Minden, ami az egykori Bakony/Balaton/Somló Volánnal, ezek jogelődjeivel, valamint a megye jelenlegi helyközi és helyijáratos buszközlekedésével kapcsolatos.
Le merném fogadni, hogy a KZX-524 a másik Kredec, ami ott van és Sopronból ment. Ugyanis a Sopronba érkező borsodi SRD-k a helyköziben lévő Credo Bn18-ait váltotta és 2 került ki onnét helyibe, viszont a 3. úgy volt viszik onnét. Azt nem tudtuk, hogy hová... többen Győrt tippeltük.
Igen, persze, első dolgom volt, hogy megnéztem a menetrendet, de nem sikerült beazonosítani, mivel az 5:50-kor induló 5:59-kor van a vasútállomás bejárati útnál, ráadásul az Veszprémig jön, tehát az biztos nem lehetett, amit írsz 6:00-ás indulással, az meg 6:16-kor kellene ott legyen. Akkor meg nagyon sokat sietett, én 6:10 előtt láttam valamelyik nap a vasúti átjárónál. Ha rezsibe ment, akkor persze megmagyarázná a dolgokat. Attól még nincs kizárva, hogy a 6:00-kor induló is 280-as.
amit láttál, az 6 órakor indul a pályaudvarról, minden nap. ha rákeresel a menetrendek.hu oldalon, ami az autóbusz állomásról indul, és Pétfürdő, új gyárig közlekedik, akkor biztosan ezek a buszok csinálják, vagy a HGC-s MAN-ek.
...
azt nem tudom, hogy a JOU milyen helyközis fordát csinált (hacsak nem utazástervezőben nézted, és kevered a 732-vel), de ahogyan a másik oldalról mondjuk egy FJZ-215 is rendszeresen helyijáratozik, sajnos Várpalotán bármi előfordulhat. az utóbbi időben elég sok busz leállításra került, de helyettük nem érkeztek újak, csak többnyire olyanok, amikkel a következő műszakiig elszenvednek, vagy már azt az időt sem bírja ki. lásd FJZ-591, ami talán pár hétig forgalomban volt Palotán, de jóideje a selejtsoron áll, rendszám nélkül, pedig még van rá műszaki. nem tudom, emberhiány mennyire van, de feltételezem, ez a régió is munkaerőhiánnyal küzd, mint országos szinten bárhol. tehát se ember, se eszköz, ez kívülről is látszik, de mentik a menthetőt... így mindenki és minden busz megy mindenfelé, még ha nem is indokolt. de ez sem lokális probléma, és idővel egyre rosszabb lesz csak a helyzet. majd ritkítják a járatokat.
Igen, Peremarton felé szoktam látni, csak azt gondoltam csinál valami rendszeres vidéki járatot ezen kívül is. A múltkor Pétfürdőn láttam a vasúti átjáróban olyan 6:10 körül, Palota felől jönni, de hiába kerestem a menetrendbe, az adott időben nem találtam semmit, ami szóba jöhetne. Azt nem láttam, hogy volt-e utas rajta, de akkor tuti rezsibe ment, azért nem volt nyoma a menetrendbe. A peremartoni visszaindulás gondolom a 6:55, azt találtam ami akkortájt helyből indulna, és az csak iskolaidőben jár.
ezek alapvetően nem járnak vidékre, valamelyik helyijáratos fordának tanítási időben része, hogy reggel rezsiben elmegy Peremartonba, majd onnan járatban Várpalotára. ezt leszámítva vagy Tési domb-Inota, vagy Palota-Pét között mozognak. biztos van benne valami rendszer is. :) amikor elmennek velük pl. Fűzfőre is, annak az lehet az oka, hogy valamilyen okból ki kell váltani egy másik buszt, és éppen a helyijáratosnak fér bele a kiállási idejébe, de nem forda szerint mennek.
talán a Pápáról nemrég áthelyezett LOC-730 lesz, ami bárhol előfodulhat, mégiscsak távolsági csuklós... :) de azt gondolom, ha azt valaki kiviszi, akkor csak azért teszi, mert rajong ezekért a buszokért, mint itt a fórumozók többsége, csak van lehetősége vezetni is. de nem gondolom, hogy az is rendszeresen pörögne bárhol... bár elnézve, hogy az utóbbi időben Várpalota csak a selejteket kapta más telepekről, bármi előfordulhat.
most ezen mit kell minuszolni? attól, mert a Várpalota-Pétfürdő vonal helyközi járat, ha ismernéd az itteni viszonyokat és okokat, akkor tudnád, hogy az helyijáratként üzemel, mindegy, hogy technikailag minek hívják. a buszt pedig az eddig a KMG-vel dolgozó helyijáratos sofőrök kapták, akik fordától függően helyijáratoznak vele a Tési domb és Inota között, vagy Palota és Pét között.