A budapesti 28/37-es villamosok vonalán a kiajánlott férőhely akkor lesz kevés ha a következő Fradi-Újpest foci meccset a Venyige utcai börtön udvarán játszák.
Mesélj... mikor, melyik időszakban kívánja a nagyhurok vagy akár a kicsi a mai kapacitást? Itt csak is azért maradhatott meg a villamos, mint a 12-es, hogy 100+ éve ott vannak a sínek... kedvenceim azok a pótlások, amikor késő este 10 percenként búgatják a buszokat kint, töküresen.
A Blaha Lujza tér és az Orczy tér, illetve Magdolna utca között rendszeresen dugig van.
És ezt mikor álmodtad? Még hunyorogva is félházzal mennek a villamosok még a reggeli csúcsban is.
Ezek pl Szegeden, a meglévő Tátra Kt4 villamosok csere alternatívái lehetnének. Fontos, hogy egy vezetőállásos, egyoldalú ajtós kivitelben könnyebb kialakitani a kerekesszékes helyet, ill több ülés is elhelyezhető.
Ha Budapestre 2 vezetőállãsos és kétoldalú ajtós kocsi kerülne, akkor már alig lenne ülőhely, es nehezebb elhelyezni a roki helyet is. Plusz, jármű típustól függően a vezetőfülke miatt, kehet hogy oldalanként 1-1ajtoval kevesebbel kellene szãmolni. Ezek miatt Budapestre szerintem nem való ilyen rövid villamos, főleg hogy mindig csucsidei kapacitasra kell tervezni. Persze ilyen kocsikat is biztosan lehetne üzemszerűen csatolni, hétköznap úgy járatni őket, hétvégén meg bizonyos vonalakon szólóban közlekedtetve biztosítani a nagyobb arányú ap villamos közlekedést a városban. Nagy kérdés, csak ezért megérné-e ilyen villamosokat venni a fővárosba. Szerintem egyáltalán nem, de nem értek hozzá…
20m körüli villamosra példa a most megnyitott Resitai járművek (Combino koppincs)
Olyan villamost lenne célszerű a jövőben beszerezni, ami kvázi minden meglévő vonalon mehetne, mert elegendő kapacitást tudna biztosítani, és a hossza, tengelyterhelése is főváros kompatibilis (pl Szabi-híd).
Az se mindegy, az utastérben az ülések dobogóra lépés nélkül elérhetőek-e, vagy ha fel is kell lépni, akkor az ne legyen zavaró (pl Combino), és minél kevesebb ülést érintsen. Legyen azért viszonylag tágas is az utastér, könnyen lehessen átjárni rajta. Én ugyan nem értek hozzã, Pestre mi felelne majd meg, de ha pl 32m-nél rövidebb villamosban kellene gondolkodni, akkor a 27m-es 3 szekcios Combino liszensz alapján készülő Astra Imperio villamost tudnám elképzelni kétirányú változatban.
Ha pedig 32m ill esetleg annál kicsit hosszabb villamosokkal kellene/lehetne kalkulálni, akkor az Astra 4 részes (36m) villamosa, vagy a pl Pozsonyban közlekedő Skoda 30T (32,5m) is nekem tetszene.
A jövőben tervezett beszerzésekhez pedig majd a szakemberek kitalálják, megtervezik, milyen műszaki paraméterű, és milyen utasterű villamosokra van/lesz szükség.
Nem biztos, hogy a hálózat megreformálása, esetleges bővítése helyett célszerűbb a jelenlegi állapotokat olcsóbb, kisebb befogadóképességű járművek beszerzésével évtizedekre konzerválni.
A "hasraütéshez" csak annyit: rendszeresen közlekedem a délutáni órákban (igen, hétköznap, igen, csúcsban is) a 28/37/62 villamosokkal, sokszor a 23/24-gyel is. Tumultus csak akkor van utóbbiakon, ha valami miatt 12-15 percig nem jött... A 62-esen például Élessarok és Bosnyák között még ülőhely is szokott lenni (a 3-ason is, mielőtt valaki megemlítené). De felőlem tényleg lehet, hogy csak a hasamat paskolgatom... :-/
Jól hangzanak ezek a hasraütésre bemondott dolgok, csak nem igazak.
2, 2B, 23, 24: „azokhoz képest a 20-22 méteres szinte észrevehetetlenül kisebb”: nem. A 2-es, a 23-as és a 24-es a teljes vonalon, a 2B a belvárosi szakaszon képes heringpartiig megtelni, utaslemaradás is van, észrevehető lenne a kisebb méret.
28, 37: A Blaha Lujza tér és az Orczy tér, illetve Magdolna utca között rendszeresen dugig van.
51, 52 (és 2B): a Gubacsi út NEM üres. Amióta késő esténként is van villamosközlekedés, rendszeres, hogy az esti órákban is minden ülőhely foglalt a Gubacsi úton. A hurkokat üresnek nevezni szintén túlzás.
62, 62A: Blaha-Orczy, valamint Kő alsó-Bosnyák között szintén tele tud lenni.
Oké, például a 2, 2B, 23, 24 erős határeset (csúcsban tényleg nem lenne elég), a 41 is a legnagyobb részén (Budafoktól kifelé bőven elég lenne bármikor, de hát...).
A többi vonalon általában most is 24-26 méteres kocsi (ICS vagy TW) közlekedik, azokhoz képest a 20-22 méteres szinte észrevehetetlenül kisebb. Jó, a 12-es dupla T5C5, de azt meg állandóan "be akarjátok szántani", mert a forgalmát egy "félóránként járó midibusz is elviszi". 28, 37, 42 szerintem szintén belefér, az elsőnek kissé talán forgalmasabb szakasza csúcsban Kőbánya-alsó és Élessarok közötti, a többi laza. 51, 52: Gubacsi út "üres", Pacsirtatelep felé a nagyhurok "üres", a kishurok szintén. Csak az elején, a lakótelep melletti részen van számottevő forgalom. A 62/62A páron sem láttam még kifejezetten tömeget. Szóval akkor? :-)
Amit Dunakeszin csináltak, azt jó indulattal sem nevezném készre szerelésnek. Úgy 90%-osan érkeztek oda a CAF-ok. A mostani eresztésből 1-1 teljes egészében kint készül Spanyolországban és azt a folyamatot kísére végig a VJSZ.
Erre lesz kapacitás, nem bemondásra szokták az ilyeneket elvállalni...
A 71-ről nem tudok semmit, Fradi takargatja, a 73 elvileg fog, gyakorlatban nem biztos, hála biztosítónak, a 05 selejt lesz, már félre van állítva:(, a 06 egy hete ment be a VJSZ-be felújításra elcsúfulásra.