Keresés

Részletes keresés

szőrmók Creative Commons License 2019.01.07 0 0 7743

Magasságmérő ,óra megvan,de a harmadik az nem fordulat,hanem teljesitménymérő.(ami ugyan fordulatszámfüggő,de hogy mennyi az ebből a müszerből nem derül ki.)Ha találok ilyet veszek nektek.

Előzmény: Zsalu53 (7742)
Zsalu53 Creative Commons License 2019.01.07 0 0 7742

VD-10k                               ACsSz-1k                        ITE-2 UV-s és "3" "4" feliratos mutatókkal

   

Előzmény: szőrmók (7741)
szőrmók Creative Commons License 2019.01.07 0 0 7741

Mondanám hogy én is megyek,de Dunakesziről messze van.Az árus elmondása szerint sürün jár ki árulni,és sürün jár Ukrajnába utánpotlásért.Ha tudnátok képet tenni ide a keresett műszerekről,akkor a Bakancsoson tudok nézegetni nektek.Vándor Karcsinak már tudtam adni egy müszert a harci helikopterbe.

Előzmény: Zsalu53 (7740)
Zsalu53 Creative Commons License 2019.01.07 0 0 7740

Megpróbálok kijutni én is. Ami fontos lenne az a VD-10k vörös megvilágításos magasságmérő,

Mi-2-es helikopterekben is ez van, ITE-2T UV-s fordulatszám kijelző 3-as 4-es mutatós, An-12-n is van ilyen, és bármilyen állapotú UV-s és vörös megvilágításos ACsSz.

Előzmény: XANTIi (7738)
XANTIi Creative Commons License 2019.01.06 0 0 7739

Az AcsSz óra és az UFO lámpa égője volt amit minden pilóta aki Kamovot vagy Ancsát "hajtott", soha nem hagyta a gépben ha magára hagyta. Garantáltan elveszítette köztulajdon jellegét mire visszaért.

XANTIi Creative Commons License 2019.01.06 0 0 7738

Köszi, meg fogom látogatni.

 

Előzmény: szőrmók (7736)
XANTIi Creative Commons License 2019.01.06 0 0 7737

Amit látok több példányt, az az AVRM óra. Nagyon hasonló. Ez általánosabb volt. Harckocsitól rádiós munkahelyig. Ebben nincs stopper és repidő mérés. Csak a 3 alap mutató.

Előzmény: XANTIi (7735)
szőrmók Creative Commons License 2019.01.06 0 0 7736

Szombat vasárnap 7-14 ig.A neten is megtalálod térképpel,Budaörsi virágpiac,vagy Budai zsibvásár cimen.Az árusa bejárattal rézsut átellenes jobbra lévő részen szokott lenni.Ukrajnai magyar.Mindenféle szovjet érás cuccot árul pokrócról ,asztala nincs.Pár próbát megér ha sok a szabadidőd.Nekem sajna messze van.

Előzmény: XANTIi (7735)
XANTIi Creative Commons License 2019.01.06 0 0 7735

ACsSz néven nagyon sok fajta óra volt. Ezek egyik fajtája a repülős. Érdemes kinézni erre a piacra, de sajnos a valóban repülősök nagyon drágák. Itt a képeken nincs is olyan. Az eredeti az stopperes és 2 kis külön számlapocska is van rajta és nagy másodperc mutató. Volt belső fűtőszálas kivitel is. Az "igaziakat" már felvásárolták a kupecek. Szépen megpucolva 150 ojrókért mennek. Egy próbát megér persze.

Mikor van ilyen piac?

Előzmény: szőrmók (7734)
szőrmók Creative Commons License 2019.01.06 0 0 7734

Hali!Ajánlanám,hogy ha valaki lakik Budaörs közelében(XANTIi?),a virágpiacon lévő szombati bolhapiacon keressen egy ukrán eladot.Töménytelen mennyiségü ACSSZ ora volt nála.Ezt a képet az ősszel lőttem nála.Antinak elmagyarázom,hogy hol szokott árulni.Sok asztali ora készült ilyenekből anno.Árak: 3-10khuf kiviteltől állapottól függetlenül.Szerintem fedélzeti,katonai müszerekre be lehet jelentkezni nála.Régebben Oldrad barátom kunyerálta az enyémet,de irigy vagyok,nem adtam.ACSSZ ora volt 1973 ban a Ferihegyi APP irányitó pultjában is.

