Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2024.06.17 0 4 179359

A budapesti 28/37-es villamosok vonalán a kiajánlott férőhely akkor lesz kevés ha a következő Fradi-Újpest foci meccset a Venyige utcai börtön udvarán játszák.

 

Akkor is csak aznap, pár óráig.

 

trizs77 Creative Commons License 2024.06.17 0 3 179358

OFF

 

Abból mindíg hármas voltam.......................:-((

 

Sőt csak azért hármas és nem kettes mert a többi tantárgyból jó jegyeim voltak.

De a nyelvtan, kémia, biológia ...................maradjunk annyiban, hogy mindíg átmentem.

Tudod ha megnyersz 1-2-3 kerületi vetélkedőt, akkor az iskola elnézőbb veled ha pár tárgyból Te vagy az osztály hülyéje.

 

ON

Előzmény: négyszázas (179357)
négyszázas Creative Commons License 2024.06.17 -2 4 179357

És az alapfogalmak helyesírása?

Előzmény: trizs77 (179353)
morgó mh. Creative Commons License 2024.06.17 -2 3 179356

rendszeres pontosan azt jelenti, hogy nem rendkívüli esemény során fordul elő.

 

Nem az indítások számára vonatkozik.

 

Ha egy vonalon egy kisebb jármű befogadóképessége rendszeresen kevés, akkor van gond. Akkor is, ha az a napi 140 indulásnak csak egy töredék része.

 

Vagy a jármű, vagy a hálózatstruktúra, vagy a követési időköz nem megfelelő, más megoldást kell keresni.

 

A rendkívüli esemény más tészta, arra a rendkívüli megoldás megfelelő.

Előzmény: trizs77 (179355)
trizs77 Creative Commons License 2024.06.17 0 3 179355

A 28-as budapesti villamos vonalon egy csatolt TATRA szerelvény akkor van teli ha azon 2x(74+26) = 200 fő utazik.

 

A napi kb. 140 indításból ez igen ritkán fordulhat elő.

Pláne az, hogy ez a helyzet az adott járat teljes vonalán fenn álljon.

 

Valamilyen rendkívüli esemény bekövetkeztekor a vonal egyes szakaszán ez előfordulhat.

 

----------------------------------------------------------

 

Bár az abszolút értékek mások az elv nem változik akkor sem  ha nem TATRA hanem Hannoveri típussal van kiadva a vonal.

 

 

morgó mh. Creative Commons License 2024.06.17 -4 0 179354

Szokásos terelés ezerrel.

Előzmény: trizs77 (179353)
trizs77 Creative Commons License 2024.06.17 -1 6 179353

Az alapfogalmak :

 

 - üzem idő,

 - csúcs idő,

 - csúcsidei mértékadó irány,

 - stb.

 

alapfogalmak ismerete még a villamos közlekedésben sem indulat vezérelt  kategória.

morgó mh. Creative Commons License 2024.06.17 -4 1 179352

Ha úgy gondolod, a "mekkora villamos kell" kérdés nem szól a csúcsidőről, akkor szerintem add vissza a diplomádat...

Előzmény: trizs77 (179351)
trizs77 Creative Commons License 2024.06.17 -2 3 179351

Egyébként majdnem teljesen mindegy, hogy mi van az üzemidő nagyobbik részében.

 

--------------------------------------------------------------

 

Ha valaki a csúcs időról, ami az üzemidő kb. 25%-a akar írni, akkor írjon arról.

Előzmény: morgó mh. (179350)
morgó mh. Creative Commons License 2024.06.17 -4 1 179350

"Ha egy villamos rendszeresen teli van, az azt jelenti, hogy az üzemidő min. 50%-ban +1 indítással tele van."

 

Nem azt jelenti.

Egyébként majdnem teljesen mindegy, hogy mi van az üzemidő nagyobbik részében.

A kérdés az, hogy mi van a csúcsidőben erősebb irányban a mértékadó keresztmetszeten.

