Ó, ez már régi. Volt már olyan írás is, hogy Egy Suzukis naplója, ami elég humoros, de már nem ilyenformán megy a termelés, mint amilyen viszonyok ( túlórák, munkaidő ) között született.
A fékek rendben, de a Continental-lal nem vagyok igazán megelégedve. Tavaly vettem az akkor friss-meleg Michelin Energy Saver-t a Picassora, érezni lehet a különbséget. Megnyugtatás képpen: tök jó gumik a Continentalok, csak a Michelin jobb. Esőben is szépen szalad (felhőszakadásban is) csak fékezéskor nyöszörög, aztán hirtelen megcsúszik. Mire feléled az ABS, addigra már csúszik valamennyit a kocsi; tapasztalat, sajnos. A Picasson mindig Michelin volt, új korában azt hittem rossz az ABS, mert nem tudtam megszólaltatni (persze nem is csúszott meg) De majd télen! :-)))
A központi zárat én szereltem be, ha nem olvastad még, itt megtalálod az élménybeszámolót róla. Csak gyakorló mazochistáknak ajánlom, nekik viszont kötelező :-) Nem lepődök meg a 23 eFt-os munkadíjon, attól függetlenül, hogy én is sokallom. El lehet legózni néhány órát vele, bár aki tudja, mit hol kell megfogni, az sokat segíthet magán. Próbáld meg esetleg a szakit négyszemközt rávenni, hogy mondjuk hét végén csinálja, és ne a szervízben. Lehet, tudsz vele spórolni. Hátha... Vagy beszélj gombfoci olvtárssal, a legjobb megoldást asszem ő választotta (gyári motoros zár bontóból, azt lényegesen egyszerűbb beszerelni)
Hali Én fikáztam a villanygázt most se szeretem, de úgy néz ki együtt tudunk élni (600km). A fékekkel már nem tudom mi bajom volt lenben van az teljesen. Continental gumik, most azért nem veszek Michelin- hogy hátha! Fogyasztást még nem mértem, majd 1000 után. Valaki azt írta talán itt hogy kpzár utólag 18e+~5e munkadíj, ezen fellelkesülve bementem a szervizbe, a 18e stimm és ~23e a munkadíj. Fasza. Pedig kpzár az kéne! Az utólag beszerelt Pioneer van mikor a motor újraindítása után nem szólal meg le kell venni és vissza. A szervízben még meglepetésemre azt mondták hogy 1000nél nem cserélnek olajat, sőt tilos! Furcsa, mindegy. A motort kicsit hangosnak tartom, szél- futóműzaj ismeretlen fogalom. De ennek szerintem az az oka hogy nincs igazán lefogva, szerintem rövidek a fokozatok, mármint a IV. és az V. lehetne hosszabb. 120 nál 3400 1/min. nem sok de bőven elbirná 3000 alatt is. Olaszországot én is imádom de sajna az utócsere miatt most (is) elmarad. Romániába meg EZZEL a kocsival biztos nem...
