Sziasztok az Aegon biztosítónál dolgozom és nem rég indítottam egy blogot.A jövőben írni fogok kötelező gépjármű biztosítás témában is és a nálunk lévő lehetőségekről.Akit érdekel a téma kövesse be az oldalamat és töltöm fel folyamatosan blogomat hasznos infókkal! :) https://borbely-roland-aegon.blog.hu/
B10-es gepjarmubiztositasi bonuszkategoriaban voltam kistehergepkocsival a K&H Biztositonal.
Vettem egy szemelygepkocsit, es kesobb eladtam a kistehergepkocsit. A szemelygepkocsi 0-as bonusszal (A0) inditott az Allianz-nal es at szerettem volna atvinni a B10-es bonuszomat az eladott kistehergepkocsirol. Na ugy tunik nem lehet kistehergepkocsi bonuszat szemelygepkocsira atvinni.
Jart mar valaki hasonloan?
Tudja valaki esetleg, hogy ez a fajta bonusz atvitel "lehetetlensege" biztositotol fugg vagy torvenyi eloiras?
Én is nagyon megjártam kötelező biztosítással. Kereskedésben vettem autót, ott kötötték rá nekem a biztosítást. Be is fizettem az első díjat. Utána viszont kiderült, hogy elírtak valamilyen adatot, amit kijavított a biztosító az utólagos ellenőrzés során, ami miatt pár ezer forinttal több lett a díj. De mivel a kereskedés az email címemet is elírta, nem kaptam meg az értesítést a díjhátralékról, így megszűnt a szerződésem. Azóta inkább én intézem személyesen a biztosításaimat, Győrben őket ajánlom: http://www.bestproduct.hu/
Rájöttem én rontottam el , a régi a Waberer nél volt nem nekik küldtem el a régi megszüntetéséről az emailt. Mindkettőt a Genertelnek küldtem az újnak.
(Más az hogy vissza is igazolta a Genertel, hogy megszüntették a réginek a biztosítását , holott most nem is nála volt, csak régen volt ott, azt írta, hogy 2016 ban szüntették meg. Én meg csak átfutottam, nem is néztem az időpontot. Mert évente váltom a biztosítókat, ha valahol 4-5000ft tal olcsóbb)
A régi autó szerződését fel kell mondani... Vidd el nekik az adás-vételi másolatát, s a hatályosulás dátumára megszüntetik a régi szerződést. (Ha van többlet befizetésed, akkor a fel nem használtat kérd vissza!)
Ha már megkaptad a törlésértesítőt a régi szerződésről, akkor vidd el az új biztosítóhoz, hogy vezessék rá a bónuszelőzmény az új szerződésre a megjelölt időponttól (törlés dátumától...).
Vettem egy használt autót még nem adtam el a régit megkötöttem az újra a biztosítást . Ilyenkor ugye a bonus malus nem megy át az új autóra amíg megvan a régi , ez a szabály, újból kell kezdeni mint pl egy friss jogosítványos az első autójával -ezt tudjuk.
Elvileg akkor kerül át ha eladom a régi autót, miután beszéltem a biztosítóval , ő is így mondta nekem. Meg is történt eladtam az autót 04.20-án . Megírtam a biztosítónak , ő meg visszaírt nekem, hogy nem áll módjában átvezetni, mert " a Központi Kárnyílvántartó Rendszer adatai alapján a szerződés élő állapotú".
Vajon később ha átvezeti a Kárnyilvántartó Rendszer akkor átvezetik nekem a bónuszt , csak van egy kis átfutási idő??
Egyébként Genertel nél volt/van mindkét autó kötelezője.
KGFB bónuszomat hogyan tudnám megőrizni ha már lassan két éve nincs autóm? Venni akarok egy veterán járművet de ki van vonva a forgalomból, ha még én sem helyezem forgalomba akkor attól még marad a bónusz?
OT autóm van, egy Audi 80 kupé. Folyton attól rettegek, hogy egyszer csak össze fogják törni... Van-e valakinek tapasztalata hasonló ügyben? Azaz, mi történik, ha valakinek az OT autóját töri össze a közlekedésben szereplő többi "kedves" járművezető és ilyenkor a károkozó biztosítója milyen áron téríti meg a kárt az OT járműre? Mi a módszer, ha már ez vagy az a karosszéria elem nem fellelhető? Akkor milyen áron történik a térítés? Leginkább azért nyugtalanítanak ezek a kérdések, mert a napi használatban lévő autómat pár napja összetörték és most az OT-vel kényszerülök járni... Érdemes lenne rá CASCO-t kötni?
(Persze, senki nem tökéletes, én is összetörhetem a kocsit, de hiába vagyok én elővigyázatos, ha más nem az, úgyhogy ezért elsősorban a fenti kérdés érdekel engem...)
Érdeklődnék, tudtok-e valamilyen kis trükköket kgfb kötésnél. A netrisken akarom csinálni.
