A német Feroza klubbon olvasgattam a fogyasztási értékeket, és a legtöbb 8-9 liter közöttit ír. Ezért gondoltam hogy sok.
Nincs széles gumim sem, 195 R15.
Elméletileg ugye ez egy viszonylag modern motor, 16 szelepes, befecskendezős, az autó sem sokkal nehezebb egy Nivánál és mégis annyit eszik.
Katalizátor nem lehet a többletfogyasztás oka, mivel nincs már benne. A kipufogó többi része "eredeti".
Jeladó már megvan, nem egy nagy összeg, 1500 Ft újonan. Meleg állapotban eléggé leesik a fordulat, néha 500 ford/min alá, Lehet ennek is az az oka. Ha változik valami megírom ide.
Biztos hogy nem lehet kiolvasni a computert, azt hiszem valami olyasmi van benne, mint a régi Suzuki Swift-ben és azt kilehet.
Volt már valakinek olyan, hogy kirohadt a tank ls benzin szag van az autóban, ha lehúzom az ablakot?
Még egy kérdés a mai estére? Terepgumit nilyent lehet rá kapni, ami olcsó és jó? Papp gumiban nincs bizalmam, Insa Turbo-t (olasz futózott) már nem találok Magyarországon.
Hétvégén felhegesztettem a lengőkarokat, most jónak tűnik, de majd valami komolyabb terepen megkínzom kicsit. :D Ha valaki nem tudná miről is beszéltünk, íme egy kép arról, hogy hol keressük az ütköző álltal bemaródótt részt!
A vízhőmérséklet jeladót elfelejtettem, szóval a gyújtás alatt van (elég sz** helyen). Ha megfogadsz egy tanácsot, mindenképp villogtasd ki és utána kergéljél. Ha a vízjeladód nem jó, akkor szerintem azt észreveszed pl. az alapjárat nem esik vissza mikor már meleg a moci. Gyári a kipufogód és a katalizátor?
Szia sztifler! Ha érdekel van Feroza felni közepébe való kupakom. Króm, Daihatsu emblémával, beépített acél rögzitő patentokkal. Eredeti japán. 4db-4000Ft.
A computert nem lehet kiolvastatni (legalább is számítógéppel). Ennek módja a kivillogtatás, ezt Te is meg tudod csinálni, ha kicsit visszanézed a fórumot, korábban már készítettem erről egy részletes ismertetőt. Visszajelzés még nem kaptam (sajnos), hogy valaki végigcsinálta volna, én már többször is és működik. Nekem egyébként gyújtás jel hibát jelzett, be is állítottam a gyújtást, de nem mondhatnám, hogy érezhető a változás.
A fogyasztásod normális, vagy csak én hiszem ezt tévesen mert nekem is ennyi (jobb esetben!) Én is rengeteg dolgot átnéztem már rajta kb fél évet szenvedtem rajta, hogy jobb legyen, de már belefáradtam. Sokan itt az utángyártott katalizátorra panaszkodnak, az eléggé megnyomja a fogyasztást. Mivel nekem is sportkipufogóm van, lehetséges, hogy majd visszateszem a gyárit...hátha! Ha sikerül valami eredményt elérned jelezd felénk, nagyon hasznos infó lenne! :D
Ferozámnak sokallom eny kicsit a fogyasztását, 11-12 litert eszik úgy, hogy mostanában terepet sem látott. Nem hajtom, 90-nél gyorsabban nem megyek, nem hajtom üveghangon. Biztos vagyok benne hogy gond van, mert CO mérésen eszméletlen szar értékeket produkált.
Ki szerettem volna olvastatni a computert, de a környéken ezt senkinek nem sikerült megtennie. Cseréltem már lambda szondát, légszűrőt, fogyasztás változatlan. Most vetten egy víz jeladót (1 vezetékes), hátha ez küld rossz infót a számítógépnek, ami feleslegesen tolja bele az anyagot.
Kérdésem: Nem találom az imént említett jeladó helyét a motoron, megköszönném ha segítene valaki megtalálni. Egy fénykép nagy segítség lenne.
Ha nem ez lenne a baj, akkor esetleg egyéb ötlet? Levegő mennyiség mérő?
Alapban szeretem ezt az autót, ennek még lelke van. Törött főtengejjel is képes közlekedni, igaz elég hangosan.
A felnikkel kapcsolatban én nem bántanám a gyári tőcsavarokat, egyrészt azért mert a gyári az tuti, másrészt elég macerás művelet. Én azt javaslom, hogy menyj be egy komolyabb autós boltba és kérjél M12-es kerékanyákat és próbálgasd bele az alufelnidbe. Biztos vagyok benne, hogy lesz olyan ami passzolni fog (én is így találtam megfelelőt).
Az én kocsimon Vitara alufelnik vannak. Mint azt már korábban is írtam a SUZUKI, LADA NÍVA, DAIHATSU egy méret (természetesen nem minden évjáratra és típusra vonatkozik). Nekem volt egy Samurai-m, arról maradtak.
Karosszéria emelést csináltam (45mm), +235/75 r15 gumik, + hátul segédlégrugók légrugók vannak, elöl kicsit feszesebbre van állítva a torziós rugó. Röviden ennyi, arra a kérdésedre, hogy hogyan csináltam hosszasan lehetne írni, a lényeg, hogy a kasztni és az alváz közé távtartók vannak berakva.
