Azt a fura, hogy pár helyen az ablakok mellett is átüt a sárga részen a fény, pedig milliméter pontosan az ablakkeret mellé tettem a maszkoló szalagot.
Én még nem láttam élőben a modellt, de nem az a baja alapvetően, hogy a műanyag van színezve azaz alapból sárga?
De. Vékony, és anyagában színezett, sárga a kaszni.
Azt nem értem, hogy ez az első próbánál szembe kéne hogy jöjjön mint probléma, nem?
Ezt sajnos én sem értem. Amit viszont ennyire se, hogy ha már egy éve szembejött a probléma az ÖBB-s változatnál ( márpedig szembejött, itt van nálam, és az is ilyen ), akkor ennyi idő alatt miért nem javították ki egy újabb sorozat legyártása előtt?
Sőt tovább megyek, ha belül lefújták volna szürkére akkor ez sem jelentene gondot. De ez utólag nem kivitelezhető gondolom?
Én ezt nem merném megcsinálni, de ha ügyesen kimaszkolja valaki, akkor működhet. A kérdés, hogy a gyárban meg tudnák e csinálni, valami ügyes "maszkoló szerszámmal", legelső lépésként a kaszni festésénél?
Bocsi a sok kérdésért, de azért ezzel a sok szívással nem győz meg az akciós ár sem annyira! :)
Én azért megvenném, mert más téren nagyon látványos modell, főleg a terepen, zöldben. Maximum nappal járatod, nem használod az utastér világítását. Aztán egyszer majd ráveszed magad, hogy kezdj vele valamit. Inkább most legyen meg, mint amikor majd megy a küzdelem érte, mint a Gigantért. Egy kicsit még én is agyalok rajta, mivel eddig csak Bécsben láttam, ott viszont elég sokszor, tehát ÖBB-s gyűjteménybe se rossz...
A fekete ragasztó mennyire látható így utólag? nem zavaró?
A fekete ragasztó kicsit sem látszik sehol. Leginkább kis, előre leszabott darabokból legóztam össze, pontosan illesztve az ablakok vonalához, ezért tartott nagyon sokáig. Egy érdekes dolog van még: ha megnézed a modellről a fényképeket, ott, ahol nyitható ablakok vannak az igazin, valamiért a modellen a bedönthető rész telibe van festve feketével. Nem csak egy keret van rányomva, hanem egy komplett fekete téglalap. Ezt nem igazán tudom hova tenni, de mivel az igazin a saját szememmel ezt a részletet nem figyeltem meg, ezért nem mondom, hogy hiba... De olyan, mintha a nyitható rész a modell szerint nem üveg lenne. Pedig ha fogadni kéne rá, az igazin annak mondanám. A fotókon úgy tűnhet, hogy ezeken a helyeken a ragasztószalag lóg rá az ablakra, de nem, ez gyárilag így van festve.
nazareth
Hű, hát elég udvariatlan húzás lenne egy ilyen modellt csak anyagában színezni. A festés hiánya főleg világos színű anyagoknál szembetűnő, főleg ha azokra nagyobb felületű mintákat is felvisznek. Ekkor a festett minta és az anyagában színezett alap találkozásánál a kontúrokon messzire kiabál, hogy nincs lefestve az alap. Szóval valószínűleg ez a modell is át van fújva sárgával, csak nem fed a festék eléggé.
Én mernék rá fogadni, hogy ez bizony "udvariatlanul" lett festve, maximum egy kis selyemmatt lakkal van átfújva. A zöld olyan vékonyan van ráfújva, hogy amikor csináltam a maszkolást, és megvilágítottam egy lámpával, az simán átvilágította a zöldet is. Volt, ahol annyira, hogy ott is leragasztottam. Sárgával viszont szerintem hiába fújják ( fújták volna? ) le, az az átvilágításon nem segít.
A mindenféle ragasztószalagokkal pedig az a probléma, hogy
- vagy kiszárad a ragasztóréteg, és néhány év múlva (esetleg egy szétszedéskor) leválik az egész, és lehet újra ragasztani;
- vagy idővel "elkúszik" a szalag (akár néhány tized mm-t is), eltávolításakor pedig ragacsos kulimászt hagy maga után.
Ha ez esetleg megtörténik, akkor majd újra ragasztom - bár ha tippelnem kéne, nem lesz gond, mivel nem feszül a ragasztószalag, csak önmagát kell megtartania, és maximum a rezgésnek van kitéve. De meglátjuk. A szétszedést nem akadályozza sehol, így attól nem tud lejönni. Ha olyan jól megy majd, mint az osztrák testvére, sokat nem lesz szétszedve. :)
Lt.Peter
Sajnos úgy látom, hogy a homlokvilágtás átvilágítását nem lehet maszkolással orvosolni, mivel magában a műanyag kaszni furataiban vannak a világítás prizmák, ott meg nagyon rizikós a fekete festékkel operálni, félős, hogy festékes lesz a kaszniba ragasztott lámpabúra.
