Keresés

Részletes keresés

schlumberger Creative Commons License 2019.02.03 0 0 7781

Ma seem találtam emberünket a budaőrsi piacon.

Előzmény: schlumberger (7773)
szőrmók Creative Commons License 2019.02.03 0 0 7780

Emlékeim szerint az alu 100-200 huf / kilo az átvételi ára a MÉH telepen.És ezt ők még továbbadják.Ebből van a haszon.Pontosabbat Hétfőn,megkérdem a napi árakat.

Előzmény: még1MbR (7778)
XANTIi Creative Commons License 2019.02.03 0 0 7779

Nagy baj ez ettől függetlenül is!

Előzmény: még1MbR (7778)
még1MbR Creative Commons License 2019.02.02 0 0 7778

Jó lenne tudni, milyen viszonyban van a gép eladási ára és a benne lévő fém tömegének ára.

Mert ha olcsóbban adják, mint amit a fém ér, az nagy baj lenne.

Előzmény: viricsi (7776)
viricsi Creative Commons License 2019.02.02 0 0 7777

modom=mondom
Bocs.

Előzmény: viricsi (7776)
viricsi Creative Commons License 2019.02.02 0 0 7776

Itt is azt mondom, amit leírtam tegnap a Facebookon.


"...Most olvasom a hírt és azt modom, azt hiszem az összes ember nevében, aki részt vett a MoGéza megmentésében, hogy kézzel-lábbal tiltakozom az ellen, hogy ez a gép ne az Aeroparkban őrizze a repüléstörténelmünk múltját! Ezt a gépet nem árverési végrehajtóknak mentettük, nem nekik szánta sem a Malév, sem a BA, sem senki aki tett azért, hogy ez a gép megmaradjon az utókornak. Ez a gép már nem lenne, ha nem tettünk volna oly sokan fennmaradásáért.

Meg kell védenünk a MoGézát!!! ...!

Az már külön felfoghatatlan számomra, hogy hogyan lehet ilyen a törvénykezés, hogy egy világos céllal megmentett gépet egy alapítvány saját vagyonaként kezeljen és visszaéljen ezzel. Bár nem csodálnám, ha mindez a felszámolók kapzsiságának köszönhető.

Előzmény: schlumberger (7773)
viricsi Creative Commons License 2019.02.02 0 0 7775

Badó?

Előzmény: Zsalu53 (7772)
Nighthawk9 Creative Commons License 2019.02.02 0 0 7774
schlumberger Creative Commons License 2019.02.02 0 1 7773

Sikerült-e megtalálni emberünket a budaőrsi piacon? úgy tűnik, holnap már el tudok menni, ma délután letudjuk a matekot :-)

Előzmény: Zsalu53 (7772)
Zsalu53 Creative Commons License 2019.02.02 0 2 7772

Így a téli szuttyogós időszakban ismét a leendő Fokker füzetemen dolgozom.

Keresek olyan embert, aki egy oldalon tudna mesélni a Farnair által üzemeltetett repülőgépekről.

Ízelítőnek a tartalomjegyzék tervezete, és a borító meg a téma.

TartalomjegyzékTable of Contents

Anthony Herman Gerald Fokker és gyára története ...... 2

Közforgalmú Fokker repülőgéptípusok rövid ismertetése

1919-napjainkig.................................................................

Utasszállító Fokkerek Magyarországon.......................... 9

Fokker repülőgépek a MLRT/MALERT szolgálatában       11

Fokker F-27 rövid története.......................................... 15

Fokker F-27 repülőgép műszaki leírása......................... 16

Az F-27  mint magyar áruszállító repülőgép.............. . 10

F-70 születése, + nemzetközi áttekintés..................... . 10

A fő típusváltozatok  ................................................... 11

Nemzetközi áttekintés  ................................................. 18

F-70 a Malév szolgálatában  ....................................... . 20

F-70 pilóta szemmel, Czigány Ildikó.......................... . 21

F-70 a műszakiak szemében.......................................... 22

Egy utas visszaemlékezései........................................... 23

....................................................................................... 24