Előzmény: Zsalu53 (7732)
XANTIi Creative Commons License 2018.12.18 0 0 7733
Zsalu53 Creative Commons License 2018.12.15 0 1 7732

A megújuló Mi-2-es helikopteren már belül folynak a munkák. Nagyon kellene a műszerfalra egy VD-10k magasságmérő. Az ACsSz óráról már nem is beszélek. Az egyéni világítás kis lámpafoglalataiból is kellene pár darab.

 

Zsalu53 Creative Commons License 2018.12.04 0 0 7731

Ő nem, csak szép repülőgépek. :)

Előzmény: Ertet Lenke (7729)
XANTIi Creative Commons License 2018.12.04 0 0 7730

Ő tartja a derítő ernyőt a hangárban.

Előzmény: Ertet Lenke (7729)
Ertet Lenke Creative Commons License 2018.12.04 0 0 7729

Szerepel benne Kiszel Tünde?

Előzmény: Zsalu53 (7728)
Zsalu53 Creative Commons License 2018.12.03 0 0 7728

Természetesen a naptár tőlem is kapható.

Zsalu53 Creative Commons License 2018.11.29 0 2 7727

A Gerle új motort kapott. Reméljük többet tud majd.

 

XANTIi Creative Commons License 2018.11.25 0 0 7726

Köszönöm.

Előzmény: altset (7725)
altset Creative Commons License 2018.11.24 0 0 7725

Elképzelhető hogy ő az. A HA-LBA 1969. november 19-én Isztambulban túlfutott a pályán és a gépet le is kellett selejtezni. Akkor a teljes személyzetet elmeszelték. A cpt F. J. is átment utána Budaörsre, ha ő volt a navigátor, akkor valószínűleg ő is. Ha nem ő volt, akkor más miatt távozhatott a Malévtől még 1969 végén. Jellegzetesen orrhangú Kocsis Api egykori osztálytársam tudná 100%-osan, mert végül ő is onnan (a térképészektől) taposott le.

Előzmény: XANTIi (7724)
XANTIi Creative Commons License 2018.11.24 0 0 7724

Az itt említett Fehér Miklós azonos avval aki a MÉM RNA.nál térképész gépen is repült? Vagy csak véletlen egybeesés?

altset Creative Commons License 2018.11.24 0 0 7723

A Gyurinak (vagy ahogy mi hívtuk, Kopasz) az újpesti temetőben van a sírja. Cmelákkal nekirepült egy távvezeték oszlopának. Begomolygott neki egy sunyi talajmenti köd, de ennek ellenére nem akart máshol leszállni, valamiért vissza akart térni a bázisra. Tehát nem reptechnikai hibát vétett (nem volt fakezű), hanem rossz döntést hozott. Még élt, amikor megtalálták, de már nem lehetett megmenteni.

Előzmény: schlumberger (7721)
Zsalu53 Creative Commons License 2018.11.24 0 0 7722

Így már részemről teljesen világos. Többen voltak a fedélzeten. (A szokásos "népes delegáció".)

A Ferihegyre hozó személyzet Dr Fülöp András, Mohovics Árpád és Gálik Lóránt.

A Dr Fülöp András könyvében is (221-223 oldal) Gálik Lóránt szerepel mint navigátor, és a jegyzőkönyv szerint a berepülésnél Fehér Miklós tevékenykedett. Tehát mindenkinek igaza van. Már csak az a kérdés, hogy a mellékelt kép mikor készült. Mellesleg az ajtó itt is csak résnyire van nyitva.

