Ez a rendszer abból a szempontból jó, hogy sokkal rugalmasabb nincs az "mi gépem-ti gépetek" mizéria. Régen elképzelhetetlen volt hogy miskolci gép pécsi IC-t vigyen.
Viszont abból a szempontból rossz, hogy senki se érzi magáénak a gépet, nem csak a vezérek de a fenntartók se.
Amíg én vasútaztam, akkor az Általad leírt esetre Fradi volt a "gyógymód". Ott volt mindenféle-fajta, (...), Tsz gép, amivel orvosolható volt a probléma.
Ha neked így megfelel akkor Szombathely ad rá gépet okés?
Az pedig huszadrangú hogy egy adott gép épp melyik fűtőház állományához tartozik mert 1,5-2 havonta kell hogy hazamenjenek azon belül pedig bárhova elkeveredhetnek. Kapise?
Pl: Szombathely rárakja a 134-es Szilijét a 901-es vonatra. Felér rendben a vonat a délibe, de a Keletis felvigyázó szól mert S.O.S. kell neki egy gép az 520-as újhelyi gyorsra reggelre mivel annak a gépe valami okból megdöglött. Nos akkor a 134 irány a Keletibe, és máris Miskolc környékén dolgozik a gép akár heteken át is. Aztán mivel másnap reggelre kell a 134-es helyett valami, a Déliben tartalékon álló 083-as nyíregyházi masinát bedobják mondjuk a 900-asra. Így fog egy nyíregyi gép napokon-heteken át a Dunántúlon melózni Szombathely-Zalaegerszegtől Pécs-Nagykanizsáig bárhol. Végül hazakeveredik V2-es vizsgára mert akkorra mindenképp otthon kell legyen.
"Kotta" szerint a 011 dombóvári, a 202 békéscsabai.
Azt még csak elhiszem, hogy van egy a dombóváron kezdő éjszakás forda, ami gépmenetben, vagy valamilyen úton-módon eljut Szombathelyre. Azt már nehezen hiszem, hogy ugyan ezt tennék békéscsabáról. Ideiglenes áthelyezésről van szó.
Mondok egy pédát! Egyik este a 908-at az 1202-es szili hozta, másnap a 1011! Az előbbi gép békéscsabai, az utóbbi dombóvári, akkor most melyik fűtőház adja ki a vonatra a gépet?
Sárszentmihályon talajjavításhoz lápimeszet termeltek ki. A kezdeteket nem tudom, ha jól tévedek még a Nádasdy uradalom virágzása idején indult a kitermelés. A rakodóra keskeny nyomközű vasút vitte fe a csuszdához a csilléket és onnan töltötték a normál kocsikat. Vonóköteles kocsivontató berendezéssel mozgatták csúzda alá a vasúti kocsikat. A rakodást a 80'as évek eleje közepe táján fejezzték be, a göcseji savanyu talajok javítására használtak lápimeszet.
Volt egy másik szintén közeli és hasonló történetű rakodó ami Csór-Nádasladányon ból ágazott ki, itt pedig Nádasdladány és környéke tőzegét kotorták és rakták vagonokba, ami szintén abban az időben szünt meg. A fénykorában mindkét rakodón a napi termelés 1000 t. körüli mennyiség volt.
Lehet,hogy orbitális marhaságot fogok kérdezni,de nem hagy nyugodni két dolog...
Az első:Várpalota és Inota között két vágány van,majd Inotánál az egyik elkanyarodik.Milyen vágány ez,és hová vezet?
A második:Sárszentmihálynál jól láthatók egy hatalmas rakdoó maradványai,amihez két vágány is csatlakozik.Mit rakodtak ott és mettől meddig?Jó réginek látszik amúgy,és az odavezető vágányokat is kezdi visszahódítani a természet...
Ezzel mintha azt akarnád mondani, hogy mindennap más fth. adja ki a gépeket. Félek, hogy Sm adja ki a mozdonyokat, de tekíntve, hogy nem nekem kell az infó, így nem bocsátkoznék találgatásokba.
Én tényleg nem szeretnék beleszolni de szerintem is teljesen mindegy melyik fütöház adja ki még pedig azért mert már nincs olyan hogy Szombathelyi fütöházban csak oda valosi gép lehet ma az egyik vonattal fehérvári a másikkal Békéscsabai gép megy például.Ha viszont azt szeretted volna kérdezni hogy az adott vonatnál a vezér hova tartozik azt már könnyebb lenne megválaszolni!
Az 123-ast 21.-én láttam a 282-essel karöltve, páratlan számú gépmenetben, a 30-as sz. Közforgalmú vasútvonalon, kvázi már egy jó ideje a Dunántúlon keverhet.
Ha Te vitted, valószínűleg, akkor a "Te" fűtőházad adja ki rá a gépeket. Te melyik TVSzK-hoz tartozól? (Így talán megfejthető a kérdésem. Felőlem privátban is válaszolhatsz.)
Miután már évek óta keringenek a V43-ak, mint gólyafos a levegőben, ezért értelmetlen a kérdés. Ma pl. a 431 123-al vittem, ami legjobb tudomásom szerint békéscsabai!