Úgy látszik, egyre szélesebb márkaválasztékkal jelentkezik az itthoni piacon is a Kymco motorgyár. Motorok, robogók és quadok is szerepelnek a palettán. Milyen tapasztalatotok van a márkával kapcsolatban, milyen kiegészítőkkel érdemes hozzáfogni egy ilyen gyártmány megvásárlásakor?!
Ez a szelep frisslevegőt juttat a kipufogórendszerbe mikor épp nincs kipuffanás és ez a friss levegő oxigénje segít elégetni a kipufogógáz CO (szén-monoxid) gázait, valamint a katalizátorba felgyülemlett olajat (kormot). Pont ezért volt fontos visszaállítanom, mert ha nincs tisztulása, a hangtompító a sok koromlerakódás miatt idővel eltömődhet.
Én a variátor fogaskoszorúját egy nagyobb csavarhúzóval támasztom meg a fogak közé és a ház megfelelő sarkára ékelve. Sajnos nem találok hozzávaló speckó rögzítőt (kaphatóak, de nem az én típusomhoz).
Én visszaállítottam a kipufogó segédlevegő ellátását, hogy a katalizátor normálisan ki tudjon égni, és ehhez rendeltem membránszelepet (az eredeti teljesen be volt rohadva, mivel ne engedték dolgozni).
Nagy nehezen Lengyelben kaptam. Hogy megérje a szállítási költség (GLS), 10db-ot rendeltem, amiből 2db-ot én használok, viszont 8db eladásra kerül.
Az olasz import kérdésedre meg az a válasz (ill. úgy általában is), hogy ránézésre sehol nem tudod megállapítani mennyit futott valósan egy motor, legfeljebb nagyságrendileg tippelhetsz ha van rá szemed. Nincs fekete dobozuk. Szétszedni, alkatrészkopásból megitélni, úgy se engedik, úgyhogy használt cucc mindig zsákbamacska. Meg lehet puccos is, ami évekig állt vhol, de eladásra kivixolták neked. Vagy cseréltek ezt-azt rajta, benne, amit sosem tudsz meg pontosan és az se biztos hogy eredeti alkatrészt vagy ha nem épp másból bontottat tettek bele. Követhetetlen!
Egy normális állapot és mellette vezetett szervizkönyv talán adhat némi biztonságérzetet, de azért is írtam, hogy ha már alvázszám ellenében 8 évvel fiatalabbnak tudnak hivatalosan papirozni bármit, ott még az se kizárt, hogy egy romhalmazra ráhúznak egy bontott puccos külsőt, aztán viheted...
Nekem anno egy normális állapotúnak ítélhető Piaggioban a seggem alatt tört el útközben az elért benzincső hazafelé, úgy dudáltak mögöttem, hogy szó szerint húzom a csíkot magam mögött. :) Az akksira meg aludróttal volt a két saru beakasztva és nem 2 km-t jöttem el vele így mire kiderült...
Ja, azt se nézd, hogy hol drágul vagy hol olcsóbb lesz a benzin, mert átlagban kijön a 390-400Ft...
Nekem sincs 140 a fizum, de a kocsinkba is inkább a 98-as E5-öst tankolom, mert 10 liter benzinre is csak +3-400Ft-ot fizetek túl vele, ami egy gombóc fagyi ára jobb helyeken. :)
3-4 literes fogyasztásnál, tankolj pl. minden második nap és menj évente összesen 180-200 napot a géppel. Az 400Ft-os benzinnel számolva évi 216.000.-Ft, 440Ft-os prémium benzinnel ue. 237.000.-Ft.
Spóroltál cirka 20 ezret éves viszonylatban! Az havi 1800.-Ft különbség. Van aki 10x többet elcigizik és minimálbér mellett motorozik mellette...
Lecserélsz 2 gumit a mocin és már többet költöttél, mint amit a benzinen spórolsz 1 év alatt!
Na mindegy, de én még üzemanyag származási papírt se kértem egy kúton sem, mert szerintem megmutatták volna hova dugjam a töltőpisztolyt... :)
Az a kérdés hogy milyen gyakran kell kis pénzért tankolni? Mennyire tehetős az illető mennyi a havi keresete , mert ha csak 140-et keres akkor lehet számít de ha 300-400-at keres nettóban akkor nem számíthat .
Amúgy felesbe tuti kényelmes lehet tankolni. Beállsz, kinyomsz 2-3 litert, bemész fizetsz, visszamész megint 2-3 liter vagy kivársz egy másik kútfejet ami felszabadul, addig meg az előző foglalt lesz és mindenki anyázik mögötted... 2 külön üzema.fajtát 1 kútból ugyanis nem tudsz vételezni még az egyiket le nem rendezed!!!
Ugyan már! Ott azt selejtezik ki amit rommá hajtottak. Egy szezonban belecsavarnak 10000 km-t! Kicsit nagyobb távok vannak ott mint idehaza. De ami gyanúsan fiatal is tuti vmi történt vele amiért eladják.
