A pumpa az üzemanyagnyomásszabályzó miatt nyom annyit, amennyit. Kevesebbet nem nagyon nyomhat (csak kicsivel), mert aztán a motorműködése nem lesz megfelelő vagy leáll. Eredetileg is többet tud nyomni egy ilyen pumpa, csak szabályozzák, azért nyom annyit, amennyit.
A másik, hogy vannak elméletek és gyakorlatok. Elmélkedhetsz azon, hogy mennyit nyom a pumpa, de akkor fogod tudni, ha megméred. Ez utóbbi megmenthet egy csomó felesleges körtől, de te döntesz. ;-)
A csatlakozóknál előfordulhatnak fáradások természetesen, azonban ha sorra mondják fel a szolgálatot, az már gyanúra adhat okot, hogy más az ok, főleg, ha csak álltában (nem bolygatva a csatlakozókat), mert a bontogatásoktól tud jobban fáradni egy ilyen csati, nem az "ottlét"-től.
Köszi a gyors választ. Az a véleményem, ha az autó maga 14 éves és még nem volt cserélve a benzin pumpa akkor csak egyre gyengébben nyomhat vagy legfeljebb ugyanúgy. Én is gondoltam a csatlakozófejek fáradására amik ezért gyengébben fogják a csonkot és ezért érdeklődtem, hogy másnál elő fordult-e ?
Sziasztok, hátha maradt még valaki. 2006-s 1,6 16v NFU motoros autónál most az lépet fel, hogy a benzin cső csatlakozókat sorba köpi le (tanknál lévő szűrő, motorba bevezetés) aztán folyik a benzin. Kötegelőkkel megerősítettem, de ez nem túl gyári. Ha valakinél már előjött ez a probléma vagy van ötlete mi lehet a gond kérlek írjátok le.
Sziasztok! Valaki találkozott már olyannal, hogy a külső tükrök 4 irányú állítása 'rossz' és valamiért csak átlós irányban mozgatható? Ha igen, valaki tud rá megoldást?
Asszem 1,2-1,3W-os. Létezik ugyanebben a méretben 2W-os is, sokkal nagyobb fényt ad, mitagadás jól is jön, azonban a műanyag foglalatok nem bírják. Nekem ilyen van benne és az izzókat évente kicserélem (ha kiégett, ha nem) évente foglalattal együtt. A felső visszajelző sort kicseréltem LED-re. Sokkal jobban látszik és nem ég ki.
Nagyon könnyű a csere.
A fekete műanyag bélést ki lehet pattintani, alul és felül tartják körmök, egy kés, vagy bicska pengéje elég. Nem érzékeny a köröm, hogy könnyen letörjön, de könnyen ki is jön.
A kijelzőt két csvar tartja. Ugyanolyan, mint a műszerfal többi elemét.
ha ezt kitekerted a kijelzőt óvatosan húzd ki és a hátán lévő két bajonettes csatit le kell venni. Innentől Tiéd a pálya!"
Ott a kijelző bal sarkában az a pötty egy fotoellenállás, ami a külső fényerőt figyeli. Az azóta épített kijelzőben ez a műszerfalra került, mert ott jobban működik.
A háttérbe LED szalagokat ragasztva egyenletes lesz a megvilágítás. Nagyobb fényerejű LED-ek izzók helyére tétele foltos kijelzőt eredményez.
A ledesítés célja kettő dolog lehet. Egyrészt gyakran kiégnek az izzók és hajlamosak a foglalataik beégni. Másrészt nagyobb fényerőt szeretnél, ami főleg napsütésben és felkapcsolt lámpánál kevés.
A felül lévő visszajelzők LED-esíthetők a legegyszerűbben az izzók cseréjével, de nem mindegyik! Most nem emlékszem melyiket, de 2-3 darabot figyel a rendszer, aminél csak izzó lehet. Talán ezek a biztonsági rendszerek visszajelzői, mint az ABS... Az izzók visszajelzése biztos LED-re cserélhető.
A háttérszín a hidegfehér LED esetén kékes lesz, a zöld is kicsit más lesz, neonos. Napsütésben is kiválóan látható.
DE!
A probléma alapvetően az, hogy a világítás felkapcsolásakor a kijelző a fényerőt csökkenti. Ezzel nem tudsz mit kezdeni, sajnos kell elektronikai ismeret, amivel egy új vezérlést kell hozzá kialakítani. Vagy egy kapcsolóval felülbírálni a gyári rendszert, vagy mint nálam automatikusan a külső megvilágítási körülmények alapján növeli a fényerőt, nem a lámpák felkapcsolása alapján.
Szóval amíg ezt nem oldod meg, nem érdemes variálni mással.
Nálam a kijelző így néz ki napsütésben és teljes fényerőn:
Sikerült beszerezni egy fűtéskapcsoló panelt, a régi helyett, amin már eltörtek dolgok. Mivel Egerben nem akarja senki sem vállalni a cseréjét aki igen az meg el van szállva kicsit (40000 Ft-ért), ezért kénytelen vagyok hozzálátni jómagam. Csinált már valaki ilyet? Mennyire kell lebontani a műszerfalat? Egy video vagy ábra jól jönne, mert nem akarok több kárt okozni, mint hasznot. Egyébként azért körülményes, mert manuális klímás az autó és mindent bovdennel lehet állítani.
Még egy probléma van a komolyabb hangtechnikával. A Picasso hangszórói is harmatgyenge minőségűek. Nem elég kicserélni ezeket másik jobb 165 mm-esre, mert az ajtóba való beépítéssel bajok lesznek.
Az ajtó belső borítása a méretes zsebekkel mindenféle zörejek tárháza egy rendesebb basszusnál.
Ez mind saját tapasztalat! Én kényszerből kezdtem hozzá, mert tönkrement a gyári Clarion. Tudomásul kell venni, nem hifibolondoknak csinálták. Az eredeti hangtechnika silány minőségénél többet csak komoly átalakítással lehet beleálmodni.
Vannak olyan 2 din-es radiok foleg androidos cuccok inkabb, ahol maga a beszereles ugyan 1 din, de a kepernyo es kezelo fiokbol csuszik ki meg megy vissza az 1 din tokba., de a merete a kijelzonek kb 2 din. Az talan jol beszerelheto, de nem tudom hogy nezne ki. Mert akkor lehet egyszerubbb venni egy egy dinest es mobil komboval hasznalni - ha ilyen tudasra van igeny.
A normal ket dineshez az egesz muszerfalat ea kezelopultot total at kene alakitani ketseges vegeredmennyel, azt szerintem senki nem vallalja be, nem veletlenul.
Add vagy cseréld el 1 din esre. Nem vagyok szaki de lefelé az ablaktekerőbe fel pedig a klímavezérlőbe betakarna.Vagy esetleg egy komoly vezérlőpanel átalakítással de FeZ meg Zolysys "szakbarbárok" majd megmondják.