Igen, az én autómon is egykarú ablaktorlo van BX. Hosszú o-t sajnos nem tud írni a billentyűzet, mert elromlott.
Én is tapasztaltam már ezt a jelenséget, de még így is tobb előnye van a kétkaros ablaktorlővel szemben. Ha párban veszed, egyiket hátra, másikat előre teheted, vagy egyiket elrakod akkorra, mikorra a másik már eléggé megkopik. Plusz azzal, hogy egy vonalban letorli az ablakot, nem hagy kozépen csíkot, mint a kétkaros.
Az enyém, szerintem a gyengébb akkumulátor / 44 Ah /miatt elég lassan torol, de ettől eltekintve nincs rá panasz. Most vettem nemrég a TESCOban 299 Ft-os akciós áron egy pár ablaktorlőt. Mégha feleannyit bír is, mint a Bosch, úgyis megéri. A Bosch csak egy ablaktorlőt ad, ráadásul horroisztikus áron, 2500-3500 ft kozott. És nem is jók, a gumi anyaga nagyon kemény. Az olcsóbb meg simán siklik, igaz, lehet, hogy rovidebb idejig, de addig is végzi a dolgát.
szóval: nagydobfék van hátul. a hátsó híd fölött van 1-1 db "patron", vagy sima toldó van beépítve. Jobb hátul van egy karos mechanikus szabályozó. Ebből sikerült egy cseredarabot szereznem, amikor odajutok beépítem. Már csak a helyes beállítása a kérdéses számomra.
Meg kellene nézni, hogy milyen fékerőszabályozás van a gépeden. Lehet mechanikus a lengőkarról, lehet beépítve a fékmunkahengerben ill. lehet egy nyomásszabályzó patron, ha féktárcsás hátul. Ha nem működik, akkor blokkolhat a hátsófék.
Még egy bajom van a hátsó futóművel kapcsolatban... a hátsó fék előbb blokkol, mint az első, így hirtelenebb fékezésnél figyelni kell... ezt a hibát kellene valahogy kiküszöbölnöm. Ötlet, hogy merre induljak ezügyben?
A kalaptartó zsinórjának a viszahúzására volt egy próbálkozásom, miszerint alábiggysztettem egy-egy olyan kis jojószerű izét, amit síbérlettartónak meg gyáribelépőkártya tartónak szoktak használni (nem tudom mi a neve) de nem bírta el, pár nap után megadta magát. Aztán vettem kör keresztmetszetű fekete gatyagumit a méteráru boltban. Kicsit szórakozni kellett a hosszával de jó lett. már több mint egy éve működik, visszahúzza a zsinórt rendesen.
Én anno azért vettem ZX-et, mert tucatautóra vágytam, ami olcsón fenntartható. Előtte volt Austin Princessem, Subaru Liberom, meg hasonló "exravaganciák" de meguntam a velük való tömérdek szopást. Aztán beválasztottam egy 1.8i ZX-et, amihez amikor kellett volna, bontóban szinte semmit nem találtam. (a motorhoz konkrétan). Ennek ellenére nagyon megszerettem. Még a rugózása is jó, pedig könnyű is, meg hidrós se. Ha nem a Bakony alját választottuk volna lakhelyül, még következő autónak is bevállalnám. Egyedeül azt nem szeretem benne, hogy tele van műanyagokkal. Szelepfedél, szívócsonk, hűtőfolyadékcsonkok stb, stb
A műszerfalban több mint egy tucat izzót cseréltem, mikor hozzám került a vas. Még az óra is látszott utána. A fűtés azóta jó, hogy fűtőradiátort csréltem benne. Azóta viszont NAGYON jó. A hátulja azóta jó, hogy csapágyakat cseréltem benne. Viszont azóta nagyon jó. A vezérműtegelyem szanaszét volt kopva, volt bütyök amiből négy miliméter hiányzott. Kuksi (Pajkos Kisdömper)segített mert bontóbam az sem volt. Van benne lassan 300 E km, de megy mint a szélvész. Kicsit kalimpálnak a dugók benne, de olajat nem zabál. Igazából benzint se túl sokat, bár mostanában egy gázos autót jobban díjaznék.
