Keresés

Részletes keresés

piadone Creative Commons License 2020.03.14 0 0 5686

Vario blokkoló!

Előzmény: djuice (5684)
magiist Creative Commons License 2020.03.13 0 1 5685

Amit linkeltél az a karbi alatti membrán. Ez enyém a kipufogót ellátó segédlevegő membránja.

Itt a szervízleírás hozzá:

https://www.bike-parts-kymco.uk/thumbs/pdf_url/img/kymco_manuel_atelier/manuel_atelier_agility_50_city_2t/2500_2500/0168.png

És a membránszelep szétkapva:

https://www.bike-parts-kymco.uk/thumbs/pdf_url/img/kymco_manuel_atelier/manuel_atelier_agility_50_city_2t/2500_2500/0171.png

 

Ez a szelep frisslevegőt juttat a kipufogórendszerbe mikor épp nincs kipuffanás és ez a friss levegő oxigénje segít elégetni a kipufogógáz CO (szén-monoxid) gázait, valamint a katalizátorba felgyülemlett olajat (kormot). Pont ezért volt fontos visszaállítanom, mert ha nincs tisztulása, a hangtompító a sok koromlerakódás miatt idővel eltömődhet.

 

Én a variátor fogaskoszorúját egy nagyobb csavarhúzóval támasztom meg a fogak közé és a ház megfelelő sarkára ékelve. Sajnos nem találok hozzávaló speckó rögzítőt (kaphatóak, de nem az én típusomhoz).

A youtube-on több videón is látható ez a módszer.

Előzmény: djuice (5684)
djuice Creative Commons License 2020.03.13 0 0 5684

Az nem ilyen kéne legyen?

https://motoshop.startuzlet.hu/termek/karburator_membran_6.html

 

Variátort szedtél már szét? A tárcsák leszorítócsavarát mivel lehetne feloldani (elfordul az egész)?

Előzmény: magiist (5683)
magiist Creative Commons License 2020.03.12 0 0 5683

Én visszaállítottam a kipufogó segédlevegő ellátását, hogy a katalizátor normálisan ki tudjon égni, és ehhez rendeltem membránszelepet (az eredeti teljesen be volt rohadva, mivel ne engedték dolgozni).

Nagy nehezen Lengyelben kaptam. Hogy megérje a szállítási költség (GLS), 10db-ot rendeltem, amiből 2db-ot én használok, viszont 8db eladásra kerül.

Itt látható is a hírdetésem:

https://auto.jofogas.hu/borsod_abauj_zemplen/Membran_szelep__Kymco__GY6__Kingway__Peugeot__Zipp__stb___robogokhoz__102271971.htm

 

Ha esetleg kellene valakinek, csak írjon!

djuice Creative Commons License 2020.03.11 0 0 5682

Az olasz import kérdésedre meg az a válasz (ill. úgy általában is), hogy ránézésre sehol nem tudod megállapítani mennyit futott valósan egy motor, legfeljebb nagyságrendileg tippelhetsz ha van rá szemed. Nincs fekete dobozuk. Szétszedni, alkatrészkopásból megitélni, úgy se engedik, úgyhogy használt cucc mindig zsákbamacska. Meg lehet puccos is, ami évekig állt vhol, de eladásra kivixolták neked. Vagy cseréltek ezt-azt rajta, benne, amit sosem tudsz meg pontosan és az se biztos hogy eredeti alkatrészt vagy ha nem épp másból bontottat tettek bele. Követhetetlen!

Egy normális állapot és mellette vezetett szervizkönyv talán adhat némi biztonságérzetet, de azért is írtam, hogy ha már alvázszám ellenében 8 évvel fiatalabbnak tudnak hivatalosan papirozni bármit, ott még az se kizárt, hogy egy romhalmazra ráhúznak egy bontott puccos külsőt, aztán viheted...

 

Nekem anno egy normális állapotúnak ítélhető Piaggioban a seggem alatt tört el útközben az elért benzincső hazafelé, úgy dudáltak mögöttem, hogy szó szerint húzom a csíkot magam mögött. :) Az akksira meg aludróttal volt a két saru beakasztva és nem 2 km-t jöttem el vele így mire kiderült...

Vannak csodák, de hát mindig tanul az ember! :)

djuice Creative Commons License 2020.03.11 0 0 5681

Ja, azt se nézd, hogy hol drágul vagy hol olcsóbb lesz a benzin, mert átlagban kijön a 390-400Ft...

