Ja ez a katalizátor hiba is érdekes lessz mert olvastam egy- két érdekességet hogy elég sokrétű probléma okozhatja ezt és hogy költetnek rá akár 1-2 százezret. Közben meg nem is biztos hogy akkora a baj. Már nem is tudom hova merjem elvinni ezzel a problémával.
A biztositék ritkán megy ki csak úgy mert elfáradt. Általában az már valaminek a kezdete. Egyébként igen, örülök,hogy megoldódott a probléma. Tegnap már késön,de sikerült találnom két különböző helyen is kapcs rajzot a te kocsidhoz,és ott már úgy szerepelt ahogy Tibcsi37 kolléga mondta távvezérlő a bsi-be és onnan a rádióba. Ebből következtetve arra jutottam,hogy a bsi-ben kell keresni a megoldást.
Még szerencse ,hogy figyeltél és bekapcsoltattad! Sajnálatos,hogy ez a helyzet a szervizekben,jómagam is autószerelő vagyok és sajnos én is ezt látom nagyon kevés a megfelelő hozzáállású,és szaktudással rendelkező kolléga.
Úgy gondolom egy diagnosztika a hiba feltárása után azzal kéne befejeződjön,hogy a tulajdonos elé tárják a hiba vélhető vagy biztos okát és megkérdezik: akarja-e hogy megjavítsák.
Nem Mondtak rá semmit. Törölte a hibakódot aztán jó napot!
Én említettem neki hogy volt egy biztosíték cserém valószínüleg gyujtás alatt és hogy lehet ez okozza a hibát. Elkönyvelte és ennyi. Ja meg hogy nem rángatott e az autó és hogy mikor volt gyertya cserélve. Mondtam hogy rángatást nem tapasztaltam, gyertyák meg most voltak cserélve. De hogy gyáriak e a gyertyák vagy sem mert csak azt érzékeli a BSI és hogy volt egy átmeneti kihagyása a 3 as hengernek.
Na ma sikerült vért izzadnom a szakszervizbe. Mint említettem bejelentkeztem diagnosztikára.
Következő zajlott a helyszínen! ( Utálom a szakszervizeket ). Amikor felvették diagnosztikára az autót azt mondták a munkafelvételen hogy kb 45 perc a teljes diagnosztika. Mondom semmi gond megvárom.
Gyakorlat: Emberünk beáll az autómmal majd közli vele a munkafelvevő hogy olvasd ki a hibakódokat aztán ennyi. Mondom neki hogyha van rá lehetőség bemennék a kollégához egy pár szó erejéig. Mert azon kívül hogy mire odaértem a szervizbe , megjelent a híres ANTIPOLLUTION FAULT! Még a kormánytávezzérlőmmel kapsolatban váltanék pár szót vele. Bementem a műhelybe kb 5 perc alatt lefuttatta a diagnosztikát kitörölte a hibakódokat és már húzta is ki az OBD csatlakozót! Mondom neki ez tök jó meg minden de igazából én első körben a kormánytávvezérlő miatt kértem diagnosztikát , megtennéd hogy megnézed hogy bevan-e kapcsolva vagy valami, mert vettem egy külső interface-t és nem akar működni. Válasz: nem is fog mert bla-bla-bla csak a kenwoodnak volt régen ilyen és nem akar időt pazarolni olyan dolkokra ami tudja hogy nem működik. Na mondom azért csak kukucskáljunk már bele légyszi. Ember duzzogva visszarakja és idegesen nyomkodja a gépet. Majd közli velem hogy nincs ilyen opció hogy bekapcsolja a távvezérlőt. Ha jól figyeltem akkor valóban nem volt. Direkt néztem a monitort hogy mit csinál. Majd feltünt egy olyan funkció hogy rádió nincs jelen! vagy valami ilyesmi. majd ezt átálítattam vele hogy rádió jelen van. Kimentem a munkafelvevőhöz hogy akkor mennyit akarnak ezért az 5 perces mutatványért és hozzá tettem hogy már emlékszem hogy miért nem járok szakszervizbe és hogy ilyen szolgáltatásért van képetek kiszámlázni 5000-10000 ft-ot. Közben a két szaki beszélgetett egymással és a következő mondat hangzott el . " dobd ki az autót a műhelyből és haladjunk tovább " Na ekkor durrant el az agyam és közöltem hogy egy fillért nem fizetek ezért! Könyörögni kell pénzért a szervizbe hogy nézze meg nekem azt a távirányítót? Azt mondja jól van akkor nem kell fizetni ott a kocsi aztán menjél. Mondom rendben szevasztok.