Előzmény: trizs77 (179344)
18-09 Creative Commons License 2024.06.16 -3 4 179349

A hurkokat üresnek nevezni szintén túlzás.

 

Mesélj... mikor, melyik időszakban kívánja a nagyhurok vagy akár a kicsi a mai kapacitást? Itt csak is azért maradhatott meg a villamos, mint a 12-es, hogy 100+ éve ott vannak a sínek... kedvenceim azok a pótlások, amikor késő este 10 percenként búgatják a buszokat kint, töküresen. 

 

A Blaha Lujza tér és az Orczy tér, illetve Magdolna utca között rendszeresen dugig van.

 

És ezt mikor álmodtad? Még hunyorogva is félházzal mennek a villamosok még a reggeli csúcsban is. 

Előzmény: * 13 * (179341)
7-es troli Creative Commons License 2024.06.16 -1 0 179348

Rövid, 20-22m-es villamos kapcsãn:

 

Ezek pl Szegeden, a meglévő Tátra Kt4 villamosok csere alternatívái lehetnének. Fontos, hogy egy vezetőállásos, egyoldalú ajtós kivitelben könnyebb kialakitani a kerekesszékes helyet, ill több ülés is elhelyezhető.

Ha Budapestre 2 vezetőállãsos és kétoldalú ajtós kocsi kerülne, akkor már alig lenne ülőhely, es nehezebb elhelyezni a roki helyet is. Plusz, jármű típustól függően a vezetőfülke miatt, kehet hogy oldalanként 1-1ajtoval kevesebbel kellene szãmolni. Ezek miatt Budapestre szerintem nem való ilyen rövid villamos, főleg hogy mindig csucsidei kapacitasra kell tervezni. Persze ilyen kocsikat is biztosan lehetne üzemszerűen csatolni, hétköznap úgy járatni őket, hétvégén meg bizonyos vonalakon szólóban közlekedtetve biztosítani a nagyobb arányú ap villamos közlekedést a városban. Nagy kérdés, csak ezért megérné-e ilyen villamosokat venni a fővárosba. Szerintem egyáltalán nem, de nem értek hozzá…

 

20m körüli villamosra példa a most megnyitott Resitai járművek (Combino koppincs)

 

https://youtube.com/shorts/v_MCJ7aDAjw?si=ERFCqBclTwsQ2DoM

 

Ebben 10:45-től látható az utastér:

 

https://youtu.be/YhWQ83yXzzc?si=6QwMOlSr_1ru5vEp

 

Egy 3 szekciós, két “forgóvázas” Pesa 121NAK se lenne jobb, ha lenne belőle kétirányú, kétoldalú ajtós. Az egyirányú:

 

https://youtu.be/TAbDT0ZiAoI?si=8M8cgFT0ZsUdtBaK

1:40-től az utastér látható benne.

 

Olyan villamost lenne célszerű a jövőben beszerezni, ami kvázi minden meglévő vonalon mehetne, mert elegendő kapacitást tudna biztosítani, és a hossza, tengelyterhelése is főváros kompatibilis (pl Szabi-híd).

Az se mindegy, az utastérben az ülések dobogóra lépés nélkül elérhetőek-e, vagy ha fel is kell lépni, akkor az ne legyen zavaró (pl Combino), és minél kevesebb ülést érintsen. Legyen azért viszonylag tágas is az utastér, könnyen lehessen átjárni rajta. Én ugyan nem értek hozzã, Pestre mi felelne majd meg, de ha pl 32m-nél rövidebb villamosban kellene gondolkodni, akkor a 27m-es 3 szekcios Combino liszensz alapján készülő Astra Imperio villamost tudnám elképzelni kétirányú változatban. 

 

Astra Imperio - Wikipedia

 

Ha pedig 32m ill esetleg annál kicsit hosszabb villamosokkal kellene/lehetne kalkulálni, akkor az Astra 4 részes (36m) villamosa, vagy a pl Pozsonyban közlekedő Skoda 30T (32,5m) is nekem tetszene.