Malév repülőgépek A-F-ig, bemutatása, története  ...... 26

Pár mondat a Fokker repülőgépek festéséről  ............... 39

Festési tervek makettezőknek, FF  ............................... 40

A magyar vonatkozású repülőgépek festésváltozatai… 44

Általános műszaki ismertetés  ...................................... 52

A Malév által használt repülőgépek műszaki adatai …  53

Légi üzemeltetés............................................................ 55

Kiszolgálás, karbantartás, földi üzemeltetés, fejlesztés  56

A Rolls-Royce TAY 620 hajtómű................................. 59

Elektronikus berendezések, rendszerek  ....................... 63

Műszerberendezések és automatikus rendszerek.......... 64

Rádiónavigációs berendezések és rendszerek................ 65

Rádiókommunikációs berendezések.............................. 66

Fotók a repülőgép történetéből..................................... 67

 

 

Zsalu53 Creative Commons License 2019.02.02 0 0 7771

Köszi, hétfőn hívlak és viszem.

Előzmény: Mandras61 (7770)
Mandras61 Creative Commons License 2019.02.01 0 0 7770

Hozd el, meggyógyítom.

 

A számlapot nem szükséges kicserélni, mert létezett ilyen feliratos is, meg olyan is, és egymás mellett is lehettek beépítve. Háromféle változat létezett. Az eredeti az orosz nyelvű volt, majd lett a háromnyelvű orosz-francia-angol feliratos (talán export megfontolásból), végül lett egy olyan, amelyen az Oborotü alatt csak annyi szerepelt, hogy R.P.M. Ezek csereszabatosak voltak egymással, és az ITE-2 típusjelben sem voltak megkülönböztetve.

 

Amúgy a szükség néha törvényt bontott. Az alábbi fénykép a 60-as években készült a MO Ferencen. Látható, hogy a 3/4-es pozícióba is 1/2-es műszert szereltek be. Ilyet csak a klgs technológus mérnök engedélyezhetett. (A típusfőpilóta tudtával és engedélyével.) Valószínűleg nem volt 3/4-es mutatójú műszer raktáron.

 

 

OFF

 

Erről jutott eszembe, csak érdekességként:

 

A 34-esek üzemeltetésének a vége felé már nem volt raktári tartalékban vörös fényű megvilágításra tervezett KPP-MSz típusú navigációs műszer (a navigátorhoz). Volt viszont az Il-18-asokról megmaradt UVO-s (UV fénnyel gerjeszthető) számlapos műszer. Hogy ne álljon a földön a repülőgép műszerhiány miatt, a 34-es típusfőpilóta engedélyezte a régi számlapos műszer beszerelését. A szovjet gyártmányú gépeken ezt még lehetett ilyen rugalmasan kezelni, a nyugati gyártmányú gépeken ilyesmi már nem ment.

 

ON

Előzmény: Zsalu53 (7768)
még1MbR Creative Commons License 2019.01.31 0 0 7769

Ha más nincs, üvegesnél is tudnak vágni kör alakú üveget, nem volt drága, én Lada műszerhez csináltattam hasonlót.

Előzmény: Zsalu53 (7768)
Zsalu53 Creative Commons License 2019.01.31 0 0 7768

Ma megtaláltam a HA-MOA hiányzó fordulatszám kijelző műszerét.

Ez történt vele valamikor, és gondolom ezért tettek be helyére egy nem oda valót.

András barátomnak talán van még üveglapja hozzá, és vállalja a restaurálást.

Mai érdekes, hogy a 1-2-es múszer felirata is más. Lehet, hogy azt is cserélni kellene?

Ez van most a HA-MOA műszerfalán.

