 500 Eur, igaz ez az egyik legjobb adriai kemping, a Marina di Venezia. Azt mondták a kempingbem, sokan hajnali 2 kor érkeznek foglalás nélkül, beállnak a kemping elé sorban az uton,majd  kapnak sorszámot a recepción és várnak arra hogy elmenjenek a korábban érkezettek másnap 11 körül. A 2 órás érkezés nekem nem gond, de ilyenkor azért irigylem a lakókocsisokat, mert megérkeznek, sorszámot húznak, és elalszanak a lakóban reggelig. A sátrassal sajnos ez nem megy.

 

üdv

Piho Creative Commons License 2015.04.21 0 0 524

...kérnék egy példányt a gpihokker kukac gmail pont com ra...

Köszi 

Előzmény: 505519570004 (522)
BakonyCamp Creative Commons License 2015.04.21 0 0 523

Május 1-2-3-ra tervezzük a sátor első nyitását,és főpróbáját! :) Nagyon várom már,és remélem nem lesz rossz idő,mert szeretném teljesen élvezni a családdal együtt a pihenést és a sátor kényelmét.
Talán minden olyan dolgot ami kellhet összeírtunk,és addig meg is lesz. Kíváncsian várom az első éjszakát.Az előrejelzés szerint nem lesz gatyarohasztó meleg,de előrelátóan foglaltam egy lakókocsit is,ahova behúzódhatunk ha nagyon hideg lenne,vagy esetleg esős lenne a 3 nap. A hálózsákok már készenlétben vannak,meg pár meleg holmi.Úgy döntöttem,hogy mndenkinek csak egy utazótáskát rakhat össze a feleségem,mert tavaly az összes szekrény minden létező ruhadarabját elpakolta,és a cudo amivel mentünk csurig volt csomaggal.

Csokonyavisonta a cél,és remélem ugyanolyan jó pihenéssel áld meg bennünket ez a kemping,mint eddig 5 évre visszamenőleg. Nem tudom voltatok-e már ott,de mintha simán visszalépnénk a múltba 30 évet...Igazi retró kemping,egyszerű de annál nagyszerűbb emberekkel. :)

Ha esetleg lesz még ott rajtam kívül valaki innen,akkor vendégem egy pofa sörre...

505519570004 Creative Commons License 2015.04.20 0 0 522
Előzmény: mopedmice77 (424)
sergio82 Creative Commons License 2015.04.17 0 0 521
Előzmény: Sanya1963 (519)
sergio82 Creative Commons License 2015.04.17 0 1 520

Szia!

 

A gumi méret 145 (/80) R13. Max 155! Ennél szélesebb már bajosan fér be a kerékagy és a futó oldala közé. Érdemes gumisnál venni 1-2 éves "hiányos-3db-os" garnitúrát.

Előzmény: BakonyCamp (518)
Sanya1963 Creative Commons License 2015.04.16 0 0 519

Sziasztok.Érdeklődnék hogy az átalakító az hogy néz ki?Nem csak egy 220 voltos dugó.Köszi!

 

 

BakonyCamp Creative Commons License 2015.04.16 0 0 518

Köszönöm a listát!

Van még egy kérdésem. Van ugyan a futón jóféle NDK-s diagonál gumi,de már nem mai gyerek. Van rajta pótkerék is,de még nem szedtem le. Hol lehet hozzájutni még eredeti diagonál gumihoz? Ha kicseréltétek,akkor ki milyenre? Mekkora méretű radiálra?

Senior55 Creative Commons License 2015.04.15 0 0 517

Igen, az a német szabvány szerinti csatlakozós, a nálunk kapható kempingpalackok ilyenek. (Horvátoknál, görögöknél szintúgy)

A franciáknál már nem töltik, ott venni kell ottani csatlakozós újat.

Előzmény: fox888 (516)
fox888 Creative Commons License 2015.04.15 0 0 516

A gázpalackot jó, hogy így megemlítetted, mert nekem is ezzel kapcsolatban lenne kérdésem.