Sajnos az nem tökéletes, és bár körbemaszkoltam, de pontosan az a baj, amit írsz: a kasznin átmenő fényvezetők ( esetleg ezeket lehetne még körbefesteni ), illetve a beépített lámpatestek. Viszont a probléma így sokkal kevésbé látványos, nappal nem is látszik, este is kevésbé, míg a gyári állapot világosban is durva volt.
Végig játszottam ezt az ÖBB verzióval is, de ez a Gysev szerintem még annál is rosszabb...
Az ÖBB verziónál a homlokfényeknél a nálam lévő vonaton nincs ilyen nagy gond ( a piros szín jobban fed, itt szerintem a sárga alapon világító GySEV logó az nagyon durva, főleg bekapcsolt távolsági fénynél ).
Sajnos úgy látom, hogy a homlokvilágtás átvilágítását nem lehet maszkolással orvosolni, mivel magában a műanyag kaszni furataiban vannak a világítás prizmák, ott meg nagyon rizikós a fekete festékkel operálni, félős, hogy festékes lesz a kaszniba ragasztott lámpabúra.
Én is megszenvedtem vele a hétvégén, a komplett lámpa egységet kiszereltem belőle, aminek az egyik oldala ráadásul bele volt a kaszniba ragasztva, így sikerült az egyik pecket beletörnöm:-( Végig játszottam ezt az ÖBB verzióval is, de ez a Gysev szerintem még annál is rosszabb...
Az utóbbi két hétben hozzám is megérkeztek az újdonságok:
Elégedett vagyok velük. A VMC-nél kedvezményem is volt, így kitűnő vétel volt mindkettő. A Ventus ráadásul most akciós mindenhol, ami jelentősen kevesebb a beharangozott árnál... mínusz a kedvezmény.
Hű, hát elég udvariatlan húzás lenne egy ilyen modellt csak anyagában színezni. A festés hiánya főleg világos színű anyagoknál szembetűnő, főleg ha azokra nagyobb felületű mintákat is felvisznek. Ekkor a festett minta és az anyagában színezett alap találkozásánál a kontúrokon messzire kiabál, hogy nincs lefestve az alap. Szóval valószínűleg ez a modell is át van fújva sárgával, csak nem fed a festék eléggé.
A mindenféle ragasztószalagokkal pedig az a probléma, hogy
- vagy kiszárad a ragasztóréteg, és néhány év múlva (esetleg egy szétszedéskor) leválik az egész, és lehet újra ragasztani;
- vagy idővel "elkúszik" a szalag (akár néhány tized mm-t is), eltávolításakor pedig ragacsos kulimászt hagy maga után.
Sajnos a fenti jelenségek csak néhány év múlva jelentkeznek.
A többi jó tulajdonsága miatt szerintem még így is megéri az árát.
Nagyon jó, és szép modell - egy nagyon látványos hibával. Nekem kicsit az volt az érzésem még az ÖBB-s változatnál, hogy beleöltek rengeteg időt és munkát, hogy szép legyen. Mert még a lámpatesten belül is van fotómaratott lemez, ami a LED-eket hivatott modellezni. A tetőberendezések egyszerűen fantasztikusak, az utastér is szép, műszakilag meg zseniális. Aztán, mintha rászóltak volna az alkotókra, hogy figyeljetek ide, már éveket késtünk vele, holnapután kiadjuk, és kész. Addigra legyetek meg vele... Azért bíztam abban, hogy kijavítják az első után ( a hiba oroszlánrészét meg lehetne oldani úgy, hogy a kínai nulladik lépésben valami jó kis "maszkolószerszámba" beteszi a kasznit, és egyszerűen lefújja belülről feketével ). Viszont, ha a többit is nézem, akkor a mai árakon simán megéri ezt a pénzt ( nem 50-60ezres kategória ), csak idegesítő ez a hiba.
Egyébként nem tudom, hol van a határ. Nem nagyon vásárolgatok mostanság új modelleket, de azért egy-két apróság becsúszik, főleg személykocsik formájában. Ezt az árkategóriát már elengedtem, ezért nem lesz pl. Railjetem soha. Viszont - ha csak a legutóbbi bolti beszerzéseimet nézem, az alábbi hibákkal találkoztam:
- Roco narancs 1044-es: a lámpa körül átvilágít, + ciripel a hajtása
- Roco 1144-es: többet meg kellett nézni több boltban, mire találtam egy kevésbé csálé szellőzőráccsal megáldott darabot. Ebben viszont sorjás volt a kardán és a kardánfészek is, ezáltal ívekben kattogott, kerregett.
- Rivarossi 1046-os: a kaszni nem megy a helyére, eláll egy kicsit, nem bírom rápattintani. Nem tudom, mi és hol tartja el, csiszolgattam, sorjátlanítottam, de egyelőre nem jöttem rá a megfejtésre. Még csak dekóder sincs benne, teljesen gyári új, nem tudom, mi tartja el a kasznit.