Én láttam olyan 2016-osnak hazudott robit, ami a kinti papírjai szerint is el volt csalva, km óra jól visszatekerve 3000-re és az alvázszám szerint 2008-as volt, de az eladó váltig állította, hogy hát eredeti papírjaival van igazolva... (aztán meg pont az olaszok nem tudnak semmit hamisítani, átírni persze!)
Szerintem olaszból az vegyen motort aki bátor és ért hozzá + van pénze és rögtön leszervizeli magának. Vagy van egy nagyon megbízható kapcsolata, kereskedő, rokon, stb.
De inkább osztrák, netán svájci, végig vezetett szervízkönyves gépekre érdemes vadászni. Ott annyira nem fognak órát tekergetni, főleg kéz alól véve, mert kereskedésből, itthoni motor nepperektől bármi jöhet ami nem valós.
Amúgy ez az OMW benzin hogy jön össze mikor itthon mindenkinek a MOL szállít?
Én felesbe fogom tankolni ha majd elkezdem használni , Az egyik fele bármilyen kút E-10 a másik fele viszont csak OMW 100-as mert abban nem etanol hanem ETBE van, vagy csak E-5 bármelyik kúton.
Készítettem egy porlasztó torokhangtompítót, mivel a megnövelt járatokkal a hangja is megnőtt kissé! Úgy terveztem, hogy keresztmetszet csökkenés nélkül tompítsa a hangot.
Én előtte is soxor inkább 98-ast vagy 100-ast tankoltam, pláne hideg őszi időkben...
Az én kérdésem viszont az, hogy egy 4T 50-es Dink jó választás lehet?
(extra nagytestű, ergo kényelmes, viszont bazi nagy egy kis szokásos 50-eshez képest ami felveti a lomhaság, nagyobb fogyasztás kérdését + hogy van-e ehhez elég erő benne egyáltalán???)
Hát én is csak tippelek, szerintem mikor túlterheljük a motort (teljes gáznál, lassan gyorsul, vagy emelkedőn fix fordulaton kínlódik), akkor a megnövekedett benzinmennyiséghez, de alacsonyabb főtengely fordulat mellett, kell neki több olajat bekevernie, ezért kell a gázhelyzetet külön figyelnie.
Szerintem sem kivitelezhető házilag a szivattyú utánhangolása. Már csak azért is, mert a szervizkönyv kategorikusan tiltja a szivattyú szétszedését. Minimálisan szét tudtam szedni, de nem találtam benne "fúvóka" szerűséget.
Elképzelhető, hogy simán így is lehetne használni, de nyugodtabb leszek, ha egy teli tankhoz adok kézzel egy féldeci plusz olajat (csak el ne felejtkezzek róla)! :)
Amúgy azt nem értem, ha a gázbowden szabályozza a motor és így a főtengely fordulatát is, akkor mi szerepe van az olajszivattyúnál még külön, hacsak nem az, hogy eltérő az adagolás mértéke adott tartományban, mert így ez egy 2 változós függvény tulkép leírásilag. (?)
Belül biztos nincs "fúvóka". Lehet csigás vagy lamellás, de dunsztom sincs mi alapján van belőve.
Ok, forog adott ütemben, meg ahogy mondod, még a gázbowden is beleszól, de itt akkor olyan precíziós változtatás kellene a nagyobb fúvókához a pici anyagáram miatt, hogy nincs sok tippem.
De holnap megkérdezek egy ismerőst az egyetemen. Vegyipari gépek tanszékén terveznek, méreteznek hasonlókat csak mondjuk bazi méretekben, de az elv azonos szivattyú méretezésre ott is...
Én vizsgáltam az "anyagáramot", de csak szemre. Rohadt kevés olajat szállít, de szállít. De ez logikus is, hisz ha belegondolsz itt cseppekről beszélünk!
Látszatra pörög a szivattyú rendesen és az orsója is, de valahol belül korlátolja le az olaj mennyiségét (lehet, hogy belül is van valami fúvóka?)!
És ez mennyivel logikusabb is! Értem. Eddig teljesen abban voltam, hogy ez villanymotoros szivattyú.
Akkor viszont nem tudsz vele mit kezdeni. Anyagáramot kéne mérni rajta és szerintem tervezni egy másikat, ami a Te verziódhoz igazított. (De amúgy ezt nem veszik figyelembe a fúvóka sorozat gyártók???)
Jut eszembe, a légáram is ehhez lenne igazítva, mert akkor az is kérdéses a megfelelő dúsítású keverékhez? Mondjuk oké hogy ez állítható a karbin, de miként mérhető az optimuma és hogy adott légszűrő képes-e nagyobb légszállításra? Vmit a sportlégszűrők is ekörül módosítanak nem?
Valahol olvastam (lepet pont az egü-nél), hogy ezek a különolajzású motorok 1:50-es körülire vannak beállítva. Maga a szivattyú teljesen mechanikus (én szétszedtem és átvizsgáltam, leteszteltem ezt is. A főtengely hajtja meg egy csigakeréken keresztül direktbe, és a szivattyú egy spirál kerekes megoldású. Ezt még külön nyitja / fojtja a gázbovden egy emeltyűvel.