Szép napot mindenkinek! Sikeresen visszaérkeztem a mai magyar valóságba és elmondhatom, hogy csak jó véleménnyel lehetek továbbra is járgányunkról. Kb. 1300 km-es kanyar a múlt héten (Bibione oda-vissza) természetesen nem hogy meg sem kottyant neki, hanem fiam elmondása szerint eléggé unatkozott mögöttem. Ő ment az SX4-gyel, én elől a Picassoval. Vagyis én csak megyegettem vele ha egy kicsit is dombos volt a terep. Márpedig arra felé az út némely szakaszán nem kicsikét dombos... Volt olyan emelkedő, ahol lassan, de biztosan "visszagyorsultunk" 100-ra (130-ról) ennyit tudott a 95 paci a Picassoban. Ellenben ezt meghálálva nem fogyaszott 10 liter alatt... 95-ösből persze. Pedig a hosszú távú átlaga kereken 8 liter 100 kilométerenként. Mentségére legyen, hogy most tetőbox is volt rajta, klíma is ment, viszont négyen ültünk benne és ebből csak három volt felnőtt. Az SX4 ellenben két személlyel, fullra pakolva, szinte végig klímával pontosan úgy viselkedett a jelzett emelkedőkben, mintha sík terepen menne. Mindezt ~5,8 liter gázolaj / 100 km fogyasztás mellett, az utolsó kb. 20 kilométertől eltekintve végig autópályán. Ergo abszolut pozitív értékelést kapott, sógorom volt az utas (1 éves Swift tulaj) és "nagyon korrekt" autónak értékelte. Pedig az övé GLX ez ugye meg GC. Viszont pont ebből kifolyólag érezte a különbséget a Swift gyári hifijével szemben; asszem a "kibaszom" szó volt tőle a legenyhébb :-))) Nem eszik persze ilyen forrón, ellenben autentikus személytől származik a vélemény. A klíma tette a dolgát, főleg szombaton hazafelé, 30 fok körüli környezetben. A fóliázás kifejezetten sokat ér az üvegeken, csak javasolhatom mindenkinek, akit érdekel a kérdés. Ugyan azon körülmények között észrevehető a különbség a Picasso gyári sötétítésével szemben. Egyértelműen a fólia javára. Szó volt itt a napokban a fékekről; csak megerősíteni tudom, hogy nagyon jó fékek vannak az SX4-ben, ha átülök a Picassoba, akkor érzem azt, hogy nem akar megállni. Pedig az sem rossz, ha folyamatosan vezetem, semmi gondom nincs a fékjeivel. A villanypedál nem okozott gondot nekem, annyit vettünk észre, hogy induláskor nem túlzottan nagy baj, ha van egy pici "rátartás". Vagyis a kuplung felengedése előtt egy ütemmel (fél másodperccel:-))) nem árt fordulatra hozni a motort, viszont váltáskor nincs vele bajom. Azt hallani, mikor kinyomom a kuplungot, hogy az elektronika egy kis fröccsöt automatikusan ad, de egyébként semmi extra, nem zavaró, mint ahogy írtátok itt korábban. Az "AA" oszlophoz továbbra is csak annyit, hogy az SX4 viszi a pálmát. Lehet, hogy dobogós a Picasso, de azért abból jobban kilátni. Merivát nem vezettem, nem is ültem benne.
A fenti összehasonlításhoz tartozik még, hogy nem igazán mérvadó, kicsit az "almát hasonlítom a körtéhez" történet. Ez meg nem nagyon ildomos, de szubjektív érzések megfogalmazásának jó. Összességében a hetedik ezrest erősen közelítve egy pillanatra sem fordult meg a fejemben, hogy rosszul választottam volna.
A hétvégén viszonylag hosszabbat autóztunk és ennek tapasztalatait osztom meg, mivel a fórum úgyis áll. Rokonlátogatásra mentünk Egerbe. Direkt nem az autópályán, mivel nem akartam a motort 3000 fölé pörgetni - a szállító-szervíz-munkások már úgyis megtették helyettem...:-)
Kinézet. Nem várt tetszést aratott ismerőseim és szomszédaim körében. Még olyan arcán is őszinte volt a tetszés, akiben biztos voltam, hogy elhúzza a száját egy Suzuki láttán. A kulcs-nélküli indítás időnként még ellenáll egy-két ajtó kinyitásának. Nem úgy van az kérem, hogy egy gombnyomás után az ajtók csak úgy kinyílnak. Rend is van a világon. Szabad országban, szabad ember azt csinál, amit szabad. De majd, ha ráhangolódok a szoftveres gyerek logikájára, zökkenőmentes lesz az ajtók kinyitása.
Zaj. Mivel nem pörgettem, nagyon csendes. Nem nyikorog, nem zörög semmi, de most meleg is van, ami "jót tesz" a kemény műanyagoknak. A szélzaj is elhanyagolható. Furcsa volt, hogy normál hangon beszélgethettünk. Feltételezem, a sebesség (fordulat) növekedésével véleményem is módosulni fog.
