A mostani bérleményben a fűtés egy c12 -es kazánról megy. Azt figyeltem meg hogy két féle kikapcsolás van. Az egyik, ha eléri a termosztát a figyelt hőfokot. Kikapcsol és még kb 40 - 50 másodpercig megy a szivattyú.
A másik amikor 64 fokot ér el, na ekkor a fő -égő szintén lekapcsol és még 3 percig megy a szivattyú, amig a 48 fokot eléri a víz hőmérséklet. Tehát 15 -16 fokot esik úgy 3 perc alatt.
Ilyenkor ezután újra bekapcsol a főégő.
Ez egy általános bevett beállítás, vagy finomítani kell / lehet rajta ?
Pl. lehetne e beállítani, hogy csak 70 fok környékén kapcsoljon ki az égő ?
buderus logamax nyilt egesteru cirkom hibakoddal leall, majd varakozas utan ujraindul.
A hibakod jelentese: fustgazkilepes, ellenorizze a hocserelot.
Szerelo volt, megtisztitotta. Egy darabig mukodott is, most ismet elkezdte.
Tudtok vmi hazilagos megoldast arra, hogy megallapitsam: valoban fustgazkilepes tortent-e, esetleg visszajon-e a kemenybol a fustgaz, vagy szimplan sz@r az erzekeloje?
Sziasztok!van egy kb 8-10 éves kombi saunier duval cirkónk. amikor felkerült, vadonat új lett az aknától a hideg-melegvíz, összes fűtéscső, a bejövő vízben van egy fémhálós szűrő. mostanában a csapok perlátorát elég sűrün kell pucolnom, mert tele van vízkővel. lehet a cirkótól?mit lehet csinálni?
Egy kis segítséget szeretném kérni! Van egy Baxi Ecofour 24 típusú kazánom ami 2-3 naponta leáll az E35-ös hibakóddal. Ez "parazita láng" miatt leállást jelent.
Az lenne a kérdésem, hogy mit jelent ez és mi lehet vele kezdeni hogy ne álljon le?
Ismerős a jelenség, nekem is volt ilyen. Egy régi Junkersem van kb. 20 éves. Szeptemberben csináltattam egy karbantartást és most - lekopogom - minden OK. A szerelő nekem szimpatikus volt és ezért megtartom a jövőben is. A karbantartás 12e Ft körül volt.
Ha gondolod, megküldöm a telefonszámát, hátha segít!
Gondolj csak bele! Ez nem olyan, mint pl. egy TV készülék, hogy ha nem javul meg a cserétől, akkor vissza forrasztom a régit!
Ez egy macerás munka, és ha mindent "becsületesen" végezne a szerelő, akkor egész nap csak ezzel foglalkozna. (Víz leeresztés, alkatrészek megbontása, kiemelése, az új beépítése, feltöltése vízzel, majd próba. Ha nem lett jobb, akkor kezdje visszacserélni? Akkor elment rá másfél órája, és nem haladt előre.)
Nem is szólva arról, amikor beletörik valami, mert 15 éve nem volt karbantartva...
(Én nem vagyok szerelő, csak konyítok hozzá, és jártam már úgy, hogy egy sima membrán cseréből az egész készüléket le kellett szerelnem a falról, mert nem lett jobb, ill. más hibája is volt, és nem fértem hozzá másképpen az alkatrészhez.)
Egyébként had mondjak valamit a szerelők védelmében...
Ez a munka nagyon nehéz, mert egyszerre több minden okozhatja a problémás jelenséget. Lehet módszeresen, lépésről-lépésre felgöngyölíteni ill. behatárolni a hibát, de ez annyira időigényes, hogy ez sem a szerelőnek, sem a megrendelőnek nem jó.
Ezért szokták rutinból cserélni a szóba jöhető alkatrészeket; inkább olyat is, ami nem feltétlenül okozza a hibát, de így meg van egy óra alatt, és tuti a siker. Ha meg elpöcsöl vele, akkor a megrendelőben bizonytalanságot ébreszt és nem bíznak meg benne, még ha meg is javította.
Úgyhogy ez egy kötél tánc. A művészetet úgy lehet bele vinni, hogy arany árban lévő alkatrész cseréjénél már körültekintőbben jár el az ember. Pl. nem cserélek hőcserélőt úgy, hogy előtte nem győződök meg 90%-ig a hibájáról, mert az húzósabb tétel. (100%-os meggyőződést nem lehet elérni, csak amikor már ki van cserélve.) Úgyhogy mérlegelni kell, mikor mi a jobb; az elhúzódó javítás és emiatt a magasabb munkadíj, vagy a gyors, frappáns megoldás, drágább alkatrészekkel.
Végezetül: van egy mondás, ami így szól: a tudás a legnagyobb hatalom...
Vagyis, ha nem akarod, hogy "átverjenek" akkor tanuld ki a gázkészülék javítást...:)
Netezni, kikeresni ki tudom természetesen én is. A probléma az átverős, minden cserélős szerelőkkel van. Ezért kérdeztem, hogy tud e valaki ajánlani. Ez a junkers szervíz amiről a linket küldted, megbízható? Nem vernek át? Engem ez érdekelne....
Az egyik családtagnak van egy Sanuiel Duval kazánja. Fűtésre , melegvízre. 5 év 3 hónapos, kétszer lett karban tartva. Legutóbb tavaly előtt nyár végén .. 2015 aug. Mostanában a melegvíz hol indul - hol nem.
Van egy Junkers zw20-s cirkónk. Az a gondunk vele, hogy nem elég meleg a melegvíz. Csak a meleget nyitva még pont jó, le tudunk tusolni, de régen hideget is kellett nyitni mert forró volt a víz. Mi lehet a gond?
A másik probléma ami már régebb óta megvan, hogy ha megnyitjuk a meleg csapot de csak kicsit nincs olyan nagy nyomása, akkor van hogy elkezd furcsán kattogni, kerepelni. Ilyenkor gyorsan elzárom a csapot mert olyan mintha fel akarna robbanni. Ilyenkor elalszik az őrláng, majd újra begyújtva minden rendben. Ezt csak néha csinálja és főleg akkor nincs elég nyomás.
Hívjunk szerelőt vagy esetleg csak meg kell tisztítani valamit? Zuglóban lakom, jó lenne ha itt lenne egy megbízható cég vagy ember...
Egy fég kazánnál a tágulásinál 1,2 barra van beállítva a szükséges nyomás, viszont hidegen csak kb. 0,6 - 0.7 , üzemi állapotban most éppen eléri az egy bárrt.
Után tölteni csak pár nap múlva tudok, prózai okok miatt, töltő slag hiány.
közben megnézte egy ismerősöm az övét (ugyanez a típus), neki is meleg a tekercs és még a gyári van benne. Az én használt/új alkatrészemmel pedig egész nap hiba nélkül fűtött a cirkó, úgyhogy szerintem megoldódott a gond. Köszi a segítséget!
így van! A régivel egy, legfeljebb két fűtési ciklust bír ki.. meglátjuk estére mi a helyzet, de mondom, hőmérsékletben semmi különbség a kettő között.