Mindig tartottam a francia autóktól, mára már megdőlt egy rakás ezzel kapcsolatos előítéletem.
Oké. Csak gondoltam, hogy az is lehet a probléma. Nem kell teljes spárgába lemennie a hátsó kerekeknek, hogy rosszak legyenek. Én azért megnézetném egy szerelővel. Biztos, ami biztos alapon. Szerintem az már nagyon rossz lenne, ha kézzel is simán lehetne mozgatni. A lengőkarcsapágyak már nem bírnák sokáig.
Az F Astra szerintem szépre sikerült annak idején, citroenes a vonalvezetése. Nagyon sok elkelt belőle.
Az általad csatolt lépen levő autó tényleg gyönyörű, de én most a legfrissebb modellekre gondoltam, s azok közül is azokra, amelyekkel egy átlagos jövedelemmel rendelkező európai ember is cirkálhat.:) Amúgy ezt a modelljét nem ismertem az Opelnek. Annyira azért nem érdekel a márka.:)
A G Astra szerintem nagyon prasnya, a mostani, új, ferdehátú Astrák szépek még nagyon.
Egyáltalán nem sértődtem meg, szerintem még sokaknak tetszik a ferdehátú F Astra. Akinek a ZX tetszik, az az Astrát sem feltétlen veti el elvből, kivéve, ha már beleült. De külsőleg szerintem nagyon harmonikus autó.
Való igaz, hogy kissé emlékeztet az Astra alakjára, de az Astra sokkal keményebb belül. Emellett szerintem az F Astra az egyik legszebbre sikerült Opel, de belül nagyon kemények az ülések, meg nem sok oldaltartásuk van.
A ZX-eknek én is láttam, hogy hatalmas, gyönyörű, puha ülései vannak.
Szerintem Fez tud ebben a legtöbbet segíteni, de amiben tudok, segítek. Az elpattogós dologra válaszolva szerintem nem üzemszerű, a szerelőm egyszer azt mondta, hogy rakjak bele pár mázsa cementet, akkor nem fog elpattogni.:)
A viccet félretéve: nem terpesztenek a hátsó kerekek ( olyan, mintha csámpás lenne az autó, befelé dőlnek a kerekek)?
Mert a hátsó lengőkarcsapágyak bizony idővel megadják magukat. Akkor jelentkeznek a hirtelen felütések, az útfelület "érdekes" kezelése az autó részéről. Olyat nem csinál, hogy aknafedeleken meg-megcsúszik a hátulja, vagy labilissá válik?
Ha ilyen jelenséget produkál, majdnem bitos, hogy a lengőkarcsapágyak lesznek a ludasok. Ha hazatértem Magyarországra, az első dolgom lesz, hogy megcsináltassam én is.
Nekem BX-em van, de ez a hiba ott is nagyon hasonló (erősen felütő hátsó futómű, a hátulja csúszkálása, labilitása kissé nedves úton, illetve hirtelen útegyenetlenségeknél).
Az elölről érkező erős felütésekl lehetnek a kifáradt stabilizátorok, illetve gömbcsuklóktól is. Érdemes megnézni a trapézgömbfejeket, valamint az a gömbcsuklókon található porvédőket. Ha lyukas valamelyik, minél előbb cserélni kell, mert semmi sem védi az alkatrészt a bejutó portól, s egy idő után berágódik.
Lehet fáradt lengéscsillapító is. Ha leveszed az első kerekeket, láthatod, hogy a lengéscsilapító külső felülete olajos-e. Ha igen, a lengéscsillapító elfáradt, így nincs kenőközeg az alkatrészben. Ez is lehet egyik oka a felütésnek. Általában cserével orvosolható, felújítani nem érdemes.
A keresztbordáknál az enyémnek eléggé "éles" hangja van, keresztborda vagy vasúti átjáró+ kanyarnál pedig elpattog a hátulja. Azt nem tudom hogy ezek üzemszerű, vagy orvosolható dolgok?