Előzmény: altset (7720)
schlumberger Creative Commons License 2018.11.24 0 0 7721

Van ott egy Pápay György fekete keretben

Előzmény: altset (7720)
altset Creative Commons License 2018.11.23 0 0 7720

Amikor jött az első Tu-134-es, előtte mondta nekünk az utolsó légi tagozaton az Eötvösben http://www.aeronews.hu/index.php/aerohistory/historia/212-volt-egyszer-egy-eoetvoes a Mikecz János tanárunk, aki akkor a minisztérium Légügyi Főosztályán dolgozott, hogy átmenetileg helyettesíteni kell majd őt, mert megy átvenni a Tu-134-est. Mivel már előtte részt vett az összes orosz szakirodalom fordításában vagy lektorálásában, leadta nekünk az előírt tanmenet (Il-14, Il-18) helyett gyakorlatilag az új típust. Ez később jól jött, amikor a Tu-134-es szakszóhoz kellett levizsgázni. Még a vén faxokat is leiskoláztuk.

 

A HA-LBA fedélzetén egy meglehetősen népes delegáció utazott Budapestre (Mikecz se vonattal jött haza, erről is beszámolt nekünk később). Az esemény országos jelentőségű volt, ezért nem Fülöp András találta ki, hogy a Kiss Tiborral (aki amúgy egy kiváló szakember) együtt jöjjön le a lépcsőn. Kiss Tibort 1950-ben avatták Szolnokon a Repülő hajózó Tiszti Iskolán. 1954. május 3-án a Maszovlet alkalmazottja lett, majd 1955-ben - már a Malévnél - főnavigátor lett. 1967-ben a repülési főosztály vezetőjévé nevezték ki. Az akkori szabályzat szerint ezért lehetett négy (kapitányi) csíkja. 1985. június 30-án teljesítette utolsó útját. Navigátorként és pilótaként Li-2, Il-14, Il-18, Tu-134 és Tu-154-es típusokon összesen 13 800 órát repült.

 

 

Ezt a fotót a HA-LIX berepülésekor csináltam róla Siófokon (ahova én vittem le a Fedő kocsijával, mert a Fedő ugye a gépen volt).

 

Az „ajtó nincs kitárva” című kérdésfelvetést méltatlannak érzem (magyarán csacsiság).

Előzmény: Mandras61 (7719)
Mandras61 Creative Commons License 2018.11.23 0 0 7719

Az mitől lenne tény, hogy Kiss Tibor másodpilótaként, Gálik Lóránt pedig navigátorként a HA-LBA személyzetének a tagja volt? Azok a képek abból a megrendezett jelenetből erre nem bizonyítékok. Én be tudtam mutatni egy dokumentumot egy személyzettel, az állítólagos másik átadó "személyzetre" idáig még nem láttam bizonyítékot. Addig az nem tény, hanem egy közlés.

 

Ezen kívül egy Tu-134-es repülőgépet csak olyan személy vezethet, aki jogosult Tu-134-es repülőgép vezetésére. Ha kitartasz a legenda mellett, akkor a fenti bizonyíték megszerzésén túl szerezd be annak a bizonyítékát is, hogy ő akkor, 1968-69-ben 34-es másodpilóta volt, tehát már átesett az átképzésen.

 

Hogy ez utóbbi miért lenne érdekes? Azért, mert az ismereteim szerint ő előzőleg navigátor volt az Il-18-ason, majd a 34-esen is először rádiós-navigátor lett. A másodpilótai átképzése csak ezután következhetett. Ha nem jól tudom, akkor majd kijavítasz.

 

Ezt a két dolgot kellene tehát bizonyítani, ha már a tényekről esett szó.

Teljesen nyitott vagyok az új ismeretekre, meg tudok hajolni a bizonyítékok előtt.

 

Figyelmedbe ajánlom, hogy a típus búcsúztatására 1998-ban megjelent Tu-134-es emlékfüzetben a hajózók listáján, amelyet Magyar János és Papp Ferdinánd kapitányok és főnavigátorok állítottak össze, Kiss Tibor neve mellett nem szerepel, hogy pilóta lett volna, hanem, hogy rádiós-navigátor.

Előzmény: Zsalu53 (7718)
Zsalu53 Creative Commons License 2018.11.23 0 0 7718

Maradjunk a tényeknél.

1968. december 21-én a hatósági berepülést Harkovnál Dr Fülöp András, Mohovits Árpád és Fehér Miklós hajtotta végre.

1968, december 22-én, Ferihegyen a repülőgépet az érkező személyzet Dr Fülöp András, Kiss Tibor adta át Dr Csanádi György közlekedési miniszternek. Kiss Tibor elmondása szerint a navigátor akkor Gálik Lóránt volt.