 

IMPERIO BUCUREȘTI : Astra

 

More Škoda Trams For Bratislava | Railvolution

 

De biztosan sok más típus is szóba jöhetne.

 

A jövőben tervezett beszerzésekhez  pedig majd a szakemberek kitalálják, megtervezik, milyen műszaki paraméterű, és milyen utasterű villamosokra van/lesz szükség.

Lucky76 Creative Commons License 2024.06.16 -1 4 179347

Nem biztos, hogy a hálózat megreformálása, esetleges bővítése helyett célszerűbb a jelenlegi állapotokat olcsóbb, kisebb befogadóképességű járművek beszerzésével évtizedekre konzerválni. 

(Nem mintha bármelyik eshetőség reális lenne...)

Előzmény: John Howard (179343)
18-09 Creative Commons License 2024.06.16 -2 1 179346

Azok sem. Nincs ma olyan villamosvonal, ahol ezek a feltételek teljesülnek. 

Előzmény: trizs77 (179344)
torqmatic Creative Commons License 2024.06.16 -1 0 179345

Mi indokolta amúgy az áttervezést?

Előzmény: emaill (179335)
trizs77 Creative Commons License 2024.06.15 -9 2 179344

Ha egy villamos rendszeresen teli van, az azt jelenti, hogy az üzemidő min. 50%-ban +1 indítással tele van.

 

A budapesti villamos hálózaton ilyen vonal alig van.

Talán a 4-6 és az 1 ?

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

a többi viszonylaton az 50%  + legalább 1 indítás tele villamossal nem jön össze.

 

Előzmény: * 13 * (179341)
John Howard Creative Commons License 2024.06.15 -4 1 179343

A "hasraütéshez" csak annyit: rendszeresen közlekedem a délutáni órákban (igen, hétköznap, igen, csúcsban is) a 28/37/62 villamosokkal, sokszor a 23/24-gyel is. Tumultus csak akkor van utóbbiakon, ha valami miatt 12-15 percig nem jött... A 62-esen például Élessarok és Bosnyák között még ülőhely is szokott lenni (a 3-ason is, mielőtt valaki megemlítené). De felőlem tényleg lehet, hogy csak a hasamat paskolgatom... :-/

Előzmény: * 13 * (179341)
kristoof Creative Commons License 2024.06.15 0 0 179342

Na igen. Itt már látszik, hogy másabb egy kicsit a vázkeresztmetszet.

Előzmény: emaill (179335)
* 13 * Creative Commons License 2024.06.15 -6 3 179341

Jól hangzanak ezek a hasraütésre bemondott dolgok, csak nem igazak.

2, 2B, 23, 24: „azokhoz képest a 20-22 méteres szinte észrevehetetlenül kisebb”: nem. A 2-es, a 23-as és a 24-es a teljes vonalon, a 2B a belvárosi szakaszon képes heringpartiig megtelni, utaslemaradás is van, észrevehető lenne a kisebb méret.

28, 37: A Blaha Lujza tér és az Orczy tér, illetve Magdolna utca között rendszeresen dugig van.

51, 52 (és 2B): a Gubacsi út NEM üres. Amióta késő esténként is van villamosközlekedés, rendszeres, hogy az esti órákban is minden ülőhely foglalt a Gubacsi úton. A hurkokat üresnek nevezni szintén túlzás.

62, 62A: Blaha-Orczy, valamint Kő alsó-Bosnyák között szintén tele tud lenni.

Előzmény: John Howard (179340)
John Howard Creative Commons License 2024.06.15 -4 0 179340

Oké, például a 2, 2B, 23, 24 erős határeset (csúcsban tényleg nem lenne elég), a 41 is a legnagyobb részén (Budafoktól kifelé bőven elég lenne bármikor, de hát...).