Nekem sincs 140 a fizum, de a kocsinkba is inkább a 98-as E5-öst tankolom, mert 10 liter benzinre is csak +3-400Ft-ot fizetek túl vele, ami egy gombóc fagyi ára jobb helyeken. :)

Előzmény: djuice (5680)
djuice Creative Commons License 2020.03.11 0 0 5680

Vegyünk egy gyakorlati, reális példát!

3-4 literes fogyasztásnál, tankolj pl. minden második nap és menj évente összesen 180-200 napot a géppel. Az 400Ft-os benzinnel számolva évi 216.000.-Ft, 440Ft-os prémium benzinnel ue. 237.000.-Ft.

Spóroltál cirka 20 ezret éves viszonylatban! Az havi 1800.-Ft különbség. Van aki 10x többet elcigizik és minimálbér mellett motorozik mellette...

Lecserélsz 2 gumit a mocin és már többet költöttél, mint amit a benzinen spórolsz 1 év alatt!

Na mindegy, de én még üzemanyag származási papírt se kértem egy kúton sem, mert szerintem megmutatták volna hova dugjam a töltőpisztolyt... :)

Előzmény: Móncsa (5677)
Móncsa Creative Commons License 2020.03.11 0 0 5679

500-as 1 hengereset felejtsd el!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Yamaha T-max van csak 500-as  ami két hengeres de az arany árban van a Kymco AK 550 ennek a konkurenciája ez is már 2 hengeres.

 

 

Előzmény: hean67 (5678)
hean67 Creative Commons License 2020.03.11 0 0 5678

Szia!

Pont reggel nézegettem a 500-as robogókat, lehet, hogy belebonyolódok egybe, de ez még kérdés részemről.

A motorom nem GT, ez csak S 300i, 2008-as. Ha érdekes lehet, Törökbálinton rá lehet nézni. De mint írtam, még nincs eldöntve.

Előzmény: Móncsa (5671)
Móncsa Creative Commons License 2020.03.11 0 0 5677

Az a kérdés hogy milyen gyakran kell kis pénzért tankolni? Mennyire tehetős az illető mennyi a havi keresete , mert ha csak 140-et keres akkor lehet számít de ha 300-400-at keres nettóban akkor nem számíthat .

kb 35-40ft-al drágább a 100-as benzin .

Előzmény: magiist (5676)
magiist Creative Commons License 2020.03.11 0 0 5676

A feles tankolás miért jobb, mint a teljesen teli?

Ilyen fogyasztásnál számít az a kis plusz pénz?

Móncsa Creative Commons License 2020.03.11 0 0 5675

Az AVIA sem a MOL-tol veszi hanem Szlovéniából hozza be! Megmutatták a szállítólevelet!

Előzmény: djuice (5672)
Móncsa Creative Commons License 2020.03.11 0 0 5674

Ez a hét vicce az olasz import valós km-el! :)  Ilyent ki állított????

 

Én azt kérdeztem hol lehet leellenőrizni !!!!!!!!!!!!!

 

 

 

Olvass utána az OMW -100-as benzinben nem etanol van hanem ETBE!!!

 

DE EZT A FÉSZBUKKON TE IS MEG TUDOD KÉRDEZNI  AZ OMW BENZINEK REKLÁMARCÁTÓL WÉBER GÁBORTÓL

 

https://www.facebook.com/pg/GaborWeber/posts/?ref=notif

 

ÍRSZ NEKI VÁLASZOLNI FOG , ÉN ÍRTAM NEKI ÉS VÁLASZOLT !!!

Előzmény: djuice (5672)
djuice Creative Commons License 2020.03.11 0 0 5673

Amúgy felesbe tuti kényelmes lehet tankolni. Beállsz, kinyomsz 2-3 litert, bemész fizetsz, visszamész megint 2-3 liter vagy kivársz egy másik kútfejet ami felszabadul, addig meg az előző foglalt lesz és mindenki anyázik mögötted... 2 külön üzema.fajtát 1 kútból ugyanis  nem tudsz vételezni még az egyiket le nem rendezed!!!

Előzmény: Móncsa (5670)
djuice Creative Commons License 2020.03.11 0 0 5672

Ez a hét vicce az olasz import valós km-el! :)

Ugyan már! Ott azt selejtezik ki amit rommá hajtottak. Egy szezonban belecsavarnak 10000 km-t! Kicsit nagyobb távok vannak ott mint idehaza. De ami gyanúsan fiatal is tuti vmi történt vele amiért eladják.