Kimentem a kocsihoz és rádugtam az interface-t kiváncsiságból és láss csodát működik. Eltünt az ANTIPOLLUTION FAULT hibaüzenet is. A lelkiismeretem elkezdett dolgozni. Visszasétáltam a szervizbe és megkértem hogy legyenek szivesek kiállítani a számlát mert működik a távirányitom. Ember még mindig duzzogott és közölte hogy haggyam öt békén megmondta hogy nem kell fizetni. Mondtam jó akkor rendben van köszönöm és elindultam. Majd visszaérve az autóhoz ismét ANTIPOLLUTION FAULT!!
Ha esetleg nem ismered, akkor keress rá a Tolerance data nevű programra, egész jó kis rajzok, leírások vannak benne, többek között erről is, érthetőbb, emberi formában.
Bármenyire is zavar de sajna nem tudom kicsalni az infót a sedre-ből,ezért hát megfogadom a tanácsodat.
Azért azt még hozzá tenném,hogy a xsaránál láthatóan com 2000-es kapcs rajzot mutatott,ahol igazából csak a com 2000-től mutatta a részletesen a kapcsolási rajzot (pont az általad említett ok miatt) . A Rádióba érkezett onnan 4 szál egy 20 pin-es csatiba mint a rádió távvezérlője. A bsi egy másik csatin találkozott a rádióval. A rajz szerint.
Nem érdemes ennyire belelovalnod magadat, mert a box sem tökéletes sajna. Vszont az biztos hogy a xsara rajza sem jó, mert ha com2000-es, akkor eleve abba van bedugva a táv és az kizárólag adat vonalon kommunikál a bsi-vel, az pedig egy másik vonalon a rádióval.
Akárhogy csűröm csavarom nem bírok más kapcsolási rajzot kihozni a te opr számoddal vagy ahhoz hasonlkóval.
Nekem van egy 2003-as xsarám (com2000-es) . Megnéztem annak a kapcs.rajzát és annál egy 20 pines csatiba megy a rádió hátuljába 4 szál a távírányítóból gyakorlatilag közvetlenül. Nem érinti a bsi-t.
Tovább próbálkozom hátha meglelem a módját a peugeot sedre-ben,hogy kicsaljam belőle a com 2000-es rádió kapcsrajzát.
Azt megtudnád mondani,hogy azt a csatlakozót ami az utolagos kábelen van harmadikként ( nem a toldók) azt mire kellene csatlakoztatni? Megpróbálom megnézni a kapcs.rajzot com 2000 esetén mi a helyzet. Bár ezt akkor sem értem az opr számmal kapcsolatban.
Volt idő amikor a komplett műszerfalat kapcsolókat, klímavezérlőt , központi kijelzőt stb. átledeztem kék-pirosra. a legtöbb helyen smd ledek voltak gyárilag forrasztva a nyákra 3,2 x 2,8 mm a ledek mérete. Ebből volt kb 200 db. Szemöldök csipesz páka azt hajrá. Középkonzolt bőröztem. ( klímavezérlő , kijelző , rádiókeret) volt hogy a visszapillantó tükrömet is behúztam bőrrel.
Most már inkább csak szeretném hogy működjön a 15 pénzért direkt erre gyártott interface.
Az a baj, hogy egy 2003-as autónál ebből egy szó sem igaz. Ott már com2000 van, abban van a távirányító és ez eleve a can hálón keresztül kommunikál a bsi-vel, az pedig egy másik vonalon a rádió-kijelző-klíma perifériákkal. Majd egy gyári diag megmondja hogy hol a hiba, de szinte biztosan a távirányító-com2000 körül van a gond.
A másik autó távirányítója volt már a tiedben? Ki lehet zárni,hogy a tied rossz lenne? Elméletileg ha jó a távirányító és vezeték hiba sincs (Rajta van a BUS-on) akkor a BSI nem befolyásolja a távezérlő által a Bus-ra küldött jeleit. Ezért úgy gondolom ha az interface-t ileszted a rendszerhez akkor annak venni kéne a távírányító jeleit bsi ide vagy oda ( az interface független a bsi-től,a bsi nem is fog róla tudni).