Motor. Erről még korai véleményt mondani, de az már most is érezhető, hogy az 1,6-os motor könnyedén mozgatja a kasznit. Az eddigi 1,3-masom után élvezetesebb lesz a vezetés.
Automata váltó. Ez a 4 sebességes, elektromosan vezérelt váltó a csúcs a kocsiban. Eddig is automatám volt és hozzá voltam szokva a lustább váltáshoz, de ez gyorsabb és finomabban kapcsol. Sokkal jobban én vezérelhetem a váltást, mint eddig. Ha kevésbé nyomom a gázt, hamar felkapcsol és alig pörög a motor. Ha határozottan odalépek, kettőt is visszakapcsol és határozottan meglódul(na, ha még nem kímélném). 110 km/h-nál csak 2600-at fordul a motor. 3000-nél már kb. 125-el megy. Nincs olyan gond, hogy nem veszi be a sebességet, mert még kopnia kell, vagy 2 kuplungolás kell a hátramenethez. Az elektromos gázpedálból is csak annyit veszek észre, hogy könnyű nyomni és rövidebb úton jár. A motorfék az hiányzik, de városban megoldható - nem D állásban kell vezetni. Tehát én csak ajánlani tudom mindenkinek! Mondjuk egy DSG-vel ez az élvezet még fokozható, de nekem most ez is előre lépés.
Audió. 8 hangszóró kelti a zajt. Szerintem nem szükséges azonnal kidobni, bár még csak a rádiót hallgattam. A hátsó szélvédőbe integrált antennától sok jót nem vártam (a praktikusságán kívül) és ez be is jött. A vétel hamarabb kifullad, mint a régi rádiómnál. Cserébe az RDS pótol valamit. Megszoktam, hogy Egerbe menet Aszód környékén kell átállnom a kékesi adóra, de most még Gyöngyös után is ugyanúgy szólt. Mivel tudtam, hogy a bp-i adó ott már nem fogható, főleg nem integrált antennával, megnéztem mi szól. Az AF szolgáltatásaként magától kikereste és átállt a kékesi adóra. Ezzel sem kell többet foglalkozni. Az USB még mindig hiányzik, de erről már volt szó.
Futómű. Feszes, kemény. Az autó viszonylagos magassága ellenére is stabil. Kanyarodni nagyon lehet vele, csak szerintem felesleges. Cserébe minden úthibát, felgyűrődést, kátyút azonnal tudat a bennülőkkel. Made in Japan. Azt mondták lágyabb a rugózása, mint a mienknek. Biztos így van, de most sokkal jobban érzem, hogy milyenek az útjaink. Ez sajnos csalódás. Ha valaki nem tapasztalta meg, hogy egy autó mennyire kitud simítani egy utat, nem is érti miért panaszkodok.
Fogyasztás. A megtett közel 500 km még kevés, de jól indul. Most 6,2 liter átlagot mutat a butácska komputer. Ezzel elégedett vagyok, de az izgalmasabb majd a (Bp bel)városi fogyasztás lesz. A prospektus 9,8 l-el ijesztgetett, a Kezelési Útmutató már beérte 9,4-el, én meg 9,0 alatt már bármivel boldog leszek. Majd meglátjuk.
Összességében egy szerethető, jó autó ez. Kifogunk jönni egymással. (Bocs, ha túl hosszú volt!)
Meglett! 3 heti várakozás után ma én is suzukis lettem. Az átvételi tanácsokat köszönöm!
SX4 Sedan GS AT, fekete metál. A színt nem én választottam, csak ilyen volt raktáron. De ha kinézek az ablakon, már tetszik. Komoly 56 km van máris benne és még semmi nem romlott el. :o))))))))
Persze még szoknom kell, de eddig csak egy igazán furcsa dolog van a régihez képest. Menet közben D állásban, ha nem nyomom a gázt alapjárati fordulatot jelez a mérő. Holnap majd jobban körbejárom.