Én láttam olyan 2016-osnak hazudott robit, ami a kinti papírjai szerint is el volt csalva, km óra jól visszatekerve 3000-re és az alvázszám szerint 2008-as volt, de az eladó váltig állította, hogy hát eredeti papírjaival van igazolva... (aztán meg pont az olaszok nem tudnak semmit hamisítani, átírni persze!)

 

Szerintem olaszból az vegyen motort aki bátor és ért hozzá + van pénze és rögtön leszervizeli magának. Vagy van egy nagyon megbízható kapcsolata, kereskedő, rokon, stb. 

De inkább osztrák, netán svájci, végig vezetett szervízkönyves gépekre érdemes vadászni. Ott annyira nem fognak órát tekergetni, főleg kéz alól véve, mert kereskedésből, itthoni motor nepperektől bármi jöhet ami nem valós.

 

Amúgy ez az OMW benzin hogy jön össze mikor itthon mindenkinek a MOL szállít?

Előzmény: Móncsa (5671)
Móncsa Creative Commons License 2020.03.11 0 0 5671

Akarok venni egy Kymco Peole  300GT vagy Honda SH 300 robogót.

Van valakinek tapasztalata valamelyikkel?

 

Nincs véletlenül valakinek eladó? Hol lehet az  olaszból behozott motorok kinti futott km-et biztosan leellenőrizni?

Móncsa Creative Commons License 2020.03.11 0 0 5670

Én felesbe fogom tankolni ha majd elkezdem használni ,  Az egyik fele bármilyen kút E-10 a másik fele  viszont csak OMW 100-as mert abban nem  etanol  hanem ETBE van,  vagy csak E-5 bármelyik kúton.

Előzmény: magiist (5665)
magiist Creative Commons License 2020.03.07 0 1 5669

Készítettem egy porlasztó torokhangtompítót, mivel a megnövelt járatokkal a hangja is megnőtt kissé! Úgy terveztem, hogy keresztmetszet csökkenés nélkül tompítsa a hangot.

Innét letölthető és kinyomtatható:

https://www.thingiverse.com/thing:4205364

 

Szivacsnak bármilyen 10mm vastag, benzinálló megfelel.

djuice Creative Commons License 2020.03.04 0 0 5668

Nincs épp most semmi csak ketesgélek.

Előzmény: magiist (5667)
magiist Creative Commons License 2020.03.04 0 0 5667

Volt idő mikor én is nézegettem, de a népítéletnél emlegetett magas fogyasztás megijesztett.

Most mit használsz?

 

Előzmény: djuice (5666)
djuice Creative Commons License 2020.03.03 0 0 5666

Én előtte is soxor inkább 98-ast vagy 100-ast tankoltam, pláne hideg őszi időkben...

 

Az én kérdésem viszont az, hogy egy 4T 50-es Dink jó választás lehet?

(extra nagytestű, ergo kényelmes, viszont bazi nagy egy kis szokásos 50-eshez képest ami felveti a lomhaság, nagyobb fogyasztás kérdését + hogy van-e ehhez elég erő benne egyáltalán???)

Előzmény: magiist (5665)
magiist Creative Commons License 2020.03.03 0 0 5665

Ti meritek használni az új E10-es benzint?

Ellentétes infók keringenek a netten az Agility-t illetően. 4T-be azt írják, hogy mehet, 2T-be nem javasolják.

Viszont én meg találtam egy adatlapot a 2T-ről (itt látható is: http://file.emiter.hu/file/Kymco/50_agility_city_2t__datasheet.pdf), itt egyértelműen megemlíti az E10-est is.

magiist Creative Commons License 2020.02.27 0 0 5664

Hát én is csak tippelek, szerintem mikor túlterheljük a motort (teljes gáznál, lassan gyorsul, vagy emelkedőn fix fordulaton kínlódik), akkor a megnövekedett benzinmennyiséghez, de alacsonyabb főtengely fordulat mellett, kell neki több olajat bekevernie, ezért kell a gázhelyzetet külön figyelnie.

Szerintem sem kivitelezhető házilag a szivattyú utánhangolása. Már csak azért is, mert a szervizkönyv kategorikusan tiltja a szivattyú szétszedését. Minimálisan szét tudtam szedni, de nem találtam benne "fúvóka" szerűséget.