- ACME-Memoba 3 részes ÖBB személykocsi készlet: ez szép, tényleg szép - de úgy nyikorognak a kocsik, mint egy rossz talicska. Ilyesmit a Heris menyétnél tapasztaltam utoljára. Valószínűleg ez az új áramszedő lemez okozza, ami alulról ér hozzá a tengelyhez, és le van fújva
- ACME EC/IC kocsik, különböző változatban: szintén zenész. Nyikorog, nem gurul. Az összeszerelés is érdekes néha: van olyan kocsi, aminek az alján a klíma szekrénye nem illeszkedett a váz merevítő bordájához, így ott bevágták, majd rátették ferdén, eltörve ezzel a rögzítő csapokat. Kibont, csiszolgat, betesz.. Forgóvázon a sínfék, a féktárcsák, stb. csálén, sok beragasztva...
L.S. Models Modular fekvőhelyes kocsi: ez tényleg csúcs, hihetetlenül gyönyörű, de egyes alkatrészeken akkora sorja maradt, hogy az félelmetes. Pl. egy ágy széle simán kétszer akkora sorjástul, mint anélkül.
Hirtelen ennyi. Kicsit olyan, mintha ezek a problémák manapság alapnak számítanának. Viszont úgy gondolom, hogy ennek ellenére is megérik az árukat, mert ezek javítható hibák, és legalább nem arról van szó, hogy maga a modell csak sok jóindulattal nézve hasonlít az igazira...
A hosszbeli hasonlóság abból adódik, hogy míg a Flirt Jacobs forgóvázas s így a kocsik hossza maximált (a közbensők emiatt rövidebbek is), a DesiroML hagyományos forgóvázas így hosszabbak a kocsik.
Még egy apróság: a motor nélküli motorkocsinál ( hm... ) felszínre került egy apróság, ami kicsit megizzasztott. A modell elejét nem sikerült összerakni, kb. 1 mm hézag volt az alváz és a kaszni között. Ezt, mint utólag kiderült, az okozta, hogy a modellben lévő NYÁK nem jól lett leszabva, és kicsit hosszabb volt a kelleténél, így a tetőre belülről rögzített műanyag elem ( a felső homlokfény és fülkevilágítás fényvezetőit tartja ) nem tudott a helyére ugrani. Valószínűleg szétszedéskor sem volt a helyén, csak nem vettem észre. A jó méret egyébként jelölve volt a NYÁK-on, csak a gyárban kicsit odébb sikerült levágni.
Ma engem is megtalált a Jägerndorfer Ventus. Háttőőő...
Jegkoko esti fényképe szinte hihetetlennek tűnt ( már-már úgy világítanak a sárga felületek, mint az ablakok ), pedig az egy évvel ezelőtti osztrák kiadás ugyanezt produkálja, csak fehér oldalfallal. Konkrétan világít az egész, ablakoktól függetlenül, plusz a tetőberendezések alatti réseken át ( minden kocsin van a szekrények alatt egy bazi nagy rés ). Személyes kedvencem a szép, fotómaratott ventilátorokon és rácsokon át az égbe világító fény, illetve a marketing ötletként nem is olyan rossz, de azért modellként mégis csak elgondolkodtató, választható fényerősséggel világító GySEV logó. Ezek sajnos fényes nappal is jól látszanak, a jelenséget okozó homlokfények erejét ( pláne a távolságit ) meg nyilván nem akarjuk csökkenteni.
A betétkocsit szét kellett szednem, mert fabrikáltam bele áramszedést, így úgy döntöttem, nekivágok, és rendbe rakom ezt a dögöt, csakazértis'.
A motorkocsiknak szétszedtem az orrát is, a fényvezetők alatt is kimaszkoltam. Egyenként végigmentem az összes rácson, ventilátoron, szekrények körül, majd az ablakok/ajtók között lényegében mindenhol, ahol sárga a vonat. Az ajtókat külön körbe kellett ragasztani, mert a szélein nem ment be a zöld festék a résbe, így az körbe önmagában is szépen világított, a kaszni színétől függetlenül. Sajnos volt, ahol a zöld olyan vékonyan volt felfújva, hogy azalatt is kellett takarni. Kár, hogy világosban sem tudok fotózni, nem, hogy sötétben, de a végeredmény lényegében tökéletes lett:
Nem világít sem a fal, sem a tető. Mehet bele az éjszakába... Az orrában tanácsosabb fekete festéket használni, mert könnyebb vele dolgozni. Csak óvatosan. Még itt is lehetett volna tökéletesíteni kicsit a homlokfények körül, de nem volt festékem.
Ezt csak azért írtam le, mert nem lehetetlen a problémát megoldani. Arra fel kell készülni, hogy iszonyú időrabló munka, és a sok kis apróság miatt nehéz a modellel úgy dolgozni, hogy forgatáskor, fogás váltáskor ne sérüljön semmi.
A Jägerndorfer imádatom ellenére úgy gondolom, hogy így kiadni egy 100ezer +-os modellt azután, hogy a hiba egy éve ismert, konkrétan vicc kategória. Pláne azért, mert amúgy mind műszakilag, mind külsőre nagyon ütős a modell, kár egy ilyen látványos hibával elrontani.
Igen valóban egy nagyon jól eltalált modell, szerintem sokkal jobban kidolgozott mint a liliput flirt volt. Én anno azt hittem, hogy ez majd sokkal rövidebb lesz a flirthez képest, de a fenéket, mert kb egyforma méretű mindkettő.