Csekély lassulás? Semmi bajom a fékjével. A régi Stiftekkel sokkal inkább éreztem magam féktelenül. Az biztos, hogy ha tavaly a sajátommal (akár az SX-szel, akár az L300-zal) vagyok, nem anyám Wagonjával, akkor nem tolom meg a BMW-t. Egyszerűen nem értettem, miért nem lassulok... :-)
Nem érezted még, hogy mintha lebegne és nincs fékhatás? Felgyűrt, egyenetlen úton a nem ábészes pattog, ver, de mikor tud utat fogni, akkor lassul. Az ábészes meg elveszi a fékerőt, mikor épp levegőben van a kerék, aztán ugyan visszaadja, mikor leér, de addigra újból nem ér le. Szóval volt már párszor, hogy az volt az érzésem, mintha rá sem léptem volna a fékre. Ez csak azért baj, mert mindig kereszteződésben történik... :-) Ezenkívül ugye nem kell gondolkodni, amikor satuzni kell, hogy van-e okom megpördülni (mondjuk egyik oldalon sóderes az út, vagy kanyarban vagyok vagy hasonló). Szóval kicsit más.
Szögedi vagyok, de az ABS-t ne is emlegessük! Az a másik kedvencem, nagyon könnyen fütyenek a gumik és igen csekély lassulást érzek. Jó, még hajlok rá hogy túl gyorsan vezetek mer ebbe nem érezni a sebességet úgy mint a régibe. a fék akkor se világbajnok, mitagadás! ABS hatást még nem észleltem, mondjuk nem is nagyon forszírozom. Amúgy eszembe sincs visszaadni az autót, ha nem imádnám nem bosszantanának a faszságok se, végül is A-ból B-be...
na, a felpörgés az nálam is játszott, kaptam is mindig a fejemre a páromtól, hogy miér' nem veszem le a lábam időben. Ezek szerint nem bennem van/volt a hiba. :-O Egyébként most valahogy az is megoldódott, már nem pörög fel vátláskor, lehet, hogy ez is a bejáratódás része volt?! :-) rolro, van remény, ne vidd vissza a boltba a kocsit! ;-)
Ez éppen a lassabb, "átgondolt" reakciójából adódik. Nekem is sok idő kellett, hogy ráálljak, hogy váltásnál egy gondolattal előbb vegyem el a gázt, mint előtte km-ek százezrei alatt megszoktam. Addig az enyém is "belepörgött" a váltásba. Ez van, változnak a dolgok, át kell szokni. Az ABS-es autót is máshogy kell vezetni, mint a régieket, mégsem nyavajognak az emberek... Ha ennyire gázosnak érzed, akkor két dolgot javaslok: vagy próbáltasd ki régi, "tapasztalt" esikszessel, vagy Te próbáld ki az ő autóját. Merre lax?
Amúgy a 16 éves Swiftedben pont nem volt ennyi elektronika, abban még bőven mazzagos a gázpedál.
Ha valami megszokok az attól még szar csak már kevéssé zavar. Az én autómban a villanypedál pedig szar de nagyon! a Swiftet csak tesztvezettem, lehet hogy nem figyeltem mindenre de ott nem éreztem. majd mondom a szervizbe de nem sokat várok. Nem a motorral van itt a gond az már biztos! Milyen összhangot keres?? A 16 éves Swiftem egész jól megtalálta, pedig ennyi elektronika abba is volt. Nem az a legrosszabb hogy a fölpörgés késik, hanem a lepörgés! Beleforog a váltásba bakker! Lehet hogy az elv jó csak valami ócsójános beszállító nem tudott fölnőni a feladathoz, az autó ettől üzemképes, sorry,marad a: ha nemteccik ennyié vegyé Hondát majom, kész!