Az emeléssel nyilván labilisabb lesz, mivel feljebb kerül a súlypont. Ezt is hosszasan lehetne taglalni, inkább beillesztek egy táblázatot (a szakdogám is erről a témáról irtam)
A nagyobb gumikat azóta már lecseréltem 215/75 r15-re, most így néz ki:
A felniket hol találtad rá. És mekkora emelést csináltál? Mekkora gumik vannak rajta? Kicsit le tudnád írni hogyan lett megemelve? Nagyon faszán néz ki így a kocsid. Sokan mondják hogy labilissá válik az emelés miatt. Ez igaz?
Talalkozót tavasszal szervezzük. Említettem volt hogy vettem a 4 db Feroza könnyűfelnit, persze nem kaptam hozzá csavart és most amikor fel akartam szerelni kiderölt hogy az anyacsavar ami kúpos ven fér be a felni furatba és azt sem tudom hogy a csavar elég hosszú-e? Most mi a megoldás ha a töcsavarokat kicserélem akkor amikor a lemezfelnit viszateszem túl hosszú lesz-e? Vagy megoldható e az eset egy kiseb anyacsavarral?
valakinek van ilyen tapasztalata, vagy 4 szet könnyűfelni anycsavarja.
Megnéztem a lengőkarokat, igazad volt, ténylag be van marodva. Csodálom, hogy elkerülte a figyelmem, de ha minden jól megy hétvégén felhegesztem, aztán meglátjuk...
Nemrég vettem 4 db eredeti Feroza könnyűfelnit, most azt fogom felszerelni a kocsira. Nagyon hasznosnak találom a fórumot, jó hogy van kikhez fordulni, ha megáll a tudomány.
Találkozóval kapcsolatban javasolnék egy Somogybabodot, ha ez nem nyeri meg az urak tetszését akkor egy kabriós túrát valahol Ajka-Veszprém körül.
Ha este lesz időm alánézek, de a felújításból úgy rémlik, hogy azok a határoló golyók be vannak préselve, és nem tud gurulni... lehet hogy csak be van rohadva? :D Na majd megnézem!
Azért furcsa, mert én is Somogyba néztem, világoskék, szegecselt krómfenis verdát, ráadásul vadászásra használták. A tulaj azért akarta eladni, mert vett egy terepszínű Toyotát. :-) DE arra emlékszem, hogy régi fajta rendszáma volt, szóval itt bukott a dolog. :D
Igen, ez a verzió az amerikai piacra szánt Feroza, az az 1.6-os Rocky! A szélesítéseket és a futóművet km órát meg pár apróságot leszámítva ugyan az mint a Feroza. (a műanyag tető is egyezik)
Hátul hosszabb a merev híd, elöl pedig (ahogy sejtetted) az alváz nyúlvány hosszabb. Őszintén szólva én is néztem ilyet, pont ilyen színbe és felnivel (szerintem pont ezt a verdát :D) , de nem mertem megvenni, mert Ferozából sincs sok hát még ebből a szélesített verzióból, de tény, hogy dögösebb! :D
Ha erre jársz szívesen látlak, én elég ritkán gurulok arra, de ha mégis szólok!
Az első difiről jutott eszembe, hogy mikor tökig alászedem és közben egyenletlen terepen megyek éles nyekergő hangokat hallani. Úgy gondolom, hogy valami szilentnek a hangja, de nem vagyok benne biztos. A céges Ford Ranger is ezt produkálja, aminek ugyan ilyen felépítésű a futóműve. Egyszer mikor próbáltam egy Ferozát az is ilyen volt, akkor azt mondták, hogy féltengely hangja, de szerintem ez úgy hülyeség ahogy van.
Valakinek valami ötlete, esetleg hasonló jelenség? Ha nincs akkor elkezdek kutakodni az aknában.
Nekem van egy tartalék első difim, eladom ha érdekel, bár őszintén szólva soha nem gondoltam volna, hogy kelleni fog! Csak gy difi törésről hallottam, azt is az a Ferozás (1.6-os Rockys) mesélte, aki beleépített egy zárat. Sivatag, hatalmas kerekek... szóval ott várható volt. Hogyan történt a "baleset"?
Én veszprémi vagyok, csinálok majd képet róla persze ha érdekel!
Ha Pécs közelebb van vagy a bontó szimpatikusabb, akkor a legnagyobb Feroza bontó veboldala: www.terepjaroalkatresz.eu
Örülök, hogy Te is lelkes Feroza tulajdonos vagy! Az autód szép lett, jónak tartom az ilyen fényképes bemutatkozásokat! :D
A fogyasztásod normális, kiegyenlítő tartállyal kapcsolatba, nekem is voltak hasonló problémák, pontosabban nekem emelkedő után "bugyorgott" bele a víz. Rengeteg mindenre gondoltam ráadásul nehezítette, hogy a vízhőfok egyébként normális volt. A megoldást végül, egy új hűtőkupak jelentette (úgy gondolom nem volt olyan rugónyomaték ami kellett volna), pontosabban remélem, mert azóta nem vettem észre a jelenséget.
A klubbról már többször szó esett, de ősziontén szólva nem túl nagy az érdeklődés... bár egyre többen látogatnak ide is. Én szívesen benne lennék és ismerek még olyan Ferozásokat akiket szerintem érdekelne,de más nevében nem beszélek.
Találkozó szervezésében már gondolkoztam én is, ha jobb idők lesznek (csak, hogy lehessen kabriózni) :D meghirdetjük. Ha összejönne mondjuk úgy 5 verda, akkor már érdemes lenne.