Az én utánfutómban még az eredeti gázpalack van. Érzésre kb. még félig.

Amikor kifogy veszek egy másikat. A mostaniak csatlakozása megegyezik a régiekével?

Előzmény: Senior55 (515)
Senior55 Creative Commons License 2015.04.13 0 1 515

A sátor alapfelszerlésén és védőponyván kívül kívül 4 csoportra bontanám a javasolt főbb felszereléseket.

1. Villamos hálózat alkatrészei: 1 db 220V-os átalakító-csatlakozó az áramellátó oszlophoz, 1 db 220V-os hosszabító kábel min. 20 m-es, 2 db elosztó csatlakozó  (akkutöltő csatlakozókhoz, villamos berendezésekhez a sátor két területét lefedve)

2. Hálóhelyiségbe: polár takaró, vagy hálózsák, világítás (pl. LED), szúnyogháló, rovarirtó, hangyariasztó(irtó)

3. Előtérhez: kempigszékek és asztal, szőnyeg, vagy takaróponyva, világítás (220v-os, vagy akkus LED)

4. Konyhához: összehajtható vizes kanna (tartály), szenyvíztartály a mosogató alá (pl, összehajtható műanyag tartály), gázpalack.

 

Azért írtam a gázpalackot, mert sok esetben a régi sátras utánfutó palackjai még eredetiek, vagy nagyon régiek. A vgázpalack nyomáspróbát követő felhasználhatósági év,hónap dátumát beütik a hordfül közelében. A nem nyomáspróbázott gázpalackot hatóságilag tiltott tölteni, (már külföldön sem töltik, vagy cserélik az ilyen palackokat). Nem éri meg nyomáspróbáztatni, mert annak költsége közel egy új palack ára (csertélik a szelepet, tömítéseket és a vizsgadíj). A nyomáspróbázott palack 10 évig használható a nyomáspróba idejétől számítva.

Sokan nem veszik komolyan, de egy balesetnél komoly kár származhat belőle, mert ilyen esetben a biztosító sem fizet, ráadásul még kártérítési per lehet belőle, amit nem igen lehet megnyerni. A mai kemping gázpalackoknál már kötelezően be van építve a lefújó szelep ami túlmelegedés (vagy baleseti deformáció) esetén nem engedi felrobbanni a tartályt.

Fontos betartani, hogy a gázpalackot legfeljebb 90%-ig töltheti ki folyékony gáz, a felette maradó gáztér szükséges a hőtágulásból adódó térfogatnövekedés miatt.

Előzmény: BakonyCamp (513)
DAFMAXX Creative Commons License 2015.04.12 0 0 514

Lassan de biztosan haladunk előre. Még 2 hét és vizsga!

 

        

BakonyCamp Creative Commons License 2015.04.10 0 0 513

Szeretnék egy "alap" listát kérni tőletek,hogy mit tegyek a sátorba első nekifutásra.

Nem vagyok teljesen kezdő,de nem szeretnék nagy meglepetést Május elsején a hosszú hétvégén.Arra időzítjük az első hosszabb kiruccanást,évkezdést. Irány: Csokonyavisonta Thermal Camping!! :)

Senior55 Creative Commons License 2015.04.08 0 0 512

Van egy jó hírem akinek tömítési gondjai vannak.

Ma voltam a Bondex üzletében (Budapest Murányi 48.), ahol - az interneten még nem közölt - fekete lágy gumihab szalagokat is forgalmaznak kisebb tételben is.

A következő négyszög szelvényeket lehet náluk kapni:

5x22 mm (konyharész csuklópánt mögötti szigetelés, valamint a függőleges tartók közötti szigetelés)

6x30 mm

10x10 mm

10x15 mm

10x20 mm

10x30 mm

15x20 mm (konyharész tömítés)

15x25 mm (ilyen van az utánfutó tető szigetelésénél)

15x30 mm

Habosított gumi zsinór

Ø4, Ø5, Ø6, Ø8, Ø9, Ø10

(a 4-es jó lehet a hátsó lámpatömítés pótlására)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!