És ez a Szolnokon lévő MOE-nél.

schlumberger Creative Commons License 2019.01.23 0 1 7767

Mármint az elmúlt hétvégén nem voltam ott, de remélem, az elkövetkezőn ott leszek, mert a kisasszony jó dolgozatot ír :-)

Előzmény: schlumberger (7766)
schlumberger Creative Commons License 2019.01.22 0 0 7766

Endre, nem jutottam ki a mostani hétvégén, unokát kellett korrepetálni matekból, témazáró előtt. Remélem, a mostani hétvége már alkalmas lesz :-)

Előzmény: Zsalu53 (7762)
Zsalu53 Creative Commons License 2019.01.21 0 0 7765
szőrmók Creative Commons License 2019.01.19 0 0 7764

Egy hasonlo vandalizmust láttam én is valahol a rendszerváltás után. A KÖZDOK filmstudio filmjeit hordták ki egy MÉH  telepre.Feltehetően a dobozok fémtartalma miatt.Egy film volt amit anno megmentettem: Ferihegy 2 Pályaépitése.Szánom bánom büneimet de nem tudom milyen állapotban van a film ,mert volt egy pince beázásom.Ha kezembe kerül jelzem.

schlumberger Creative Commons License 2019.01.18 0 0 7763

Ha a családi menetrend engedi, vasárnap megyek, de ez nem hétszentség öt unoka mellett

Előzmény: Zsalu53 (7762)
Zsalu53 Creative Commons License 2019.01.18 0 0 7762

Én most csak legközelebb február 9-én tudok kimenni. Ha valaki jár arra, kérdezze meg az illető elérhetőségét. Hálás lennék érte. Köszi.

Előzmény: schlumberger (7754)
viricsi Creative Commons License 2019.01.17 0 0 7761

Istenem, megismétlődik a Láng Gépgyári mentés?! :-(
http://iho.hu/hir/lang-olo-technikaszeretet-mentes-a-gepgyari-pincebol-120104

Előzmény: Zsalu53 (7759)
heted7 Creative Commons License 2019.01.17 0 0 7760

Írtam emailt a yahoos címedre.

Előzmény: Zsalu53 (7759)
Zsalu53 Creative Commons License 2019.01.17 0 0 7759

Egy könyvtár végveszélyben!!!!!

http://iho.hu/hir/repulokonyvtar-vegveszelyben-190117

Főleg a téli időszakban dolgoztam, polcokat szereltem, rendszereztem, és kutattam a történelmi ismeretanyagok között.

Remélem, erről a munkámról nem kell majd lemondanom.

Már többször segített a nyilvánosság, mehet a téma a facebook-ra is.

viricsi Creative Commons License 2019.01.13 0 0 7758

Én minden évben elcsodálkozom azon, hogy ezek a gépek tényleg agyon vannak fotózva és nem lehet újat mutatni róluk és akkor előkerülnek szebbnél szebb képek, megmutatva, hogy mégiscsak lehet újat mutatni. Nekem az idei csúcs az októberi kép, Balogh Tamás barátunk fotója a Kányában-ból készítve. Lenyűgöző kép. :-)

Előzmény: heted7 (7756)
viricsi Creative Commons License 2019.01.13 0 0 7757

No, akkor még jó is hogy nem indult a járgányom! :-)

(Akkucsere lesz, az a gyanúm, hogy a múltkori fesszabályozó hiba, nem tett jót az akkunak.)

Előzmény: Zsalu53 (7755)
heted7 Creative Commons License 2019.01.12 -4 0 7756

Karácsonyra kaptam Goldtimer falinaptárt. Elképesztően csodálatos! Énnél még sokkal lenyűgözőbb az, hogy ennyi szép gép lehet a munkátok miatt újra a levegőben. Hittétek volna húsz éve? Szívből gratulálok a csapatnak!

Zsalu53 Creative Commons License 2019.01.12 0 0 7755

Köszönöm a hírt. Remélem a jövő héten már találkozhatunk vele.

Előzmény: schlumberger (7754)
schlumberger Creative Commons License 2019.01.12 0 0 7754

Ma nem volt ott, alig voltak... Vacak idő volt.

Előzmény: Zsalu53 (7752)
Zsalu53 Creative Commons License 2019.01.12 0 1 7753
Előzmény: még1MbR (7749)
Zsalu53 Creative Commons License 2019.01.12 0 0 7752

Technikai okok miatt csak jövő hét szombaton tudok kilátogatni. Jó lenne tudni, hogy ott lest-e az emberünk.

Előzmény: szőrmók (7736)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!