Érdekes, hogy Magyarországon valami miatt nem lett sikeres a típus, pedig egy Saxo vagy egy Xsara sem nyújt több különlegességet.
Véleményem szerint is meglhetősen esztétikus autó a ZX, ami a mostani autókkal is simán felveszi a versenyt. Bevallom, régen én is óckodtam tőle, hogy nem igazi Citroen (nekem akkoriban a GS, illetve a BX volt a mindenem, kisgyerek voltam), de mostanában, látva a sok-sok ZX-et Metz utcáin, egészen megtetszettek. Otthon is már figyeltem egy ideje őket. Nekem az tetszik benne a legjobban, hogy a hidropneumatikus problémák teljesen ki vannak zárva, ugyanakkor nem is egy Saxo vagy AX méretű autó. A motorválasztéka igen nagy, nem is tudom, van-e még olyan modell, amit az 1.1 literes motortól a 2.0-ás motorig rendelhető.
Akkor a Te ZX-d is az utolsó széria volt, mert tudomásom szerint eddig gyártották őket Európában. Ez után már a Xsara jött. Ja ha jól tudom Kínában még gyártják-gyártották egy darabig a ZX-t:
2004-ben vettem, és azóta is nagy megelégedéssel használom. Nem azt mondom hogy nem voltak hibái, de elég jól orvosolható mind, és alkatrész is van dögivel.
Én rengeteget használom az autót, de ehhez képest nem sokat van szervízben. Most kell leadnom megint, mert műszakizni fog.
Sztem nagyon megbízható, és tartós anyagokból készült, mindenütt puha műanyagok, és vastag tartós plüss.
Új kocsikban ebben a kategóriában már nincs is ilyen kárpit.
Egy olcsó közlekedő eszközt kerestem, eredetileg F astra lett volna, erről nagyon le akartk beszélni. De ahogy beleültem, és mentem vele egy kört nem volt kérdés mi lesz :)
Van F astra a családban, vezettem azt is eleget, de merőben más autó, ez sokkal finamabb kezelhetőbb szerethetőbb :)
Utólag rakattam bele klímát is, volt is vele szívás, de akkor mindenképp megérte nekem.
Bármi kérdésetek van, kérdezzetek nyugodtan.
FeZ is ismeri az autóm :). Ő javította a hátsó futóművem.
,,Írd inkább úgy, hogy ott a BX szerepel rosszabbul !"
Igen, egy kicsit tényleg erős volt a kijelentés, de sokszor nagyon keményen fel tud ütni a rugózás. Szívesen mennék egyszer egy CX-szel, hogy kipróbáljam a kényelmét.
"ott általában a hirdopneumatikus autó mond csődöt.(keresztbordák, hirtelen útegyenetlenségek)"
Azért ne általánosítsunk ! :-)
Írd inkább úgy, hogy ott a BX szerepel rosszabbul ! Bár ez is csak az ilyen öreg, sokat futott autókra igaz, el sem hinnéd, hogy egy ilyen autó új korában milyen volt !!! Nem éreznéd ám a keresztbordákat !! :-)
Pl. a CX-nél egyáltalán nem lehet érezni semmilyen úthibát, még egy széttaposott vacaknál sem. A DS-ről meg ne is beszéljünk. Úgy mész át vele a fekvőrendőrön, hogy ha nem tudod, hogy azon mentél át, nem össz rá. :-)
FeZ
UI: nekem azért volt más autóm is, csak az utolsó hármat írtam meg neked. :-)
Azzal, hogy rábukkantál a ZX-re, még szerencséd is lett, mert egy nagyon jól megépített autót kaptál. A ZX-ben csak hidropneumatika nincs, bár sokszor úgy érzem, hogy főleg a gyermeki infantilizmus vett rá arra, hogy hidrós autóm legyen. Imádtam a BX-et, a vágyam teljesült, de a mezei rugózású Citroenek sem rosszabbak egy fikarcnyival sem. Van, ahol a rugózás adottságai miatt a BX teljesít jobban, van, ahol a tekercsrugós, ott általában a hirdopneumatikus autó mond csődöt.(keresztbordák, hirtelen útegyenetlenségek)