       

 

Előzmény: Mandras61 (7717)
Mandras61 Creative Commons License 2018.11.23 0 0 7717

Nincs másik lehetőség. Csak egy személyzet szokott egyetlen gép átvételére kiutazni. Én még nem hallottam olyanról, hogy kettő ment volna. A belföldi Harkov-Moszkva szakaszon egy szovjet navigátor és a szovjet berepülőpilóta is a fedélzeten tartózkodik, Moszkvából pedig a teljesen magyar személyzet hozza a gépet. Minek menne ki két magyar személyzet? Gyakorolni itthon szoktak.

 

Ez a kép szerintem ugyanakkor és ugyanott készült, a HA-LBA érkezésekor. A repülőgép behajtott ajtaja ugyanis ugyanúgy áll. Az idézett filmben látható, hogy a filmfelvevőgép a lépcső jobb oldalán volt, a fotósok meg a bal oldalon. Utóbbiak valószínűleg vakuval dolgoztak. Még az is lehet, hogy nem csak egyszer jöttek le a lépcsőn, hanem annyiszor, ahányszor a rendező mondta.

Előzmény: Zsalu53 (7716)
Zsalu53 Creative Commons License 2018.11.23 0 0 7716

Van egy másik lehetőség. Többen voltak Harkovban, talán gyakorolni, és valóban december 21-én az említett személyzet repülte be, de 22-én egy másik csapat hozta haza. A jobb oldali kép mikor és hol készült?

Előzmény: Mandras61 (7715)
Mandras61 Creative Commons License 2018.11.22 0 0 7715

Szerintem Kiss Tibor nem jól emlékszik erre az eseményre. Régen volt. A tények meg makacs dolgok.

 

Ezzel kapcsolatban feltúrtam itthon a papírhegyeimet, és az alábbi dokumentumot találtam. Ez itt a HA-LBA átvételi berepülésének a programja, illetve annak a fénymásolata. Szerepelnek ebben a személyzet tagjai, ráadásul aláírásokkal együtt. Ehhez, azt hiszem, kétség nem férhet. A repülőgépet pedig az a személyzet hozza haza, amelyik berepüli és átveszi.

 

 

Rögtön adódhat ezután a kérdés, hogy ha ez így van, akkor hogyan került ő arra a bizonyos képre?

 

Szerintem Kiss Tibor osztályvezetői minőségében lehetett jelen a HA-LBA érkezésekor, és amikor forgatták azt a filmet, amelyből az a fénykép származik, illetve készültek a sajtófotók, akkor a rendező elképzelésének megfelelően ő jött le Fülöppel a lépcsőn a megrendezett jelenet szerint. Mert szerintem ez az.

 

 

Árulkodó jel lehet még, hogy nincs kitárva a repülőgép ajtaja. Márpedig így nehezen lehet elhagyni egy repülőgépet.

 

Egy kicsit tűnődtem, hogy megszólaljak-e, de azután így döntöttem, mert egyrészt az 50. évforduló kapcsán itt történelemről van szó, másrészt arról a Mohovits Árpádról, aki 1975 őszén az LC Ilonával a tenger mélyére merült Bejrút mellett. Ő ugyanis már nem tudja az igazát megvédeni. Az ő emléke megkívánja, hogy ne vitassuk el tőle azt az érdemet, amely az övé.

 

Szerintem mindenkit a saját érdemeiért tiszteljünk. Annál is inkább, mert van bőven, Kiss Tibornak is.

Előzmény: Zsalu53 (7714)
Zsalu53 Creative Commons License 2018.11.20 0 0 7714

Az említett képen az első Tu-134-es (HA-LBA) érkezése látszik,

Dr. Fülöp András volt a parancsnok pilóta, Kiss Tibor másodpilóta és Gálik Lóránt a navigátor.

Hajózó szerelő nem volt a repülőgépen. Harkovból Moszkvába repültek, itt történt meg a kilépés, és onnan jöttek haza.

Forrás: Kiss Tibor.

A jegyzőkönyv egy másik repülőgépé lehetett.

Előzmény: Mandras61 (7713)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!