Olyanokra gondolok, hogy érdemes-e beírni hogy 0-5000km éves használat, vagy bekamuzni hogy van egy 14 év alatti gyermekem, mert a kutya nem fogja sose ellenőrizni (Családi adókedvezmény miatt a gyámságomban volt az unokám 2 évig, így akkor beírtam, a kutya nem kért igazolást róla. Már nincs, de 10% kedvezményt adnának rá, és az apja autójának üzembentartója is én vagyok, így ő úgysem veszi igénybe), vagy Supershop kártya, ilyesmikre gondolok.
Az ügyintéző erről nyilván nem tud mondani semmit: a díjstruktúrát az aktuáriusok illetve a vezetőség alakítja ki. A döntés alapja általában mindenféle statisztika: elsősorban a kárkifizetések (jövedelmezőség), de lehetnek egyéb szempontok is, pl. együtt kötések gyakorisága, stb. És persze lehetnek üzletpolitikai döntések is, amikor pl. a vezetőség úgy dönt, hogy egy bizonyos ügyfélkörről lemond, mert pl. kockázatosnak ítéli (pl. jogszabályi környezet várható változásai), vagy ráfizetéses (pl. túl sok ügyintézői kapacitást köt le), stb.
A dízel autók magasabb díjazása valószínűleg egyszerű statisztika: azért magasabb a díj, mert több kárt okoznak a dízel autók. A miértjét a biztosító sem feltétlen tudja, csak látja a számokat. (Találgatni azért lehet: pl. többet autópályáznak velük, vagy gyakrabban használják őket csúcsforgalomban, stb.)
A durva alapdíjváltozás szintén lehet statisztikai hatás: manapság egyre több adatot gyűjtenek és az elemzési módszerek is finomodhatnak: azaz lehet, hogy tavaly még egy általános díjszabás vonatkozott rá, idén viszont részletesebb bontást (több kategóriát) csináltak és az adott gépjármű/tulajdonos kombinációjú pont magasabb kockázati besorolást kapott. De az is lehet, hogy ténylegesen romlottak modellnél a kárkifizetési mutatók: pl. öregszik a modell, már nem csak néhány új autóként vásárolt példány van az országban, hanem elkezdték nagy tételben használtként importálni külföldről, és lett egy csomó rosszabb műszaki állapotú autó kevésbé gondos tulajdonosokkal...
Megkérdeztem mielőtt felmondtam a régit. Össze-vissza hebegett-habogott az ügyintéző, hogy ez nem tévedés (mármint, hogy háromszorosra emelkedett a díj), meg kockázat meg ez-az, meg nyilván ő nem tudja. Egy év alatt semmi paraméterem, sem az autóm nem változott és így nőtt ennyire a díj (és az új biztosító is majd kétszeres díjú). Az alapdíj nőtt ennyire radikálisan, amin pár százalék ide vagy oda alig számít. Továbbra sem értem miért nagyobb kockázat a dizel autó (a különböző társaságok különféle szorzókkal 0-10-20%-kal büntetik), illetve a futásteljesítményt máshol kérdezik (azt még érteném is).
Dizel autorol feltetelezik hogy tobb kilometert fut (kalkultorok nem tudok miert kerik a varhato eves futast, tudtommal sehol nincs visszaellenoirzve es azon valtoztatva nem emelkedik a kalkulalt osszeg sem) ergo nagyobb is a kockazat, hogy balesetet okoz.
Allianznál mondtam én is fel a KGFB-m, mert az eddigi éves 18000ről 50000re emelkedett volna (B10, semmi esemény). Ha új kötés lett volna akkor 46000, most a U...nál 34000 lett. Ezek összebeszéltek, minden biztosító véletlenül pont most emelte 2-3x-ra az árat?
Az üzemanyag pótdíj meg honnan jön? +10-20% csak azért mert dízel az autóm? Mi köze a KGFB-nek ehhez?
Sziasztok. B10ben voltam 25 ezer körüli éves díjjal. Azt tudom hogy B8 ba esek vissza de kb mennyire emelkedik a biztosítás. Posta biztosítónál vagyok. Az okozott kar kézbe 70 ezer lenne, nem tudom a kar nagyság számít e emelkedésnél. Koszi a válaszokat
A 80 ezres csekk az első, vagy az átírás utáni második névre jött? A csekkhez nyilván volt levél, amiben leírták, hogy mi az indok. És abban valószínűleg van valami reklamációs határidő is.
"Ha haza megyek erdemes akkor felkeresnem egy biztositost es megkerdeznem mi a helyzet?"
mindenképpen érdemes. Jobban jársz ha fizetsz, mintha leverik rajtad.
"Barmelyik bistosito ceg ratud nezni az adataimra?"
Kevés kivétellel nem. A problémát csak az tudja megoldani, akinél felmerült.