 

A többi vonalon általában most is 24-26 méteres kocsi (ICS vagy TW) közlekedik, azokhoz képest a 20-22 méteres szinte észrevehetetlenül kisebb. Jó, a 12-es dupla T5C5, de azt meg állandóan "be akarjátok szántani", mert a forgalmát egy "félóránként járó midibusz is elviszi". 28, 37, 42 szerintem szintén belefér, az elsőnek kissé talán forgalmasabb szakasza csúcsban Kőbánya-alsó és Élessarok közötti, a többi laza. 51, 52: Gubacsi út "üres", Pacsirtatelep felé a nagyhurok "üres", a kishurok szintén. Csak az elején, a lakótelep melletti részen van számottevő forgalom. A 62/62A páron sem láttam még kifejezetten tömeget. Szóval akkor? :-)

Előzmény: 7-es troli (179321)
18-09 Creative Commons License 2024.06.15 -1 0 179339

Amit Dunakeszin csináltak, azt jó indulattal sem nevezném készre szerelésnek. Úgy 90%-osan érkeztek oda a CAF-ok. A mostani eresztésből 1-1 teljes egészében kint készül Spanyolországban és azt a folyamatot kísére végig a VJSZ. 

 

Erre lesz kapacitás, nem bemondásra szokták az ilyeneket elvállalni... 

Előzmény: MCA-001 (179338)
MCA-001 Creative Commons License 2024.06.15 0 0 179338

1 hosszú és 1 rövid még kint készül, azokat jól megtanulmányozták a VJSZ emberei. 
Nem Dunakeszi szerelte készre a rövid CAF villamosokegy részét?

 

Van erre egyáltalán elegendő szabad kapacitás A BKV járműjavítónak?

Szolnokon is találtak kapcitást az IC+ programnak :DDD Hasonló lesz itt is.
Még gyártanak a VJSZ-ben Schwarzmüller nyerges pótkocsikat?

Előzmény: 18-09 (179309)
MUT 781 Creative Commons License 2024.06.15 0 0 179337

06 gondolom fix lépcsós lesz. Kár a 05ért

Előzmény: TWdoktor (179331)
TWdoktor Creative Commons License 2024.06.15 0 3 179336

Köszönöm, képanyag híján ezt nem tudtam érzékeltetni.

Eszembe nem jutott idáig, hogy ez a nyilvánvaló különbség többek számára nem látható.

Előzmény: emaill (179335)
emaill Creative Commons License 2024.06.15 0 5 179335

Szerintem látszik a különbség. Amiben teljesen biztos vagyok, hogy a felső merevítők másmilyenek.

Előzmény: r1232 (179333)
TWdoktor Creative Commons License 2024.06.15 0 1 179334

Ja, értem, szerinted a kettő nem analóg egymással. Érdekes meglátás...

Előzmény: r1232 (179333)
r1232 Creative Commons License 2024.06.15 -1 0 179333

Az a baj, hogy te a készre szerelt kasztnit hasonlítod a vázzal.

A kristoof által betett képen szvsz a korâbbi széria váza látható, ami pont ugyanúgy néz ki, mint az újabb.

Előzmény: TWdoktor (179328)
TWdoktor Creative Commons License 2024.06.15 0 1 179332

Ennek az elején levő kép jól mutatja a különbséget:

https://villamosoktatas.hu/jvt/elmelet/tipus/caf/caf.pdf

Előzmény: TWdoktor (179328)
TWdoktor Creative Commons License 2024.06.15 -1 1 179331

A 71-ről nem tudok semmit, Fradi takargatja, a 73 elvileg fog, gyakorlatban nem biztos, hála biztosítónak, a 05 selejt lesz, már félre van állítva:(, a 06 egy hete ment be a VJSZ-be felújításra elcsúfulásra.

Előzmény: MUT 781 (179324)
TWdoktor Creative Commons License 2024.06.15 0 0 179330

Biztosan lehetett volna, de tudjukiket ez nem érdekli.

Előzmény: torqmatic (179327)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!