Villanyszerelés előtt kell valami villamos tervet készíteni és azt az építészeti hatósághoz beadni? Az az igazság, hogy a szerelést magunk meg tudnánk csinálni, de nem tudom, hogy kell-e valami terv, illetve kell-e valami felelős ember, aki tervezi és engedélyezi?
Szerintetek ha először készül a fafödémhez gipszkartonos álmennyezet és utána lesznek belül a falak (Ytong) glettelve (esetleg vakolva) ez így elfogadható sorrend? Így tudnék bent fűteni, emiatt lenne fontos.
Az alábbi felújítási munkákat szeretném elvégeztetni: - kb. 5 m elektromos vezeték falban vezetése (panel lakás) - 4 db beltéri ajtó cseréje (panel lakás, szabvány ajtók)
Tudnátok ajánlani valakit, aki ezeket (akár külön-külön is) meg tudná csinálni? Jöhetnek árajánlatok is a mohacsizs kukac gmail pont com címre.
Mennyi időt vesznek ezek a munkák igénybe? Egy nap alatt bőven megvan mind a kettő, ugye?
Helyileg Budapest XI. kerületben lenne a munka, és jó lenne ha dec. 20-ig meg lenne csinálva.
5800 bruttó egy 5 L-es vödörrel, és 0,8 l-t írnak 1 m2-re rétegenként, 2 rétegre van szükség, sőt előtte még egy 1:1-ben vízzel hígitott alapozás is ajánlot. Szóval nem olcsó, ezzel nem is kenném be a full padlót.
Az lesz, igaz, a szerelőbeton ma elkészült, de mivel a ház nagyméretű tégla sávalapra épült, a fal és az alap csatlakozására nem került beton, így az még szabad. Bornit BITUmen-LATex-et ajánlottak erre a célra, mivel nagymértékben tud nyúlni, ezért az esetleges mozgást is áthidalja...bár 90-100 év után már szerintem nem nagyon mozog ez a ház.
Ha kész a szerelőbetonon a bitumenes lemez szigetelés, akkor utána a szélén a falcsatlakozásnál nem árt ha lekened. De talán mégjobb lenne, ha betonozás előtt kennéd le ott a falat körbe.
Kenhető szigetelés használata a lemez helyett vajon megfelelő lehet? Konkrétan erre gondoltam, 1 alapozó + 2 réteg használatával. Több esélyt látok ezzel összekötni a fali szigetelést a padlóéval...
Mint kiderült most (hogy a homok ki lett lapátolva), a szerelőbeton szintje mégis pont egy síkban lesz a falszigeteléssel, viszont nem mindenhol jön ki a kátránypapír a fal alól, valahol a fal síkjában véget ér).
Ha nem látszik ki a pince fal alól a szigetelés széle akkor nem tudsz mást csinálni mint hogy a leendő aljzat szigetelést felhajtod a falra kb 5 -10 cm szélesen. Az egyszerűbb megoldás: A döngölt padlóra vastag fólia és erre rá kb 6 cm beton vékony (5 mm vashálóval). A háló a beton alsó harmadában legyen . Bonyolultabb: Szerelő betont készíteni: kb 3 cm alatta valamilyen fólia hogy a betont be tudd dolgozni és meg tudjon kötni, a föld ne kapja ki a vizet belőle. Kötés száradás után bitumenes szigetelés majd erre a vasalt beton. Az első esetnél a fóliát bitugéllel tudod felragasztani a falra ami addig ott tartja amíg a beton oda nem nyomja a falhoz a fóliát. Masgas
Talán már egyszer feltettem a kérdést de akkor nem segített senki lehet nem a jó topicba ment :)
A garázsom padlója egy részen döngölt föld (félig hegyoldalba vájva), körülötte sávalap + főfalak, rajta a két szintes ház, a falak porszárazok (gondolom vízszigetelés).
Szeretném betonozni a padlót, mi a helyes rétegrend hogy az autókat is elbírja és ne legyen vizes a betonpadló? Gondolok itt külön arra hogy hogyan vízszigeteljem a cuccost, kell-e bele betonvas, stb. Ehhez nem értek ezért kérdeznék okosokat.
Sokat gondolkodtam rajta, a normális vízszigetelés a házon "kívül" a falakon kívül van ugye, hogyan kell ezt kötni a belső beton alatti esetleges vízszigeteléssel? Kell egyáltalán?
A föld eléggé nedves (földnedves :)), pár hónapon belül fa, papír fullra penészes lesz ha ráteszem.
Egy téglalap alakú területről van szó, körülötte már van betonpadló, csak egy kb 10 m2 területen nincs hátul (a tulaj kihagyta / nem volt pénze).
"áthidalására az üvegszálas szövettel felkent bitugél?"
Egyenletes vastagságban sikerül igen, de szerintem az alábbi időállóbb.
A mai bitumenes nehézlemezeket/4 mm/, amelyek gyárilag üvegszövet, hordozóval vannak erősitve, az alapfelület kellősitése, után akár derészögben is hajlithatód, de iv nélkül pl 45 fokos szöggel is megoldható az átmenet,a lényeg egybefüggő szigetelési sikot kialakitani.
A fal utólagos szigetelésnek rengeteg modja van, és talán a legfontosabb, a ház külső falazatának a tőkéletes szigetelése.
Hát...ne bombázz a negatív hullámokkal :) Jó régen csinálhatták, de talán az jelent valamit, hogy a ház két másik lakásában parketta van, és nincs vele bajuk (vagy nem mondták...)
A nedvesség mindig a szigetelés fölé húzódik. " Edesanyamnal is hasonlo volt a helyzet. Fold, azon hajopadlo volt. Csinaltak abszolut szakszeru beton, szigeteles, beton, parketta megoldast, falon szigeteles felhozva," Ha van kavicsfeltöltés, abban a magasságban fúrd át a lábazatot sok helyen, és tegyél szellőzőrácsokat. Létezik szellőző vakolat is, de szekrény mögött nem sokat ér.
Ha egy hangyanyi eselyt latsz arra, hogy a falban a szigeteles szar, tonkrement vagy sohasem volt jo, akkor felejtsd el az egeszet!!
Edesanyamnal is hasonlo volt a helyzet. Fold, azon hajopadlo volt. Csinaltak abszolut szakszeru beton, szigeteles, beton, parketta megoldast, falon szigeteles felhozva, stb. Azota haromevente vakolni kell az also 70 centit. Mert az a para ami eddig a hajopadlon feljott es eszre sem vettek, az most a profi szigeteles alatt kimegy a falakig, es mivel azokban nem 100% a szigeteles, a falban jon fel.
Szerencsére a fal száraz, jó lenne, ha így is maradna. Még egy utolsó kérdés: lehet valamilyen kész profilt kapni, amit betéve a sarokba megvan a megfelelő ív, vagy a betonból kellene kialakítani? (Félek, hogy a kőműveseknek ez már túl sok lesz...)