Elképzelhető, hogy simán így is lehetne használni, de nyugodtabb leszek, ha egy teli tankhoz adok kézzel egy féldeci plusz olajat (csak el ne felejtkezzek róla)! :)

Előzmény: djuice (5663)
djuice Creative Commons License 2020.02.26 0 0 5663

Amúgy azt nem értem, ha a gázbowden szabályozza a motor és így a főtengely fordulatát is, akkor mi szerepe van az olajszivattyúnál még külön, hacsak nem az, hogy eltérő az adagolás mértéke adott tartományban, mert így ez egy 2 változós függvény tulkép leírásilag. (?)

djuice Creative Commons License 2020.02.26 0 0 5662

Belül biztos nincs "fúvóka". Lehet csigás vagy lamellás, de dunsztom sincs mi alapján van belőve.

Ok, forog adott ütemben, meg ahogy mondod, még a gázbowden is beleszól, de itt akkor olyan precíziós változtatás kellene a nagyobb fúvókához a pici anyagáram miatt, hogy nincs sok tippem.

De holnap megkérdezek egy ismerőst az egyetemen. Vegyipari gépek tanszékén terveznek, méreteznek hasonlókat csak mondjuk bazi méretekben, de az elv azonos szivattyú méretezésre ott is...

Előzmény: magiist (5661)
magiist Creative Commons License 2020.02.26 0 0 5661

Én vizsgáltam az "anyagáramot", de csak szemre. Rohadt kevés olajat szállít, de szállít. De ez logikus is, hisz ha belegondolsz itt cseppekről beszélünk!

Látszatra pörög a szivattyú rendesen és az orsója is, de valahol belül korlátolja le az olaj mennyiségét (lehet, hogy belül is van valami fúvóka?)!

Itt láthatod mennyit szállít a szivattyú: https://youtu.be/HWaj_X2KN6I?t=2354

Egyébkényt a videó elejétől jól bemutatja a szivattyút (a miénk is nagyon hasonló)!

Előzmény: djuice (5660)
djuice Creative Commons License 2020.02.26 0 0 5660

És ez mennyivel logikusabb is! Értem. Eddig teljesen abban voltam, hogy ez villanymotoros szivattyú.

Akkor viszont nem tudsz vele mit kezdeni. Anyagáramot kéne mérni rajta és szerintem tervezni egy másikat, ami a Te verziódhoz igazított. (De amúgy ezt nem veszik figyelembe a fúvóka sorozat gyártók???)

Jut eszembe, a légáram is ehhez lenne igazítva, mert akkor az is kérdéses a megfelelő dúsítású keverékhez? Mondjuk oké hogy ez állítható a karbin, de miként mérhető az optimuma és hogy adott légszűrő képes-e nagyobb légszállításra? Vmit a sportlégszűrők is ekörül módosítanak nem?

Előzmény: magiist (5658)
magiist Creative Commons License 2020.02.26 0 0 5659

Feltöltöttem néhány infót a motorról a tárhelyemre (szervizkönyv, használati, adatlap, stb.), ha valakit érdekelne, innét le lehet tölteni:

http://file.emiter.hu/file/index.php?dir=Kymco%2F

magiist Creative Commons License 2020.02.26 0 0 5658

Valahol olvastam (lepet pont az egü-nél), hogy ezek a különolajzású motorok 1:50-es körülire vannak beállítva. Maga a szivattyú teljesen mechanikus (én szétszedtem és átvizsgáltam, leteszteltem ezt is. A főtengely hajtja meg egy csigakeréken keresztül direktbe, és a szivattyú egy spirál kerekes megoldású. Ezt még külön nyitja / fojtja a gázbovden egy emeltyűvel.

Itt látható:

https://www.bike-parts-kymco.uk/catalog/Workshop-manual/agility-50-city-2t-Workshop-manual/page53

Tehát két helyről veszi az olajzás mértékét:

1. a főtengely fordulatszámából,

2. a gázbovden nyitásának mértékéből.

 

Előzmény: djuice (5656)
djuice Creative Commons License 2020.02.26 0 0 5657

Ja, hogy eleve 1:50-esek ezek. Na mindegy, elvileg az olajszivattyú fordulatszámát kéne babrálni...

Előzmény: djuice (5656)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!